abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 22:58:33 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22163081
Sja
Ik moet zeggen dat ik de kritiek erg wierd vind, er wordt slecht ongeveer 1/3 van het stuk over het boek geschreven. Gawie lijkt daar eerder een punt te willen maken over Ada Byron.
Maar goed, ik lees zelden de groene amsterdammer..
Ga lekker het boek lezen en vorm je eigen mening.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22170853
Damn door deze ietwat merkwaardige review (naja eigenlijk meer een tekstje voor de reviewer om even te laten zien dat ook hij heel slim is, terwijl nota bene de Nederlandse vertaling op het einde word genoemd) ben ik eigenlijk wel ontzettend benieuwd geworden naar GR.

En terzijde, een leuk en ook intelligent boek over Lord Babbage & de Byrons is The Difference Engine van cyberpunk-grondleggers William Gibson & Bruce Sterling.
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:15:58 #28
45206 Pietverdriet
pi_22170964
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:11 schreef MightyV het volgende:
Damn door deze ietwat merkwaardige review (naja eigenlijk meer een tekstje voor de reviewer om even te laten zien dat ook hij heel slim is, terwijl nota bene de Nederlandse vertaling op het einde word genoemd) ben ik eigenlijk wel ontzettend benieuwd geworden naar GR.
GR???
pi_22173223
Gravity's Rainbow
  vrijdag 24 september 2004 @ 14:08:33 #30
45206 Pietverdriet
pi_22173537
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:55 schreef MightyV het volgende:
Gravity's Rainbow
Aaahhhh
*dough*
Ja, Pynchon is zeer aan te raden, erg mooi boek, maar ook erg zwaar. Vreselijk mooie candas in de tekst ook.
pi_22343115
Ik ben er gisteren in begonnen en ik vind het echt een geweldig boek! Echt heerlijk taalgebruik en meesterlijke zinnen!

Heeft iemand trouwens nog een Nederlandse vertaling te koop? Ik wil dit boek namelijk door een paar vrienden van mij laten lezen, maar die zijn niet zo handig met engels.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:30:57 #32
45206 Pietverdriet
pi_22347506
Loop een paar boekwinkels af, er is een nederlandse vertaling, maar weet niet of deze leverbaar is. Enne, die vrienden van je, die hebben een goeie reden nu om engels te leren.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 11:49:21 #33
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_22348375
www.bol.com en proxis.be hebben vast een nederlandse vertaling.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_22348458
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Loop een paar boekwinkels af, er is een nederlandse vertaling, maar weet niet of deze leverbaar is. Enne, die vrienden van je, die hebben een goeie reden nu om engels te leren.
Dat zou je kunnen zeggen, ja. Maar Cryptonomicon als je eerste engelse boek..?
pi_22348487
Nederlandse paperback is leverbaar vanaf 15 oktober bij Proxis.be dat is nog wel uit te houden
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 11:58:20 #36
45206 Pietverdriet
pi_22348511
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:54 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen zeggen, ja. Maar Cryptonomicon als je eerste engelse boek..?
Neuh, das niet verstandig, kunnen ze beter met een tom clancy beginnen ofzo.
pi_22349402
En Tom Glancy schrijft weer het soort boeken dat die vrienden niet boeit
pi_24046256
Ik ben het boek ook aan het lezen, eveneens in het Engels. Nou ben ik daar zeker niet slecht in, maar ik moet zeggen dat ik af en toe toch moeite heb de juiste context eruit te halen. Vooral ook omdat er zoveel verschillende verhaallijnen zijn is het daardoor best lastig te volgen.
Wat ik me nu afvraag is of het belangrijk is dat je alles tot op het kleinste detail meekrijgt. De humoristische stijl van schrijven doet vermoeden van niet. Maar ik zou het jammer vinden als verderop in het boek blijkt dat ik een essentieel stukje van het verhaal niet goed meegekregen heb. Ik zit nu net over de 100 pagina's, maar ik heb het idee dat alles nog vooral een inleiding is. Kan dat kloppen?

ps niks verraden aub
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:50:03 #39
45206 Pietverdriet
pi_24046323
ik zeg niets, behalve dat je bij deze schrijver goed moet opletten.
pi_24049321
Ik heb een stapeltje boekenbonnen liggen (verstandige familieleden) en ik zoek nog boeken om die aan op te maken. Dit lijkt me een mooi doel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24051194
Ik zou met een andere van Stephenson beginnen...
pi_24051544
Alles (ja, letterlijk alles) van Stephenson is goud imho, maar Cryptonomicon is toch wel het briljantst. Daarna is er altijd nog de Baroque Cycle...maar dat is iets meer doorploegen. Om aan Stephenson te 'wennen' mocht je dat nodig vinden adviseer ik Zodiac: Eco Thriller of Interface voor de casual reader of natuurlijk het onvolprezen SnowCrash voor de SF-liefhebber.
pi_24051662
Ik denk dat er dan toch iets mis is met mij, want ik was een stuk sneller door Quicksilver heen dan door Cryptonomicon. En heel misschien vond ik die nog beter ook (al moet ik wel bekennen dat ik Cryptonomicon - nog - niet heb uitgelezen). Ben nu in The Confusion bezig en die is echt geweldig!

Zodiac en Snow Crash krijg ik voor kerst. Die zijn gelukkig wat dunner dan de latere boeken
pi_24056776
Er is niets 'mis' met je als je Quicksilver beter vind dan Crypto. Zoals ik al aangaf vond ikzelf de Baroque Cycle ook heel goed alleen ietwat te lang in sommige stukken, wat dat betreft is Crypto gewoon wat bondiger. Anyway zou ik je toch willen adviseren Crypto eerst uit te lezen voor je een eindoordeel velt .
pi_24056836
Ga ik ook zeker doen, hoor, maar toch liever eerst The Baroque Cycle uitlezen En tegen die tijd heb ik Zodiac en Snow Crash ook in huis, dus ik vrees dat Cryptonomicon pas daarna weer aan de beurt is (je pakt nu eenmaal sneller een boek van 400 blz dan eentje van 1200 blz). Maar het komt wel goed
pi_24154142
Ik heb besloten om Cryptonomicon als kerstcadeautje aan mijzelf te geven. Enkele weken voor 12,50 besteld en inmiddels al ruim een week in huis, maar omdat ik bezig ben in 'De Slinger van Foucault' van U. Eco heb ik besloten om het boek dus onder de kerstboom te leggen. Ik verwacht er veel van, want het klinkt als een klok.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 23 december 2004 @ 11:24:40 #47
45206 Pietverdriet
pi_24155326
Slinger nog aan het lezen, en dan Cryptonomicon, wat een heerlijke opgave in deze koude donkere dagen.
Zou bijna jaloers worden
:-)
  maandag 27 december 2004 @ 11:30:33 #48
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24232490
weet iemand of er al wat bekend is over het nieuwe werk van stephenson? Of hij daar uberhaupt mee bezig is (NATUURLIJK wel ).
  maandag 27 december 2004 @ 11:57:35 #49
45206 Pietverdriet
pi_24232879
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:30 schreef Quickbeam het volgende:
weet iemand of er al wat bekend is over het nieuwe werk van stephenson? Of hij daar uberhaupt mee bezig is (NATUURLIJK wel ).
Baroque Cycle bedoel je? Die Trilogie is net af, of bedoel je wat hij daarna schrijft? Neem aan dat ie eerst bezig is met research als ik hem een beetje ken.
The Baroque Cycle van Neal Stephenson
  maandag 27 december 2004 @ 13:05:16 #50
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_24234006
nee the baroque cycle heb ik al achter de rug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')