abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 22:09:07 #1
62182 Georges
That's the shit
pi_21433893
of wel?
Als sporter doe je niet mee voor het meedoen, je wil winnen. Waarom zou je blij zijn met een bronzen plak? Ik begrijp dat niet zo.

Als je meedoet voor het meedoen, waarom zou je dan zo hard trainen? Je wil toch winnen?

Ik vind het nogal raar als een commentator of sporter zegt: 'toch mooi het brons gepakt, geweldige prestatie'.
Een wielrenner die in een klassiekker derde wordt krijgt toch geen bronzen medaille?
Kan me ook niet voorstellen dat een wielrenner denkt, 'goh, wat goed, ik was derde, misschien ooit nog eens eerste'.

Je wil toch winnen?
Er telt maar een plaats, de eerste. Daar ben je prof voor.
Wat mij betreft mogen ze zilver en brons afschaffen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21433916
Nee, zilver en brons moeten blijven. Om maar even de 50 meter vrije slag van eerder vandaag aan te halen, je moet met niets naar huis gaan als je met 1 honderdste van een seconde verliest?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 22:14:53 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_21434040
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nee, zilver en brons moeten blijven. Om maar even de 50 meter vrije slag van eerder vandaag aan te halen, je moet met niets naar huis gaan als je met 1 honderdste van een seconde verliest?
Ja ok, maar je hebt niet gewonnen. Je kan heel vaak verliezen met een paar hondersten, dan ben je iedere keer niet de beste.
Daar train je toch voor?

Kijk naar Jan Ullrich, die is 5 keer (weet het niet zeker) tweede geworden.
Die zal heus niet denken: ik ben dan wel nooit eerste geweest maar ben wel mooi 5 keer tweede geworden, is prima verder.
Als sporter wil je toch de beste zijn?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21434060
Ik zou ook best brons willen winnen, ik zie voor mezelf nog wel mogelijkheden bij Skeet.
...drop it like it's hot...
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 22:16:16 #5
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21434083
Omdat het de Olympische Spelen zijn..

Als bewijsje voor later eigenlijk.

Kijk maar naar Dennis van der Geest, die is zo blij met z'n 3e plek, brons dus, terwijl als het op een ander toernooi was geweest, hij daar dus echt niks om zou geven.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_21434087
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:15 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik zou ook best brons willen winnen, ik zie voor mezelf nog wel mogelijkheden bij Skeet.
Nee zonder gekheid. Zilver en Brons horen er gewoon bij. Kijk naar Dennis vd Geest, hoe blij die was met brons, hoeveel dat voor hem betekende.
...drop it like it's hot...
pi_21434120
Er zit wel wat in dat alleen de gouden plek telt. De eerste plaats blijft bij de mensen hangen. Maar voor de sporters zelf is het natuurlijk leuker als je ook een zilveren of bronzen medaille kan winnen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 22:18:25 #8
62182 Georges
That's the shit
pi_21434138
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:16 schreef mitt het volgende:
Omdat het de Olympische Spelen zijn..

Als bewijsje voor later eigenlijk.

Kijk maar naar Dennis van der Geest, die is zo blij met z'n 3e plek, brons dus, terwijl als het op een ander toernooi was geweest, hij daar dus echt niks om zou geven.
Dus op een WK is het anders?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21434697
Tuurlijk willen ze winnen, maar als alleen maar iedereen mee mag doen waarvan je van te voren inschat dat ze een reële kans hebben om te winnen, wordt het deelnemersveld mager.
Bovendien weet je als sporter ook wel dat niet iedereen kan winnen, en de anderen willen dus hun best mogelijke prestatie neerzetten.
Voor sommigen is dat dan een medaille, voor anderen de finale halen.

Als het alleen om goud gaat, dan kunnen ze na de halve finales 50 meter de medaille eigenlijk al wel aan Inge de Bruijn geven. Ze was zowel in de series als de halve finale de snelste, met als enige een tijd onder de 25 seconden. De rest heeft dus geen kans zou je zeggen.
Maar ze moet morgen eerst nog wel winnen om de medaille te krijgen.

Op de 100 meter mannen vlinderslag (was het dacht ik) zei de commentator van te voren dat een oekraïner (geloof ik) in baan 8 geen kans had. Vlak voor de finish lag 'ie nog wel op kop en hij won zilver. Hij was vast wel blij ermee (hoewel minder blij als met goud).
in a crowd you lose humanity
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 augustus 2004 @ 22:45:34 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_21434872
Het is ingevoerd om de Belgen tevreden te stellen. Zonder Zilver en brons waren ze helemaal niks.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 22:45:43 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_21434876
Omdat als je zilver haalt je misschien niet de beste bent maar wel beter dan een stuk of 50 andere sporters (aantal verschilt per sport). daarom.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 augustus 2004 @ 01:38:06 #12
862 Arcee
Look closer
pi_21438584
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:14 schreef Georges het volgende:
Kijk naar Jan Ullrich, die is 5 keer (weet het niet zeker) tweede geworden.
Die zal heus niet denken: ik ben dan wel nooit eerste geweest maar ben wel mooi 5 keer tweede geworden, is prima verder.
Dat zal Der Jan idd zeker niet denken, want hij is ook een keer eerste geweest. In 1997, om precies te zijn.

On topic: you don't win silver, you lose gold.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:10:15 #13
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21439011
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nee, zilver en brons moeten blijven. Om maar even de 50 meter vrije slag van eerder vandaag aan te halen, je moet met niets naar huis gaan als je met 1 honderdste van een seconde verliest?
geen argument...je kunt ook 4e worden op 1 honderste en dan heb je niets.....op een diploma na. In zo'n geval kun je ook op 1 honderste 7e worden en dan heb je dus echt niets.

In sport zie je zowat overal dat de eerste drie een prijs krijgen....vind ik prima, maar er is idd maar een echte prijs en dat is de eerste...goud dus.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:19:14 #14
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_21439106
Ik ben het wel met je eens. Toch vind ik dat er ook best gradaties in bronzen medailles zijn, alles is relatief. Zo'n bronzen judoplak vind ik eigenlijk helemaal niks, daar telt zilver al nauwelijks. Alleen de nummer 1 wint al zijn partijen...

En als er 301 gouden medailles vergeven worden, tsja... dan vallen de zilveren en bronzen medailles al echt in het niet. Het zijn dan echt de 15 minutes of fame, alleen maar goed voor die walgelijke zin: "WE hebben er weer een medaille bij"... Leuk voor de sporter zelf en de gemeente, maar de spelen gaan gewoon verder...

Ik kan ook echt niet enthousiast worden van een derde plaats, tenzij het van een complete outsider is..
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:37:04 #15
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_21439325
Zilver is voor de beste verliezer.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_21439384
Het hoort er gewoon bij. En Van den Hoogenband (zo schrijf je z'n naam toch?) vond ik er dan toch best lullig bij staan toen hij zilver won. Hij lachtte maar omdat dat 'moet' en die krans haalt ie dan ook gelijk van zijn hoofd. Wees blij dat je iets gewonnen hebt want veel kunnen dat niet zeggen.
Learn the rules and break them.
pi_21440230
Zo is de huldiging gezelliger en wordt de winnaar nog meer verheven omdat hij de winnaar der winnaars is.
.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21440274
Er zijn ook sporters die eigenlijk nooit een kans hebben om te winnen. Dan is het toch heerlijk als je brons wint. Of ben ik nou gek
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 07:46:06 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21440296
Ach bij de top drie horen is altijd wel aardig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 19:39:39 #20
97175 ChillyM
Geloof in jezelf!
pi_21449869
Ach als je hard hebt getraind voor en je haalt er toch een medaille uit dan heb je toch iets, oke goud is mooi tuurlijk maar zilver en brons horen er net zo goed bij.
Vierde plaats dat is lullig dan wordt je helemaal niet genoemd.......
Make love not war!
pi_21449919
Omdat het de olympische spelen is telt een zilveren en bronzen medaille imo .. je hebt ook de medaillespiegel enzo
pi_21450021
Tja sommigen zijn als 20e geplaatst voor de spelen. Die weten ook dat ze geen goud, zilver of brons gaan winnen, maar doen ondanks dat toch mee. Meedoen is al een hele eer (maar winnen is belangrijker )
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:05:19 #23
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_21456963
In principe telt alleen Goud (1e plaats).
Blijkbaar vond men het ooit nodig om de nummers 1 tot 3 te eren. Er is blijkbaar ooit voor een verdeling Goud, Zilver Brons gekozen. Voor de sporter zelf kan Zilver of Brons fantastisch zijn, dit ligt vooral aan de doelstellingen die hij had voor de Spelen.

Van den Hoogenband ging voor goud op de 200m vrij. Dan is Zilver een enorme teleurstelling voor hem.

Dennis van der Geest was blij met Brons, omdat dat het hoogst haalbare was na die lullige uitschakeling in de verlenging (punt tegen voor schijnaanval volgens de jury). Zo zijn er meer sporters die blij zijn Zilver of Brons.

Maar over 15 jaar weet niemand dat Van den Hoogenband zilver heeft gehaald op de 200m vrij in 2004.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_21457479
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:05 schreef PirE het volgende:
Maar over 15 jaar weet niemand dat Van den Hoogenband zilver heeft gehaald op de 200m vrij in 2004.
Niet alleen overwinningen blijven bij. Remember 1974?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 22 augustus 2004 @ 01:04:34 #25
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_21458039
Zoals ze in Amerika zeggen: second place is first loser
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')