Enkele maanden geleden op een spannende zaterdag in Groningen waar wij een bezoek brachten aan een van de meest geweldige cd-winkels, namelijk De Platenworm, viel mijn oog op een gruwelijke 3D-bewegende cover. De verleiding was te groot en ik moest deze cd meenemen. Hij stond tussen de experimementele Japanse muziek. Dat is zeker geen miskoop geweest. Het was een cd'tje van de Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. Een hele mond vol, zeker voor die kleine Japannertjes.
Dit is het cd'tje dat ik toen gekocht heb. Een verzamel EP'tjes (of zoiets) zo bleek uit de Allmusic omschrijving.
Het is waanzinnige hypnotische muziek. Zeer repetatief. Japanse psychedelisch is misschien de beste benaming. Hun andere cd'tjes ken ik nog niet, maar van mijn zeer gewaardeerde collega Summoner, kreeg ik al te horen dat die ook zeer de moeite waard waren.
Ze hebben echt een enorme discografie wanneer je alleen al de Acid Mothers kijkt. Wanneer je de projecten erbij optelt, krijg je een onoverzichtelijke brei van vreemde releases die soms in zeer beperkte oplage gemaakt zijn.
http://www.acidmothers.com/Wie kent ze ook en wat vind je ervan?