abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21443702
Gister ochtend, half 7. Ik sta voor de deur bij mijn werk en draai het slot open. Zoals elke dag als een speer naar het alarm rennen teneinde het uit te schakelen voor het begint te gillen. Normaliter geen enkel probleem, echter nu lees ik in het display dat ik een foutieve code in heb getoetst... Na nog een poging, want misschien heb ik verkeerd getoetst, barst de hel los.
Ik ren naar buiten waar gelukkig net een collega aan komt rijden. Hij schakelt het alarm uit en vertelt me dat het veranderd is omdat er is ingebroken . OK, denk ik, fijn dat iemand mij daar ook van op de hoogte brengt . Maar goed, ik ga maar aan het werk want ik heb geen zin in gezeik op de laatste dag voor het weekend.

Na anderhalf uur vertrek ik naar mijn volgende baantje. Rustig aan doe ik mijn werk en tel ik de uren voor het weekend is. In mijn onderbuik voel ik de spanning groeien want nog één nachtje slapen, voor ik een afspraakje heb met mijn nieuwste liefde . Eindelijk, eindelijk, is het 3 uur en ik haast me naar de kantine om me af te melden en op mijn scooter het weekend tegemoet te scheuren .
Maar mijn baas heeft een mededeling voor me: Aan de receptie is iemand geweest die naar mij vroeg! Ow, wie dan, vraag ik me af maar het antwoord blijft hij (al dan niet moedwillig) schuldig...
Ik rijd met mijn scootertje naar de receptie en ben benieuwd wat ze voor me in petto hebben! Het meisje achter de balie ontvangt me beleefd en neemt me mee naar het kantoor van de directeur alwaar ik met een kopje koffie en een asbak geïnstalleerd word.
Nog steeds onwetend over mijn lot rook ik rustig mijn sigaretje op en drink ik mijn koffie. Dan gaat de deur open en twee agenten staan in de deuropening. Ik verslik me in mijn koffie en vraag wat er aan de hand is. Dat willen ze niet zeggen maar ze slaan me in de boeien en nemen me mee.
Ik word meegenomen naar het politiebureau in Geertruidenberg, waar ze mij vertellen dat ik word verdacht van inbraak en diefstal van zo'n 20 pc's :'). Ik barst in lachen uit en vraag ze of ze serieus denken dat ik zo stom ben? Hier hebben ze geen antwoord op maar hun gezichten spreken boekdelen. Nu wordt het dus minder grappig want leek het me eerst nog niet al te serieus, nu besef ik me dat ze écht denken dat ik mijn baas heb bestolen...

Ik moet mijn tas afstaan, mijn schoenen uit doen en zelfs mijn navelpiercing, want stel je voor dat ik er iemand mee neer zou steken...:? Ik word in een kleine, spierwitte cel geduwd waar alleen een betonnen blok staat om op te zitten. Rustig afwachten, ik heb niet meer keus... Na een tijd komt er een gozer binnen die me vraagt naar de pincode van mijn GSM. Stomverbaasd geef ik hem de code, als blijkt dat ik er niet onderuit kom. Hij vertrekt weer en een hele tijd later pas komen ze me weer halen. Ik ben ondertussen flink chagerijnig en werk niet echt mee met het verhoor (want ik blijf maar bijdehandte antwoorden geven op de niet-relevante vragen ) Tijdens het verhoor word me duidelijk dat er bij mijn werk is ingebroken met mijn alarmcode, en dat dit gebeurd moet zijn zo'n 10 minuten nadat ik weg was. En ze denken dat ik er op zijn minst iemand toe heb aangezet, en de alarmcode heb doorgespeeld. En ze willen niet geloven dat ik er echt niks mee te maken heb!! Na een paar uur weten ze blijkbaar genoeg en word ik weer in mijn celletje gestopt. Nou daar zit ik dan, afwachten maar weer. Duurt eeeeeeuwen maar dan komen ze me eindelijk halen: Ik mag naar huis, bij gebrek aan bewijs. Ik word bijna blij, tot ze me vertellen, dat ze mijn telefoon in beslag nemen, en dat ze mijn wiet (¤20!! Ik haal nooit zo veel tegelijk ) weg gaan gooien . Heel gul boden ze me nog aan iemand te bellen die mij op kon halen (want ik stond zonder geld 25 km van huis) zodoende dat ik mijn ouders belde. Maar die gingen ook al moeilijk doen dus heb ik met een snauw de hoorn op de haak gesmeten en ben ik naar buiten gestormd.
Eenmaal buiten duurde het slechts een seconde of 10 voor de lucht van zacht-wollig-grijs naar diep-inkt-zwart betrok en de hemelsluizen geopend werden.
In de stromende regen heb ik 20 minuten staan wachten op een bus die ik niet kon betalen, maar waarvan de chauffeur in een vlaag van empathie, mij helemaal naar het huis van een vriend heeft gebracht.
Onderweg naar die vriend besefte ik me pas, dat ik met mijn telefoon, ook het nummer van mijn nieuwe liefde niet meer in mijn bezit heb, en dat zodoende mijn eerste afspraakje met hem ook niet door kan gaan, en ik hem ook niet af kan bellen of wat dan ook :'(.
Tot slot nog, ben ik vandaag naar mijn werk gegaan om mijn brommer op te halen, kon ik daar niet weg voor ik het hele verhaal uit de doeken had gedaan, om vervolgens tot de conclusie te kunnen komen dat mijn voorband lek is, en ik dus nog 5 km. in de stromende regen met een lekke voorband naar een benzinestation mag sjouwen.
Nu zit ik hier eindelijk in mijn lekkere warme huispak, kopje koffie en een jointje bij te komen, en te balen dat alles wat ik vandaag nog had kunnen doen, in het water is gevallen.

Wat een lap tekst Maar goed ik hoop dat jullie weekend beter is begonnen...

Zo niet, meldt het hier, misschien voel ik me dan wat beter :')

en voor de rechtenstudenten onder ons: mag de politie eigenlijk wel mijn wiet (zo'n 3.5 gr.) en mijn gsm in beslag nemen? ik heb zo het idee van niet...
pi_21443753
Ik vraag me af of ze ueberhaupt je telefoon wel mogen afnemen, wara is dat nou goed voor?
[KNE]-Mod
pi_21443771
Ja dat vroeg ik me dus ook af, dan hebben ze er toch veel meer baat bij als ze me aftappen??
pi_21443789
Hoe is de reactie van je werkgever, waar je zogenaamd die pc's had gestolen? Kan je daar nog aan het werk, of is hij/zij overtuigd van je onschuld?
pi_21443798
Als ik jou was zou ik maar eens als de sodemieter een advocaat opsnorren.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_21443837
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:50 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vraag me af of ze ueberhaupt je telefoon wel mogen afnemen, wara is dat nou goed voor?
SMS'jes, kijken wie er in je telefoon staan etc..
pi_21443869
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:51 schreef Dirkh het volgende:
Hoe is de reactie van je werkgever, waar je zogenaamd die pc's had gestolen? Kan je daar nog aan het werk, of is hij/zij overtuigd van je onschuld?
Die heb ik nog niet gesproken want eer ik vrij was, was het bedrijf gesloten. Dus die wil ik maandag zeker even spreken, ik wil niet werken voor een baas die mij niet vertrouwt of denkt dat ik zó stom ben, maar ik heb natuurlijk wel de schijn tegen me als mijn alarmcode is gebruikt terwijl verder niemand die heeft
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:56:03 #8
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21443872
hm, verdacht van het bestelen van je baas en de politie jat je wiet..
Waarom gaf je eigenlijk je pincode van de telefoon Doe je dat ook met de alarmcode van je werk?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21443882
balen zeg
Maar hoe kan iemand dan aan jou code komen?

Volgens mij mogen ze je telefoon wel in beslag nemen, dat mogen zemet computers in ieder geval wel.
Carpe diem
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:56:45 #10
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21443887
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:55 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet gesproken want eer ik vrij was, was het bedrijf gesloten. Dus die wil ik maandag zeker even spreken, ik wil niet werken voor een baas die mij niet vertrouwt of denkt dat ik zó stom ben, maar ik heb natuurlijk wel de schijn tegen me als mijn alarmcode is gebruikt terwijl verder niemand die heeft
Ga naar een advocaat, het eerste uur is altijd gratis
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:56:51 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_21443888
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:56 schreef Harry_Sack het volgende:
Doe je dat ook met de alarmcode van je werk?
idd..het was een test...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_21443891
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
pi_21443910
Tsss.. Dat van die wiet mag volgens mij wel..
Je mag per dag maar 5gram kopen en op zak hebben dus je had gewoon teveel bij je maar je telefoon daar twijfel ik aan...
Tuurlijk, er staat misschien bewijs op maar ze kunnen aand e hand van je sim zo natrekkenw at er allemaal gebeurd is...
Heb je geen getuige die kunnen verklaren dat jij er niks mee te maken hebt?
Mensen die je hebben zien lopen/rijden ofzo?
Plaats desnoods een advertentie in de krant ofzo of hang een advertentie bij supermarkten in de buurt waar je langs komt ofzo...
Had je die wiet gehaald voordat je naar je werk ging of daarna?
Ga desnoods naar die coffeeshop en vraag of huin bewijs kunnen leveren?
Bel sowiezo de politie en vraag wanneer je jou telefoon terug krijgt..
Op je sim staat namelijk alle data dus ze hebben alleen je sim nodig niet je toestel
pi_21443911
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:50 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, dat mogen ze volgens mij wel. Bijvoorbeeld om je telefoonboek uit te lezen. En waarschijnlijk zodat ze lekker makkelijk in ieder geval je laatste gesprekken kunnen zien. Alle gegevens opvragen bij de operator kost weer zoveel moeite natuurlijk, en dan hebben ze een opdracht van de OvJ nodig.

Al moeten ze volgens mij je wel ergens daardwerkelijk van beschuldigen, of een opdracht van de OvJ hebben, voordat ze dergelijke zaken zomaar in beslag mogen nemen. Maar daarover kan een advocaat je veel beter inlichten.
pi_21443913
Waarom nemen ze je telefoon en weed af?
Ik begrijp steeds minder van het leven
pi_21443916
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Denk je echt dat dat nodig is?? Ik zat er sws al aan te denken en het kan natuurlijk nooit kwaad, want hier krijg ik vast nog wel meer over te horen .
pi_21443923
uiteraard mogen ze niet je wiet innemen....vind het ook maar erg vaag...
moeten wij nog twijfelen aan je onschuld?
In nomine patris, et filli et spiritus sancti
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:59:26 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21443936
waarom belde je niet met je mobiele telefoon, of had de politie die ook afgepakt nadat je weg mocht?
pi_21443957
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ja, dat mogen ze volgens mij wel. Bijvoorbeeld om je telefoonboek uit te lezen. En waarschijnlijk zodat ze lekker makkelijk in ieder geval je laatste gesprekken kunnen zien. Alle gegevens opvragen bij de operator kost weer zoveel moeite natuurlijk, en dan hebben ze een opdracht van de OvJ nodig.

Al moeten ze volgens mij je wel ergens daardwerkelijk van beschuldigen, of een opdracht van de OvJ hebben, voordat ze dergelijke zaken zomaar in beslag mogen nemen. Maar daarover kan een advocaat je veel beter inlichten.
Al dat soort gegevens staan op je sim heb ik wel eens gelezen...
Er blijven zelfs gegevens oiver van smsjes die jij eigenlijk verwijderd hebt dus aan je sim hebben ze voldoende
pi_21443968
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:55 schreef pure_pleasure_seeker het volgende:

[..]

Als niemand die code verder zou hebben, kunnen ze ook niet weten dat het jouw code is. Iemand moet dat dus weten, c.q. het moet ergens geregistreerd staan.

En wie kan er bij de papieren waar dat op geregistreerd staat? Waarschijnlijk heel het bedrijf, als je even de administratie oploopt en de betreffende map opentrekt.
pi_21443985
Trouwens, als er is ingebroken dan moet iemand jou de nieuwe code geven..
Degene die daar over gaat zalt och weten dat hij dat niet gedaan heeft?
Probleem opgelost toch?
pi_21443989
Overigens kan dit beter in WGR. Schopje.
pi_21444002
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:00 schreef kibber het volgende:

[..]

Al dat soort gegevens staan op je sim heb ik wel eens gelezen...
Er blijven zelfs gegevens oiver van smsjes die jij eigenlijk verwijderd hebt dus aan je sim hebben ze voldoende
Dat kost weer meer moeite o er uit te krijgen dan de gegevens bij de operator opvragen. Bovendien hebben ze bij de gegevens van de operator waarschijnllijk ook meteen de positie-gegevens van de GSM. ZO ontzettend veel staat er nou ok weer niet op een SIM-kaart hoor.
pi_21444005
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:58 schreef dJonko het volgende:
uiteraard mogen ze niet je wiet innemen....vind het ook maar erg vaag...
Tuurlijk wel, bezit is nog altijd illegaal.
pi_21444007
Nee, ik heb de code echt aan niemand gegeven!!
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:56 schreef marchien het volgende:
balen zeg
Maar hoe kan iemand dan aan jou code komen?

Volgens mij mogen ze je telefoon wel in beslag nemen, dat mogen zemet computers in ieder geval wel.
Ik heb wel een vermoeden... Want woensdag avond moest ik werken in mijn eentje, en toen ik aankwam stond het alarm niet aan! Dus ik ben gewoon gaan werken en heb naderhand het alarm ingeschakeld, maar misschien hebben ze met een verrekijker mee gekeken? Degene die woensdag eigenlijk het alarm in zou schakelen was dit "vergeten" en is daarna blijkbaar nog langs gereden, en zag toen mij aan het werk, waarna deze is doorgereden. Ik denk dat die er meer mee te maken heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')