abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21536158
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 12:09 schreef Triloxigen het volgende:

[..]

Het is echt sodne dat hier Flash voor is gebruikt..
Dit kan allemaal 10x beter in HTML, texten worden mooier en leesbaarder en is selecteerbaar...
Mede doordat google de site niet al indexeren..

Gooi die Flash meuk weg, en gebruik xhtml en css
ja wil er iig nog een html versie van maken maar dat is niet helemaal mijn beste punt.. ( keb gelukkig dreamweaver )

ik wil iig nog wat proberen .. maar euhm .. is de opmaak een beetje duidelijk ?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 23:20:11 #102
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21546258
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 02:23 schreef flat_erik het volgende:
Site check

http://www.e-creative.nl/temp/twine

Komt u maar...
tering ik ben hier lang niet meer geweest... enfin je site is duidelijk maaaar ik moet eerst de introductie lezen voordat ik eingenlijk weet wat het is.
Een header of (grote)welkomst text als "Welkom bij sportcomplex bla bla" mis ik dus!
Verder geef je ook een site op en dan mis ik hoelang je erover hebt gedaan, waarmee gemaakt?
Want je hebt hem sowieso met een Editor gemaakt dat is duidelijk te zien.
Verder mis ik ook een doctype, en als je helemaal bij de stoere club wilt horen maak je hem XHTML.
Laatste puntje: jouw onderschrift van je "bedrijfje" zou ik een maatje kleiner doen, het staat zo opdringerig... maar op de manier hoe je je site ter beschikking stelt op dit forum verrast me dat totaal niet.

EDIT:
leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0"
Misschien geil je op typen, maar via onderstaande is makkelijker en netter.
body {
margin: 0px;
}
quote:
<table width="776" height="501" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" id="Table_01">
waar refereerd je ID naar?
Ik zou het niet weten... jij wel?

[ Bericht 16% gewijzigd door STFU op 25-08-2004 23:36:15 ]
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 23:31:28 #103
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21546531
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:28 schreef SuPerTje het volgende:
oke hier gaan we dan :
http://www.petturik.nl/electrosafe/Electro%20Safe.html

Tis me nu alleen om de layout te doen.
Hij moest zakelijk en strak en is gemaakt in Photoshop en flash.
Zoals al eerder vermeld is er misbruik gemaakt van flash.
Gebruik flash dan alleen wanneer het echt nodig is.
Ik wil niet te voorbarig reageren op je flashcreatie maar als je het een HTML-look blijft houden vind ik dat je het moet omzetten naar HTML.
Ongetwijfeld zul je met bedrijfskleuren worden geconfronteerd waardoor het moeilijk is met andere kleuren te combineren cq gebruiken.
Ga in overleg met opdrachtgever om het eea door te spreken met andere geel- grijstinten om zo toch een diepte erin te gooien zodat hij niet erg saai wordt/blijft.
Hou er rekening mee dat ik (res. 1024x768) moet scrollen, en dat is fout.
Hoe op te lossen?
1.) flash-object kleiner maken.
2.) zet html/body margin op 0px.

succes met je project.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 23:43:00 #104
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21546829
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 23:20 schreef STFU het volgende:
Misschien geil je op typen, maar via onderstaande is makkelijker en netter.
body {
margin: 0px; padding: 0px;
}
Gefixed. Opera gebruikt het correctere padding, in plaats van margin voor de body
pi_21547208
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 23:31 schreef STFU het volgende:

[..]

...
Hou er rekening mee dat ik (res. 1024x768) moet scrollen, en dat is fout.
Hoe op te lossen?
1.) flash-object kleiner maken.
2.) zet html/body margin op 0px.

succes met je project.
allereerst bedankt

ten tweede ( ) de site is gmaakt op 800x600 dus dat je dan moet scrollen klopt niet van jouw kant denk ik ... maar ja ...

ten derde kleuren ... ja die zijn lastig en kunnen helaas niet afwijken .. maar ik kijk wel ff wat ik kan doen ..

thnx
  donderdag 26 augustus 2004 @ 00:01:25 #106
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21547217
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 23:43 schreef Leshy het volgende:

[..]

Gefixed. Opera gebruikt het correctere padding, in plaats van margin voor de body
Heey dat wist ik niet maar nu wel thanks!
  donderdag 26 augustus 2004 @ 00:05:34 #107
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21547294
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 00:00 schreef SuPerTje het volgende:

[..]

allereerst bedankt

ten tweede ( ) de site is gmaakt op 800x600 dus dat je dan moet scrollen klopt niet van jouw kant denk ik ... maar ja ...
800X600??
WIDTH="801" HEIGHT="601" Ooops 800x600 is hij dan sowieso niet.
En ik gebruik Mozilla, en aan mijn browser ligt het niet.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 00:40:45 #108
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_21547991
Hallo!

Verzoekje:

Kan iemand even een kijkje nemen en zijn/haar oordeel vellen over http://sterrenwacht.servebeer.com:4480? Wat vind je van de site in z'n geheel? En dan vooral: bevalt de lay-out een beetje?

Tweede verzoek:

Dezelfde site is dankzij het o-zo-geweldige CSS niet alleen in het blauw, maar ook in het rood en in het groen beschikbaar. Welke versie vind je het mooist? Blauw, rood of groen? Zelf ga ik voor blauw, maar als de andere versies ook genoeg stemmen krijgen maak ik misschien een keuze voor de bezoeker

Ps. De pagina's 'sterrenhemel' en 'encyclopedie' zijn nog in ontwikkeling

[ Bericht 8% gewijzigd door star_gazer op 26-08-2004 01:02:08 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 02:09:07 #109
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21549137
Hoi,

1 tip: beveilig je gastenboek tegen irritante bezoekers zoals ik!
http://sterrenwacht.servebeer.com:4480/gastenboek.php

algemeen:
Ik vind hem er leuk uitzien, ik wist niet waar ik de keuze kon maken tussen rood en groen, maar denk dat blauw best bijpassende is!
Stop een beetje padding in de bodem van je contentbox. (padding-bottom: ??px)

wat betreft je gastenboek, hier de oplossing:
http://nl3.php.net/strip-tags
Tevens heb je je e-mail-input ook niet beveiligd, een handig scriptje van mijzelf:
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=15724

succes

[ Bericht 19% gewijzigd door STFU op 26-08-2004 02:17:06 ]
  donderdag 26 augustus 2004 @ 02:25:53 #110
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_21549303
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 02:09 schreef STFU het volgende:
Hoi,

1 tip: beveilig je gastenboek tegen irritante bezoekers zoals ik!
http://sterrenwacht.servebeer.com:4480/gastenboek.php
Grr, ik heb je ip hoor

Goed gevonden en inderdaad stom dat ik dat niet voorzien had! Die strip_tags gaat er gelijk in
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 07:09:30 #111
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_21550179
ik heb voor een bekende deze gemaakt:

http://www.furoreschoonmaakservice.nl

graag een oordeel
pi_21550640
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 07:09 schreef SqueaK het volgende:
http://www.furoreschoonmaakservice.nl
De site springt niet meteen in het oog voor mij. Er is wel over nagedacht, maar wat het precieze doel is van de layout is nog onduidelijk.
Het bestandsmapje, en de titel '../Home' doen het ernaar lijken dat het bedrijf erg technisch aangelegd is. Daarnaast geeft '../Home' me het idee dat ik naar een andere directory moet om naar Home te komen. Eerst één dir omlaag en dan naar de dir home.
Dit soort dingen geven een sfeer aan alsof de webdesigner de website voor zijn eigen publiek heeft ontwikkeld ipv het publiek dat op zoek is naar een schoonmaakbedrijf.

Ik zal zaken puntsgewijs langsgaan, vat zaken op zoals je ze zelf het beste acht.
Logo: Ik zou deze de layout uit laten breken, dat breekt het strakke (saaie) grijswitte iets meer. Dus iets naar links en iets naar boven plaatsen zodat hij over/door de lijntjes loopt

Menu
- De letters zijn mij iets te klein; wél leesbaar, maar toch klein
- De afbeeldingen hebben geen alt-tekst, zodat ik meer uitleg krijg als ik over een knop blijf hangen
- Er is geen hover effect; dat toevoegen zou de site dynamischer/actiever/leuker maken.

BreadCrumb
- Het mapje met dan de tekst ' Furore home' is niet aanklikbaar. Dit lijkt mij in principe wel weer practisch, en verwacht ik eigenlijk ook een beetje van een breadcrumb; dat je erop kan klikken.

Binnenkomst pagina
- Bij een schoonmaakbedrijf verwacht ik zelf een beetje zo'n ajax/calgon/schoonmaakmiddel type fullcolour afbeelding. Het overheersende grijs maakt je pagina erg saai. Dat dan ook je afbeelding grijs is maakt het er niet beter op.
- Ik bedenk me net dat de pagina 'Home' niet voorkomt in het menu..

Profiel pagina
- Krijg nou! Een animatie *terug klikt* Owh de eerste pagina had dat ook! helemaal niet gezien!. Misschien kan je er iets bewegends inhouden? Zodat het niet na 3 seconden stopt?
- Ik vraag me af waarom er een witte balk zit boven het grijze '../Profiel' vlakje/header
- De breadcrumb begin ik nu echt ontwerpbrekend te vinden. Het voelt niet goed. Alsof er iets verzonnen moest worden (grafisch) maar men wist écht niet wat. Erg onleesbaar ook de breadcrumb

Personeel pagina
quote:
Onze gemotiveerde en gekwalificeerde medewerkers laten telkens het visitekaartje van Furore bij u achter. Zij worden niet alleen geselecteerd op basis van kwaliteit en betrouwbaarheid maar tevens op representativiteit.
Ondanks de tweede zin klinkt deze tekst toch erg dubieus? Wat laten ze precies achter?

Het zal je opgevallen zijn dat ik een paar pagina's oversla, maar daar heb ik verder niets boeiend op te melden.

Contact
- Op de pagina prijzen zag ik een verwijzing naar de contact pagina; is het misschien een idee om op deze contactpagina een dropdown te maken met "ik wil meer informatie over: prijzen/diensten/planning/anders"?
- Als ik driemaal test/test/test invul, wordt de email sowieso verstuurd. Misschien een check op het antwoordemail?
- Met F5 kan ik eenvoudig het formulier 3 keer achter elkaar laten verzenden, dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, alhoewel af te vragen is hoe groot de kans is dat iemand anders dat gaat doen natuurlijk.

Adres
- Ik woon in Enschede, welke routebeschrijving zou ik moeten nemen? Ik heb geen flauw idee als ik de opties zo zie.

Wat ik mis:
Er is eigenlijk nergens te vinden wat het bedrijf eigenlijk doet. Mja okee, ze maken schoon. Maar welke diensten leveren zij? Doen ze grote gebouwen? Doen ze eenmalige projecten? Doen ze de binnenkant of de buitenkant (ramen) of allebei? Werken ze 's nachts? Of overdag? Of beide? Hebben ze een busje om spullen in mee te nemen, of moet er een schoonmaakspullenhok in het pand aanwezig zijn? (Ik zeg ook maar wat, ik heb er verder nul komma nul verstand van )

De site is wel mooi, maar op een manier toch dof/saai/grauw/, terwijl een schoonmaakservice bedrijf toch zou moeten blinken/stralen/glanzen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 11:20:39 #113
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21552657
met Roonaan eens!
Ik zou er alleen nog een stylesheetje ingooien voor je contact-FORM.
Een validatie zal ook niet onhandig zijn.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 11:40:43 #114
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_21553093
kijk, met zulke kritiek kan ik iets.....

ff een eerste punt, dat van die kleur kan ik zelf ook inkomen, maar zou zo geen idee hebben om van het 'grijze' af te komen.... hoe kan ik dat het beste aanpakken ?
pi_21553187
blauw! En natuurlijk niet overdrijven, maar de universele kleur van frisheid is blauw. Dat lijkt me wel handig voor een schoonmaak bedrijf.

Oh en fouter dan fout is dit uit de catagorie "you are confusing me for somebody who gives a fuck":
quote:
Furore, ontstaan als bedrijf dat zich alleen glasbewassing richtte, is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig schoonmaakbedrijf. En nog steeds is de service groeiende.
wil je de mensen geschiedenis les geven? Of toch liever een product verkopen?
  donderdag 26 augustus 2004 @ 12:41:54 #116
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_21554459
wat kan ik het beste een blauwe tint geven ? de achtergrond ? de gehele tabel of bepaalde cellen ? ik zit nu wat te experimenteren maar dan ziet het er niet uit als ik iets een bepaalde blauw tint geef
pi_21554553
Ik zou zeggen, "don't innovate, imitate". Oftewel, kijk is af bij de buren, schoonmaak middelen/bedrijven.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 augustus 2004 @ 13:12:53 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21555081
www.123swets.com
Mijn eigen paginaatje welke ik voornamelijk gebruik om mezelf nieuwe technieken te leren.

Kort geleden ben ik begonnen mijn rommilge HTML te valideren. Toen ik 4.01 trasitional was besloot ik maar direct de boel XHTML 1.1 strict te maken, dat is gelukt. Ik heb wat kunst en vliegwerk uit moeten halen om dit voor elkaar te krijgen met de lay-out en functionaliteit die ik voor ogen had.

Vervolgens heb ik een php boek gekocht en ben ik me daar in gaan verdiepen. Dit is op korte termijn redelijk gelukt. Ik heb een zelf geschreven php gastenboek draaien, waar nog regelmatig nieuwe features aan toegevoegd worden. Hier ben ik naast de XHTML validatie en de lay-out het meest tevreden over. (overigens is de geparste uitvoer van het gastenboek ook XHTML 1.1 strict validated)

Het minst tevreden ben ik over de content. Deze is op de eerste plaats redelijk statisch en op de tweede plaats weinig boeiend in de meeste gevallen. Ik beschrijf wat oplossingen welke ik in elkaar heb moeten knutselen voor de XHTML validatie, en ik heb een paginaatje waar ik wat uitleg geef over de php structuur van het gastenboek. Het idee bestaat om nog eens een volledige tutorial voor het gastenboek te schrijven of zelfs ter download aan te bieden, met een configuratie script.

Maar op dit moment is de content feitelijk ondergeschikt aan de gebruikte techniek en daardoor geen site waar mensen met regelmaat terug zullen keren voor leuke nieuwtjes. Om de site dynamischer te maken heb ik het idee om een CMS te schrijven zodat de site wat makkelijker bijgehouden kan worden.

De hele site is handmatig geschreven in notpad en later winsyntax.
pi_21555321
Ja wat valt er te zeggen over een persoonlijke site. Vrij weinig toch. het enige wat ik zou kunnen opmerking is dat ik liever een standaard pijltje zie in je menu ipv de plaatsen waar nu de tekstselectie pointer tevoorschijn komt.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 13:28:13 #120
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21555440
Grappige site maar niks bijzonders, toppie voor de codingh ziet er netjes uit!
Ook het gastenboek is goed afgeschermd tegen HTML hijackers.

nice1
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 augustus 2004 @ 13:28:44 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21555454
fijn dat er direkt niets zeggende reacties worden gepost in het gastenboek
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 augustus 2004 @ 13:35:12 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21555603
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:23 schreef markvleth het volgende:
Ja wat valt er te zeggen over een persoonlijke site. Vrij weinig toch. het enige wat ik zou kunnen opmerking is dat ik liever een standaard pijltje zie in je menu ipv de plaatsen waar nu de tekstselectie pointer tevoorschijn komt.
Het menu is van milonic. Daar heb ik helaas geen invloed op
  donderdag 26 augustus 2004 @ 13:40:47 #123
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_21555708
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
fijn dat er direkt niets zeggende reacties worden gepost in het gastenboek
Het moest worden getest!
En daar ben je admin voor, je kan zo verwijderen!
pi_21555760
kheb geen tijd om lange review te doen, maar eerste ding wat mij opvalt (naast het zwart) is dat het menu buiten beeld valt als ik mijn venster rond de 800 pix breed heb. (Openen ze standaard in, maxsize zou het me niet echt opgevallen zijn denk ik)
Daarnaast zijn de blauwe accenten op mijn monitor erg slecht te zien. (die afgeronde wire-hoeken.)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 augustus 2004 @ 13:46:13 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21555817
Dat klopt, ze zijn ook gedelete, maar je kan toch ook testen door een zinnige reactie te plaatsen?
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:40 schreef STFU het volgende:

[..]

Het moest worden getest!
En daar ben je admin voor, je kan zo verwijderen!
Dat klopt, ze zijn ook gedelete, maar je kan toch ook testen door een zinnige reactie te plaatsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')