dan eens uit dat oogpunt bekijkenquote:Op zondag 12 september 2004 20:58 schreef Duracell het volgende:
Beetje jammer op zich, mag de site wel niet gemaakt hebben maar wel laten groeien.
Gaat in dit geval om de content
quote:De wolweverij
Van het schaap naar de mensen .
plaats hier al je reclame of promoot je eigen website.
die namen zou je rap door elkaar halen. In spam zou ik alle reclame en promotie dingen plaatsen en in welweverij alle humor en 'schapenstront'.quote:Spam
Humor, spam en andere schapenstront. Post hier alles wat niet al te serieus is.
Waar zeg ik wat je moet gebruiken om hem te kunnen bekijken? Je hebt alleen Flash Player 7 nodig. Is dat teveel gevraagd? Ruim 80% heeft die plugin. Wil jij bij de achterlopende 20% horen?quote:Op zondag 12 september 2004 20:39 schreef Leshy het volgende:Sites die mij vertellen wat ik zou moeten gebruiken om hem te kunnen bekijken, negeer ik meestal direct al. De animatie in de header heft het statische effect voor pakweg de eerste 0,2 seconde op, voor de rest biedt het geen enkele meerwaarde ten opzichte van een gewone statische header. Het flitsende effect (ik zou het niet vloeiend noemen) in het menu is meer irritant dan bruikbaar. In Mozilla/Firefox laden je Flash-animaties sowieso al niet eens in In Opera sluit je pagina niet aan op je flash-animaties, waardoor het tab-effect verloren gaat. Je site is niet per toetsenbord te navigeren, voor visueel gehandicapten is hij ontoegankelijk, net als voor mobiele platformen die geen Flash-ondersteuning hebben.
Misschien zit die 20% op ze werk en is geen lokal admin ofzo?O-)quote:Op zondag 12 september 2004 21:18 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Waar zeg ik wat je moet gebruiken om hem te kunnen bekijken? Je hebt alleen Flash Player 7 nodig. Is dat teveel gevraagd? Ruim 80% heeft die plugin. Wil jij bij de achterlopende 20% horen?
Je eerste punt slaat nergens op aangezien 97% van de internet gebruikers Flash Player 6 heeft.quote:Op zondag 12 september 2004 21:25 schreef Duracell het volgende:
[..]
Misschien zit die 20% op ze werk en is geen lokal admin ofzo?O-)
**
En visueel gehandicapten behoren niet tot mijn doelgroep,
//
Waar slaat dit op?
800x600 resolutie, Internet Explorer, Flash 7 worden aangegeven op de intro-pagina. Wat als ik je site wil bekijken terwijl ik onderweg ben op mijn PDA of Smartphone? Wat als ik een Gecko browser gebruik? Wat als ik geen Flash wil installeren omdat het geen enkele toegevoegde waarde biedt en massaal misbruikt wordt voor irritante reclames? Flash is een optie, geen standaard. En je site daarvan afhankelijk maken is sowieso nooit een goed idee.quote:Op zondag 12 september 2004 21:18 schreef WalfredGeesink het volgende:
Waar zeg ik wat je moet gebruiken om hem te kunnen bekijken?
Hier niet, op verschillende andere sites krijg ik ze wel netjes te zien, ik weet niet zeker waar het aan ligt; bovendien weet ik niet of alleen ik dat probleem heb, of dat het voor anderen ook niet correct werkt.quote:En wat gek, bij mij (Mozilla/Firefox) laden de Flash-animaties wel in.
Normaliter wordt een correct gebouwde pagina in vrijwel alle moderne browsers (rekenen we voor het gemak MSIE ook even mee) netjes hetzelfde weergegeven. Maar hier geef je opnieuw aan dat je de keuze over hoe je site bekeken wordt, niet aan de gebruiker wilt overlaten, wat zo ongeveer de slechtste eigenschap is die je kunt hebben als webdesigner.quote:Misschien wordt de site niet in Opera goed weergeven, maar voor de luttele 5% van de internet gebruikers (of misschien zelfs minder) die Opera hebben ga ik m'n site niet verbouwen.
Ze zijn vast heel blij dat te horen. Tof van jequote:En visueel gehandicapten behoren niet tot mijn doelgroep
800x600: aanbevolen.quote:Op zondag 12 september 2004 21:47 schreef Leshy het volgende:
[..]
800x600 resolutie, Internet Explorer, Flash 7 worden aangegeven op de intro-pagina. Wat als ik je site wil bekijken terwijl ik onderweg ben op mijn PDA of Smartphone? Wat als ik een Gecko browser gebruik? Wat als ik geen Flash wil installeren omdat het geen enkele toegevoegde waarde biedt en massaal misbruikt wordt voor irritante reclames? Flash is een optie, geen standaard. En je site daarvan afhankelijk maken is sowieso nooit een goed idee.
Vaag.quote:[..]
Hier niet, op verschillende andere sites krijg ik ze wel netjes te zien, ik weet niet zeker waar het aan ligt; bovendien weet ik niet of alleen ik dat probleem heb, of dat het voor anderen ook niet correct werkt.
Oke.quote:[..]
Normaliter wordt een correct gebouwde pagina in vrijwel alle moderne browsers (rekenen we voor het gemak MSIE ook even mee) netjes hetzelfde weergegeven. Maar hier geef je opnieuw aan dat je de keuze over hoe je site bekeken wordt, niet aan de gebruiker wilt overlaten, wat zo ongeveer de slechtste eigenschap is die je kunt hebben als webdesigner.
Ja he, ik zou er ook een punt van maken als ik niet tot een doelgroep behoor van een website.quote:[..]
Ze zijn vast heel blij dat te horen. Tof van je
Als die mensen geen Flash Player 7 hebben, lopen die mensen achter. Ik weet niet hoe jij het wil noemen, maar zo noem ik het. Ongeacht de oorzaak daarvan.quote:Op zondag 12 september 2004 21:47 schreef Duracell het volgende:
Je zegt net zelf "Ruim 80% heeft die plugin. Wil jij bij de achterlopende 20% horen?"
Mijn punt is dat die mensen misschien niet achterlopen, zoals jij dat zo hip en vooruitstrevend meld. Maar om andere redenen geen flashplayer hebben.
Nee, maar ik heb het dan ook over minimaal 800x600. En aangezien er nog weinig mensen rondlopen met een lagere resolutie van 800x600, zou ik daar geen punt van maken.quote:Enne Recommended voor 800x600 Dat is modernBehoor je bij die achterlopende massa die nog met 15" werkt ofzo?
Ach, ik laat ook maar mijn persoonlijke portfolio zien. 1% van de bevolking maakt geen impact op mij.quote:Niet alleen Visueel gehandicapten gebruiken het toetsenbord, ik gebruik het zelf ook veel. (RSI en alles) Wat hoort wel tot je doelgroep? Toekomstige opdrachtgevers toch? Die zien graag de kennis om iets te bouwen wat IEDEREEN kan zien. Hun doelgroep meestal.
Zoals gezegd, 800x600 is al zo standaard dat het compleet nutteloos is om het te vermelden. Bovendien is het aanbevelen van een drie jaar oude en achterhaalde browser als ideale middel om je site mee te bekijken niet bepaald de beste reclame die je je site kunt geven. Zeker wanneer je deze informatie ook nog eens op een extra, nutteloze splash page zet.quote:Op zondag 12 september 2004 22:36 schreef WalfredGeesink het volgende:
800x600: aanbevolen.
Internet Explorer 6: aanbevolen.
Als het niet werkt, dan ga ik ergens anders heen. En dat is wel degelijk jouw probleem. Zeker nu handheld devices met internet-mogelijkheden in populariteit toenemen.quote:Als jij zo nodig mijn website op een smartphone wil bekijken, is dat jouw probleem
Opnieuw geldt dat als dat betekent dat jouw site niet werkt en er geen alternatieve versie is, dat jij opnieuw degene bent met een probleem. Tenzij je de eerste webdesigner bent die ik ben tegengekomen die graag heeft dat mensen ergens anders heen gaan.quote:Als je geen Flash wil installeren, is dat ook jouw probleem.
Met ActiveX kunnen ook hele handige dingen worden gedaan.quote:Met Flash kunnen hele mooie dingen gemaakt worden.
Probleem al gevonden. Om de één of andere reden was Flash Player 7 hier wel geinstalleerd voor MSIE en Opera, maar draaiden Firefox en Mozilla nog met Flash Player 6.quote:Vaag.
Het uitsluiten van mensen op fysieke kenmerken staat ook wel bekend onder een andere naam, ik neem aan dat ik je niet hoef te vertellen welke. In de VS en Engeland gelden al wetten die het commerciële sites gebiedt goed toegankelijk te zijn voor visueel gehandicapten - als je iets serieus wilt gaan doen, zou ik er rekening mee houden dat deze wet binnenkort ook in Nederland geldt.quote:Ja he, ik zou er ook een punt van maken als ik niet tot een doelgroep behoor van een website.
Ik begrijp niet echt wat je tegen splash pages hebt. Bijna alle grote webdesign-bedrijven hebben er één.quote:Op maandag 13 september 2004 01:40 schreef Leshy het volgende:
[..]
Zoals gezegd, 800x600 is al zo standaard dat het compleet nutteloos is om het te vermelden. Bovendien is het aanbevelen van een drie jaar oude en achterhaalde browser als ideale middel om je site mee te bekijken niet bepaald de beste reclame die je je site kunt geven. Zeker wanneer je deze informatie ook nog eens op een extra, nutteloze splash page zet.
Nou ja, hierover kunnen meningen verschillen, maar ik vind het dus echt geen probleem als mensen met een handheld besluiten om naar een andere website te gaan.. Ik heb gewoon mijn eigen doelgroep en die doelgroep vindt het geen punt als websites niet op een handheld bekeken kunnen worden. Die doelgroep weet misschien niet eens van het bestaan af van zo'n handheld.quote:[..]
Als het niet werkt, dan ga ik ergens anders heen. En dat is wel degelijk jouw probleem. Zeker nu handheld devices met internet-mogelijkheden in populariteit toenemen.
Alle mensen waarvoor ik tot nu toe een website heb gemaakt, wilden Flash in hun website. Een van de meest gewilde toepassingen in een website, is Flash. Komt er weer iemand: ik wil graag een website, maar dan wel met Flash!quote:[..]
Opnieuw geldt dat als dat betekent dat jouw site niet werkt en er geen alternatieve versie is, dat jij opnieuw degene bent met een probleem. Tenzij je de eerste webdesigner bent die ik ben tegengekomen die graag heeft dat mensen ergens anders heen gaan.
Van ActiveX weet ik niks van, ik weet alleen dat dat veel minder populair is dan Flash.quote:[..]
Met ActiveX kunnen ook hele handige dingen worden gedaan.
Voetbalclubs zijn ook bedoeld voor mensen die nog beide benen hebben. Is dat wat je bedoelt?quote:[..]
Het uitsluiten van mensen op fysieke kenmerken staat ook wel bekend onder een andere naam, ik neem aan dat ik je niet hoef te vertellen welke. In de VS en Engeland gelden al wetten die het commerciële sites gebiedt goed toegankelijk te zijn voor visueel gehandicapten - als je iets serieus wilt gaan doen, zou ik er rekening mee houden dat deze wet binnenkort ook in Nederland geldt.
Zie punt 3.quote:Bovendien voegt het gebruik van Flash op je site niets toe, anders dan een showcase zijn van "Kijk, ik kan met Flash overweg". Maar goed, dit kan een langgerekte discussie worden, je wilt weten wat de mensen hier van je site vinden, dit zijn mijn inhoudelijke kritiekpunten, doe ermee wat je wilt.
Splash screens zijn gewoon not done.quote:Op maandag 13 september 2004 15:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt wat je tegen splash pages hebt. Bijna alle grote webdesign-bedrijven hebben er één.
Jij als deskundige zou je klanten moeten adviseren, jij bent de gene met kennis. Adviseer ze, vertel ze de voor- en nadelen van flash en dat het vaak misbruikt wordt. Flash heb je niet nodig voor een site en kan erg irritant zijn bij misbruik. top2.swf zou ik niet in flash doen, je menu ook niet, hierdoor is je site zonder flash niet toegankelijk.quote:[..]
Alle mensen waarvoor ik tot nu toe een website heb gemaakt, wilden Flash in hun website. Een van de meest gewilde toepassingen in een website, is Flash. Komt er weer iemand: ik wil graag een website, maar dan wel met Flash!
[..]
Een leuk stuk over Splash pagina's: Splash Pages May Drown Your Sitequote:Op maandag 13 september 2004 15:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt wat je tegen splash pages hebt. Bijna alle grote webdesign-bedrijven hebben er één.
Je zal wel gelijk hebben wat webdesign bedrijven betreft, maar in de meeste gevallen is het een big no-no. Ook de manier waarop jij de splash pagina gebruiktquote:When To Use A Splash Page
Some Web sites do get value from splash pages - in specific circumstances.
[....]
Sell Creativity: Companies (like Web design firms and advertising agencies) that sell creativity instead of tangible products usually benefit from well-designed splash pages. Here, the pages help set a mood for the entire site by showing off the company's design skills and creativity level. People visit these sites expecting to be dazzled and don't mind waiting for the effects to load.
quote:Op maandag 13 september 2004 15:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
Volgens mij hebben de Echte grote jongens in webdesignland dat juist niet.
En daarmee bedoel ik niet 2advanced of flashlevel enz... maar Dan Rubin, Dan Cederholm, Didier Hilhorst, Jeffrey Zeldman, Monc etc. ; die mensen zitten bijvoorbeeld achter site's als aol.com espn.com de hele blogger mikmak wired.com enz..
Nou ja, hierover kunnen meningen verschillen, maar ik vind het dus echt geen probleem als mensen met een handheld besluiten om naar een andere website te gaan.. Ik heb gewoon mijn eigen doelgroep en die doelgroep vindt het geen punt als websites niet op een handheld bekeken kunnen worden. Die doelgroep weet misschien niet eens van het bestaan af van zo'n handheld.
ok
Alle mensen waarvoor ik tot nu toe een website heb gemaakt, wilden Flash in hun website. Een van de meest gewilde toepassingen in een website, is Flash. Komt er weer iemand: ik wil graag een website, maar dan wel met Flash!
Dan is het jouw taak als webdesigner die mensen te adviseren over de toepassing van flash waar het absolute meerwaarde bied.
Je kunt het die mensen niet kwalijk nemen dat ze niet weten wat voor problemen flash kan opleveren.
Van ActiveX weet ik niks van, ik weet alleen dat dat veel minder populair is dan Flash.
Daarmee bedoeld hij, je kunt wel mooie dingen maken; maar voegt het daadwerkelijk wat toe
Zie punt 3.
Blijkbaar mag ik niet reagerenquote:Op maandag 13 september 2004 19:11 schreef Siegfried het volgende:
Ik vind je meer dan eigenwijs..
Op elk advies dat je hier gegeven wordt, heb jij wel een weerwoord..
Waarom vraag je het dan
Mooi..quote:Op maandag 13 september 2004 19:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Blijkbaar mag ik niet reagerenDan ga ik ook niet verder in op de rest van je post.
ziet er wel leuk uit. Een paar aandachtspuntjes:quote:Op dinsdag 14 september 2004 02:00 schreef TriuMpH het volgende:
ello,
Moest een cv-website maken voor mijn HBO opleiding (communicatie & multimedia design, jaja mond vol)
te bezichtigen op mijn lokale webserver
http://213.84.84.88/cv/cv.html
Heb je niet op school geleerd dat tabellen niet bedoeld zijn voor lay-out?quote:Op dinsdag 14 september 2004 02:00 schreef TriuMpH het volgende:
ello,
Moest een cv-website maken voor mijn HBO opleiding (communicatie & multimedia design, jaja mond vol)
te bezichtigen op mijn lokale webserver
http://213.84.84.88/cv/cv.html
Op school (X)HTML op school leren.....quote:Op woensdag 15 september 2004 16:52 schreef STFU het volgende:
[..]
Heb je niet op school geleerd dat tabellen niet bedoeld zijn voor lay-out?
Idd, van die leeraren die prefereren een opzet vanuit een frameset.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:00 schreef CrashOne het volgende:
[..]
Op school (X)HTML op school leren.....Netjes een xhtml strict doc type, maar helemaal geen img en br tags afsluiten, tabellen voor opmaak... Echt een ramp. Waarschijnlijk komt dat door de leeraren die vast geroest zitten in 1996 ofzo....
wat valt er te checken chandler?quote:Op donderdag 16 september 2004 20:52 schreef Chandler het volgende:
http://utfs.info
www.utfs.info werkt niet, raar genoeg; maar zonder iets wel..
dus niet gelijk beginnen te blaten dat ie nog niet werkt; duurt altijd even (niet dat ie laad maar dat de info goed verwerkt is)
en even een oudje; mischien grappig omdat er nog wat leuke oude data op staat.
www.fokguide.info
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |