quote:Mister Roda stopt na dit seizoen en krijgt afscheidsduel
Ger Senden beëindigt na dit seizoen zijn profcarrière. De 36-jarige Mister Roda JC heeft er dan negentien seizoenen opzitten voor de club uit Kerkrade.
Senden loste afgelopen zomer al Ruud Hesp af als teammanager van de Trots van het Zuiden. De verdediger was op dat moment geblesseerd, maar hoopte toen nog wel aan spelen toe te komen. In de huidige voetbaljaargang voegde hij maar een wedstrijd aan zijn conduitestaat toe.
Zondag 13 april krijgt Senden een afscheidswedstrijd. Het succesvolle team uit het seizoen 1994/95 neemt het dan op tegen een All Star-team, dat zal worden samengesteld door de speler die meer dan vierhonderd duels voor de geel-zwarten speelde.
André Ooijer, Johan de Kock, Tijani Babangida, Eric van der Luer en Max Huijberts hebben hun medewerking al toegezegd.
quote:Leferink (32) bezig aan laatste wedstrijden carrière
03/04/2008 11:32
De loopbaan van Niki Leferink nadert zijn einde. De 32-jarige aanvaller houdt het na dit seizoen voor gezien.
FC Emmen wordt het laatste station voor Leferink, die op de drempel staat van een mijlpaal. Tot nu toe speelde hij in totaal 349 competitiewedstrijden voor achtereenvolgens Heracles Almelo, VVV-Venlo, Go Ahead Eagles en FC Emmen.
Leferink begon dit seizoen met FC Emmen op amateurbasis. Pas half november kwam hij in actie voor de Drentse formatie, nadat hij met succes de revalidatie van een zware knieblessure had afgerond. De aanvaller had bijna een jaar aan de kant gestaan met een afgescheurde kruisband in zijn linkerknie.
quote:Shota Arveladze stopt na dit seizoen
met voetballen.Dat maakte de 35-jarige
Georgische aanvaller van het Spaanse
Levante bekend.
Arveladze speelde van 1997 tot en met
2001 voor Ajax.In ruim vier seizoenen
maakte hij 55 competitiedoelpunten.Na
een avontuur bij Glasgow Rangers keerde
de spits in 2005 terug in Nederland.
Twee seizoenen was hij de aanvalsleider
van AZ en scoorde 36 keer voor de club
uit Alkmaar.Vorig seizoen verspeelde
Arveladze met AZ de landstitel op de
laatste speeldag.Bij Levante heeft de
61-voudig international (26 goals) door
blessures tot nu toe slechts twee keer
gespeeld in de Primera Division.
quote:Rui Costa heeft gisteren zijn voetbalcarrière afgesloten. De 36-jarige Portugese spelmaker nam afscheid na de met 3-0 gewonnen wedstrijd van zijn club Benfica tegen Vitoria Setubal.
"Ik kijk met trots terug op mijn loopbaan'', zei een geëmotioneerde Costa. De aanvallende middenvelder speelde van 1994 tot 2001 bij het Italiaanse Fiorentina. Daarna verhuisde hij naar AC Milan. Met die club won hij in 2003 de Champions League en in 2004 de landstitel.
Na het Europees kampioenschap van 2004 in Portugal beëindigde Costa zijn interlandcarrière. Hij kwam 94 keer voor zijn land uit en maakte 26 doelpunten.
demorgen.bequote:Edmundo kapt met voetballen
Het Braziliaanse voetbal verliest een kleurrijk figuur. Edmundo Alves stopt met voetballen. Dat heeft hij zelf bekendgemaakt na een gemiste strafschop. In de halve finales van de Braziliaanse beker verknoeide de 37-jarige Edmundo een opgelegde kans om zijn ploeg Vaso da Gama voorbij Recife naar de finale te loodsen. Een nachtje slapen heeft Edmundo, voorheen onder meer bij Napoli en Fiorentina, tot deze beslissing genoopt. "Ik kan de druk en emoties niet meer aan", treurt Edmundo.
Edmundo speelde 42 keer voor de Braziliaanse nationale ploeg, waarmee hij onder meer de Copa America won. In 1998, op het WK in Frankrijk, eindigde Edmundo en de Seleção tweede. Edmundo scoorde 12 keer voor zijn vaderland.
quote:
Kan dus weer uit het topicquote:Vasco brengt Edmundo op andere gedachten
De clubleiding van Vasco da Gama heeft Edmundo kunnen overhalen om zijn carrièrebeëindiging nog even uit te stellen. De 37-jarige aanvaller verklaarde eerder na de verloren halve finale van de Braziliaanse beker, waarin hij een strafschop miste, er de brui aan te geven. Een gesprek met de voorzitter bracht hem op andere gedachten. “Alles is opgelost. Na het gesprek met de president heeft hij besloten door te gaan. Hij heeft alles nog in zich om voor ons uit te komen in het Campeonato Brasileiro. Hij onderscheidt zich voldoende”, vertelde trainer Antonio Lopes tegenover de Braziliaanse pers.
De 28-voudig international, die onder meer bekendheid genoot vanwege zijn periode bij Fiorentina, beleefde in 1997 zijn grootste succes door met de nationale ploeg van Brazilië de Copa América te veroveren.
Ik las het ja, dacht ook eens nieuws te hebbenquote:
Volgens mij is hij daar zelfs tot speler van de eeuw verkozen..quote:Op maandag 7 juli 2008 19:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
In Nederland nooit echt doorgebroken, maar heeft in Engeland (vooral bij Wigan natuurlijk) de nodige waardering gehad
Dat is wel aardig wat waardering tochquote:Op maandag 7 juli 2008 19:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Volgens mij is hij daar zelfs tot speler van de eeuw verkozen..
quote:Hertog zet definitief punt achter voetballoopbaan
Door Sander Berends
Dinsdag, 08 juli 2008, 16:54
Damien Hertog stopt definitief met voetballen. De 33-jarige middenvelder kwam door een chronische blessure aan zijn kuit en achillespees de laatste twee seizoenen bij Excelsior al nauwelijks meer in actie. Dat meldt AD Sportwereld. De Vlaardinger ziet af om verder te gaan bij de amateurs. Samen met Wouter Gudde (RKC Waalwijk) wordt hij trainer van amateurclub Excelsior Maassluis C1.
Hertog speelde 309 competitiewedstrijden (52 goals) in het betaalde voetbal voor Excelsior, RBC en De Graafschap. In de voorbereiding op het seizoen 2006/2007 raakte hij zwaar geblesseerd. ``Eind vorig jaar had ik de hoop op profvoetbal al min of meer opgegeven,” zegt Hertog in AD Sportwereld. ``Daarna heb ik nog wel geprobeerd om fit te worden voor het amateurvoetbal.”
Maar hoewel Excelsior Maassluis, BVV Barendrecht, Spijkenisse, Deltasport, HVO en DOVO hem polsten, houdt hij het voor gezien. ``Ik deed laatst mee aan een horecatoernooitje en liep daarna vier dagen mank de trap op. Daar heb ik geen zin meer in.”
vi.nlquote:Na anderhalf jaar in de Amerikaanse competitie vindt Claudio Reyna het mooi geweest. De Amerikaanse oud-international zet per direct een punt achter zijn carrière.
Reyna was dit seizoen nog actief voor New York Red Bulls. Met zijn optreden op 25 mei tegen Chicago Fire komt een einde aan de actieve loopbaan van de 34-jarige middenvelder. Problemen met zijn hamstrings en rug hebben bijgedragen aan zijn beslissing.
'Mijn geest en mijn lichaam zeiden me te stoppen', vertelde Reyna. 'Ik ben erg gelukkig met mijn beslissing. Sommigen blijven tegen beter weten in zoeken naar een nieuwe club. Zo'n speler wilde ik niet worden.'
Reyna begon zijn internationale carrière bij Bayer Leverkusen. Na anderhalf seizoen VfL Wolfsburg verkaste hij naar Glasgow Rangers. Sunderland en Manchester City waren zijn volgende clubs, waarna de 112-voudig international in 2007 terugkeerde naar de Verenigde Staten.
quote:Oud-Ajacied Lindenbergh stopt met voetbal
Oud-Ajacied Olaf Lindenbergh zegt het betaalde voetbal definitief vaarwel. Voor de middenvelder die vorig seizoen onder contract stond bij Sparta heeft zich geen enkele profclub gemeld tijdens de transferperiode.
De 34-jarige Lindenbergh gaat nu verder als amateur bij tweedeklasser Purmersteijn. Ook zal hij gaan zaalvoetballen bij Veerhuys/Desko.De middenvelder versleet in zijn loopbaan vier clubs. Sparta, De Graafschap, AZ en Ajax boden Lindenbergh onderdak. Hij speelde in totaal 321 competitieduels in de Eredivisie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |