quote:heb jij een Live cd?!? hoe heet die ? waar kan ik die kopen ?
Op woensdag 29 augustus 2001 07:00 schreef hobbit het volgende:
kheb een live CD van manu chao, die is echt heel strak, ni zo poppy, maar meer ska + reggae.Op lowlands was het terouwens ook weer te gek
quote:Is denk ik een bootleg.
Op donderdag 18 april 2002 16:24 schreef enfermidade het volgende:[..]
heb jij een Live cd?!? hoe heet die ? waar kan ik die kopen ?
maar als het een goede opname is hou ik me ook wel aanbevolen om hem euh, een keer te euh lenen
echt wel gezellige muziek
Manu Chao was de frontman van Mano Negra.
Mano Negra was een band die bestond uit een hoop lui met verschillende nationaliteiten, daarom waren hun nummers in het frans, spaans, engels en elke andere taal die ze maar kenden - en ook veel verschillende stijlen (rock/rap/franse chansons etc.)
Als je oud(..?) genoeg bent ken je Mano Negra nog wel van het nummer "King Kong 5" waarschijnlijk.
Het nummer 'Bongo bong' is gewoon een remake van 'King of the bongo' op andere muziek;
je zult bij Manu Chao vaak zien dat ie dezelfde muziek (met kleine aanpassingen) gebruikt voor meerdere nummers (andere tekst eroverheen).
Manu Chao is in de loop der jaren uiteraard wat ouder geworden, dus z'n latere (solo) cd's zijn een stuk rustiger dan de oude Mano Negra nummers - maar toch denk ik dat mensen die Manu Chao waarderen Mano Negra bijna wel goed *moeten* vinden
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 07:00 schreef hobbit het volgende:
kheb een live CD van manu chao, die is echt heel strak, ni zo poppy, maar meer ska + reggae.Op lowlands was het terouwens ook weer te gek
quote:oh lama
Op dinsdag 25 juni 2002 16:40 schreef Mortischa het volgende:[..]
HOE KOM JE DAAR AAN
Tracklist single:
1. Mr. Bobby - Politik Kills
2. Mr. Bobby - Wyskyfacile (acoustische versie)
3. Mr. Bobby (gewone versie).
Je kan uiteraard ook altijd even zoeken op Internet.
quote:Hmm, heb je het nu over die versie die wel heel veel op Bongo Bong lijkt?
Op donderdag 25 juli 2002 23:57 schreef -Wepeel2- het volgende:
De nieuwe single van Manu Chao is inmiddels uit. Nieuw is misschien niet helemaal het juiste woord want het is gewoon Mr. Bobby van de Esperanza cd. Máár op de single staat wel een erg fijne nieuwe versie van dit nummer. Zit veel meer instrumentatie en klinkt wat voller. Zeker een aanrader voor Manu Chao fans. Ik hoorde het nummer op 3FM en heb dus maar gelijk de single gekocht om deze versie ook te hebben.Tracklist single:
1. Mr. Bobby - Politik Kills
2. Mr. Bobby - Wyskyfacile (acoustische versie)
3. Mr. Bobby (gewone versie).
Je kan uiteraard ook altijd even zoeken op Internet.
quote:Nee dat is de normale versie. Daar zit zo'n zelfde sample in die ook in Bongo Bong wordt gebruikt. In de nieuwe versie zit hij ook nog wel iets in, maar het nummer is juist veel afwijkender geworder. Klinkt veel meer echt als een band, terwijl die andere Manu Chao nummers je toch altijd een beetje een gevoel geven van een mannetje dat in een studio zit en alles bij elkaar samplet/mixt. Dat doet hij dan volgens mij ook grotendeels, maar er speelt wel degelijk ook een band op mee (Radio Bemba). Dat echte bandgeluid mag op de nieuwe cd wel wat meer naar voren komen vind ik. Die vorige twee cd's waren fantastisch hoor (met name de tweede), maar het wordt nu tijd voor een volgende stap.
Op zaterdag 27 juli 2002 03:16 schreef Grobbel het volgende:[..]
Hmm, heb je het nu over die versie die wel heel veel op Bongo Bong lijkt?
Les Negresses Vertes
Me pa zei dat de oude band was?? tis een verzamel cd, en best niew ( dit jaar )
Klopt dat??
quote:Ze hebben 1 of 2 mini-hitjes gehad in Nederland, in ieder geval Zobi La Mouche eind jaren '80 (1987 ofzo, ik heb het singletje nog!) en volgens mij daarna (een paar jaar later) een ander nummer. Ik geloof niet dat de band nog bij elkaar is.
Op vrijdag 16 augustus 2002 19:19 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb een cd gekregen van me pa....Les Negresses Vertes
Me pa zei dat de oude band was?? tis een verzamel cd, en best niew ( dit jaar )
Klopt dat??
20:00-22:00 MTV Sunday Night Special: Manu Chao
20:00-21:00 MTV Manu Chao Special
21:00-22:30 MTV Documentaire Manu Chao Babylon's Fever.
wat me wel opvalt is dat in bijna elk liedje zo'n Nintendo geluidje op het einde zit..
quote:Al zijn cd's zijn leuk om naar te luisteren, maar persoonlijk vind ik Clandestino toch de beste.
Op maandag 27 augustus 2001 14:08 schreef Hik het volgende:
Ik vind hun muziek heel cool, maar heb slechts geld voor 1 CD....Is er iemand die me kan vertellen of de oude CD beter is dan de nieuwe of andersom??Thanx!
quote:Of de DVD
Op vrijdag 11 april 2003 11:07 schreef Acathla het volgende:
Koop de cd: Manu Chao - Radio Bemba (live)
quote:haha kheb hem vanmiddag voor 8 uuro gekocht is dus 17,60 gulden haha
[b]. Ga alleen niet naar de not free recordshop daar betaal je 50,66![]()
quote:Waar?
Op woensdag 16 juli 2003 22:24 schreef Snuggles_P het volgende:[..]
haha kheb hem vanmiddag voor 8 uuro gekocht is dus 17,60 gulden haha
quote:Bij Free Record Shop en Van Leest hebben ze in ieder geval alle Manu Chao cd's voor dat bedrag, dus ook Radio Bemba Soundsystem.
Op woensdag 16 juli 2003 22:29 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Waar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |