je hebt het gewoon gedaan he?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:03 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
Nee, ik heb de code echt aan niemand gegeven!!
[..]
Ik heb wel een vermoeden... Want woensdag avond moest ik werken in mijn eentje, en toen ik aankwam stond het alarm niet aan! Dus ik ben gewoon gaan werken en heb naderhand het alarm ingeschakeld, maar misschien hebben ze met een verrekijker mee gekeken? Degene die woensdag eigenlijk het alarm in zou schakelen was dit "vergeten" en is daarna blijkbaar nog langs gereden, en zag toen mij aan het werk, waarna deze is doorgereden. Ik denk dat die er meer mee te maken heeft
Zijn collega had de nieuwe code en wist dat de code veranderd was...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als niemand die code verder zou hebben, kunnen ze ook niet weten dat het jouw code is. Iemand moet dat dus weten, c.q. het moet ergens geregistreerd staan.
En wie kan er bij de papieren waar dat op geregistreerd staat? Waarschijnlijk heel het bedrijf, als je even de administratie oploopt en de betreffende map opentrekt.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:04 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
je hebt het gewoon gedaan he?
Het wordt slechts gedoogd, het blijft een stof die onder de opiumwet valt en die mogen ze alleen daarom al in beslag nemen. Verder kunnen ze altijd stellen dat ze vermoeden dat die wiet is gekocht met geld wat van de diefstal afkomstig is, en dan is het sowieso in beslag te nemen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:04 schreef Sm0keZ het volgende:
leuk verhaaltje
Maar die wiet hadden ze niet af mogen pakken, aangezien je max 5 gram bij je mag hebben. Tenzij jij je wiet voor 4 euro/gr koopt, heb je dus de toegestane hoeveelheid bij je, en kunnen ze je niks maken
En die telefoon.. ja, geen idee of dat zomaar mag. Je zal hem later waarschijnlijk weer terugkrijgen.
Mogen ze verdomme wel...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:58 schreef dJonko het volgende:
uiteraard mogen ze niet je wiet innemen....vind het ook maar erg vaag...
moeten wij nog twijfelen aan je onschuld?![]()
Als het persoonlijke codes zijn heeft die collega het alerm met zijn eigen code uitgeschakeld. Dat zegt dus og niet zo veel. Wat wel vreemd is dat die collega blijkbaar al wist dat de code van TS gewijzigd is i.v.m. diefstal.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:04 schreef kibber het volgende:
[..]
Zijn collega had de nieuwe code en wist dat de code veranderd was...
Dan zou je dus zeggen dat hij
A. weet van de diefstal
B. de oude code ook kent omdat hij ook weet dat er een nieuwe code is
C. als TS een keer te laat ism moet die collega dus de zaak openen en heeft hij ook de code nodig dus weet hij ook de code...
De code is door iemand anders geprogrammeerd. Iedere werknemer heeft een eigen code voor dit soort incidenten, zodat ze dus na kunnen trekken wie er binnen komt buiten kantoortijden. Dus degene die de codes genereert, degene die mij de code heeft gegeven en degene die de uitdraai van het alarm krijgt weten de code in ieder geval.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:10 schreef _-rally-_ het volgende:
Je zegt dat niemand je code weet ? Heb je die zelf geprogrammeerd of heb je die code van iemand gekregen ? Want in het laatste geval zijn er ook anderen die die code hebben.
En zeker zo belangrijk: heb je een alibi ?
Als die codes inderdaad zo los in een map zitten, dan is dat mogelijk ja. Bij ons op de zaak liggen alle codes bijvoorbeeld in de kluis, en er is slechts 1 persoon met de sleutel daarvan.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En wie kan er bij de papieren waar dat op geregistreerd staat? Waarschijnlijk heel het bedrijf, als je even de administratie oploopt en de betreffende map opentrekt.
d'r staat dat het andersom was..quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Kan het niet zijn dat jij vergeten hebt het alarm in te schakelen en dat daardoor jij de laatste bent geweest die 't uitgeschakeld heeft ?
Nee want het alarm stond juist nog aan, toen ik de bewuste avond aan kwam. En op de uitdraai is dus te zien, dat het alarm om 20.50 door mij is ingeschakeld, en daarna om 21.03 weer is uitgeschakeld met mijn code, toen is het bedrijf leeg gehaald en daarna hebben ze weer netjes het alarm ingeschakeld...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Kan het niet zijn dat jij vergeten hebt het alarm in te schakelen en dat daardoor jij de laatste bent geweest die 't uitgeschakeld heeft ?
Justitie heeft hier een hele zwakke zaak, en dat weten ze zelf ook. Daarom gaan ze jou bij zo'n arrestatie een beetje lopen kutten, in de hoop dat je alles verteld zodat je eerst naar huis mag.quote:Als niemand die code verder zou hebben, kunnen ze ook niet weten dat het jouw code is. Iemand moet dat dus weten, c.q. het moet ergens geregistreerd staan.
Hopelijk had je je GSM aanstaan en kan je provider de historie van de positie van de GSM overleggen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:16 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
[..]
De code is door iemand anders geprogrammeerd. Iedere werknemer heeft een eigen code voor dit soort incidenten, zodat ze dus na kunnen trekken wie er binnen komt buiten kantoortijden. Dus degene die de codes genereert, degene die mij de code heeft gegeven en degene die de uitdraai van het alarm krijgt weten de code in ieder geval.
En mijn alibi stelt niet veel voor: Alleen mijn moeder kan zeggen hoe laat ik thuis was na het werk en dat weet ze niet precies meer
Ik weet niet hoe en waar de codes bewaard worden maar ik ga dat zeker even navragen maandag. In de eerste instantie wist ik het ook niet maar bij het politiebureau zeiden ze dus pas dat iedereen een unieke code heeft voor het alarm.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:16 schreef DaMart het volgende:
* knip *
Dat meekijken hoeft ook niet op de bewuste avond te zijn gedaan, dat kan natuurlijk ook al eerder zijn gebeurd... zijn er nooit collega's geweest die op jou hebben gewacht toen je ging afsluiten, of die heel toevallig regelmatig gelijk met jou arriveerden ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:22 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
[..]
Maar dat iemand mee heeft gekeken lijkt me ook sterk, want in het pand zitten 6 bedrijven en die waren op het moment dat ik het alarm inschakelde, allemaal gesloten. Er was dus echt helemaal niemand dus als ze de code al afgekeken hebben, moeten ze dat haast wel met een verrekijker hebben gedaan...
Waarom zou dat toen pas gebeurd moeten zijn? Het kan best dat iemand dat al weken eerder heeft gedaan. Of iemand heeft een rondslingerende uitdraai van de codes ergens zien liggen, en gewoon 1 code onthouden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:22 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe en waar de codes bewaard worden maar ik ga dat zeker even navragen maandag. In de eerste instantie wist ik het ook niet maar bij het politiebureau zeiden ze dus pas dat iedereen een unieke code heeft voor het alarm.
Maar dat iemand mee heeft gekeken lijkt me ook sterk, want in het pand zitten 6 bedrijven en die waren op het moment dat ik het alarm inschakelde, allemaal gesloten. Er was dus echt helemaal niemand dus als ze de code al afgekeken hebben, moeten ze dat haast wel met een verrekijker hebben gedaan...
JA! Dat idee had ik dus ook, ze pakken de meest voor de hand liggende op, terwijl ze weten dat het té obvious is... Ze snappen zelf ook wel dat ik niet zo dom ben?!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:21 schreef Innisdemon het volgende:
Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Jernau:
[..]
Justitie heeft hier een hele zwakke zaak, en dat weten ze zelf ook. Daarom gaan ze jou bij zo'n arrestatie een beetje lopen kutten, in de hoop dat je alles verteld zodat je eerst naar huis mag.
Btw wel kut van je ouders dat ze je niet eve komen halen, lekker stel zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |