abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:04:01 #26
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21444027
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:03 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
Nee, ik heb de code echt aan niemand gegeven!!
[..]

Ik heb wel een vermoeden... Want woensdag avond moest ik werken in mijn eentje, en toen ik aankwam stond het alarm niet aan! Dus ik ben gewoon gaan werken en heb naderhand het alarm ingeschakeld, maar misschien hebben ze met een verrekijker mee gekeken? Degene die woensdag eigenlijk het alarm in zou schakelen was dit "vergeten" en is daarna blijkbaar nog langs gereden, en zag toen mij aan het werk, waarna deze is doorgereden. Ik denk dat die er meer mee te maken heeft
je hebt het gewoon gedaan he?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21444031
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als niemand die code verder zou hebben, kunnen ze ook niet weten dat het jouw code is. Iemand moet dat dus weten, c.q. het moet ergens geregistreerd staan.

En wie kan er bij de papieren waar dat op geregistreerd staat? Waarschijnlijk heel het bedrijf, als je even de administratie oploopt en de betreffende map opentrekt.
Zijn collega had de nieuwe code en wist dat de code veranderd was...
Dan zou je dus zeggen dat hij
A. weet van de diefstal
B. de oude code ook kent omdat hij ook weet dat er een nieuwe code is
C. als TS een keer te laat ism moet die collega dus de zaak openen en heeft hij ook de code nodig dus weet hij ook de code...
pi_21444034
leuk verhaaltje
Maar die wiet hadden ze niet af mogen pakken, aangezien je max 5 gram bij je mag hebben. Tenzij jij je wiet voor 4 euro/gr koopt, heb je dus de toegestane hoeveelheid bij je, en kunnen ze je niks maken

En die telefoon.. ja, geen idee of dat zomaar mag. Je zal hem later waarschijnlijk weer terugkrijgen.
pi_21444064
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:04 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

je hebt het gewoon gedaan he?
pi_21444065
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:04 schreef Sm0keZ het volgende:
leuk verhaaltje
Maar die wiet hadden ze niet af mogen pakken, aangezien je max 5 gram bij je mag hebben. Tenzij jij je wiet voor 4 euro/gr koopt, heb je dus de toegestane hoeveelheid bij je, en kunnen ze je niks maken

En die telefoon.. ja, geen idee of dat zomaar mag. Je zal hem later waarschijnlijk weer terugkrijgen.
Het wordt slechts gedoogd, het blijft een stof die onder de opiumwet valt en die mogen ze alleen daarom al in beslag nemen. Verder kunnen ze altijd stellen dat ze vermoeden dat die wiet is gekocht met geld wat van de diefstal afkomstig is, en dan is het sowieso in beslag te nemen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:08:26 #32
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21444094
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:58 schreef dJonko het volgende:
uiteraard mogen ze niet je wiet innemen....vind het ook maar erg vaag...
moeten wij nog twijfelen aan je onschuld?
Mogen ze verdomme wel...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_21444105
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:04 schreef kibber het volgende:

[..]

Zijn collega had de nieuwe code en wist dat de code veranderd was...
Dan zou je dus zeggen dat hij
A. weet van de diefstal
B. de oude code ook kent omdat hij ook weet dat er een nieuwe code is
C. als TS een keer te laat ism moet die collega dus de zaak openen en heeft hij ook de code nodig dus weet hij ook de code...
Als het persoonlijke codes zijn heeft die collega het alerm met zijn eigen code uitgeschakeld. Dat zegt dus og niet zo veel. Wat wel vreemd is dat die collega blijkbaar al wist dat de code van TS gewijzigd is i.v.m. diefstal.
pi_21444110
En ja de code, er zijn vast wel mensen die die weten, dat moet inderdaad wel op een uitdraai te zien zijn achteraf en degene die de codes genereert weet ze ook allemaal. Dat wil dus wel zeggen dat het iemand moet zijn geweest die banden heeft met iemand uit het bedrijf.

Maar woensdag op donderdag is het dus gebeurd en heel toevallig stond het alarm toen uit. Dus iemand heeft het gewoon express uit gelaten maar is toen verrast door mijn komst en moest toen snel wat gaan improviseren . Maar nu baal ik wel dat ik niet beter heb opgelet die avond .
pi_21444128
Je zegt dat niemand je code weet ? Heb je die zelf geprogrammeerd of heb je die code van iemand gekregen ? Want in het laatste geval zijn er ook anderen die die code hebben.

En zeker zo belangrijk: heb je een alibi ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:10:42 #36
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_21444129
Wat voor werk doe je daar precies en hoe lang al?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_21444141
Kan het niet zijn dat jij vergeten hebt het alarm in te schakelen en dat daardoor jij de laatste bent geweest die 't uitgeschakeld heeft ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21444201
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:10 schreef _-rally-_ het volgende:
Je zegt dat niemand je code weet ? Heb je die zelf geprogrammeerd of heb je die code van iemand gekregen ? Want in het laatste geval zijn er ook anderen die die code hebben.

En zeker zo belangrijk: heb je een alibi ?
De code is door iemand anders geprogrammeerd. Iedere werknemer heeft een eigen code voor dit soort incidenten, zodat ze dus na kunnen trekken wie er binnen komt buiten kantoortijden. Dus degene die de codes genereert, degene die mij de code heeft gegeven en degene die de uitdraai van het alarm krijgt weten de code in ieder geval.
En mijn alibi stelt niet veel voor: Alleen mijn moeder kan zeggen hoe laat ik thuis was na het werk en dat weet ze niet precies meer
  Moderator zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:16:07 #39
42184 crew  DaMart
pi_21444204
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

En wie kan er bij de papieren waar dat op geregistreerd staat? Waarschijnlijk heel het bedrijf, als je even de administratie oploopt en de betreffende map opentrekt.
Als die codes inderdaad zo los in een map zitten, dan is dat mogelijk ja. Bij ons op de zaak liggen alle codes bijvoorbeeld in de kluis, en er is slechts 1 persoon met de sleutel daarvan.

Een overzicht van de codes is overigens niet nodig hoor. Degene die de codes invoert heeft deze natuurlijk ook. Ik heb toevallig zelf van de week bij ons op het werk de codes aangepast, en juist doordat ik ze heb aangepast weet ik er meerdere... wat overigens niet wil zeggen dat ik daar op enige manier misbruik van zou maken

Wat trouwens ook mogelijk is (wat bij ons bijvoorbeeld de reden achter de wijziging was) is dat meerdere mensen dezelfde code hebben gekregen. Op een gegeven moment was men het overzicht kwijt en kregen nieuwe mensen dezelfde code. Misschien is het handig als TS op de zaak even navraagt of dit bij hun niet ook het geval zou kunnen zijn ?

Wat tot slot ook mogelijk is is dat wanneer TS opende of afsloot, een collega erbij was en even heeft meegekeken hoe TS de code intoetste, zonder dat TS dat in de gaten had ?
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_21444221
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Kan het niet zijn dat jij vergeten hebt het alarm in te schakelen en dat daardoor jij de laatste bent geweest die 't uitgeschakeld heeft ?
d'r staat dat het andersom was..
pi_21444239
Ik maak er schoon, en dat doe ik pas een maand of 2 als bijbaan.
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee want het alarm stond juist nog aan, toen ik de bewuste avond aan kwam. En op de uitdraai is dus te zien, dat het alarm om 20.50 door mij is ingeschakeld, en daarna om 21.03 weer is uitgeschakeld met mijn code, toen is het bedrijf leeg gehaald en daarna hebben ze weer netjes het alarm ingeschakeld...
  Redactie Frontpage zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:21:13 #42
38148 crew  Innisdemon
pi_21444285
Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Jernau:
quote:
Als niemand die code verder zou hebben, kunnen ze ook niet weten dat het jouw code is. Iemand moet dat dus weten, c.q. het moet ergens geregistreerd staan.

Justitie heeft hier een hele zwakke zaak, en dat weten ze zelf ook. Daarom gaan ze jou bij zo'n arrestatie een beetje lopen kutten, in de hoop dat je alles verteld zodat je eerst naar huis mag.

Btw wel kut van je ouders dat ze je niet eve komen halen, lekker stel zeg.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_21444287
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:16 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:

[..]

De code is door iemand anders geprogrammeerd. Iedere werknemer heeft een eigen code voor dit soort incidenten, zodat ze dus na kunnen trekken wie er binnen komt buiten kantoortijden. Dus degene die de codes genereert, degene die mij de code heeft gegeven en degene die de uitdraai van het alarm krijgt weten de code in ieder geval.
En mijn alibi stelt niet veel voor: Alleen mijn moeder kan zeggen hoe laat ik thuis was na het werk en dat weet ze niet precies meer
Hopelijk had je je GSM aanstaan en kan je provider de historie van de positie van de GSM overleggen.
pi_21444305
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:16 schreef DaMart het volgende:

* knip *
Ik weet niet hoe en waar de codes bewaard worden maar ik ga dat zeker even navragen maandag. In de eerste instantie wist ik het ook niet maar bij het politiebureau zeiden ze dus pas dat iedereen een unieke code heeft voor het alarm.
Maar dat iemand mee heeft gekeken lijkt me ook sterk, want in het pand zitten 6 bedrijven en die waren op het moment dat ik het alarm inschakelde, allemaal gesloten. Er was dus echt helemaal niemand dus als ze de code al afgekeken hebben, moeten ze dat haast wel met een verrekijker hebben gedaan...
  Moderator zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:24:43 #45
42184 crew  DaMart
pi_21444331
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:22 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:

[..]

Maar dat iemand mee heeft gekeken lijkt me ook sterk, want in het pand zitten 6 bedrijven en die waren op het moment dat ik het alarm inschakelde, allemaal gesloten. Er was dus echt helemaal niemand dus als ze de code al afgekeken hebben, moeten ze dat haast wel met een verrekijker hebben gedaan...
Dat meekijken hoeft ook niet op de bewuste avond te zijn gedaan, dat kan natuurlijk ook al eerder zijn gebeurd... zijn er nooit collega's geweest die op jou hebben gewacht toen je ging afsluiten, of die heel toevallig regelmatig gelijk met jou arriveerden ?
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_21444365
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:22 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe en waar de codes bewaard worden maar ik ga dat zeker even navragen maandag. In de eerste instantie wist ik het ook niet maar bij het politiebureau zeiden ze dus pas dat iedereen een unieke code heeft voor het alarm.
Waarom zou dat toen pas gebeurd moeten zijn? Het kan best dat iemand dat al weken eerder heeft gedaan. Of iemand heeft een rondslingerende uitdraai van de codes ergens zien liggen, en gewoon 1 code onthouden.

Er zijn zoveel mogelijkheden hoe iemand aan die code kan komen dat de zaak voor justitie m.i. erg zwak is. Zeker wanneer jij tijdens de inbraak aantoonbaar niet ter plaatse bent geweest zal het heel lastig worden om jouw betrokkenheid hard te maken.
pi_21444368
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:21 schreef Innisdemon het volgende:
Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Jernau:
[..]

Justitie heeft hier een hele zwakke zaak, en dat weten ze zelf ook. Daarom gaan ze jou bij zo'n arrestatie een beetje lopen kutten, in de hoop dat je alles verteld zodat je eerst naar huis mag.

Btw wel kut van je ouders dat ze je niet eve komen halen, lekker stel zeg.
JA! Dat idee had ik dus ook, ze pakken de meest voor de hand liggende op, terwijl ze weten dat het té obvious is... Ze snappen zelf ook wel dat ik niet zo dom ben?!! Maar ja als ik het niet gedaan heb, betekent dat dat ze nu écht moeten gaan nadenken en dat valt ze vaak nogal zwaar...
pi_21444375
Maar aan die code alleen heb je toch niet genoeg ? Je moet neem ik aan ook een sleutel hebben om binnen te komen om die code in te toetsen.
pi_21444399
Wow das best heftig lekker begin van je weekend. Hopelijk gaat t wat worden met jou en die jongen Succes met alles

[ Bericht 2% gewijzigd door woeeiiii op 21-08-2004 14:38:33 (geslacht enzo :@) ]
pi_21444428
En nee, ik kom meestal daar aan als iedereen al weg is dus voor zover ik me kan herinneren heeft er nooit iemand mee kunnen kijken naar de code...
Dan kunnen ze idd een uitdraai ergens hebben gezien want we hebben nog niet zo lang geleden nieuwe codes gekregen.

En ach ik heb niks gedaan, dus ik hoef me weinig tot geen zorgen te maken natuurlijk, maar ik kneep hem toch wel even in die cel en nu nog steeds een beetje... Volgens mij ben ik nog steeds de enige serieuze verdachte dus ze zullen me de komende tijd heus wel in de gaten houden (al maken ze dat zichzelf ook onnodig moeilijk nu ik door hun toedoen geen mobiele meer heb )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')