abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21498517
damn...wat is dat een gave band !

biografie: (gemaakt door Noud) CD: Colour Of Fire - Pearl Necklace

De band Colour Of Fire komt uit York, een plaats uit Noord Engeland. De oude kathedraalstad is een populaire bestemming voor toeristen. De stad heeft een kleine muziekscène, 3 confectiefabrieken en een paard, volgens de biografie. Een erg summiere biografie, die wat body moet krijgen door er dat soort humor in te stoppen. Het is dan ook een beginnende band zonder al te veel historie. Slechts wat demo´s en ineens een ijzersterk debuut. De band bestaat uit Stuart Jones, Owen Richards, beiden op gitaar en ze nemen ook beiden de zang voor hun rekening, Matt Lunn op bas en Thom Craigen op de drum. De band is in 2002 pas gevormd, met aan de basis Stuart en Owen die elkaar al kende uit de scène. Owen zat in een punk/hardcore bandje genaamd “Inertia Crisis” en Stuart in een garage/elektronica bandje, over verschillende muziekstromingen gesproken trouwens, genaamd “Cognac”. Matt kwam uit een bandje genaamd “Honeytone Cody”. Toen Thom nog. Hij was een muziekjournalist die tot de band toetrad nadat hij Stuart als meest knappe man van York had gestemd in zijn tijdschrift. Pardon?

In elk geval was de eerste demo al in Augustus van hetzelfde jaar 2002 al gereed na een flinke clubtournee is de regio van York en Leeds. Zodra het rockprogramma van BBC 1 het nummer ”Decisions, Desicions”, overigens niet aanwezig op de cd, draaide, kwamen er al snel aanbiedingen van de muziekindustrie. Dit leidde tot optredens op enkele festivals, de singleversie van “Decisions, Decisions” en de single “Cut It”, welke eveneens niet op het debuut staat. Uiteindelijk tot “Pearl Necklace”, welke geproduceerd is door Steve Osborne, bekend van enkele U2 en New Order albums. De opnames vonden plaats in de Rockfield Studios in Wales en in Peter Gabriels Realworld Studios in Engeland, op zich niet verkeerd, maar geen garantie voor een goede plaat...

luisteren:
Stukjes

The Exile (RA)

[ Bericht 97% gewijzigd door cleany op 24-08-2004 00:20:55 (bio en foto toegevoegd) ]
pi_21498579
oh
pi_21499120
Kopieer nog even een bio-tje en wat plaatjes van de AMG
yankee charlie dinges
pi_21499279
Goede band, en een fijne opening van een mooi weekend
pi_21499989
even geupdate...was toch een van de verrassingen van LL vond ik...
pi_21521923
ik beluister het optreden van hun op Lowlands weer en wow ! het klinkt natuurlijk lekker...
pi_21529010
hallo ? niemand heeft dit gechecked...?

Nou ja het zal wel zo gaan als bij Muse, Placebo, KoRn en Hoobastank. Ik loop het eerst een half jaar tot een jaar te bleren dat het goede bands zijn en dan besluiten mensen eindelijk het eens een keer te beluisteren...
pi_21532820
Eerste bandje die ik gezien had op Lowlands, was gelijk onder de indruk.
pi_21580975
Waren erg goed op lowlands
erg verassend
A men's strenght should not be judged by his ability to wage war, but by his ability to prevent war.
pi_21581175
Ze waren voor mij ook zeer zeker de verassing van Lowlands een heel erg aangename openingsband had ik eerlijk gezegd niet verwacht..
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 16:37:31 #11
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_21581256
goeie band inderdaad!
ook ik was verrasd
an urge to help mankind overcomes me
pi_22170661
16 November - Rotown , Rotterdam
17 November - Melkweg, Amsterdam
18 November - Ekko, Utrecht
20 November - W2, Den Bosch
pi_23335832
Morgen dus in Rotown!

Ik baal d'r nog steeds van dat ik ze heb gemist op Lowlands omdat ik het verschil niet weet tussen vrijdag & zaterdag . Morgen dus de herkansing
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 16 november 2004 @ 01:42:56 #15
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23345119
morgen voor Skip the Rush naar de Melkweg - maar ook eens kijken wat dat CoF nou eigenlijk is
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 16 november 2004 @ 20:00:39 #16
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_23360128
jaa ik ga ook naar de melkweg, leuk leuk leuk, op lowlands vond ik ze ERG goed
an urge to help mankind overcomes me
pi_23372941
Iedereen veel plezier vandaag in de Melkweg, gister in Rotown was 't erg gaaf
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_23373535
Interview: Stel je vragen aan Colour Of Fire!

Hier kun je nog dingen te weten komen over CoF!
  donderdag 18 november 2004 @ 09:04:36 #19
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23395856
raar mannetje die zanger - maar best nog wel een lekkere band - niet helemaal mijn smaak, maar heb me niet verveeld
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23405841
Ik ga vanavond @ Ekko, Utrecht!!
Ben benieuwd.. de cd is in ieder geval lekker
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_24371247
Colour of Fire speelt 13 januarie weer in Nederland!!!

Naast een show op het Eurosonic festival in Groningen doen ze 1 exclusieve clubshow in het Patronaat in Haarlem.

Voor programma is Skip The RUsh (ook erg leuk!).

ik ben er zeker wel bij, en met 9 euro valt de prijs ook wel weer mee.

check anders www.patronaat.nl
pi_24371292
Dat is trouwens op 13 januari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')