Als je het in het engels kan lezen moet je dat altijd doen vind ik, ik lees zoveel mogelijk de originele taal, zover ik die beheers, vertalingen zijn geen verbetering imhoquote:Op maandag 23 augustus 2004 16:28 schreef Phaedrus het volgende:
Ik heb het bijna uit (vanavond vroeg naar bed) en vind het een geweldig boek!
Alleen jammer dat de vertaling wat zwak is. Misschien over een tijd de Engelse paperback kopen en 'm herlezen.
Vond snow crash goed, maar Cryptonomicon beterquote:Op maandag 23 augustus 2004 17:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het boek (Engelse versie overigens) al een hele tijd op de plank heb liggen, maar er nog steeds niet aan toegekomen ben. Pratchett en Banks 'dringen telkens voor'
. Binnenkort moet ik er toch maar eens voor gaan zitten.
Overigens is 'Snow Crash' van Stephenson ook heel erg aan te raden.
Gedeeltelijk mee eens. Je moet dan namelijk wel de originele taal dermate goed beheersen dat er voor jou minder verloren gaat dan wanneer je de vertaling zou lezen. En dat gaat voor weinig mensen op vrees ik. Tenzij de vertaling behoorlijk slecht is natuurlijk...quote:Op maandag 23 augustus 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het in het engels kan lezen moet je dat altijd doen vind ik, ik lees zoveel mogelijk de originele taal, zover ik die beheers, vertalingen zijn geen verbetering imho
hoe meer engelse werken je leest, hoe beter je engels wordt natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:16 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Je moet dan namelijk wel de originele taal dermate goed beheersen dat er voor jou minder verloren gaat dan wanneer je de vertaling zou lezen. En dat gaat voor weinig mensen op vrees ik. Tenzij de vertaling behoorlijk slecht is natuurlijk...
In het geval van Cryptonomicon had ik geen keus: het was een cadeau.
lees dit maar eens, stond trouwens ook in de OPquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:17 schreef Koekepan het volgende:
Kan het me zo voorstellen!
snip
Nou ja, je moet het boek gelezen hebben natuurlijk, maar je kunt soms wel zeggen dat het talent van een schrijver af te meten is aan de onvertaalbaarheid van zijn romans.(Om eens een cliché om te keren.)
Is wat SF?quote:Op woensdag 22 september 2004 22:38 schreef NoSigar het volgende:
Is het science fiction?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |