abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_21481094
Iedereen lachte toen hij 4 jaar geleden beweerde dat Nederland in Athene 25 medailles zou gaan halen. Maar wordt het nu misschien toch werkelijkheid?
...drop it like it's hot...
pi_21481103
We staan nu op 17 medailles. Daar komen nog bij Theo Bos, Anky van Grunsven, Dames en Heren-hockeyploeg. Staan we op 21 medailles; ik vrees dat het net niet gaat lukken.
...drop it like it's hot...
pi_21481138
We hebben een paar verrassingen nodig: Simon Vroemen, Rens Blom, Chiel Warners, 4 x 100 m estafette, die 800 m. loper of Bart Brentjens.
...drop it like it's hot...
pi_21481315
Die 25 gaan we niet halen hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21481338
We hebben Lornah Kiplagat ook nog
...drop it like it's hot...
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:20:25 #6
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_21481379
Ik vind het aantal medailles een raar streefgetal. Rusland staat overall derde als het gaat om aantal medailles, maar ze hebben een ontzaglijke hoop brons en zilver, maar "slechts" zeven goud.

Als Nederland straks die 25 haalt, maar met "slechts" 3 goud, dan is dat toch significant minder dan die -- uitzonderlijke -- 12 goud?

(lijkt me overigens sterk dat Nederland op 3 blijft steken, vooral door hockey, maar goed...)
pi_21481414
Natuurlijk, maar het gaat erom dat Joop Alberda 4 jaar lang heeft geroepen dat we 25 medailles gingen halen en voor gek werd verklaard.
...drop it like it's hot...
pi_21481959
Ik vind dat Joop niet afgebrand hoeft te worden als Nederland straks op 22 blijft steken. Het is juist goed dat hij hoog durft in te zetten. Dan is er tenminste nog iemand die niet vanuit de nederlandse underdog positie wil redeneren. Bekijk het eens in perspectief: Een land als Amerika haalde in 2000 97 medailles. Nederland een kwart daarvan. Dan doe je het als landje van 16 miljoen inwoners niet slecht. België had bijvoorbeeld maar 5 medailles.

Vervolgens kwalitatief: Op de vorige OS waren er 8 gouden medailles van Pieter, Inge en Tinus. Nu 3. Mark Huizinga had goud en nu brons. Als je ziet dat we nog steeds op 4 sporters teren voor de goldrush, dan denk ik dat we 4 jaar geleden een stukje meer geluk hadden en dat er voor over 4 jaar echt nieuwe mensen zullen moeten opstaan. Een Nederlands team dat rond de 20 medailles haalt met 4 ā 5 gouden heeft een goede spelen meegemaakt. Gezien de verhoudingen in de wereld denk ik dan dat 15 medailles met 2-3 gouden gezien de omvang een gemiddelde prestatie zou moeten kunnen zijn. Al met al hebben we een sportland, en daar mogen we - ongeacht het aantal medailles - trots op zijn.
pi_21482448
Ik heb het al eerder gezegd maar die Warners is echt wereldtop hoor bij de 10 kamp dus zeker medaillekansen .. zeker nu die wereldkampioen uitgeschakeld is !!!
pi_21482554
Anton Geesink had het over 20 medailles, tis toch zo'n slimme man, denk dat hij iig wel gelijk gaat krijgen
Even a broken clock is right twice a day.
pi_21482792
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:24 schreef danos het volgende:
Anton Geesink had het over 20 medailles, tis toch zo'n slimme man, denk dat hij iig wel gelijk gaat krijgen
20 is zeker mogelijk!! we hebben er al 17 en er zijn al twee min of meer zeker nl. Anky bij dressuur en Hockey vrouwen ... daarnaast hebben we nog kansen bij Theo Bos en Hockey mannen en mischien nog bij atletiek,mountainbiken en taekwondo en springruiters en zeilen. Ik gok op 23 medailles ... we moeten niet vergeten dat wij 4 jaar geleden 12x goud hadden dus wat dat betreft hebben wij het wel veel slechter gedaan dan in Sydney
pi_21482844
20 gaan we sowieso wel halen, Theo Bos en Anky en de hockeyersm komen er nog bij.
...drop it like it's hot...
pi_21482900
Wie wonnen die 12 goud in Sidney ook al weer?

Pieter 2x
Inge 3x
Leontien 3x
Anky 1x
Mark 1x
Hockey 1x

Totaal = 11, wie won de 12de?
...drop it like it's hot...
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:47:13 #15
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_21483045
Jeroen Dubbeldam dacht ik
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_21483052
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:41 schreef Nyluzzz het volgende:
Wie wonnen die 12 goud in Sidney ook al weer?

Pieter 2x
Inge 3x
Leontien 3x
Anky 1x
Mark 1x
Hockey 1x

Totaal = 11, wie won de 12de?
Jeroen Dubbeldam, paardenspringen
met dank aan http://www.sport.nl
pi_21483204
Ja die was het. Jeroen Dubbeldam hoe kon ik hem vergeten.
...drop it like it's hot...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')