quote:
De site springt niet meteen in het oog voor mij. Er is wel over nagedacht, maar wat het precieze doel is van de layout is nog onduidelijk.
Het bestandsmapje, en de titel '../Home' doen het ernaar lijken dat het bedrijf erg technisch aangelegd is. Daarnaast geeft '../Home' me het idee dat ik naar een andere directory moet om naar Home te komen. Eerst één dir omlaag en dan naar de dir home.
Dit soort dingen geven een sfeer aan alsof de webdesigner de website voor zijn eigen publiek heeft ontwikkeld ipv het publiek dat op zoek is naar een schoonmaakbedrijf.
Ik zal zaken puntsgewijs langsgaan, vat zaken op zoals je ze zelf het beste acht.
Logo: Ik zou deze de layout uit laten breken, dat breekt het strakke (saaie) grijswitte iets meer. Dus iets naar links en iets naar boven plaatsen zodat hij over/door de lijntjes loopt
Menu- De letters zijn mij iets te klein; wél leesbaar, maar toch klein
- De afbeeldingen hebben geen alt-tekst, zodat ik meer uitleg krijg als ik over een knop blijf hangen
- Er is geen hover effect; dat toevoegen zou de site dynamischer/actiever/leuker maken.
BreadCrumb- Het mapje met dan de tekst ' Furore home' is niet aanklikbaar. Dit lijkt mij in principe wel weer practisch, en verwacht ik eigenlijk ook een beetje van een breadcrumb; dat je erop kan klikken.
Binnenkomst pagina- Bij een schoonmaakbedrijf verwacht ik zelf een beetje zo'n ajax/calgon/schoonmaakmiddel type fullcolour afbeelding. Het overheersende grijs maakt je pagina erg saai. Dat dan ook je afbeelding grijs is maakt het er niet beter op.
- Ik bedenk me net dat de pagina 'Home' niet voorkomt in het menu..
Profiel pagina- Krijg nou! Een animatie *terug klikt* Owh de eerste pagina had dat ook! helemaal niet gezien!. Misschien kan je er iets bewegends inhouden? Zodat het niet na 3 seconden stopt?
- Ik vraag me af waarom er een witte balk zit boven het grijze '../Profiel' vlakje/header
- De breadcrumb begin ik nu echt ontwerpbrekend te vinden. Het voelt niet goed. Alsof er iets verzonnen moest worden (grafisch) maar men wist écht niet wat. Erg onleesbaar ook de breadcrumb
Personeel paginaquote:
Onze gemotiveerde en gekwalificeerde medewerkers laten telkens het visitekaartje van Furore bij u achter. Zij worden niet alleen geselecteerd op basis van kwaliteit en betrouwbaarheid maar tevens op representativiteit.
Ondanks de tweede zin klinkt deze tekst toch erg dubieus? Wat laten ze precies achter?
Het zal je opgevallen zijn dat ik een paar pagina's oversla, maar daar heb ik verder niets boeiend op te melden.
Contact- Op de pagina prijzen zag ik een verwijzing naar de contact pagina; is het misschien een idee om op deze contactpagina een dropdown te maken met "ik wil meer informatie over: prijzen/diensten/planning/anders"?
- Als ik driemaal test/test/test invul, wordt de email sowieso verstuurd. Misschien een check op het antwoordemail?
- Met F5 kan ik eenvoudig het formulier 3 keer achter elkaar laten verzenden, dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, alhoewel af te vragen is hoe groot de kans is dat iemand anders dat gaat doen natuurlijk.
Adres- Ik woon in Enschede, welke routebeschrijving zou ik moeten nemen? Ik heb geen flauw idee als ik de opties zo zie.
Wat ik mis:Er is eigenlijk nergens te vinden wat het bedrijf eigenlijk doet. Mja okee, ze maken schoon. Maar welke diensten leveren zij? Doen ze grote gebouwen? Doen ze eenmalige projecten? Doen ze de binnenkant of de buitenkant (ramen) of allebei? Werken ze 's nachts? Of overdag? Of beide? Hebben ze een busje om spullen in mee te nemen, of moet er een schoonmaakspullenhok in het pand aanwezig zijn? (Ik zeg ook maar wat, ik heb er verder nul komma nul verstand van
![]()
)
De site is wel mooi, maar op een manier toch dof/saai/grauw/, terwijl een schoonmaakservice bedrijf toch zou moeten blinken/stralen/glanzen.