abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21505153
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:44 schreef zjroentje het volgende:
Geweldig zeg die 'opstand' gisteravond in de turnhal.

Groot gelijk had het publiek, want die Rus werd genaaid. En maakt die Italiaan daarna een superoefening, zit er een 9.7 bij als jurywaardering. Gelukkig bleef hij die Amerikaan voor.
Zozo spuit 11

ontopic: is het live? nu GALA
op
pi_21505306
Nu op ned 2

Leuk die kleine kinderen tussen door, mooi om te zien
Dominic
pi_21505633
Die pakjes van die Bulgaarse dames net...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21506204
Nos stopt er weer mee, maar ZDF zend nog gewoon uit
Dominic
pi_21506242
ZDF heeft er ook geen zin meer in.....
Dominic
pi_21506472
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 09:13 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Ik heb het ook gezien op Eurosport, Ponor en Patterson waren aan elkaar gewaagd maar die landing van Patterson was niet helemaal goed.
Ze nam wel meer risico dan Ponor had ik het idee. Vooral die salto's waarin je als gymnast de balk en je landing niet ziet. Wikkid. Maar punten gingen eraf door de landing inderdaad, die bij Ponor echt heel stevig was. Ook de combinaties in de afsprong van haar, heel gewaagd en knap. Verdiende gouwe plak.

Vond trouwens die te grote krans op Sofronie's hoofd wel grappig bij de uitreiking van medailles voor de vloer. hehe.
pi_21506547
Carly viel net tijdens haar openingsact, naja, het was mooi om het te zien, vanaf donderdag tot en met zondag Ritmische gymnastiek
Dominic
pi_21508127
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:17 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Carly viel net tijdens haar openingsact, naja, het was mooi om het te zien, vanaf donderdag tot en met zondag Ritmische gymnastiek
Hey, jij hebt vast in Morgan's guestbook geschreven, hehe (anders was het een andere Dominic uit the netherlands). Goeie sites
Maar ik dacht dat je het over de balk had. Ik heb het gala niet gezien helaas
Komt er nog ergens een herhaling, of een stream op internet? (niet dat het zo erg belangrijk is).
pi_21508708
Pfff.. ik vind het echt heel goed zeg!
Zag gisteren dat kleine Roemeense meisje? 16 was ze?
Wat deed ze nou, flikflak, schroef en daarna een salto...? de tering..
Ik begin het wel een beetje te missen, als ik hiernaar kijk, turnen..
Delivered without an information leaflet
pi_21511624
Hey, jij hebt vast in Morgan's guestbook geschreven, hehe (anders was het een andere Dominic uit the netherlands)> Dat ben ik ja

Dat meisje op de vloer bedoel je ?
Dominic
pi_21512117
Wat is er gisteren allemaal gebeurt in het Olympic Dome in Athene.
Veel.

Naar mijn idee heeft het fluitconcert van Nemov de geweldige prestatie van Ponor een beetje overschaduwd, zoals al eerder hier vermeld. Zonde want het is zo'n goede turnster!

Op balk was zij te zien om half 1 vannacht na Carly Patterson met inderdaad een minder goede landing. De uitstraling van Ponor is zo enorm veel meer vrouwelijk dan die van het 1 jaar jongere meisje Patterson, dat zegt ook wel iets over je persoonlijkheid.
Ze heeft een mooie oefening geturnd en persoonlijk vind ik een flik flak mooier eruit zien dan zo'n compacte hurksalto halve draai.
Maar goed. Genoeg over balk, Ponor terrechte winnares!

Geen mooi turnpakje helaas!!

Dan de vloer bij de dames (ja ik ben een damesturnliefhebber!)
De Braziliaanse Diane Dos Santos uit Brazilie is een kei op dit onderdeel! Wat een ontzetten leuk meisje om te zien en zeker een genot om naar te kijken, lekker een spring in het veld, zonde van haar overrotatie bij de 1e twee sprongseries.
Daarna kwam naar ik mij meen te herinneren de Chineesje mini, ik weet niet hoe ze heet, een mooie oefening en zeker een meisje om in de gaten te houden voor de wereldkampioenschappen volgend jaar
De Canadese (geen idee hoe ze heet) liet een voortreffelijke, originele oefening zien en helaas voor de turnsport werd hij niet zo beoordeeld.
Dat is jammer, want ik zie graag wat nieuwere bewegingen op de vloer!
De door Pamela Anderson- gesponsorde Amerikaanse Mohini Bhardwaj liet duidelijk vuur zien op dit onderdeel! Heel erg mooi voor een 26jarige vrouw voor de eerste keer op de olympische spelen. Zij werkt er echt hard voor, en dat is mooi om te zien hoor!
Wat is dat?

Een mens, ooh ja ik zie wat botjes inderdaad (en verrotte tandjes, he hans?) jeetje wat een dunnetje, en wat een kracht en explosie! Ik heb het natuurlijk over de Spaanse turnster Patrica Moreno die hier (denk ik toch wel) vrij verrassend derde wordt.

Het teamgenootje van mijn lievelingsturnster was ook in de finale op vloer,

in plaats van Oana Ban, die uit de meerkampfinale was gehaald, om zich dus goed voor te bereiden op de vloerfinale, wegens die blessure dus, maar helaas het was nog niet geheel over waarschijnlijk, deed een mooie oefening, op mooie muziek, vooral de 3e serie, drievoudige schroef, precies op de maat van het getingel van de gitaar (details, details) heel leuk meisje, hopelijk blijft zij lang bij het Roemeense turnfirnament. Een iets groter hoofd is de tip van de dag, of misschien zijn de lauerkransen te groot?
tja en dan rest mij nog 1 ding te zeggen.
De 7.750 formidabele score natuurlijk.
Goede muziek
Jammer van het turnpakje
Mooie uitstraling, alleen een tikkeltje arroganter dan bij de landenwedstrijd
Goede acrobatiek
Goede Choreografie (Goed zo Maria!! (Bitang, choreografe)

Gewoon helemaal goed, Catalina Ponor wint hier terrecht goud op vloer!
Heel leuk dat Sofronie dus 2e is geworden (bovenstaande turnster)

nou oke, de volgende dag dus het gala, ik vond er niks aan voor zover wat Nederland 2 heeft uitgezonden en naar mijn weten komt het niet meer op Eurosport. BTW: de kindertjes waren wel erg leuk om te zien

Om nog heel even terug te komen op de mannenturnaffaire:
Er moet een nieuw jurysysteem ingevoerd worden dat is duidelijk.
Lagere waarderingen voor dat soort dingen, en proberen een juist evenwicht te zoeken tussen de verschillende onderdelen zodat veel turners een spectaculaire oefening kunnen laten zien!
De FIG gaat dat wel lukken denk ik, met een paar kanjers als hoofd!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21513897
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

Om nog heel even terug te komen op de mannenturnaffaire:
Er moet een nieuw jurysysteem ingevoerd worden dat is duidelijk.
Lagere waarderingen voor dat soort dingen, en proberen een juist evenwicht te zoeken tussen de verschillende onderdelen zodat veel turners een spectaculaire oefening kunnen laten zien!
Hmm, de gymnasten en trainers maken naar ik weet zelf uit waaruit de oefeing zal bestaan. Je kan er niet van uit gaan dat elke gymnast alle technieken zuiver onder de knie heeft, dus zorgen gymnasten en trainers er zelf voor dat ze een oefening doen waarmee ze evengoed hoog kunnen eindigen.
Maar ik snap het wel. Mensen gaan voor de gymnast die de meest ingewikkelde oefening laat zien. Die heeft dan ook het meest in huis en verdient de plak, wordt er gedacht. Maar ik ben bang dat zuiverheid nogal een grote rol speelt bij de jury in de turn-sport. "Het gaat niet om meer, maar om beter", zei de turn-commentator van Ned 2 ook al eens...
Als je een relatief makkelijke oefening laat zien en die 100% goed afwerkt, dan kan je nog wel eens meer punten scoren dan een enorm ingewikkelde oefening waarin geheid enkele foutjes zitten. Het is een kwestie van keuzes maken ten goede voor de gymnast en haar of zijn kwaliteiten.

Het wordt overigens al lang al gestimuleerd om spectaculairdere sprongen te maken, doormiddel van bonuspunten. Misschien mogen die wel voortaan zwaarder gaan meetellen. Dat zou een verbetering te weeg brengen denk ik en zal ook de mindere turn-goden stimuleren tot een hoger niveau te komen.
Maar okee, ook een mogelijkheid is dat de FIG alle 'saaie' technieken schrapt, zodat wij alleen spectaculaire oefening te zien krijgen ;-) en uitgeputte gymnasten, lol...

-

Verder een leuk persoonlijk verslag sweet16! Jammer dat het afgelopen is, of ga je ook Ritmisch Gymnastiek doen?
pi_21516640
Dit bedoel ik ermee:
Voor vluchtelementen meer punten geven waarbij de risico nemers uit kunnen gaan van een 10 en degene die dat niet doen van een 9.8.
Dit zie je ook al veel bij het damesturnen.
Het mannenniveau gaat zo snel omhoog dat de FIG het niet meer bij kan houden.

Dank je wel maar
Ritmisch Gymnastiek is voor deuzen ik was fan van Alina Kabaieva doet zij nog mee?
pi_21517794
Oe, het was die onderste op die foto's.
Ponor won terecht goud... ze was echt knetter goed

[ Bericht 8% gewijzigd door gekke_sandra op 24-08-2004 20:51:21 (verduidelijking) ]
pi_21517974
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:35 schreef gekke_sandra het volgende:
Oe, het was die onderste op die foto's.
Ze won idd goud... en terecht.. ze was echt knetter goed
Nee, Sandra je moet goed lezen, Ponor werd 1e en Nicoleta Danilea Sofronie, dat minimeisje waar jij het over had 2e.
Ze turnde overigens arabier flik flak 2,5 schroef gevolgd door gestrekte salto voorwaarts.
Knap he?
Kwas al blij toen ik arabier schroef durfde :S
pi_21518279
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:41 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Nee, Sandra je moet goed lezen, Ponor werd 1e en Nicoleta Danilea Sofronie, dat minimeisje waar jij het over had 2e.
Ik had het over Ponor
quote:
Ze turnde overigens arabier flik flak 2,5 schroef gevolgd door gestrekte salto voorwaarts.
Knap he?
Kwas al blij toen ik arabier schroef durfde :S
Mja... ik zat vol bewondering te kijken en me later af te vragen wat ze nou precies deed.. het ging iets te snel.
Ik was al blij toen ik de salto en flikflak kon maar achter elkaar, zover ben ik nooit gekomen
Arabier schroef vind ik ookal knap... schroef is best moeilijk
pi_21519465
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 19:56 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dit bedoel ik ermee:
Voor vluchtelementen meer punten geven waarbij de risico nemers uit kunnen gaan van een 10 en degene die dat niet doen van een 9.8.
Dit zie je ook al veel bij het damesturnen.
Het mannenniveau gaat zo snel omhoog dat de FIG het niet meer bij kan houden.

Dank je wel maar
Ritmisch Gymnastiek is voor deuzen ik was fan van Alina Kabaieva doet zij nog mee?
Kort lijstje van deelnemers Rhytmic Gymnastics. Athens2004.com

Of kijk op www.fig-gymnastics.com voor de complete lijst.

Ik denk dat de FIG dat al wel doorhad. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat risicovolle technieken en combinaties sowieso een hogere waardering hebben, dat zal ook wel vast staan. Als bewijs daarvan geeft de FIG haar fouten in de uitgangswaardes dan ook gewoon toe; verkeerd of te laag beoordeeld, grote fouten voor de technische staf van FIG.

Note to myself: Je kan natuurlijk ook de Codes of Points-boek gaan kopen en dan verder lullen.
pi_21519585
oeps dit is turnen, verkeerde topic
...drop it like it's hot...
pi_21519687
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:50 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Ik had het over Ponor
[..]

Sorry, dan was ik abuis.

Mja... ik zat vol bewondering te kijken en me later af te vragen wat ze nou precies deed.. het ging iets te snel.
Ik was al blij toen ik de salto en flikflak kon maar achter elkaar, zover ben ik nooit gekomen
Arabier schroef vind ik ookal knap... schroef is best moeilijk
Nee hoor ik ben goed begeleid. Flik flak vind ik nog steeds eng.
pi_21522214
Hehe ik probeer een Carly fan site te maken en Morgan heeft een e-mail terug gestuurd, ik ga meteen kijken

leuke verslagen Sweetsixteen16, petje af.
Dominic
pi_21523998
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:06 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Hehe ik probeer een Carly fan site te maken en Morgan heeft een e-mail terug gestuurd, ik ga meteen kijken

leuke verslagen Sweetsixteen16, petje af.
Wie is die Morgan? McCool heeft een zus die Morgan heet maar dat zal de maker niet zijn, die is 12 jaartjes oud. Zou wel Cool zijn hehe

[ Bericht 4% gewijzigd door Colour op 25-08-2004 00:19:00 ]
pi_21524239
Ooow, was genoodzaakt herhalingen op Eurosport te kijken! Ponor *zucht* ...
Haar balkoefening zit gewoon solide in elkaar! Damn wat een souplesse en wat staat ze er vast op! Bovendien die choreografie van de Roemenen! Vond het zó veel beter dan die van andere landen (vooral die van Amerika, ziet er erg standaard uit). Enorm elegant! Eremia vond ook een mooie oefening hebben, er zit gewoon geen enkele wankeling in! Vooral die balansbeweging in het begin van haar balkoefening (dat ze op haar schouder rust met haar benen in een spagaat ofzoiets )
Vond het trouwens vreemd dat ik niks hoorde over Elizabeth Tweddle bij finale brug! Zij is immers 2e geworden op het EK en vind haar echt een mooie brugoefening hebben.

En Khorkina is gewoon een trut (en ze heeft echt lelijke breekbare beentjes).
pi_21524461
Olympics (Gymnastics) - Womens Individual All-Around Finals [NBC-HDRip][XviD-FiTTY]

pi_21525719
Jammer dat het turnen alweer is afgelopen

Ponor was erg goed, ze leek een stuk groter en steviger dan de andere turnsters en ze is ook maar 1.60meter lang . Ik was very impressed bij de laatste deelnemer van de rekstok(ofzo), hij had eigenlijk een hogere score dan paul hamm moeten krijgen imho. Carly Patterson leek ook niet echt blij met haar silveren medaille

Ik wil nu zelf wel eens kijken of turnen niet iets voor mij is, weet iemand toevallig turn clubs uit hoofddorp en omstreken?
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_21525780
Molletje! Je usericon
Met jou kan ik praten
Sorry stFz, zou het zelf niet weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')