abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:57:55 #76
83380 WAik
lurking for life
pi_21428355
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:56 schreef WAik het volgende:

[..]

kansloze discussie, in de zin van dat de een de ander toch niet kan overtuigen. niks valt te bewijzen, alles is maar geloof. of het nou aangeleerd is of aangeboren, of een afwijking, of het nu wel of niet mag volgens de Bijbel, het zijn allemaal maar meningen... de wetenschap heeft nog geen antwoord op de vraag waar homoseksualiteit vandaan komt... kortom: zinloos tijdverdrijf... (en tegen dat soort discussies kan ik niet tegen, hou een beetje van vooruitgang/iets leren, maar dit schiet dus niet op )
ow wat betreft de Bijbel: dat is heel triviaal. de een vind dat het er heel duidelijk in staat dat het niet mag. de ander pakt wat achtergronden erbij en bewijst dat het niet zo zit, maar juist andersom. beide partijen kunnen zich goed inpakken met feiten en argumenten ook zo'n heerlijke vastlopende discussie
fotoboek | eigen website, sintlootjes | servert-website-dinges (geen interessante weblog ofzo, tis nerdtroep)
pi_21428376
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:56 schreef WAik het volgende:

[..]

kansloze discussie, in de zin van dat de een de ander toch niet kan overtuigen. niks valt te bewijzen, alles is maar geloof. of het nou aangeleerd is of aangeboren, of een afwijking, of het nu wel of niet mag volgens de Bijbel, het zijn allemaal maar meningen... de wetenschap heeft nog geen antwoord op de vraag waar homoseksualiteit vandaan komt... kortom: zinloos tijdverdrijf... (en tegen dat soort discussies kan ik niet tegen, hou een beetje van vooruitgang/iets leren, maar dit schiet dus niet op )
Ja, psies... Bij een echte discussie ben je oprecht geinteresseerd naar iemand ander z'n standpunt en ben je bereid zelf overtuigd te worden door goede argumenten. En hier op Fok lopen ook nog eens ongelovelijk veel domme mensen rond. Echt dom, dom, dom. .
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:00:03 #78
83380 WAik
lurking for life
pi_21428390
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:56 schreef G_E het volgende:

[..]

Ik zag een keer een poster van de bond tegen het vloeken met "VLOEKEN IS AANGELEERD!" en daar had iemand met viltstift onder geschreven "Bidden ook!". !
dat is dus niet zo. voor een buitenstaander lijkt dat wel zo, maar ja. laat ik ook maar niet verder gaan, ook weer zo'n punt waar de een de ander niet kan overtuigen
fotoboek | eigen website, sintlootjes | servert-website-dinges (geen interessante weblog ofzo, tis nerdtroep)
pi_21428402
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:57 schreef WAik het volgende:

[..]

ow wat betreft de Bijbel: dat is heel triviaal. de een vind dat het er heel duidelijk in staat dat het niet mag. de ander pakt wat achtergronden erbij en bewijst dat het niet zo zit, maar juist andersom. beide partijen kunnen zich goed inpakken met feiten en argumenten ook zo'n heerlijke vastlopende discussie
Wat wel in de bijbel staat is dat je niet op de troon van god mag gaan zitten om vervolgens te oordelen over andere mensen. En dat snap ik dan nooit, dat christenen vaak niets liever doen dan in gods naam anderen veroordelen. Gij zult geen boodschappen doen op zondag omdat ik dat ook niet doe! Ik zeg toch niet, gij zult met mannen neuken omdat ik dat doe? .
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:01:37 #80
83380 WAik
lurking for life
pi_21428413
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:59 schreef G_E het volgende:

[..]

Ja, psies... Bij een echte discussie ben je oprecht geinteresseerd naar iemand ander z'n standpunt en ben je bereid zelf overtuigd te worden door goede argumenten. En hier op Fok lopen ook nog eens ongelovelijk veel domme mensen rond. Echt dom, dom, dom. .
dat inderdaad. maar ook een goede reden om niet overtuigd te worden is gewoon dat je het totaal niet met elkaar eens bent vanwege principes/geloof etc. dat wordt soms ook dom gevonden, maar is niet zo. das wel jammer als mensen zo beschuldigd worden... tis natuurlijk wel wat anders als je gelooft dat je vrouw mag slaan in het huwelijk ofzo, moslims etc. dat is gewoon absurd. maar ja...
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:03:19 #81
83380 WAik
lurking for life
pi_21428436
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:00 schreef G_E het volgende:

[..]

Wat wel in de bijbel staat is dat je niet op de troon van god mag gaan zitten om vervolgens te oordelen over andere mensen. En dat snap ik dan nooit, dat christenen vaak niets liever doen dan in gods naam anderen veroordelen. Gij zult geen boodschappen doen op zondag omdat ik dat ook niet doe! Ik zeg toch niet, gij zult met mannen neuken omdat ik dat doe? .
grote fout van veel christenen... daar heb je gelijk in geef ze die trap maar onder de kont aan de andere kant kun je het natuurlijk ook gewoon met normale argumenten stellen waarom je het niet zou doen... dat werkt beter (als van dat je mensen niet in de gelegenheid stelt om of op zondag uit te slapen van het stappen of 's ochtends naar de kerk te gaan . bijvoorbeeld. )

[EDIT] dat soort normale argumenten zitten meestal ook achter bepaalde principes van christenen. tis of niet handig, of niet goed (op de lange termijn) voor je. ofzo [/EDIT]
pi_21428455
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:00 schreef WAik het volgende:

[..]

dat is dus niet zo. voor een buitenstaander lijkt dat wel zo, maar ja. laat ik ook maar niet verder gaan, ook weer zo'n punt waar de een de ander niet kan overtuigen
Jij bent van mening dat bidden niet is aangeleerd?

Ik ben christelijk opgevoed, jawel. Zat op een basisschool waar we liedjes moesten leren als "Dank u heer voor deze nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag" én waar we moesten leren bidden. . Oogjes dicht, handjes bijeengevouwen. Ja maar juf, waarom moet dat dan? "Anders wordt je afgeleid door rode sport wagens die voorbij rijden of door dat leuke meisje wat naast je zit." En toen wist ik al dat het ergens niet helemaal klopte, want ik vond de jongen naast me veeeel leuker. .
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:06:43 #83
83380 WAik
lurking for life
pi_21428470
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:04 schreef G_E het volgende:

[..]

Jij bent van mening dat bidden niet is aangeleerd?

Ik ben christelijk opgevoed, jawel. Zat op een basisschool waar we liedjes moesten leren als "Dank u heer voor deze nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag" én waar we moesten leren bidden. . Oogjes dicht, handjes bijeengevouwen. Ja maar juf, waarom moet dat dan? "Anders wordt je afgeleid door rode sport wagens die voorbij rijden of door dat leuke meisje wat naast je zit." En toen wist ik al dat het ergens niet helemaal klopte, want ik vond de jongen naast me veeeel leuker. .
ja dat is aanleren maar je hebt ook voorbeelden van mensen die het nooit eerder gedaan hebben of afgekeken hebben van een ander, maar die plotseling in een situatie een soort van 'God ik heb je nodig'-besef krijgen en een soort van gebed bidden... dat bedoel ik een beetje met "niet-aangeleerd"
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:07:03 #84
83380 WAik
lurking for life
pi_21428474
maar ik ga inpakken. ga een weekendje naar mijn ouders. cu later!
pi_21428503
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:01 schreef WAik het volgende:

[..]

dat inderdaad. maar ook een goede reden om niet overtuigd te worden is gewoon dat je het totaal niet met elkaar eens bent vanwege principes/geloof etc. dat wordt soms ook dom gevonden, maar is niet zo. das wel jammer als mensen zo beschuldigd worden... tis natuurlijk wel wat anders als je gelooft dat je vrouw mag slaan in het huwelijk ofzo, moslims etc. dat is gewoon absurd. maar ja...
Het probleem zit 'm erin dat gelovigen vaak heel krampachtig vast klampen aan die dingen die niet tot de kern van hun eigen geloof horen. Het gaat vaak niet om de 10 geboden ofzo, want daar kunnen de meeste mensen, christelijk of niet, zich wel in vinden. Nee, vaak gaat het gedoe om gewoontes, tradities die helemaal geen ene fuck te maken hebben met het eigen geloof. Winkelen op zondag? Nergens, maar dan ook helemaal nergens staat in de bijbel dat niet mag. (Tegendeel zelfs, de sabbath is er voor de mens, de mens is er niet voor de sabbath, met andere woorden: een rustdag is goed, maar je mag zelf bepalen hoe wat wie en wanneer). Of het gaat om klokken luiden op zondag. Waar in de bijbel staat dat je om 10 uur 's ochtends moet gaan bimbambeieren? Enzovoort, enzovoort.
pi_21428521
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:06 schreef WAik het volgende:

[..]

ja dat is aanleren maar je hebt ook voorbeelden van mensen die het nooit eerder gedaan hebben of afgekeken hebben van een ander, maar die plotseling in een situatie een soort van 'God ik heb je nodig'-besef krijgen en een soort van gebed bidden... dat bedoel ik een beetje met "niet-aangeleerd"
Dat is dan een geval van plotselinge verstandverbijstering. .
pi_21428556
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:49 schreef Vlarp het volgende:
Leuk topic

Ik krijg altijd een beetje een *brrr* gevoel bij zo'n topic waarin gelovigen weer eens gaan beweren dat homo-zijn aangeleerd is...
Ik begrijp het ook niet Vlarp waarom er nog zoveel haat is tegen homoseksualiteit.

Maar ik zal het wel verdedigen tot de laatste snik.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:13:36 #88
83380 WAik
lurking for life
pi_21428569
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:10 schreef G_E het volgende:

[..]

Dat is dan een geval van plotselinge verstandverbijstering. .
dream on..

maar nu ben ik echt weg!
pi_21428575
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:07 schreef WAik het volgende:
maar ik ga inpakken. ga een weekendje naar mijn ouders. cu later!
Dooei WAik.

[ Bericht 0% gewijzigd door andromeda1968 op 20-08-2004 18:19:10 ]
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_21428626
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:12 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook niet Vlarp waarom er nog zoveel haat is tegen homoseksualiteit.

Maar ik zal het wel verdedigen tot de laatste snik.
Haat komt voort uit onbegrip.. of het onbekende. Iets wat iemand niet kent is eng, en zeker als het iets is wat indruist tegen alles wat je uhm.. gelooft..
Huh!?
pi_21428634
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:13 schreef WAik het volgende:

[..]

dream on..

maar nu ben ik echt weg!
! .
pi_21428659
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:18 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Haat komt voort uit onbegrip.. of het onbekende. Iets wat iemand niet kent is eng, en zeker als het iets is wat indruist tegen alles wat je uhm.. gelooft..
Precies.
pi_21428675
.
Anastasia like Russian royalty, Beaverhausen like... where the beaver live.
So you can make me cum, that doesn't make you Jesus.
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
pi_21428715
Ik ga ff mijn tuin water geven tot binnen een uurtje ofsow.
pi_21428770
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:21 schreef beaverhausen het volgende:
.
Wat is 't?
Huh!?
pi_21428819
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:27 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Wat is 't?
Slecht geslapen enzo. .
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
pi_21428831
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:30 schreef beaverhausen het volgende:

[..]

Slecht geslapen enzo. .
Hmm.. zit dat in de lucht de laatste tijd?
Huh!?
pi_21429515
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:30 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Hmm.. zit dat in de lucht de laatste tijd?
Indeed, Love is in the Air.
pi_21430639
*geeuwtje doe*
pi_21430689
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 19:56 schreef G_E het volgende:
*geeuwtje doe*
*mee doe*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')