Met dit pakket kan je nagenoeg alles maken, geweldig!
Of toch niet?
OK, kom maar op met de reakties.
voor info: www.propellerheads.se/reason
Maar Reason heb ik nog niet geprobeerd..
Toch maar ff doen dan..
quote:En die heb ik nog nooit geprobeerd: is dat net zoiets als Acid?
Op maandag 27 augustus 2001 14:24 schreef Funk_Dr_Spock het volgende:
Ik gebruik sinds kort "FruityLoops"Maar Reason heb ik nog niet geprobeerd..
Toch maar ff doen dan..
Btw bij fruitloops kan ik ook niet veel fx gebruiken
is wel jammer
quote:Tsja, Reason vraagt wel de nodige resources: CPU speed en geheugen.
Op maandag 27 augustus 2001 14:35 schreef BeNNiS het volgende:
Reason is wel een crack voor te vinden
als je dat legaal gaat kopen ben je veel centjes kwijt
Ik gebruik Fruitloops reason vraagt veel te veel cpu kracht trekt ie niet meerBtw bij fruitloops kan ik ook niet veel fx gebruiken
is wel jammer
ik wil en me synth gebruiken en de drums van fruityloops
dus ik wil cubase en fruitloops sync krijgen
en dat lukt me nooit echt naar
begrijp me niet verkeerd, je kan er hele leuke dingen mee doen maar binnen een maand of 4 is het nieuwe eraf en de sjeuigheid ook.
quote:ehm. ikniet..
Op maandag 27 augustus 2001 14:08 schreef yodocus2001 het volgende:
Hoeveel muzikanten onder ons hebben overwogen om de halve studio (indien aanwezig natuurlijk) in de verkoop te gooien sinds de release van Reason!!!
dan overschat je reason toch wel een beetje
het is leuk, goed in prijs/kwaliteit verhouding, maar om serieus muziek mee te maken vind ik 't maar nix.
Sorry voor mijn tegendraadse mening.
(heb je wel eens in een echte studio gezeten?)
quote:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Op donderdag 20 juni 2002 13:49 schreef Mielz het volgende:
Sorry hoor but reason is echt wel n goed alternatief voor n studio
wacht, ik zet je ff op m'n lijst van mensen met humor!
quote:het is inderdaad geen vervanging voor een echte studio, maar van alle software die er momenteel te krijgen is komt dit toch wel het dichtst bij 'het echte werk'
Op woensdag 29 augustus 2001 17:50 schreef terabyte het volgende:
Reason is aardig, maar vergeleken met een echte studio gewoon speelgoed.Sorry voor mijn tegendraadse mening.
(heb je wel eens in een echte studio gezeten?)
quote:ehhh ik had de komma weg moeten halen, van reason is wel goed vervanging voor studio als je geen geld hebt.. zo beterz? En reason is makkelijker te leren, en de leercurve is veel makkelijker dan n studio
Op donderdag 20 juni 2002 14:18 schreef terabyte het volgende:[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
![]()
![]()
wacht, ik zet je ff op m'n lijst van mensen met humor!
quote:zkeer is reason goed, ook voor hele songs, ik heb zelf een roland keyboard, en n Roland Groovebox, alletwee aangesloten op reason, hiermee houd ik toch n beetje fysiek gevoel over van knoppen draaien etc.. wel onwijs tof
Op woensdag 29 augustus 2001 17:03 schreef Hiroller het volgende:
Doe m'n apparatuur voorlopig nog lang niet weg, mis bij software nog altijd het fysieke contact dat je bij echte apparatuur wel hebt. Wil overigens niet zeggen dat Reason geen handige tool is (om bijvoorbeeld vette drumloops mee te maken). En lekker flexibel ook, wil 10 synths bij elkaar? Geen probleem! 20 drumcomputers? Geen probleem. Als je het te pakken kunt krijgen, dan geen moment twijfelen!
quote:Als je geen geld hebt is Reason misschien aardig, maar beter dan een studio is het zeker niet.
Op vrijdag 21 juni 2002 11:58 schreef Mielz het volgende:[..]
ehhh ik had de komma weg moeten halen, van reason is wel goed vervanging voor studio als je geen geld hebt.. zo beterz? En reason is makkelijker te leren, en de leercurve is veel makkelijker dan n studio
Is zie Reason nog steeds als speelgoed, afmixen moet je toch wel in een studio...
quote:wat je wel vaak zag is dat Rebirth ook van propellorhead vaak word gebruikt in studio songs omdat dat ding de beste acid sounds heeft
Op vrijdag 21 juni 2002 12:03 schreef terabyte het volgende:[..]
Als je geen geld hebt is Reason misschien aardig, maar beter dan een studio is het zeker niet.
En het is nog maar de vraag of er ooit volledig in Reason geproduceerde nummers op plaat uitkomen.Is zie Reason nog steeds als speelgoed, afmixen moet je toch wel in een studio...
quote:hahaha...
Op vrijdag 21 juni 2002 12:13 schreef Mielz het volgende:[..]
wat je wel vaak zag is dat Rebirth ook van propellorhead vaak word gebruikt in studio songs omdat dat ding de beste acid sounds heeft
Ik denk dat men dan gewoon een echte TB-303 gebruikt... en er zijn zat andere apparaten die een 303 stijl geluid kunnen produceren...
quote:Meer dan je denkt, heb ik me laten vertellen door onze productieteams.
Op vrijdag 21 juni 2002 12:03 schreef terabyte het volgende:[..]
En het is nog maar de vraag of er ooit volledig in Reason geproduceerde nummers op plaat uitkomen.
quote:En toch zie ik het niet als complete vervanging van een studio, zoals sommigen beweren/denken.
Op vrijdag 21 juni 2002 12:42 schreef CJ het volgende:[..]
Meer dan je denkt, heb ik me laten vertellen door onze productieteams.
Ik heb niks tegen software om muziek mee te maken, maar de Reason sequencer is gewoon *prut* vergeleken met bijv Cubase (of Logic).
Ik heb veel liever Cubase VST + VST/DX Instruments/effects + externe hardware
Je kan dan zelf weten wat voor VST Instruments je wilt gebruiken (je hebt dan ook veel meer keus) - Bij Reason ben je gebonden aan de standaard synths die er bij zitten. (hoe het bij Reason 2 zit weet ik niet).
Ik heb een groot deel vad de evolutie van muziek software meegemaakt - van de simpele MidiSoft recording studio en ScreamTracker in 1994 tot ProTools, Reason en Cubase SX nu.
Ik vind Reason gewoon te gelimiteerd vergeleken met Cubase + VST instruments.
Mensen die nu lovend zijn over Reason en daarna echt aan de slag gaan en een bepaalde sound willen creeeren komen er ook wel achter ... ooit, en dan zullen ze denken 'die eikel van een terabyte had toch ergens gelijk'.
Erg jammer al heb ik wat coole tracks gemaakt met Reason ( en daar kun je echt niet aan afhoren dat ze uit Reason komen)
Momenteel heb ik enkel een Clavia Nord Micromodular, maar er is meer op komst.
Ik heb jarenlang getrackt en tegenwoordig toch meer op de MIDI-toer, maar Reason is een aardig programma... echter, het heeft wat hulp nodig. Het geluid is niet alles en de synths zijn enigzins gelimiteerd. Bovendien zijn de effecten niet echt naar behoren, maar met wat extra werk kun je er toch zeker een goed geluid uitpersen.
En dat goede geluid moet je echt nog wel ff masteren voor een goed resultaat inderdaad, maar dat KAN tegenwoordig ook softwarematig. Er gaat echter nix boven het gewoon over je mixer doen en het kost ook een stuk minder moeite.
Anyway, om heel kort te zijn. Gelimiteerd hoeft niet te zeggen gehandicapt en softwarematig hoeft niet te zeggen amateurig, het ligt in de handen van de producer.
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 18:31 schreef Tranceptor het volgende:
Anyway, om heel kort te zijn. Gelimiteerd hoeft niet te zeggen gehandicapt en softwarematig hoeft niet te zeggen amateurig, het ligt in de handen van de producer.
* amen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |