Okay, hier komt mijn enorme rampzalige, zeker niet grappige blunder
![]()
wellicht grenzend aan het hier veelbesproken nalatigheid...
Cheyenne was vroeger géén makkelijk meisje. Mijn grens tot wat ik accepteerde lag bij haar op den duur nogal laag. Zeker doordat ik net gescheiden was en aan het opklimmen was uit een zware depressie.
Toen ze op een dag de hele dag vreselijk aan het krijsen was had ik het helemaal gehad. Mijn geduld was óp! Maar toen kwam het grote moment.... madam had gepoept. Meteen was het duidelijk, de reden dat ze zo veel huilde, was niet dat ze vervelend was... het arme kind had gewoon buikpijn! Haar luier, romper en maillot waren doordrenkt van de diarree. Op zich was dit al een blunder. Ik had mijn kind lopen straffen terwijl ze alleen maar ziek was
![]()
Maar het ergste moest nog komen. Het was allemaal zo smerig dat ik haar niet even beneden kon verschonen, ik moest naar boven. Ik kon Chinook niet alleen beneden laten dus twee kinderen onder de arm, naar boven, traphekje dicht aangezien Chinook al kon kruipen, Cheyenne op de commode en verschonen maar.
Cheyenne was echter zo overstuur dat ze niet bepaald stil lag. In haar wilde bewegingen schopte ze haar besmeurde maillot op de grond en terwijl ik me omdraaide om te kijken of Chinook niet naar de vieze maillot kroop, maaide ik per ongeluk het aankleedkussen met Cheyenne en al van de commode.
De gevolgen waren rampzalig. De luier met poep gleed langs de muur ondersteboven op de grond, Cheyenne lag in haar eigen poep eveneens op de grond, Chinook kroop vrolijk naar de luier en toen ik het aankleedkussen optilde om Cheyenne van de grond te plukken was de ramp compleet. Cheyenne spoot bloed uit haar neus
![]()
Het was echt heel zielig!!
Wat moest ik doen? Chinook uit de poep trekken? Cheyenne troosten die onder het bloed en diarre zat te krijsen? Ik wist het even niet meer. Ik heb de douche aangezet, Chinook op mijn kamer gezet met de deur dicht, hopende dat ze haar vingers niet in haar mond zou stoppen, Cheyenne opgepakt en met kleren en al onder de douche gezet.
Wat een ramp. Achteraf denk ik dat Cheyenne haar neusje zelfs gebroken heeft want ze heeft heel lang met een blauwe neus gelopen. Net toen ik dacht dat ik naar de dokter moest ermee gaf ze zelf aan dat het geen pijn meer deed. Maar er zit nog steeds een knobbeltje op haar neus.
Ik heb hier nog lang naar van gedroomd en het staat heel diep in mijn geheugen gegrift. De poep en bloedvlekken kreeg ik niet meer van de muren geboend, er moest grondig schilderwerk aan te pas komen.
Ik heb hier wel van geleerd om eerst na te gaan waarom de kinderen zo jengelen en mijn geduld te bewaren als ik zelf moe en gesressed ben.
Minder ernstige blunders... pfff met 4 kids te veel om op te noemen
![]()
Een greep uit het rijtje:
Kind vergeten op te halen van school (en niet één keer)
![]()
Buiten gesloten worden doordat de kinderveilige sluithendel lam was geworden en dan zelf moeten inbreken in je eigen huis
![]()
Afspraak CB tot drie keer toe vergeten zodat ze bezorgd op thuisbezoek komen
![]()
Kind naar school sturen terwijl ze duidelijk aangaf niet lekker te zijn en haar kotsend en wel weer op moeten halen.
Kind bedorven melk te drinken geven en boos worden omdat ze het niet opdrinkt (pas later merken dat het zuur was
![]()
)
euh...
Moet ik doorgaan?