abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 augustus 2004 @ 13:00:07 #26
65997 Oldbie
Proud to be South African!
  zondag 22 augustus 2004 @ 13:03:46 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_21462674
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:46 schreef Dentist het volgende:
Overigens.. dat relativeren.. daar word ik dus gestoord van..

We zijn maar een klein landje.. Nou en? Er is maar 1 talent nodig om goud te winnen..
Statistisch gezien zullen er in een land met 1 miljard inwoners meer talenten rondlopen dan in ons land waar 70x zo weinig mensen wonen...
  zondag 22 augustus 2004 @ 13:12:54 #28
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_21462844
Inwonersaantal zegt niet alles. Levensstandaard en gelden die je kunt investeren tellen net zo hard mee, net zoals talent voor een sport. Je kunt wel goed conditioneel zijn in hockey bv. maar als je niet in een sterke competitie speelt, moet wel alles meezitten, er komt ook nog een factor genialiteit bij kijken, en spelniveau.
.
Wat Chinezen goed doen is scouten, en trainen. En dan talenten naar faciliteiten toebrengen, ook al stellen ze teleur in atletiek.

. In Nederland is een atletiekaccomodatie in de buurt ver te zoeken vaak, en word je nergens warm voor gemaakt. Anders had ik misschien als Limburger zelf ook wel de 800 meter gelopen, maar de prikkel, en de werving op scholen was er niet. En een club in welke sport dan ook moet ook maar net in je buurt een aanvaardbaar niveau hebben. Sport wordt eerder maatschappelijk tegengewerkt dan echt gestimuleerd in de breedte.

En India met zijn massa's mensen is ook alleen maar geinteresseerd in cricket en een beetje hockey..
  zondag 22 augustus 2004 @ 13:18:03 #29
9756 Dentist
Toept over...
pi_21462963
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 13:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Statistisch gezien zullen er in een land met 1 miljard inwoners meer talenten rondlopen dan in ons land waar 70x zo weinig mensen wonen...
Als dat zo zou zijn, dan zou het grootste land elke medaille winnen.. Statistisch gezien dan..
En dat is dus niet zo.

Maar nogmaals, het gaat niet om statistische kansen, het gaat om het moment dat je zilver wint, terwijl je goud had kunnen winnen. Een echte topsporter is dáár ziek van ipv dat hij/zij blij is met zilver (dat komt pas na een jaar of wat), hoe de statistische verdeling ook is.
pi_21469908
+ roeiers, hockeyers, hockeysters, Mia Audina, judoka's, PvdH, Inge de Bruijn, Leontien, Ruckstuhl dag 1
- volleyballers, honkballers, dressuurploeg (mede door het wegvallen van Gal), Ruckstuhl dag 2, wielrennen heren, handboogschieten, zeilen, trampoline
pi_21471052
Ik twijfel alleen nog over de hockeyers, de uitslagen zijn +, het spel is niet goed dus ze moeten op zijn duits gewoon winnen en dan deel ik een dikke + uit
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21471120
De grootste tegenvaller is trouwens de NOS. Vandaag niet meer normaal echt wel 10 keer roeien gezien en dan overdrijf ik niet. Vlak voor de 100 meter halve finales gaan ze eruit voor voetbal!
Alleen Studio Sportzomer is nog het enige pluspuntje.
pi_21471154
NOS --
Studio Sportzomer is ook - gaat meer om smeets dan om de sporters
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')