abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21459805
'Rasisme is slechts een woord om het superieure volk mee te discrimineren'

Vooral omdat positieve discriminatie is toegestaan.. wat inhoud dat je automatisch de kant van de infirieur kiest... waarmee je de superieur daadwerkelijk erkend... daarmee wil ik dus zeggen dat dat automatisch discriminatie is... hoe je het ook bekijkt.

Daaruit volgt dat racisme en discriminatie de menselijke natuur eigen is... en dus verbieden is onnatuurlijks is... was dus discriminatie tegen jezelf zou zijn.

Politiek / racisme en discriminatie staan los van elkaar... wat dus de term politiek correct overbodig maakt.

Zou ik me gelijk moeten stellen aan een arme stumperd in de woestijn die dood gaat van de honger? Of een zwerver die ik Brazilie zichzelf met rioolwater wast... of kan ik me beter voelen dan het persoon.

Zou ik me gelijk moeten voelen aan iemand met een lagere opleiding... als dit waar is dan moet iedereen hetzelfde verdienen dan een hoger opgeleide... omdat een hoger opgeleide meer waard is... dat is discriminatie....

*proost*
Free people own guns! Slaves do not!
pi_21459807
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:29 schreef Vampier het volgende:
...
Vooral omdat positieve discriminatie is toegestaan.. wat inhoud dat je automatisch de kant van de infirieurminderheid kiest... waarmee je de superieurmeerderheid daadwerkelijk erkend...
...
Het erkennen dat er minderheden en meerderheden bestaan is geen discriminatie.
pi_21459809
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het erkennen dat er minderheden en meerderheden bestaan is geen discriminatie.
Bullshit... de minderheid is altijd inferieur aan de meerderheid... dat is een natuurwet.... en bovendien democratisch. Tenzij democratie is gebaseerd op discriminatie (wat het eigenlijk wel is)
  zondag 22 augustus 2004 @ 07:37:29 #4
14795 socko
"Have a nice day"
pi_21459811
quote:

Daaruit volgt dat racisme en discriminatie de menselijke natuur eigen is...
Racisme is aangeleerd.
pi_21459812
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:37 schreef socko het volgende:

[..]

Racisme is aangeleerd.
Neen... dat is het niet.. discriminatie moet dan ook aangeleerd zijn.
pi_21459814
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:35 schreef Vampier het volgende:

[..]

Bullshit... de minderheid is altijd inferieur aan de meerderheid... dat is een natuurwet....
natuurwet of verzin je die net zelf?
quote:
... en bovendien democratisch.
Dat een minderheid slechter zou zijn aan een meerderheid is geen kenmerk van democratie ...
quote:
Tenzij democratie is gebaseerd op discriminatie (wat het eigenlijk wel is)
Dat ben ik niet met je eens. Je zou eventueel wel kunnen verdedigen dat positieve discriminatie niet democratisch is. Ik hoop dat je dat laatste met me eens bent?
pi_21459816
dat laatste is inderdaad correct.

Maar zal ik me even goed/slecht moeten voelen als een niet opgeleide zwerver in een of ander godvergeten land puur omdat iemand dat wil en ik niet mag denken dat ik beter ben?

Daar is nog niemand op ingegaaan terwijl het de hoofdvraag is.
pi_21459826
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:41 schreef Vampier het volgende:
dat laatste is inderdaad correct.

Maar zal ik me even goed/slecht moeten voelen als een niet opgeleide zwerver in een of ander godvergeten land puur omdat iemand dat wil en ik niet mag denken dat ik beter ben?

Daar is nog niemand op ingegaaan terwijl het de hoofdvraag is.
Nee hoor, discriminatie betekent weliswaar letterlijk: 'het maken van onderscheid'. Maar de maatschappelijke betekenis is 'maken van onderscheid op basis van oneigenlijke gronden'. Dus op basis van kenmerken die er niet toe doen. En dan mag je zelf bedenken of jij 'beter' bent dan een onopgeleide zwerver .
pi_21459832
En een ras wat in dezelfde tijd als de west europeaan niet instaat is geweest zich tot het zelfde niveau op te krikken to het niveau van een west europeaan of beter?
pi_21459833
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:50 schreef Vampier het volgende:
En een ras wat in dezelfde tijd als de west europeaan niet instaat is geweest zich tot het zelfde niveau op te krikken to het niveau van een west europeaan of beter?
Over welk "ras" heb je het? Heb je het over gelijke omstandigheden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2004 07:51:55 ]
pi_21459836
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Over welk "ras" heb je het? Heb je het over gelijke omstandigheden?
Ja we leven allemaal op aarde (we gaan het niet te complex maken met space aliens svp )

ps geen ras is het algemeen... het is slechts bijzaak
pi_21459839
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 07:52 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ja we leven allemaal op aarde (we gaan het niet te complex maken met space aliens svp )
De een is geboren in de Sahara, de ander in België. Sommigen hebben het geluk in Zweden gebören te zijn .

pi_21459844
humz.... jag villa knulla tjere [en nu weer ontopic]
pi_21459849
Ik bedoel dat de omstandigheden op aarde niet overal gelijk zijn. Vooralsnog vind ik dat een plausibeler verklaring voor het verschil in ontwikkeling tussen geografische gebieden dan wat jij suggereert.
  † In Memoriam † zondag 22 augustus 2004 @ 08:10:58 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21459853
quote:
'Rasisme is slechts een woord om het superieure volk mee te discrimineren'

Vooral omdat positieve discriminatie is toegestaan.. wat inhoud dat je automatisch de kant van de infirieur kiest... waarmee je de superieur daadwerkelijk erkend... daarmee wil ik dus zeggen dat dat automatisch discriminatie is... hoe je het ook bekijkt.

Daaruit volgt dat racisme en discriminatie de menselijke natuur eigen is... en dus verbieden is onnatuurlijks is... was dus discriminatie tegen jezelf zou zijn.

Politiek / racisme en discriminatie staan los van elkaar... wat dus de term politiek correct overbodig maakt.

Zou ik me gelijk moeten stellen aan een arme stumperd in de woestijn die dood gaat van de honger? Of een zwerver die ik Brazilie zichzelf met rioolwater wast... of kan ik me beter voelen dan het persoon.

Zou ik me gelijk moeten voelen aan iemand met een lagere opleiding... als dit waar is dan moet iedereen hetzelfde verdienen dan een hoger opgeleide... omdat een hoger opgeleide meer waard is... dat is discriminatie....

*proost*
Je gooit wat dingen bij elkaar en op een hoop en door elkaar.

"Racisme is slechts een woord om het superieure volk mee te discrimineren"

Je gaat van de premissie uit dat er superieur en inferieur bestaat? Anders kan die stelling al niet.

Racisme is discriminatie op basis van ras of etniciteit. (rassendiscriminatie)

Dat wordt afgekeurd omdat ras of etniciteit iets is waar je niet voor kunt kiezen. Zo zijn er nog wat dingen die je niet kunt kiezen (leeftijd en geslacht bijv.) die ook meer of minder beschermd worden. En daarnaast zijn er nog wat keuzevrijheden die ook beschermd worden (politieke voorkeur en religie), die behoren tot de algemene rechten van de mens.

Uitzonderingen mogen (moeten zelfs) wanneer die religie of politieke overtuiging in zichzelf weer discriminatie en racisme predikt. Vooral religie leeft wat dat betreft op gespannen voet met de rechten van de mens, maar goed, da's een ander verhaal.

Wat wel mag in onze maatschappij is discrimineren op basis van arbeid. Twee mensen die per week even veel uur werken mogen heel verschillende salarissen betaald worden.
Want, zo zegt de heersende ideologie, als er veel mensen voor een bepaalde baan zijn is het salaris laag en zijn er maar weinig mensen beschikbaar en capabel, dan is het salaris hoog. Een soort van vrije markt.

Goedbeschouwd mag er dus wel gediscrimineerd worden op vaardigheden omdat die in deze ideologie niet of nauwelijks erkent worden. Iedereen is gelijk en dus is het een kwestie van of je wilt of niet. Iedereen kan het maken en dus is het een kwestie van eigen verantwoordelijkheid.

De tweede factor die naast vaardigheden een rol speelt is de individuele uitgangspositie. Ben je in een rijk of arm gezin geboren? In een rijk of arm land? Ben je goed opgevoed of mishandeld? etc.
Deze tweede factor wordt wel erkent, maar de consequentie ervan (=zorgen dat iedereen een zelfde uitgangspositie krijgt) wordt slecht minimaal aangenomen omdat het betekent dat er een gedeelde verantwoordelijkheid bestaat, terwijl de ideologie nu juist zegt dat alles eigen verantwoordelijkheid is.

Dus daar zijn we.

Je bent niet minder dan iemand die een goed betaalde topbaan heeft, maar zijn vaardigheden waarderen we wel meer.

Je bent niet beter dan die arme stumpert in de woestijn want die kan ook wat van zijn leven maken. Gewoon een kwestie van willen!
pi_21459856
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik bedoel dat de omstandigheden op aarde niet overal gelijk zijn. Vooralsnog vind ik dat een plausibeler verklaring voor het verschil in ontwikkeling tussen geografische gebieden dan wat jij suggereert.
alles boven de evenaar heeft het aardig goed gedaan... daaronder zijn het eigenlijk maar een stel stumperds... maar het feit dat ze zich in leven hebben kunnen houden zonder te evolueren wil ook wel wat zeggen.
  † In Memoriam † zondag 22 augustus 2004 @ 08:22:08 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21459868
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het klopt wel, maar we kunnen het niet erkennen want dat maakt ons mede-verantwoordelijk en dat willen we niet.

Dus zeggen we dat het aan hunzelf ligt (ze zijn lui of dom oid) en kunnen we weer met rein geweten slapen.

pi_21459871
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:12 schreef Vampier het volgende:

[..]

alles boven de evenaar heeft het aardig goed gedaan... daaronder zijn het eigenlijk maar een stel stumperds... maar het feit dat ze zich in leven hebben kunnen houden zonder te evolueren wil ook wel wat zeggen.
Kijk eens aan. Twee waardeoordelen in zo een klein stukje tekst. Je zou bijna denken dat het de objectieve werkelijkheid is. Het is allemaal wel erg kort door de bocht wat je daar bij elkaar tikt. Je suggereert bovendien dat de omstandigheden boven de evenaar gelijk zijn aan onder de evenaar. Dat is gewoon niet zo. Europa en Azië (boven de evenaar) zijn goed met elkaar verbonden. Alles beneden de evenaar ligt redelijk geïsoleerd (uitzonderingen daargelaten).
pi_21459894
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kijk eens aan. Twee waardeoordelen in zo een klein stukje tekst. Je zou bijna denken dat het de objectieve werkelijkheid is. Het is allemaal wel erg kort door de bocht wat je daar bij elkaar tikt. Je suggereert bovendien dat de omstandigheden boven de evenaar gelijk zijn aan onder de evenaar. Dat is gewoon niet zo. Europa en Azië (boven de evenaar) zijn goed met elkaar verbonden. Alles beneden de evenaar ligt redelijk geïsoleerd (uitzonderingen daargelaten).
Het enige wat de komst van moderne technology daar teweeg gebracht heeft is dat ze elkaar nu hi-tech kunnen uitmoorden...

Toen de blanken in zuid afrika kwamen maakte ze er een welvarend paradijs van... het zelfde geld voor Isreal... helaas zijn er mensen jaloers en hebben dit alles nu bijna vernietigd met het woord 'racisme en discriminatie'
pi_21459896
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De tweede factor die naast vaardigheden een rol speelt is de individuele uitgangspositie. Ben je in een rijk of arm gezin geboren? In een rijk of arm land? Ben je goed opgevoed of mishandeld? etc.
Deze tweede factor wordt wel erkent, maar de consequentie ervan (=zorgen dat iedereen een zelfde uitgangspositie krijgt) wordt slecht minimaal aangenomen omdat het betekent dat er een gedeelde verantwoordelijkheid bestaat, terwijl de ideologie nu juist zegt dat alles eigen verantwoordelijkheid is.
Kun je dit niet in een veel breder vlak trekken. Je uitgangspositie: rijk of arm, goed opgevoed of mishandeld, rijk land of arm land. Als je bij deze discussie je niet beperkt tot 1 individu, kun je deze factor geheel uitschakelen, want uiteindelijk is er ondanks de verschillende groei in de verschillende gebieden een begin punt geweest waar iedereen 'gelijk' was. Het is een onderdeel van de ontwikkeling als maatschappij.

...Verder een aardig stukje ...
pi_21459906
NorthernStar klein complimentje ben nu te 'moe' om nog echt wat zinnigs te schrijven.
  zondag 22 augustus 2004 @ 08:39:24 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21459909
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:34 schreef Vampier het volgende:

[..]

Toen de blanken in zuid afrika kwamen maakte ze er een welvarend paradijs van...

Ja, voor de blanken die er kwamen. Helaas woonden er al mensen en hun paradijs moest maar even wijken..

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 22 augustus 2004 @ 08:40:23 #23
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_21459910
Ah.. Vampier probeert nog steeds verkapt te bewijzen dat hij volgens z'n eigen maatstaven geen racist is

Het feit dat jij beweert dat discrimineren de mensen eigen is en dus maar gewoon toe moet staan, maakt het nog niet goed. De mens heeft ook wel andere instinctieve eigenschappen die niet helemaal fris zijn, maar die proberen mensen ook te onderdrukken. Waarom? Omdat dit mensen menselijk maakt. Dit is nou net dé eigenschap die mensen onderscheidt van dieren.
  zondag 22 augustus 2004 @ 08:41:38 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21459913
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:34 schreef Vampier het volgende:

[..]

helaas zijn er mensen jaloers en hebben dit alles nu bijna vernietigd met het woord 'racisme en discriminatie'
Met andere woorden: Terug naar Apartheid? Vertel eens, Vampier: Hitler, he? Die maakte eigenlijk ook wel een Paradijs van Duitsland. Voor niet-Joden dan. Jammer zeker, dat mensen jaloers waren en dit vernietigden onder het mom van 'racisme', 'discriminatie' en 'genocide'.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21459919
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:40 schreef Maerycke het volgende:
Ah.. Vampier probeert nog steeds verkapt te bewijzen dat hij volgens z'n eigen maatstaven geen racist is

Het feit dat jij beweert dat discrimineren de mensen eigen is en dus maar gewoon toe moet staan, maakt het nog niet goed. De mens heeft ook wel andere instinctieve eigenschappen die niet helemaal fris zijn, maar die proberen mensen ook te onderdrukken. Waarom? Omdat dit mensen menselijk maakt. Dit is nou net dé eigenschap die mensen onderscheidt van dieren.
Ik heb nooit gezegd dat ik geen racist ben en niet discrimineer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')