abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24244078
Wow, het zal je maar gebeuren dat je alles van Stephenson gelezen hebt en je moet wachten op nieuw werk van deze schrijver... Ik heb gelukkig alleen Quicksilver en The Confusion uitgelezen en heb The System Of The World, Cryptonomicon en Zodiac in de kast staan en Snow Crash ligt nu naast me
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:55:11 #52
3604 MightyV
Just Breathe
pi_24247601
Poor me... heb alles gelezen van 'em behalve Cobweb en die is schier onvindbaar.

Edit - Happy me! Zie net op Amazon dat Cobweb opnieuw word uitgegeven; http://www.amazon.co.uk/e(...)/202-4190510-5995021
  dinsdag 28 december 2004 @ 03:22:00 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_24249778
Ligt al een jaar op de plank hier... Zodiac ook. Quicksilver ook. Snow Crash wel gelezen, vandaar deze gevraagd voor Kerst vorig jaar. Dit is dus een ordinaire TVP tot ik eindelijk tijd vind om die boeken WEL te lezen Wel in het Engels trouwens, dus dat valt alweer mee
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_24251895
Cobweb is toch dat boek dat ie samen met zijn schoonvader geschreven had?
pi_24450841
Cryptonomicon, een gebonden versie, in het Nederlands vertaald(niet iedereen kan dit in het Engels lezen) voor slechts 12,50. Op de volgende site:

http://www.veenmagazines.nl/boekencdsDetail.lasso?ID=597&-session=NTses:9F4EB437FD7B415FCBD211F3A417D9F7
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_24459822
Heb Crypto. van de week binnengekregen. In het Engels en via Proxis, was het goedkoopst en het snelst.
Eén bladzijde gelezen dus kan er weinig over zeggen, behalve dat de foto van de auteur op de achterkant me erg tegenstaat .
Wie weet komt het goed, lees ik het uit en vind ik het geweldig. Ik laat het hier(ooit) weten. Ook als ik het wat minder vindt natuurlijk.
Helpt waar hij kan!
pi_24649909
De Nederlandse versie wordt net bezorgd... Prachtige, gigantische hardcover, inclusief leeslint, voor maar 12,50! Dat staat een stuk imposanter in mijn kast dan de kleine engelse pocket die ik al had. Ik verwacht alleen niet veel van de vertaling; zoals al eerder is gezegd is het engels dat Bobby Shaftoe gebruikt haast niet te vertalen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:10:04 #58
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24650037
Misleidende topictitel

Ik dacht dat hier cryptogramman op te lossen waren
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24752455
(...)Ik heb gelukkig alleen Quicksilver en The Confusion uitgelezen en heb The System Of The World, Cryptonomicon en Zodiac in de kast staan en Snow Crash ligt nu naast me (...)

(...)De Nederlandse versie wordt net bezorgd(...)

Waarom koop je alletwee die versies?

Ik kom er redelijk doorheen. Ben niet fanatiek aan het doorlezen, maar laat het niet liggen. Ik was teleurgesteld toen er ineens een twee fictieve eilandjes opdoken waarvan ik de locale zeden nogal flauw minder geloofwaardig geschetst vind tot nu toe (moet vaak aan Kuifje denken).
Kan natuurlijk allemaal beter worden in de rest: het kan bv. totaal onbelangrijk blijken of een juist een rake metafoor zijn.
Los daarvan is het een leuk boek: niet te moeilijk, spannend en goed geschreven.
(ik zie overigens weing overeenkomsten met d.Slingerv.F.,misschien over 500 pagina's).
Helpt waar hij kan!
pi_24755444
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 00:29 schreef NoSigar het volgende:
(...)Ik heb gelukkig alleen Quicksilver en The Confusion uitgelezen en heb The System Of The World, Cryptonomicon en Zodiac in de kast staan en Snow Crash ligt nu naast me (...)

(...)De Nederlandse versie wordt net bezorgd(...)

Waarom koop je alletwee die versies?
Als je hem ziet, weet je waarom De engelse versie die ik heb is een kleine amerikaanse pocketversie, de Nederlandse is een gigantische hardcover met leeslint en mooie kaft. Staat een stuk imposanter in m'n boekenkast naast The Baroque Cycle En dat voor maar 12,50

Verder is er natuurlijk een praktische reden: ik vind het een geweldig boek en heb graag dat mijn vrienden het ook lezen, al was het alleen maar om hun interesse in Stephenson te wekken. Helaas zijn enkele mijn vrienden niet erg bekend met de engelse taal en een boek als Cryptonomicon in het engels lezen is voor hen een onmogelijke opgave. Het is al een boek van meer dan 1000 bladzijden, ruim gevuld met computerjargon, wiskunde en een beetje filosofie... Dat is voor sommigen in het Nederlands al moeilijk genoeg, laat staan in het engels Ik leen hem dus ook uit. Maar de primaire reden blijft toch zijn uiterlijk Eindelijk eens een Nederlandse uitgave die ik mooier vind dan de engelse!
pi_24798588
Al anderhalve maand heb ik Cryptonomicon in de kast staan, maar vooralsnog was ik er niet toe gekomen om te beginnen met lezen. Vandaag was dan eindelijk de dag, ik bij inmiddels op bladzijde 100 en ik moet zeggen: het ziet er heel goed uit voorlopig.
pi_24914649
Gellius (en iedereen), ik knal eruit bij #F, maar deze bedoel ik. Leuk om een te lezen: niet alles is goed maar soms is het heel goed en meestal minstens vermakelijk
Helpt waar hij kan!
pi_25138055
Goed, ik heb het uit, en het kostte weinig moeite, hoewel het boek dik is. Te dik volgens mij:er staat allerlei flauwekul in die ik niet goed kan herleiden of niet echt nodig vond voor het verhaal, terwijl er andere dingen in staan die geen aandacht krijgen maar volgens mij veel meer aandacht verdienen. Bovendien vond ik de schrijver gewoon niet altijd even sterk formuleren.
(wat b.v. is in godsnaam dat 'anti holocaust pakket'?)
Maar er zijn veel meer dingen waar ik nu geen zin heb op in te gaan, en bovendien ken ik die spoiler code niet en heb ik geen zin om hem op te zoeken. Desondanks viel het einde een beetje in het water door zulke zaken: Of iemand moet me de diepe metafoor, of wat dan ook uitleggen die die kerel (het kwaad) op het einde representeerd, of het einde is maar flauw.

Ik heb nog meer te zeiken, doe ik niet want het is ook met name:

Een fantastisch boek.

Een avonturen-roman een historische roman een thriller een weetjes-roman een wiskunde roman, een computer-roman een techonologie-roman.
Vandaag de dag een behoorlijk relevante roman lijkt me, voor wie dat een argument is.

Ik heb een aantal dagen rugpijn gehad doordat ik het boek uit wilde lezen in bed en ik kennelijk moeilijk lag. Door die pijn heb ik een aantal dagen niet goed kunnen slapen en kreeg ik last van migraine. "Well, fuck me sideways"., was alles wat ik kon denken.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 02:26:45 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_25139211
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 01:04 schreef NoSigar het volgende:
Te dik volgens mij:er staat allerlei flauwekul in die ik niet goed kan herleiden of niet echt nodig vond voor het verhaal
Ik meen gelezen te hebben dat de auteur zelf zei "die grafieken? Kun je overslaan, bevatten geen relevante info" enzo. Viel mij als "minimalist" een beetje tegen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:32:19 #65
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_25555826
Hoewel het helemaal mijn genre is vind ik het een heel erg pittig boek (Engels). Omdat ik vanwege weinig vrije tijd altijd maar korte stukjes kon lezen ben ik nooit echt in het verhaal gekomen, en uiteindelijk heb ik het ook een tijdje weggelegd. Wil het nu weer gaan oppakken, maar moet daarvoor wel weer weten waar ik ergens in het verhaal zat. Is er ergens een Nederlandse of Engelse samenvatting online beschikbaar?
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:54:47 #66
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_25934995
Niemand?
pi_27491941
Niet dat ik weet.

Even een ander vraagje. Het babelvirus van Neal, waar kan ik dat het beste/goedkoopste halen? via internet, ergens anders?
pi_27494377
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:17 schreef Koekepan het volgende:

Nou ja, je moet het boek gelezen hebben natuurlijk, maar je kunt soms wel zeggen dat het talent van een schrijver af te meten is aan de onvertaalbaarheid van zijn romans. (Om eens een cliché om te keren.)
[mode: enigszins off-topic]
Lees ik hier juist dat jij het boek dat begint met
'riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore' etc etc op blz 3, of met
'A way a lone a last a loved a long the' op blz 628 begint,
en dat het meest onvertaalbare boek uit de Ierse literatuur is een bewijs is voor het talent van James Joyce??
Help!

Dit boek is een nagel aan mijn doodskist en waarschijnlijk daarom de enige reden dat ik gecremeerd wens te worden: ik kom er niet door heen gelezen.
[/mode: enigszins off-topic]

[ Bericht 4% gewijzigd door Yosomite op 30-05-2005 22:15:12 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:45:52 #69
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_27569742
Je kan cryptonomicon en snow crash het goedkoopst op proxis.be kopen.
Widening the bell curve.. one step at a time
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')