abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21499940
Deze productie is in mijn ogen een van de belangrijkste films van de afgelopen tien jaren. Gemaakt naar het boek van de secretaresse van Adolf Hitler, frau Junge en naar het boek van Joachim Fest,

http://www.moviegod.de/trailer_detail.php?id=100

Ik verwacht er erg veel van!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 01:06:13 #2
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_21500595
uuh waar gaat ie ongeveer over?
Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
pi_21510257
Over de laatste dagen van het Duitse rijk, door de ogen van Frau Junge. Die in de fuhrerbunker zat.
pi_21512872
Maar alleen de trailer is al bijzonder goed!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:37:26 #5
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_21513206
Oh yes deze ga ik kijken.
Een duitse film over Hitler is zowiezo al gewaagd gezien de huidige gedachtes en verdringing van de oorlog door de meeste duitsers.
The Light Is Leaving Us All
pi_21513241
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 00:29 schreef _The_General_ het volgende:
Deze productie is in mijn ogen een van de belangrijkste films van de afgelopen tien jaren. Gemaakt naar het boek van de secretaresse van Adolf Hitler, frau Junge en naar het boek van Joachim Fest,

Ik verwacht er erg veel van!
Ben ik nou gek ?
31.07.2004 | 16:40
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_21516161
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ben ik nou gek ?
31.07.2004 | 16:40
Wat bedoel je?
pi_21516237
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 19:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Hoe, waar en wanneer kan ik de film bekijken ?
De link laat een oude datum zien.
pi_21516262
Dat is de datum dat de trailer daar neergezet is ( zie links daaronder ).

De film zelf komt 16 Sept uit.
pi_21516279
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 19:41 schreef _The_General_ het volgende:
Dat is de datum dat de trailer daar neergezet is ( zie links daaronder ).

De film zelf komt 16 Sept uit.
Oke.... dan ben ik gewoon gek

eigenlijk best een geruststelling wel
Tnx
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 19:47:48 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21516407
Oeh, lijkt me een goeie film
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21516931
quote:
Rumoer over nieuwe Hitler-film
24 augustus 2004, 18:46:20

BERLIJN (ANP/DPA) - Half september gaat in Duitsland een nieuwe film in premičre over de laatste dagen van de dictator Adolf Hitler (1889-1945). De Ondergang, Hitler en het Einde van het Derde Rijk.

In Duitse media wordt alvast uitvoerig gediscussieerd over de film, waarin Hitler niet meer zoals gebruikelijk een Engels sprekend monster is, maar een Beiers ratelende oude man, wiens wereld letterlijk ineenstort.

Joachim Fest, gerenommeerd Hitler-expert en adviseur bij de totstandkoming van de film, zei over de hoofdrolspeler Bruno Ganz: ,,Dit ís werkelijk Hitler, als je hem ziet, begin je te bevriezen. Elke nuance wordt verbeeld. Het is een ijzingwekkend nauwkeurig portret, van een klasse die ik nog nooit eerder op film heb aanschouwd.''

Ooggetuigen

Filmmaker Bernd Eichinger baseerde zijn film op het historisch werk van Fest en op talrijke ooggetuigenverslagen. Het in 2002 gepubliceerde relaas van een secretaresse van Hitler, Traudl Junge, was een belangrijke houvast voor de filmmaker. Een van de getuigen die destijds kind aan huis was in de bunker, baron Freytag von Loringhoven, was verrast over de nauwkeurigheid waarmee Eichinger de bunker voor de opnames heeft nagebootst.

De film heeft duidelijk de ambitie de laatste dagen in de bunker van Hitler zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Daarmee heeft de film meer oog voor de motieven van de mensen die in kleine ruimtes onder de grond de uitzichtloze en bloedige oorlog zo lang mogelijk gaande hielden. De oorlog zelf en de wreedheden die er werden gepleegd, zijn betrekkelijk ver weg vanuit de bunker bezien en derhalve ook in de film niet prominent gevisualiseerd.
pi_21516986
Officieel is het trouwens Freiherr Freytag von Loringhoven

Hij was 01.10.1942 - 28.02.1943 Abteilungskommandeur Panzeregiment 2

Hier in bundeswehr Generaals uniform:

pi_21519111
quote:
BERLIJN - Half september gaat in Duitsland een nieuwe film in premičre over de laatste dagen van de dictator Adolf Hitler (1889-1945), der Untergang. In Duitse media wordt alvast uitvoerig gediscussieerd over de film, waarin Hitler niet meer zoals gebruikelijk een Engels sprekend monster is, maar een Beiers ratelende oude man, wiens wereld letterlijk ineenstort.

Joachim Fest, gerenommeerd Hitler-expert en adviseur bij de totstandkoming van de film, zei over de hoofdrolspeler Bruno Ganz: "Dit ís werkelijk Hitler, als je hem ziet, begin je te bevriezen. Elke nuance wordt verbeeld. Het is een ijzingwekkend nauwkeurig portret, van een klasse die ik nog nooit eerder op film heb aanschouwd."

Trekjes

De 63-jarige Zwitser Bruno Ganz speelt volgens mediaberichten zijn rol zo goed dat sommigen vrezen dat het publiek straks menselijke en sympathieke trekjes ontwaart in de man die verantwoordelijk is voor de dood van tientallen miljoen mensen.

Filmmaker Bernd Eichinger baseerde zijn film op het historisch werk van Fest en op talrijke ooggetuigenverslagen. Het in 2002 gepubliceerde relaas van een secretaresse van Hitler, Traudl Junge, was een belangrijke houvast voor de filmmaker. Een van de getuigen die destijds kind aan huis was in de bunker, baron Freytag von Loringhoven, was verrast over de nauwkeurigheid waarmee Eichinger de bunker voor de opnames heeft nagebootst.

Bunker

De film heeft duidelijk de ambitie de laatste dagen in de bunker van Hitler zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Daarmee heeft de film meer oog voor de motieven van de mensen die in kleine ruimtes onder de grond de uitzichtloze en bloedige oorlog zo lang mogelijk gaande hielden. De oorlog zelf en de wreedheden die er werden gepleegd, zijn betrekkelijk ver weg vanuit de bunker bezien en derhalve ook in de film niet prominent gevisualiseerd.

Sommige critici vinden het daarom een beetje te veel van het goede. Ganz' spel en zijn moeiteloze immitatie van Hitlers Zuid-Duitse uitspraak geven Hitler weer als een boosaardige maar tragische figuur. Hij is niet het monsterlijk personage zoals het publiek dat van hem in andere films gewend is.

Bron : http://www.nu.nl/news.jsp?n=385968&c=71

foto Hitler

Weer een hitlerfilm
mag het wel hitler films maken , zegt de joodse gemeenschap niks
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_21519248
Tuurlijk mag je wel een hitler-film maken.

Ben wel benieuwd moet ik zeggen als ik die verhalen lees over de acteur, meeste films waarin Hitler uitgebeeld wordt zijn echt slecht, hij lijkt gewoon nooit.

Iemand een foto van die acteur ?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_21519290
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:23 schreef axis303 het volgende:
Tuurlijk mag je wel een hitler-film maken.

Ben wel benieuwd moet ik zeggen als ik die verhalen lees over de acteur, meeste films waarin Hitler uitgebeeld wordt zijn echt slecht, hij lijkt gewoon nooit.

Iemand een foto van die acteur ?
heb ik al gedaan
kijk bovenaan
pi_21519451
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:18 schreef Meki het volgende:
mag het wel hitler films maken , zegt de joodse gemeenschap niks
Toen Witness uitkwam heb ik ook niks van de Amish gemeenschap gehoord. Wat is je punt?
I intend to live forever, or die trying.
pi_21519524
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:28 schreef dwerg het volgende:

[..]

Toen Witness uitkwam heb ik ook niks van de Amish gemeenschap gehoord. Wat is je punt?
als die film uitkomt komen de gevoelens weer naar boven
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:30:47 #19
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_21519536
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:23 schreef Meki het volgende:
heb ik al gedaan
kijk bovenaan
Is dat die acteur?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_21519590
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:30 schreef Meki het volgende:

[..]

En bij Schindler's List, The Pianist etc niet wil je zeggen?
For great justice!
pi_21519591
Acteur lijkt wel goed.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:33:58 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_21519643
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:30 schreef Meki het volgende:
Als je er niet mee geconfronteerd wil worden dan moet je het ontwijken. Ik neem aan dat er geen massale promotiecampagne komt met de kop van hitler levensgroot in bushokjes. 'Ook U moet deze film zien'
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_21519662
Check de trailer van de film. Lijkt mij wel aardig.

dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:34:25 #24
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21519665
Spelen: goed
Uitzien: minder.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_21519668
wat een bullshit... altijd dat gezeik over nazi's en dat kortzinnige geblaat van Nederlanders met hun collectieve schuldgevoel

Jammer dat ze de kritischi niet bij naam noemen in het bovenstaande stukje.
Free people own guns! Slaves do not!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')