abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21427090
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:52 schreef Boomstam het volgende:

[..]

euh....ten opzichte van het goede?
Zie het zoals in het bijbel boek job.
De duivel en zijn demonen trekken langs alle mensen om deze van God aftekeren. 1 van die middelen kunnen zijn gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht.
Zo als alle zonde waarmee de duivel ons probeert te verleiden.
en de duivel heeft die mensen dan helemaal in z'n macht ? of wisselt de duivel met God af als die rottige homo's een keer wat "goeds" doen ?
pi_21427099
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:46 schreef FuifDuif het volgende:
Aangeleerd als je het mij vraagt.
Tsja, maar jij hebt geen poot om op te staan. Er zijn veel onderzoeken gedaan naar homoseksualiteit en de conclusie is dat het door zowel externe als interne factoren kan komen...
Ps: ik heb hier een paragraaf aan gewijd in mijn profielwerkstuk, dus ik klets geen onzin.
pi_21427130
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:54 schreef FuifDuif het volgende:
Het blijkt wel weer hier hoe kortzichtig de ongelovigen wel niet zijn. Niet nadenken over de bedoelingen van de Bijbel en de Heer. Alles maar zo plastisch interpreteren om vervolgens gemakkelijk gelijk te halen.
rustig, dat is symbolisch bedoeld!
pi_21427136
quote:
Het blijkt wel weer hier hoe kortzichtig de ongelovigen wel niet zijn. Niet nadenken over de bedoelingen van de Bijbel en de Heer. Alles maar zo plastisch interpreteren om vervolgens gemakkelijk gelijk te halen.
schat, als je het dan over natuur hebt.. is geloven aangeboren of aangeleerd???

ik denk het tweede..

als jij respecteert dat ik niet geloof, respecteer ik dat jij wel gelooft, maar ga mij niet vertellen dat jij de enige waarheid in pacht hebt, dat weet je namelijk niet, misschien is dood een ander leven, misschien ook niets meer dan een diepe zware slaap ofzo... dat kan je mij pas vertellen als je al dood geweest bent, en aangezien je het dan niet meer na kan vertellen WEET gewoon niemand het zeker
pi_21427143
quote:
Overal lekker je eigen draai aangeven en dan aan andere gelovigen en ongelovigen je mening opdringen zonder argumenten, das niet kortzichtig nee.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:57:02 #31
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21427144
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Sex voor het huwelijk en het dragen van mannenkledij door vrouwen ook. Toch hebben de meeste christenen daar geen probleem mee. Misschien omdat ze het zelf wel goed uitkomt ?
Zou heel goed kunnen, maar dan maakt het nog niet *goed*
Je moet niet denken dat christenen lieverdjes zijn. Je zou mij is moeten kennen

Dat van het sex voor het huwlijk is trouwens weer iets heel anders.
pi_21427162
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:53 schreef FuifDuif het volgende:
Ja maar dan zegt dat toch niets over dat wij wellicht verder geëvolueerd zijn? Omdat er toevallig apen zijn die veel op ons lijken? Ik moet dan eerst levend bewijs zien dat een aap tot een mens wordt.
Dat gebeurt niet in een mensenleven
En de vraag is nog steeds waarom jij een aap in een mens moet zien veranderen om de evolutieleer aan te kunnen nemen, terwijl je niet God de Bijbel hoeft te zien schrijven om hem te geloven.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:58:22 #33
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21427176
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:56 schreef MarMar het volgende:

[..]

schat, als je het dan over natuur hebt.. is geloven aangeboren of aangeleerd???

ik denk het tweede..

als jij respecteert dat ik niet geloof, respecteer ik dat jij wel gelooft, maar ga mij niet vertellen dat jij de enige waarheid in pacht hebt, dat weet je namelijk niet, misschien is dood een ander leven, misschien ook niets meer dan een diepe zware slaap ofzo... dat kan je mij pas vertellen als je al dood geweest bent, en aangezien je het dan niet meer na kan vertellen WEET gewoon niemand het zeker
Geloven is een keuze
pi_21427184
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:57 schreef Boomstam het volgende:

Je moet niet denken dat christenen lieverdjes zijn. Je zou mij is moeten kennen
Ik ken een stel ongelovigen. Dat zijn echte lieverdjes !
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:59:18 #35
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21427194
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:58 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Geloven is een keuze
Juist, en ik denk niet dat een babietje al kan kiezen ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:00:21 #36
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21427224
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:59 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Juist, en ik denk niet dat een babietje al kan kiezen ...
Klopt, en daarom denk ik dat alle babytjes in de hemel komen oid
pi_21427237
als we dan dingen in de bijbel letterlijk gaan nemen:

keer je andere wang toe als je geslagen wordt<-- ik zou zeggen, dan ben je een sukkel, voor jezelf opkomen mag best

of als iemand je hemd vraagt moet je het geven: doen dan? neh lijkt me niet

en een zee in twee-en splitsen? come on...

als je dan dieper in gaat over de morele zaken, kan je misschien ook in ogenschouw nemen in welke tijd de bijbel geschreven is... en ik denk niet dat er ook maar iemand is die ALLE dingen die in de bijbel staan, letterlijk ook zelf belijden...

daarbij, reageer eens: is een religie natuurlijk of aangeleerd???
pi_21427286
Even over die evolutietheorie. Gods wegen zijn werkelijk ondergrondelijk. Het heeft dus geen zin om je af te vroegen van: hoe kan dit dan en hoe kan dat dan? Als God wil dat het zo is, dan is het zo. Het kan dus heel goed zijn dat God al die botten enzovoort heeft neergelegd voor ons om te kijken wie er nu eindelijk eens in hem blijven geloven. Daarom wordt het ook steeds moeilijk om aan je geloof vast te blijven houden... de eindtijd nadert... de beproeving wordt zwaarder.
pi_21427293
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:00 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Klopt, en daarom denk ik dat alle babytjes in de hemel komen oid
dat mag je denken

maar als religie een keuze is, en als christendom de enige goede is

waarom zijn er dan in verschillende werelddelen verschillende religies???

cultuurgebonden... en dus aangeleerd... net als andere gebruiken en tradities in mijn ogen..

niets mis mee, zolang je het maar niet als vrijbrief gebruikt om alles wat anders denkt en voelt dan jij af te keuren... ik keur geloven zeker niet af, maar ik keur de houding van die en die mensen zijn fout, want zij leven niet als ik wel af.. gigantisch zelfs.
pi_21427330
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:03 schreef FuifDuif het volgende:
Even over die evolutietheorie. Gods wegen zijn werkelijk ondergrondelijk. Het heeft dus geen zin om je af te vroegen van: hoe kan dit dan en hoe kan dat dan? Als God wil dat het zo is, dan is het zo. Het kan dus heel goed zijn dat God al die botten enzovoort heeft neergelegd voor ons om te kijken wie er nu eindelijk eens in hem blijven geloven. Daarom wordt het ook steeds moeilijk om aan je geloof vast te blijven houden... de eindtijd nadert... de beproeving wordt zwaarder.
dat jij dat gelooft, dikke prima...

dat jij vind dat dat de enige waarheid is en dat anderen het ook zo moeten zien, daar stopt mijn acceptatie
pi_21427341
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:01 schreef MarMar het volgende:
als we dan dingen in de bijbel letterlijk gaan nemen:

keer je andere wang toe als je geslagen wordt<-- ik zou zeggen, dan ben je een sukkel, voor jezelf opkomen mag best
Je toont moed hiermee. Is nog beter dan als een kind terugslaan.
quote:
of als iemand je hemd vraagt moet je het geven: doen dan? neh lijkt me niet
Egoïsme is een trek van veel ongelovigen inderdaad.
quote:
en een zee in twee-en splitsen? come on...
Wederom; Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dat wij mensjes een zee niet in tweëen kunnen splitsen, zegt niets over de macht van God.
quote:
als je dan dieper in gaat over de morele zaken, kan je misschien ook in ogenschouw nemen in welke tijd de bijbel geschreven is... en ik denk niet dat er ook maar iemand is die ALLE dingen die in de bijbel staan, letterlijk ook zelf belijden...
De tijd is geen argument.
quote:
daarbij, reageer eens: is een religie natuurlijk of aangeleerd???
Aangeleerd, maar een ieder zou al een natuurlijk onderbuikgevoel moeten hebben naar iets hogers dan wijzelf. Ik stel eerder dat het aangeleerd is om dat onderbuikgevoel te negeren.
pi_21427351
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

dat jij dat gelooft, dikke prima...

dat jij vind dat dat de enige waarheid is en dat anderen het ook zo moeten zien, daar stopt mijn acceptatie
Jullie willen toch ook zien dat ik het zie zoals jullie? Dat is toch de essentie van een discussie?
pi_21427362
quote:

[..]

Aangeleerd als je het mij vraagt. En dat is ook waar de overheid zich nu op moet gaan storten: heropvoedingsprogramma's.
ROFL

Whoehahahaha welke gek heeft jou dat wijsgemaakt Whoehahahaha ff adem nemen Whoehahahahaha........
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_21427377
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:03 schreef FuifDuif het volgende:
Jij bent nu aan het invullen wat god eventueel gedaan zou hebben terwijl hij daar geen enkele aanleiding toe geeft. En wij vragen niet: Hoe kan dit dan? Wij zeggen dat erw etenschappelijk bewijs is voor de evolutieleer.

Je kunt de hele wetenschap wel opheffen als je bij alles gaat roepen: dit zou wel eens een geintje van god geweest kunnen zijn.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_21427383
Andro, die reactie spreekt boekdelen.
pi_21427394
mijn onderbuik gevoel zegt me dat mensen te snel denken dat ze DE WAARHEID wel in pacht hebben fuifduif

en als ik je ooit tegenkom, vraag ik je hemd, puur om te testen

maar hoezo egoistisch? is voor jezelf opkomen en niet over jezelf heen laten lopen meteen egoistisch? wat weet jij van hoeveel ik voor andere mensen over heb?

en dat de tijd geen argument is.. ben ik het totaal niet met je eens.. er zijn wel degelijk dingen die ook JIJ anders doet dan de gelovigen in die tijd...

of smeer je geitebloed aan je muren???
pi_21427405
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

Jij bent nu aan het invullen wat god eventueel gedaan zou hebben terwijl hij daar geen enkele aanleiding toe geeft. En wij vragen niet: Hoe kan dit dan? Wij zeggen dat erw etenschappelijk bewijs is voor de evolutieleer.

Je kunt de hele wetenschap wel opheffen als je bij alles gaat roepen: dit zou wel eens een geintje van god geweest kunnen zijn.
Ja tuurlijk. Hoe zeker ben jij van de dingen zoals je ze waarneemt? Bewijs eerst maar eens dat onze werkelijkheid de echte werkelijkheid is.
pi_21427436
Ik vroeg in het vorige deel om de bron van dat onderzoek. Die heb ik nog steeds niet gezien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21427455
zit een beetje te zappen en kom hier uit.
ik wor gek van die fuifduif en zijn of haar jezussie, dus ga maar gauw weer weg anders hou ik het niet meer.
have fun
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:12:54 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21427487
quote:

[..]

Aangeleerd als je het mij vraagt. En dat is ook waar de overheid zich nu op moet gaan storten: heropvoedingsprogramma's.
Vraag me af waar jij dit soort echt supergestoorde gedachten vandaan haalt. Niks geleerd van de jaren 1932 tot 1945 van de vorige eeuw?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')