abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52687663
Aha.

CD is wel weer erg oké inderdaad.

10 september in de Melkweg.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_52692862
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:35 schreef Capetown het volgende:
10 september in de Melkweg.
Volgens mij is het nog niet uitverkocht. Ik ga morgen eens kijken of ik nog een kaartje kan krijgen
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas ŕ chercher de nouveaux paysages, mais ŕ avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_53128215
Maandag was ik, net als vorig jaar, van de partij en het was van een hoger niveau vond ik. Er speelde een extra bandlid (gitarist) mee en de nummers van het nieuwe album zijn goed tot hun recht gekomen.

Hoogtepunten? Temptations of Adam, Girl in the War, Harrisburg en Thin Blue Flame

Verder deed hij nog een akoestische versie van The River van Springsteen. Hij zong dit naast de microfoon, maar ik vond het niet erg werken. Wel leuk om te weten dat Josh en ik beiden Springsteen fan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joostebrood op 12-09-2007 19:23:40 ]
pi_53134211
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:14 schreef Joostebrood het volgende:
Maandag was ik, net als vorig jaar, van de partij en het was van een hoger niveau vond ik. Er speelde een extra bandlid (gitarist) mee en de nummers van het nieuwe album zijn goed tot hun recht gekomen.

Hoogtepunten? Temptations of Adam, Girl in the War, Harrisburg en Thin Blue Flame

Verder deed hij nog een akoestische versie van The River van Springsteen. Hij zong dit naast de microfoon, maar ik vond het niet erg werken. Wel leuk om te weten dat Josh en ik beiden Springsteen fan zijn.
Heeft hij Thin Blue Flame in een tweede toegift gespeeld?
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_53151836
Ja, het was het afsluitende nummer
pi_57538105
Volgens mij was er nog een ander JR topic maar dat kan ik zo 1,2,3 niet vinden.

Het optreden van gisteren in Utrecht was iig briljant en te komisch! Ik wens de mensen die naar R'dam of Groningen gaan veel plezier!

Filmpjes ben ik aan t uploaden: www.youtube.com/jilljoanna
pi_57539208
Optreden zelf was goed, mooie versies van Here at the Right Time en Girl in the War. Jammer alleen van het verschrikkelijk luidruchtige publiek. Ben nu 3x in Tivoli geweest en 3x publiek rondom de bar die staan te lullen alsof ze in de kroeg staan. Was in de Melkweg 10x beter.
pi_57540256
Vond je dit verschrikkelijk luidruchtig? Wow.
Ik vond het nog ontzettend meevallen. Vorige keer in de Paradiso bij JR. 2 jaar geleden, was 't wel rustiger.. op die gorilla in de mist na. LOL. Maar ik heb het ZOVEEL erger meegemaakt. Hij kreeg ze tenminste nog stil.

Fijn optreden. Ik moet altijd zo lachen om Josh' opmerkingen en die bassist van hem, geniaal!
pi_57542172
Ik ben misschien wat verwend geraakt de laatste jaren. Bij Wilco, Eels, Josh Ritter in A'dam, Springsteen in Ahoy heb ik publiek meegemaakt dat opging in het concert en op de juiste momenten stil was.

Maar inderdaad, gisteren vond ik het luidruchtig. Niks mis mee, maar dan wel wanneer er wordt meegezongen of zoiets, niet dat suffe gelul aan de bar.
pi_57542673
Ik heb 't ook weleens stiller meegemaakt hoor. Snap ook wel wat je bedoelt. Ik heb het ook liever bij vooral de akoestische nr's muisstil en daarna overweldigend applaus...

Maar ik vond dit niet zo erg als een aantal andere concerten, waar ik me gewoon afvroeg of ik in een kroeg stond en op een bepaald punt echt de neiging moest onderdrukken om mensen te gaan slaan. Breezers die midden tijdens een concert hun vader gaan bellen bijv...
pi_57562688
Dat is inderdaad de overtreffende trap. Ik blijf het wel vreemd vinden, je zou zeggen dat mensen een situatie aanvoelen.
pi_57574855
Nou, in Groningen was iedereen netjes stil. Briljante setting ook, de stadsschouwburg.

Steengoed, steengoed. Beter dan toen ik 'm twee jaar geleden in Paradiso zag.
Don't think twice, it's all right.
pi_70547903
Golden Age of Radio is onlangs opnieuw uitgebracht met als bonus het hele album solo acoustisch. 3 juli komt Hello Starling opnieuw uit, ook met een solo acoustische bonus cd! Golden Age of Radio is écht een aanrader! (Nog) niet verkrijgbaar in Nederland maar wel bij Road Records en Independent Records in Ierland.
pi_77862620
23 April komt zijn nieuwe album uit in Ierland en op 4 mei elders. Hij heet So Runs the World Away en je kunt hier een nummer gratis downloaden. YAY!

De acoustische Hello Starling viel een beetje tegen (slechte opnamekwaliteit) en The Animal Years vond ik acoustisch ook niet zo briljant. Maar dat terzijde. Nieuwe plaat!!
pi_78156061
Paste Magazine meldt dat Josh Ritter zijn eerste roman heeft geschreven:
quote:
Josh Ritter is getting back into the swing of things, preparing for the release of his first new album in years, So Runs the World Away. Along with the new release and upcoming tour, Ritter’s fostering some literary aspirations. The singer/songwriter has signed on with The Dial Press (an imprint of Random House) to write his first novel, Entertainment Weekly reports.

Bright’s Passage was inspired by Ritter’s songwriting for So Runs the World Away. “Several of the songs on So Runs the World Away are fairly complicated narrative songs, so my first instinct was to try and make Henry Bright’s story into a song,” he told EW. "As I thought about it, though, I realized this was my chance to try my hand at a novel.”

Ritter’s no novice when it comes to penning fiction. “I’ve written lots of longer-form fiction before, but none that I’d ever think to show anyone,” he said.

Bright’s Passage may hit shelves as early as next year.
http://www.pastemagazine.(...)or-random-house.html

Ben erg benieuwd. Hoewel, dat hij kan schrijven wisten we al.
pi_81028789
Josh Ritter heeft een nieuwe plaat uit! Hij heet "So Runs the World Away" en klinkt wat donkerder en zwaarder dan zijn voorgaande platen.

Ik weet niet of er een radiohitje op staat, maar het is de laatste jaren sowieso al een soort van hip om albums uit te brengen met een verhaal.

Ohja, zijn vrouw Dawn Landes zingt in het achtergrondkoortje. Daar moest ik wel even aan wennen
pi_94691882
10 April ga ik naar zijn optreden in Groningen de supportact klinkt ook heel goed :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_96017952
Zijn nieuwe live cd Live at Iveagh Gardens is uit en echt ge-weld-ig! Veel nummers van zijn laatste cd maar ook wat oude nummers. Live is hij toch echt op z'n best _O_

Sorry, ik ben een beetje lyrisch :D
pi_96023770
Lyrisch zijn mag altijd als het om deze man gaat. :P
Ik heb 'm nu driemaal gezien (laatste keer ook in maart) en sta elke keer weer versteld over hoe ongelofelijk enthousiast en stralend deze man (en z'n band) op het podium staat. :)

Heerlijke show, heerlijke muziek, prachtige teksten. :Y

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar z'n eerste roman, die in juni uitkomt (eerste hoofdstuk is gratis te vinden op z'n website en is een erg fijn voorproefje :9 ).
pi_129330426
'Er is al 742 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen.'

Hij staat vanavond in Paradiso. Als dat geen zinvolle schop is, weet ik het ook niet meer.
pi_129330578
(En dan is er ook nog een nieuw album, The Beast in Its Tracks.)
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:47:22 #122
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_129330808
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:36 schreef Dylanesque het volgende:
Hij staat vanavond in Paradiso. Als dat geen zinvolle schop is, weet ik het ook niet meer.
Jawel ik erbij, al is zijn laatste album lang niet zijn beste werk en vind ik de setlist maar matig dit jaar. Niettemin heb ik veel zin, het zal een zwoele aangelegenheid worden..
Find hungry samurai...
pi_129331258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:47 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Jawel ik erbij, al is zijn laatste album lang niet zijn beste werk en vind ik de setlist maar matig dit jaar. Niettemin heb ik veel zin, het zal een zwoele aangelegenheid worden..
Staan bij herhaald luisteren toch wel erg mooie nummers op! Ik ben er ook bij, maar heb geen idee van z'n setlists. Ik heb 'm kortgeleden in Den Haag gezien, toen hij over z'n roman praatte en wat nummers speelde, en kijk nu erg uit naar de eerste keer dat ik een heel concert bijwoon.
pi_129338807
-edit -

[ Bericht 96% gewijzigd door Dylanesque op 25-07-2013 18:56:18 ]
pi_129340632
Mijn vriendin gaat vanavond ook heen. Ik zou eigenlijk meegaan, maar heb net een operatie gehad, dus dat ging niet door. Nouja dan binnenkort maar in Groningen :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')