abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 september 2004 @ 21:57:09 #141
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_21714940
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 08:52 schreef Roönaän het volgende:

[..]

De site springt niet meteen in het oog voor mij. Er is wel over nagedacht, maar wat het precieze doel is van de layout is nog onduidelijk.
Het bestandsmapje, en de titel '../Home' doen het ernaar lijken dat het bedrijf erg technisch aangelegd is. Daarnaast geeft '../Home' me het idee dat ik naar een andere directory moet om naar Home te komen. Eerst één dir omlaag en dan naar de dir home.
Dit soort dingen geven een sfeer aan alsof de webdesigner de website voor zijn eigen publiek heeft ontwikkeld ipv het publiek dat op zoek is naar een schoonmaakbedrijf.

Ik zal zaken puntsgewijs langsgaan, vat zaken op zoals je ze zelf het beste acht.
Logo: Ik zou deze de layout uit laten breken, dat breekt het strakke (saaie) grijswitte iets meer. Dus iets naar links en iets naar boven plaatsen zodat hij over/door de lijntjes loopt

Menu
- De letters zijn mij iets te klein; wél leesbaar, maar toch klein
- De afbeeldingen hebben geen alt-tekst, zodat ik meer uitleg krijg als ik over een knop blijf hangen
- Er is geen hover effect; dat toevoegen zou de site dynamischer/actiever/leuker maken.

BreadCrumb
- Het mapje met dan de tekst ' Furore home' is niet aanklikbaar. Dit lijkt mij in principe wel weer practisch, en verwacht ik eigenlijk ook een beetje van een breadcrumb; dat je erop kan klikken.

Binnenkomst pagina
- Bij een schoonmaakbedrijf verwacht ik zelf een beetje zo'n ajax/calgon/schoonmaakmiddel type fullcolour afbeelding. Het overheersende grijs maakt je pagina erg saai. Dat dan ook je afbeelding grijs is maakt het er niet beter op.
- Ik bedenk me net dat de pagina 'Home' niet voorkomt in het menu..

Profiel pagina
- Krijg nou! Een animatie *terug klikt* Owh de eerste pagina had dat ook! helemaal niet gezien!. Misschien kan je er iets bewegends inhouden? Zodat het niet na 3 seconden stopt?
- Ik vraag me af waarom er een witte balk zit boven het grijze '../Profiel' vlakje/header
- De breadcrumb begin ik nu echt ontwerpbrekend te vinden. Het voelt niet goed. Alsof er iets verzonnen moest worden (grafisch) maar men wist écht niet wat. Erg onleesbaar ook de breadcrumb

Personeel pagina
[..]

Ondanks de tweede zin klinkt deze tekst toch erg dubieus? Wat laten ze precies achter?

Het zal je opgevallen zijn dat ik een paar pagina's oversla, maar daar heb ik verder niets boeiend op te melden.

Contact
- Op de pagina prijzen zag ik een verwijzing naar de contact pagina; is het misschien een idee om op deze contactpagina een dropdown te maken met "ik wil meer informatie over: prijzen/diensten/planning/anders"?
- Als ik driemaal test/test/test invul, wordt de email sowieso verstuurd. Misschien een check op het antwoordemail?
- Met F5 kan ik eenvoudig het formulier 3 keer achter elkaar laten verzenden, dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, alhoewel af te vragen is hoe groot de kans is dat iemand anders dat gaat doen natuurlijk.

Adres
- Ik woon in Enschede, welke routebeschrijving zou ik moeten nemen? Ik heb geen flauw idee als ik de opties zo zie.

Wat ik mis:
Er is eigenlijk nergens te vinden wat het bedrijf eigenlijk doet. Mja okee, ze maken schoon. Maar welke diensten leveren zij? Doen ze grote gebouwen? Doen ze eenmalige projecten? Doen ze de binnenkant of de buitenkant (ramen) of allebei? Werken ze 's nachts? Of overdag? Of beide? Hebben ze een busje om spullen in mee te nemen, of moet er een schoonmaakspullenhok in het pand aanwezig zijn? (Ik zeg ook maar wat, ik heb er verder nul komma nul verstand van )

De site is wel mooi, maar op een manier toch dof/saai/grauw/, terwijl een schoonmaakservice bedrijf toch zou moeten blinken/stralen/glanzen.
Met deze reactie ben ik het h-e-l-e-m-a-a-l niet eens.

Logo

Het logo laten uitbreken, zou zonde van het huidige mooie, strakke en overzichtelijke ontwerp zijn. De stippeltjes geven een kader aan en als het logo zich niet in het kader zou bevinden zou 1) er geen eenheid zijn 2) de kader niet mooi aansluiten op het logo 3) de positie van het geheel verpest zijn.

Menu

Ik vind de letters helemaal niet te klein. Het is een mooi pixelfont dat past bij het strakke ontwerp. En aangezien pixelfonts altijd op de kleinst mogelijke lettergrootte moeten worden gezet zou Roonaan bedoelen dat je een ander font moet gebruiken. Wat een ge-aliased font oplevert en dus niet past bij de rest van de tekst, dat wel mooi strak is.
Een alt-tekst is ook overbodig. Aangezien je in het menu al kan lezen op welk item je zit.
Over de hover geef ik Roonaan wel gelijk. Wat ik het mooist zou vinden, is als het item waar je over heen hovert, zwart-wit zou worden of een kleine kleurverandering van het pixelfont.

BreadCrumb

Hierin geef ik je gelijk. Die hele BreadCrumb had beter weggelaten kunnen worden, of had een mooiere gemaakt (zonder het Windows mapje, wat een beetje cliché overkomt).

Binnenkomst pagina

Het kan dat de kleuren inmiddels veranderd zijn, maar ik vind het ontwerp toch echt verre van saai. En een "home" knop is niet verplicht in een website aangezien je ook op het logo kan klikken.

Profiel pagina

Een continuerende animatie kan erg irriterend werken, zeker als het zo dicht staat bij de content.
Die witte balk vind ik heel goed gekozen aangezien geen onderbreking tussen het titelvlak en de achtergrond van de breadcrumb heel lelijk staat.

Contact

Lijkt me geen goed idee, aangezien je geen optie hebt om specifieke vragen te stellen. Als die optie er alsnog bij zou worden geplaatst zou de hele dropdown geen functie hebben.
Driemaal test/test/test is bij de meeste contactformulieren. Aangezien niemand die een serieus antwoord wil als e-mail adres "test" invult. Zo kan je wel gaan controleren op alles, ook bijv, "a" of "blabla", etc.
De F5 bug moet je inderdaad wegwerken, een vervelende bezoeker kan daar flink misbruik van maken inderdaad.

Adres

Goh bij mij is het allemaal heel duidelijk ook al woon ik in Amsterdam. Maar misschien zijn de kaarten al veranderd sinds de post van Roonaan?
  vrijdag 3 september 2004 @ 11:29:04 #142
49006 Glatze
The world is flat!
pi_21723798
Oke, laat ik er ook een in gooien: www.congreswebsites.nl

Content wordt nog aan gewerkt, maar voor de rest zou ie af moeten zijn.
pi_21768605
Voor de zoveelste keer ben ik bezig geweest met een gallery, maar deze keer laad het script eerst de gehele tree in een sessie en dan laat het deze aan de gebruiker zien..

Met mogelijkheden qua vormgeving, layout etc... alleen werken deze helaas niet op mijn test server.

url is http://gallery.bruggema.nl ; gaarne comments op werking en eventueel over de layout; daar ben ik namelijjk nog niet geheel te vreden mee...

Suggesties welkom!.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 5 september 2004 @ 17:45:07 #144
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_21768686
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:41 schreef Chandler het volgende:
Voor de zoveelste keer ben ik bezig geweest met een gallery, maar deze keer laad het script eerst de gehele tree in een sessie en dan laat het deze aan de gebruiker zien..

Met mogelijkheden qua vormgeving, layout etc... alleen werken deze helaas niet op mijn test server.

url is http://gallery.bruggema.nl ; gaarne comments op werking en eventueel over de layout; daar ben ik namelijjk nog niet geheel te vreden mee...

Suggesties welkom!.
Google!
pi_21769093
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:45 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Google!
Ja!
pi_21769399
half; het idee en een beetje source komen daar inderdaad vandaan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 5 september 2004 @ 18:47:56 #147
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_21769733
quote:
Op zondag 5 september 2004 18:26 schreef Chandler het volgende:
half; het idee en een beetje source komen daar inderdaad vandaan
ik weetn iet in hoevere dit inbreuk maken is op de rechten van het ontwerp van de google pagina.
?2004 dat staat onderaan je pagina, klopt die vraagteken wel??
Where's my fear???
  zondag 5 september 2004 @ 18:55:28 #148
39240 jagermaster
pi_21769846
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:29 schreef Glatze het volgende:
Oke, laat ik er ook een in gooien: www.congreswebsites.nl

Content wordt nog aan gewerkt, maar voor de rest zou ie af moeten zijn.
- plaatje nl rechtsonder vertoond een blurrie rand ff wat scherper afwerken.
- plaatje links onder die rode balk vind ik absoluut niet passen. Te wit en afstekend bij de rest.

Zelf heb ik altijd bij een website het idee, is het bruikbaar. Ongevere 2/5de deel van de website wordt al ingenomen door de bovenkant. Dat is gewoon teveel!!!
Waarom heb je boven die rode balk nog een witte rand?? Steekt af tegen de rest.`
Denk toch dat je wat meer van je kunnen moet laten zien wil je dit als promotie materiaal durven gebruiken.

Denk dat als je zelf ff critisch gaat kijken naar je site dat je al een hoop kan verbeteren. Heb nu niet de tijd om een a4'tje over vol te pennen maar dat zou ik makkelijk vol krijgen met verbeter punten!
Where's my fear???
pi_21769901
jagermaster; het moet (c) zijn maar door een andere caracterset heb ik nu even andere tekens, dit zal ik asap aanpassen en tevens de kleuren.
Like trump...
  zondag 5 september 2004 @ 19:08:44 #150
39240 jagermaster
pi_21770073
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:57 schreef WalfredGeesink het volgende:

[..]

Met deze reactie ben ik het h-e-l-e-m-a-a-l niet eens.

Logo

Het logo laten uitbreken, zou zonde van het huidige mooie, strakke en overzichtelijke ontwerp zijn. De stippeltjes geven een kader aan en als het logo zich niet in het kader zou bevinden zou 1) er geen eenheid zijn 2) de kader niet mooi aansluiten op het logo 3) de positie van het geheel verpest zijn.
logo zou ik zelf meer naar rechts verplaatsen en iets hardere kleuren gebruiken. Kan de site best wel hebben.
quote:
Menu

Ik vind de letters helemaal niet te klein. Het is een mooi pixelfont dat past bij het strakke ontwerp. En aangezien pixelfonts altijd op de kleinst mogelijke lettergrootte moeten worden gezet zou Roonaan bedoelen dat je een ander font moet gebruiken. Wat een ge-aliased font oplevert en dus niet past bij de rest van de tekst, dat wel mooi strak is.
Een alt-tekst is ook overbodig. Aangezien je in het menu al kan lezen op welk item je zit.
Over de hover geef ik Roonaan wel gelijk. Wat ik het mooist zou vinden, is als het item waar je over heen hovert, zwart-wit zou worden of een kleine kleurverandering van het pixelfont.
le klein?? goed leesbaar! misschien een mouseover toevoegen al sje met je muis eroverheen gaat geeft denk ik net ietsje meer aan je site.
quote:
BreadCrumb

Hierin geef ik je gelijk. Die hele BreadCrumb had beter weggelaten kunnen worden, of had een mooiere gemaakt (zonder het Windows mapje, wat een beetje cliché overkomt).
zou hem wel aanklikbaar maken zodat je daar op kan drukken als je terug kan komen. En zou bij ieder volgend item na home geen mapje gebruiken maar iets anders. Verder niets mis met de graphic
quote:
Binnenkomst pagina

Het kan dat de kleuren inmiddels veranderd zijn, maar ik vind het ontwerp toch echt verre van saai. En een "home" knop is niet verplicht in een website aangezien je ook op het logo kan klikken.
home knopje geeft een extra optie, en niet iedere site heeft het logo aan klikbaar en niet iedereen weet dat!
quote:
Profiel pagina

Een continuerende animatie kan erg irriterend werken, zeker als het zo dicht staat bij de content.
Die witte balk vind ik heel goed gekozen aangezien geen onderbreking tussen het titelvlak en de achtergrond van de breadcrumb heel lelijk staat.
Vind zelfs dit al tegen de irritante kant komen met de animatie, maar gaat nog er net mee door.
Where's my fear???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')