Er wordt beweerd dat de kerk nóóit heeft geleerd dat de aarde plat was.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
en zelfs de kerk was min of meer wel overstag. De enige reden dat de kerk zich op de vlakte hield was vanwege het probleem dat bij een ronde aarde de tegenvoeters een probleem zouden hebben bij jezus' terugkomst op aarde. Hoe moesten zij hem dan kunnen zien?
Jawel hoor, dat heeft ze wel. Maar gelukkig niet lang. Het bewegen van de aarde om de zon, dat is een heel ander verhaal. Dat heeft men heel lang volgehouden.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat de kerk nóóit heeft geleerd dat de aarde plat was..
Ze is dus ook niet 'overstag' gegaan.
Bron? Ik zit al te googlen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jawel hoor, dat heeft ze wel.
Yep, Galileo, Keppler, etc.quote:Maar gelukkig niet lang. Het bewegen van de aarde om de zon, dat is een heel ander verhaal. Dat heeft men heel lang volgehouden.
Wat is daarmee? Die had een conflict over het bewegen van de aarde en de plaats in het heelal. Niet over de vorm.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:20 schreef Kogando het volgende:
En Galileo Galilei dan?
En onthoofd is ie ook al niet. Hij stierf gewoon in zijn bed.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:26 schreef Kogando het volgende:
Ohja.. ik dacht altijd dat hij degene was die beweerde dat de aarde rond was en daarom onthoofd werd. Maar hij blijkt dus te hebben beweerd dat de aarde om de zon draaide.
Dus de aarde is ook nog vierkant..quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:33 schreef het_fokschaap het volgende:
alleen de bijbel doet deze bewering
Openbaring 7
1 En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoeken der aarde, houdende de vier winden der aarde, opdat geen wind zou waaien op de aarde, noch op de zee, noch tegen enigen boom.
Ik denk niet dat je er vanuit kan gaan deze engelen ooit te zien, alleen dat de wind niet meer waaien zal. What will you do, when the wind doesn't blow anymorequote:Op maandag 23 augustus 2004 21:33 schreef het_fokschaap het volgende:
alleen de bijbel doet deze bewering
Openbaring 7
1 En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoeken der aarde, houdende de vier winden der aarde, opdat geen wind zou waaien op de aarde, noch op de zee, noch tegen enigen boom.
Dat was eerder in de Renaissance dan in de Middeleeuwen. Bovendien heeft Copernicus alleen beweerd dat de aarde om de zon draaide; Galileo pas toonde aan dat de zon evenmin het centrum van het universum is.quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:45 schreef ChillyWilly het volgende:
Een vierkante platte bol ja
Maar zoals al eerder gezegd, de oude Grieken wisten al dat de aarde een bol was. Grote opschudding was er in de middeleeuwen toen Copernicus, en later Galileo, beweerden dat de Aarde niet het centrum van het universum was, maar gewoon om de zon draaide.
Da's dan niet erg slim, want hedendaagse kaarten zijn ook nog steeds afgebeeld op een plat vlak.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:39 schreef Frollo het volgende:
Maar als je nu zo'n kaart ziet, kun je inderdaad denken dat de middeleeuwers dachten dat de aarde plat was.
Alleen dan in het vierkant, in plaats van rond.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Da's dan niet erg slim, want hedendaagse kaarten zijn ook nog steeds afgebeeld op een plat vlak.
Soms en soms weer niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:15 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Alleen dan in het vierkant, in plaats van rond. :')
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |