sommige browsers geven niet aan welke browser het is. of men heeft handmatig de HTTP_USER_AGENT aangepast.. als er niets staat, heb ik er ook niets aan. en het moet toch op 100% uitkomen?quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:25 schreef Leshy het volgende:
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar een aantal browsers als 'unknown' aan te merken?
uiteraard heb ik zo'n gevalquote:Op dinsdag 21 september 2004 23:36 schreef Leshy het volgende:
Vrijwel alle browsers geven keurig netjes aan wat ze zijn, hoor
Heb je een voorbeeld van een server log entry van zo'n onbekende factor?
je kunt wel in principe zeggen, maar zolang er slechts gecko in staat kan ik niet met zekerheid vaststellen welke browser het is.quote:Op woensdag 22 september 2004 00:40 schreef Leshy het volgende:
Dat is in principe gewoon de standaard userAgent van Mozilla 1.7.1; Andere browsers die gebruik maken van de Gecko engine zullen hun eigen naam toegevoegd hebben aan de userAgent.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040913 Firefox/0.10
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030917 Camino/0.7+
Mozilla/5.0 (X11; U; FreeBSD i386; en-US; rv:1.7) Gecko/20040628 Epiphany/1.2.6
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.2b) Gecko/20020923 Phoenix/0.1
Et cetera, et cetera. Het staat een beetje maf als je website-statistieken aanbiedt, maar in elk geval op je eigen site niet in staat bent verschillende Gecko-based browsers uit elkaar te houden
Dan weet jij ook wel of ik dit goed leesquote:Op woensdag 22 september 2004 00:47 schreef Leshy het volgende:
Bij het ontbreken van een verdere naam, heb je te maken met Mozilla zelf dus
idd, behlave een lege useragent ben ik nog nooit 1 tegengekomen waarbij die prefix ontbreektquote:Op woensdag 22 september 2004 09:31 schreef Leshy het volgende:
Yup. MSIE gebruikt ook het Mozilla prefix om de één of andere reden, als ik me niet vergis om de generatie van de browser aan te geven.
Je zou er nu toch wel één of twee in je logs moeten hebben staanquote:Op woensdag 22 september 2004 09:43 schreef marq het volgende:
idd, behlave een lege useragent ben ik nog nooit 1 tegengekomen waarbij die prefix ontbreekt
Kan je dat misschien uitleggenquote:Op woensdag 22 september 2004 09:31 schreef Leshy het volgende:
Yup. MSIE gebruikt ook het Mozilla prefix om de één of andere reden, als ik me niet vergis om de generatie van de browser aan te geven.
quote:Op woensdag 22 september 2004 09:31 schreef Leshy het volgende:
quote:Op woensdag 22 september 2004 13:14 schreef WalfredGeesink het volgende:
Kan je dat misschien uitleggen
http://www.hyperborea.org(...)a-user-agent-string/quote:The first thing you’ll probably notice is that most of these claim to be Mozilla. This is a holdover from the early days of the Browser Wars. Netscape was frustrated with what could be done with HTML 2, and started building its own extensions. Web sites would check to see if the browser was Netscape (they used Mozilla as their code name) in order to decide whether to send the enhanced page or the plain one. Microsoft, hoping to get in on the Web action, wanted all of these sites to send the enhanced pages to their browser, so they identified it as Mozilla with a “compatible” note, and the real name in the comments.
Niet noodzakelijk. Sommige andere browsers zoals Opera kunnen ook hun userAgent verhullen, waardoor ze op die van Internet Explorer lijken. Je kunt ze echter altijd herkennen, omdat de echte naam achteraan staat: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera/7.50 [en] bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:44 schreef SHERMAN het volgende:Dan gebruikt alleen vrijwel iedereen die op mijn site komt MSIE
firefox useragent plugin staat mij toe om alles in de useragnet te proppen wat ik maarwil, zelfde geldt voor konqueror. dus 't is misschien zo bij opera, maar niet iedere browser is te herkennen.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:11 schreef Leshy het volgende:
Niet noodzakelijk. Sommige andere browsers zoals Opera kunnen ook hun userAgent verhullen, waardoor ze op die van Internet Explorer lijken. Je kunt ze echter altijd herkennen, omdat de echte naam achteraan staat: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera/7.50 [en] bijvoorbeeld.
is weer even wennen aan links uitgelijnde layout. Het niet echt wat je zegt een flitsende layout en beetje erg kleurloos wat ik in deze site niet vind staan. Als ik deze site zou bezoeken zou ik niet denken dat het van een band is. Je begint met geschiedenis van je site, de vraag is of je daar wel mensen mee wil trekken die toevallig op jullie site komen. Zelf had ik het niet gedaan namelijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:28 schreef Tomek het volgende:
Ik wil de site van mijn band nog een keer aanbieden
Vorige keer eigenlijk helemaal geen reacties op gehad
http://www.not-allowed.nl
Dus, brand maar los
Zit wat in.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 08:58 schreef jagermaster het volgende:
[..]
is weer even wennen aan links uitgelijnde layout. Het niet echt wat je zegt een flitsende layout en beetje erg kleurloos wat ik in deze site niet vind staan. Als ik deze site zou bezoeken zou ik niet denken dat het van een band is. Je begint met geschiedenis van je site, de vraag is of je daar wel mensen mee wil trekken die toevallig op jullie site komen. Zelf had ik het niet gedaan namelijk.
Mee eens, ga kadertje daar weghalen.quote:Weet niet of het de bedoeling is maar door de kader om de tekst in discography creeert dit daar een andere vormgeving tenopzichte van de rest van de site. (vind het wel mooier, maar ok).
Mja das inderdaad jammer. De mp3's staan op mijn eigen webserver.quote:Beetje jammer dat de snelheid van downen nie echt hoog ligt van je mp3'jtes. (muziek klinkt dof misschien iets doen aan de opname kwaliteit?? microfoontje of wat bij plaatsen en goed uitfaden zou wel helpen denk ik.)
Guestbook was inderdaad iets waar ik nog mee aan de slag moestquote:guestbook: ff vormgeven! dit is nog geen opmaakt, doe iets met de posts, zet er een kadertje omheen of zo, dan ziet het er al stukke strakker uit!
sja, ook hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.quote:contact: je hebt laten zien dat er met php iets in de site gedaan kan worden, waarom dan weer een adres zo direct op je site zetten, opzoek naar spam zeker? maak gewoon een simpel mailformpje.
quote:suc6
Al je content staat aan de linkerkant van de pagina. Tegenwoordig is het een stuk populairder om je site te centreren. Het is zeker niet fout om je pagina links of rechts uit te lijnen, alleen kan het inderdaad even wennen zijn als je normaliter bijna alleen gecentreerde sites tegenkomtquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 09:10 schreef Tomek het volgende:
Hoe bedoel je trouwens 'links uitgelijnd' ?
Ooow, op de die manier.:)quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 10:52 schreef Leshy het volgende:
[..]
Al je content staat aan de linkerkant van de pagina. Tegenwoordig is het een stuk populairder om je site te centreren. Het is zeker niet fout om je pagina links of rechts uit te lijnen, alleen kan het inderdaad even wennen zijn als je normaliter bijna alleen gecentreerde sites tegenkomt
De meeste fixed width-ontwerpen worden niet breder dan 800 pixels gemaakt om zo in een 800x600 scherm te passen. Op bijvoorbeeld 1600x1200 betekent dit dat alles in de linkerhelft van de pagina staat, zodat je één helft hebt met inhoud, en één grote, lege helft. De meeste sites kiezen er daarom voor om de site te centreren; hiermee deel je de lege ruimte in twee vlakken op, en valt het nauwelijks op. Bovendien hoef je niet steeds naar de linkerkant van de pagina te kijken voor de inhoud, en weer naar de rechterkant voor de scrollbalk etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |