Dus best gevaarlijk?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:59 schreef pAin het volgende:
Krav Maga is Israelische vechtsport die vooral veel door de Mossad (israelische geheime dienst, weet niet of die nu nog zo heet) word gebruikt. Je kan het een beetje zien als een vorm van Aikido. Krav Maga is vooral gericht op het ontwapenen van je tegenstander en ook het zo snel mogelijk uitschakelen van je tegenstander. Dit gaat er niet zo kunstig aan toe als Aikido (er zit nog een spiritueel iets achter Aikido), maar precies zoals de Mossad handelt: effectief en snel.
Ze doen er in Rusland nu ook veel aan dacht ik?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:59 schreef pAin het volgende:
Krav Maga is Israelische vechtsport die vooral veel door de Mossad (israelische geheime dienst, weet niet of die nu nog zo heet) word gebruikt. Je kan het een beetje zien als een vorm van Aikido. Krav Maga is vooral gericht op het ontwapenen van je tegenstander en ook het zo snel mogelijk uitschakelen van je tegenstander. Dit gaat er niet zo kunstig aan toe als Aikido (er zit nog een spiritueel iets achter Aikido), maar precies zoals de Mossad handelt: effectief en snel.
Ja, ziet er ook best effectief uit. Heb wellis een demonstratie ervan gezien. Het doel ervan is je tegenstander echt uit te schakelenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:00 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dus best gevaarlijk?
Leuke post in een van de topics.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:03 schreef static het volgende:
http://forum.fok.nl//fok/(...)evance&fora%5B%5D=14
De 'sport' is gebaseerd op het zo snel mogelijk uitschakelen van de tegenstander, op wat voor manier dan ook.quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:49 schreef ThaMadEd het volgende:
En gevaarlijk tsja, je zal wel eens een ongelukje krijgen, maar niks ernstigs hoor lijkt me.
Dat is in principe elke vechtsportquote:Op zondag 22 augustus 2004 18:49 schreef static het volgende:
[..]
De 'sport' is gebaseerd op het zo snel mogelijk uitschakelen van de tegenstander, op wat voor manier dan ook.
Nou, iig niet meer opstaan.quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:54 schreef pAin het volgende:
Het ligt eraan wat jij onder "uitschakelen" verstaat static.
Dat klopt, maar waarom vind je het dan gevaarlijkquote:Op maandag 23 augustus 2004 00:00 schreef static het volgende:
[..]
Nou, iig niet meer opstaan.
Heb eens een demonstratie gezien, is erg effectief.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 23 augustus 2004 00:29 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar waarom vind je het dan gevaarlijk
Ken jij vechtsporten die niet gevaarlijk zijn? Lijkt mij vrij nutteloosquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:00 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dus best gevaarlijk?
Bij de combinatie Mossad, snel en effectief krijg ik toch andere gedachten dan bij bijvoorbeeld gewoon karate.quote:Op maandag 23 augustus 2004 09:58 schreef erikh het volgende:
[..]
Ken jij vechtsporten die niet gevaarlijk zijn? Lijkt mij vrij nutteloos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |