abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:44:12 #126
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_33678111
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:19 schreef greetoz_ het volgende:

ik ben t daar niet mee eens ik ken persoonlijk wel mensen die het gedaan hebben, een goedkope auto gekocht en aan het eind van de trip weer verpatst. zeker makkelijker als je onder de 25 bent aangezien de normale auto verhuurders zoals (hertz) iig in los angeles je niet willen verhuren of tegen een 3 dubbel tarief oid
Zoals ik al eerder heb vermeld (lees ff terug hiervoor aub) heeft alamo wel een goedkopere oplossing. Ben zelf 3 maanden aan 't rondreizen geweest door de US met de auto dus heb hiervoor ook veel onderzoek gedaan!

Een auto kopen is alleen een optie als je familie daar hebt wonen die de auto voor je willen verzekeren etc. Je hebt anders om een verzekering af te sluiten namelijk een woonadres en een social security number nodig, welke je weer alleen kan krijgen als je een geldig adres etc. hebt. Er is wel nog een optie maar die kost echt veels te veel tijd en moeite om dit te gaan regelen voor een paar weken/maanden. Dan zou het nog eerder een optie zijn om je eigen auto over te laten schepen!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_34078911
quote:
Op maandag 2 januari 2006 21:06 schreef badgirl18 het volgende:
heee mensen!! hoe is het hier/daar?
Ik had een vraagje. ik ben op zoek naar een amerikaanse penvriend(in) Heeft een van jullie ene idee hoe ik hieraan kan komen ?
google eens op "penpals", "mailfriends" oid. Genoeg links, lijkt me zo
pi_34102461
quote:
Op maandag 20 juni 2005 08:40 schreef FoRAiN het volgende:
9 juli ga ik voor de 4de keer naar mijn ouders in Houston en de 12de gaan we met de camper (met z'n 7-en) van houston naar SF reizen (in 2.5week)
Nog tips voor Houston? Ik ga er bnnenkort voor wat werk in de Golf van Mexico heen, zal hoogstens een weekendje vrij hebben, wat moet ik dan echt doen? Waar moet ik eten? En belangrijker, waar gebeurt het 's avonds? Want na een tijdje in de Golf gaat een drankje er wel in...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34102845
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nog tips voor Houston? Ik ga er bnnenkort voor wat werk in de Golf van Mexico heen, zal hoogstens een weekendje vrij hebben, wat moet ik dan echt doen? Waar moet ik eten? En belangrijker, waar gebeurt het 's avonds? Want na een tijdje in de Golf gaat een drankje er wel in...
"Houston, we have a problem...". Ik zou Cape Canaveral eens proberen, zal vast leuk zijn
Jesus saves but death prevails.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:51:59 #130
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_34106722
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:24 schreef Shivo het volgende:

[..]

"Houston, we have a problem...". Ik zou Cape Canaveral eens proberen, zal vast leuk zijn
Cape Canaveral ligt in florida... maar zit idd ook een basis in Houston. Ben er zelf niet wezen kijken aangezien ik al in Florida was geweest maar denk dat het wel de moeite waard is. Verder zou ik de stad zelf wel gaan bekijken. Is een mooie grote stad. Heel mooi park met behoorlijk oude huizen. Best wel appart zo tussen alle nieuwe kantoren. Voor de rest zou ik niet echt heel veel weten wat er te doen is. Ben er zelf maar 2 of 3 dagen geweest ofzow.

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_43681105
In juni 2007 ga ik samen met mijn vriend in een camper door oost usa (new york,boston,philadelphia,washington dc) en canada(quebec,ontario,montreal etc) reizen. We starten met 5 dagen new york en eindigen hier ook. Wij twijfelen nog of dit een mooi gebied is om doorheen te reizen, aangezien de route veel steden bevat, zoals boston,quebec,montreal,niagara falls etc. Misschien heeft een van jullie leuke ervaringen, tips of dit de moeite waard is?
  zondag 19 november 2006 @ 13:00:22 #132
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_43681531
quote:
Wij twijfelen nog of dit een mooi gebied is om doorheen te reizen, aangezien de route veel steden bevat, zoals boston,quebec,montreal,niagara falls etc.
Da's toch mooi?
When all else fails, you always have delusion.
pi_43681873
Stel van Niagara Falls niet te veel voor, mooi om een keer te zien en het circus er omheen is ook vermakelijk... Maar hoe meer je verwacht, hoe meer het kan tegenvallen. Daarnaast moet je ze zeker vanaf de Canadese kant bekijken!
Quebec city is inderdaad een zeer leuke stad, en als je van natuur houdt heeft Canada ook genoeg te bieden. Algonquin Park is zeer mooi, en dat ligt op ongeveer 4/5 uur rijden van de Amerikaanse Grens...
Have fun!
  zondag 19 november 2006 @ 14:44:25 #134
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_43684575
Check ook Toronto voor meer informatie over Toronto en leuke alternatieven in de omgeving...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 19 november 2006 @ 18:47:29 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_43692277
tvp. Ga hetzelfde doen, maar dan met de auto (juist vanwege alle steden):
3 in Boston
2 in Quebec
1 in Montreal
1 in Ottawa
2 in Toronto
1 in Niagara Falls
3 in Washington D.C.
1 in Lancaster
2 in Philadelphia
1 in Atlantic City
3 in New York
Haters everywhere but I don't really care.
pi_43694249
Verder kan ik zeggen dat de echt leuke steden NYC en Boston zijn. Washington is leuk als je van musea houdt, dan kun je er wel twee dagen rondlopen. Philadelphia is beroemd om zijn geschiedenis, maar daar kun je je niet lang mee vermaken. Eventueel kun je daar nog naar South Street, een beroemde kunstenaarsstraat, die model stond voor straten zoals de Witte de Withstraat. Ook leuk om langs te rijden is Baltimore, bekend als één van de eerste steden met een havenfrontontwikkeling en Atlantic City, het gokparadijs van de oostkust.

Verder zul je in Pennsylvania veel leuke Nederlands / Duitse dorpjes, souvenirs en pretparken tegenkomen en kun je er de Amish tegenkomen.

Niagara Falls moet je je inderdaad niet teveel van voorstellen, dan is het wellicht nog wel leuk

[ Bericht 9% gewijzigd door DutchTrain op 19-11-2006 20:11:31 ]
  maandag 20 november 2006 @ 05:05:08 #137
269 vats
Live life to the max!
pi_43707805
afgelopen zomer wederom een usa trip gemaakt!

We vlogen naar Seattle en zijn van daaruit via:

San Juan Islands
Vancouver
Banf
Jasper
Glacier Parc
Yellowstone
Devil's Tower
Deadwood
South-Dakota

naar Chicago gereden in 3 weken tijd. Totaal precies 6000km gereden! Top reis, alleen maar mooi weer gehad, hele mooie natuur, hele gezellige dorpen bezocht en qua prijs ja je hebt je autohuur en je tickets, maar daarnaast valt het heel erg mee. In sommige stadjes/dorpjes in Wyoming en Montana betaalden we maar 1$ voor een biertje in de kroeg. Waar vind je dat nog
  Moderator maandag 20 november 2006 @ 07:54:04 #138
5428 crew  miss_sly
pi_43708255
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:44 schreef maggie82 het volgende:
In juni 2007 ga ik samen met mijn vriend in een camper door oost usa (new york,boston,philadelphia,washington dc) en canada(quebec,ontario,montreal etc) reizen. We starten met 5 dagen new york en eindigen hier ook. Wij twijfelen nog of dit een mooi gebied is om doorheen te reizen, aangezien de route veel steden bevat, zoals boston,quebec,montreal,niagara falls etc. Misschien heeft een van jullie leuke ervaringen, tips of dit de moeite waard is?
Ook heel mooi, alleen wat minder bekend, is Shenandoah National Park. Ik heb vorig jaar ook ongeveer zo'n reis gedaan, en omdat het inderdaad voornamelijk steden zijn, wilde ik toch ook wel wat anders tussendoor. Dit is echt een heel mooi en tamelijk rustig park waar je hele mooie wandelingen kunt maken, maar ook doorheen kunt rijden en schitterende uitzichten hebt.

Je kunt ook Cape Cod oprijden, onderweg van Boston naar New York.

Niagara Falls is mooi om een keer gezien te hebben, en dan met name de watervallen an sich, maar is niet echt heel bijzonder.

Algonquin in Canada ben ik niet geweest, omdat de prijzen hiervoor echt meer dan schrikbarend hoog waren (overnachtingen in of in de buurt van dit park).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 november 2006 @ 09:57:22 #139
269 vats
Live life to the max!
pi_43709869
quote:
Op maandag 20 november 2006 07:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]


Je kunt ook Cape Cod oprijden, onderweg van Boston naar New York.

Niagara Falls is mooi om een keer gezien te hebben, en dan met name de watervallen an sich, maar is niet echt heel bijzonder.

Algonquin in Canada ben ik niet geweest, omdat de prijzen hiervoor echt meer dan schrikbarend hoog waren (overnachtingen in of in de buurt van dit park).
Niagra vond ik zwaar tegenvallen.

Algonquin was erg mooi en niet duur (kamperen)

Tip doe ff booschappen voor je het park in rijdt (voor je BBQ) ga je eerst naar de camping en dan shoppen dan is het meer dan een uur rijden naar de eerste super!
pi_43710875
http://www.jetblue.com/

voor goedkope vluchten
pi_43711595
Ik heb deze zomervakantie een rondreis door het Zuid-Westen van de USA gemaakt. Daarvan heb ik ook een weblog bijgehouden.

Als je op onderstaande link klikt kom je meteen bij het begin van het reisverslag
http://schennink.web-log.(...)isverslag/index.html
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zondag 3 december 2006 @ 21:48:55 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44115614
We willen in mei 2008 naar de VS, wat in eerste instantie begon als een trip naar New York, Philadelphia en Washington is steeds verder aan het uitbreiden. We zijn routes aan het bekijken en de bijbehorende prijzen. Tuurlijk is het allemaal wat vroeg om dat nu al te bekijken, maar we moeten ook weten wat het ongeveer gaat kosten en hoeveel we daarvoor maandelijks opzij moeten gaan zetten. Bovendien wil ik nadat we de route vast hebben gelegd ook de tussenliggende plaatsen eens bekijken en mezelf oriënteren op leuke 'stops' voor onderweg. Niet iets wat je in een weekje gedaan hebt.

Nu heb ik dus discussie met de echtgenoot Het gaat erom dat ik nogal een flinke route voor ogen heb en hij bang is dat je dat niet redt in de gestelde periode. Misschien wel in afstanden en reistijden, maar niet in alles wat je wilt zien. Dus natuurlijk start ik dan ff FOK! op om de reisroute voor te leggen aan mensen die kennis van zake hebben en uiteindelijk mij dan gelijk geven

Wat is het plan?

Dag 1: Amsterdam - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Syracuse (huurauto, 4 uur rijden)
Dag 5: Syracuse - Niagra falls (huurauto, 2,5 uur rijden)
Dag 6: Niagra falls
Dag 7: Niagra falls - tussenstop (ergens tussen Niagra falls en Washington DC, uurtje of 4 rijden)
Dag 8: tussenstop - Washington DC (4 uur)
Dag 9: Washington
Dag 10: Washington
Dag 11: Washington - Roanoke (6 uur, eventueel tussenstop inbouwen)
Dag 12: Roanoke - Asheville (5 uur)
Dag 13: Asheville - Nashville (4 uur)
Dag 14: Nashville
Dag 15: Nashville - Memphis (Graceland ) (3 uur)
Dag 16: Memphis
Dag 17: Memphis - Tussenstop (op weg naar Natchez) (4 uur)
Dag 18: tussenstop - Natchez (4 uur)
Dag 19: Natchez - New Orleans (4 uur)
Dag 20: New Orleans
Dag 21: New Orleans - Las Vegas (je kunt dit rijden, maar dit kost 9 dagen, vandaar een binnenlandse vlucht)
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas - Los Angeles (huurauto, 4 uur)
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
Dag 27: Los Angeles
Dag 28: Los Angeles - Amsterdam

Al met al dus een reis van 4 weken, ik kan her en der nog een dag of 3 tussen zetten. Die zou ik dan wel in de eerste route willen plannen, vanaf Las Vegas is het gewoon lekker rustig aan doen en de extra dagen in L.A. zijn om op het strand te liggen.

Is deze route eigenlijk goed te doen? En vooral, is het waar wat ze zeggen over het rijden in Amerika, dat 4 uur wel lang lijkt, maar het allemaal wel meevalt als je daar eenmaal rijdt? Ik zal de route zelf moeten rijden, geen mogelijkheden om af te lossen, dus dan lijkt het me vrij pittig om die 4 uur vol te maken. (al kun je er natuurlijk wel een hele dag over doen) Welke steden/plekken zijn verder nog leuk om een extra stop in te bouwen? Die drie extra dagen wil ik namelijk nog wel ergens plannen en ik vermoed dat een rustdag hier en daar ook niet verkeerd zal zijn. Uitslapen enzo

Dus kenners: Adviseer mij (ons)

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 03-12-2006 22:05:35 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44118523
Eens kijken:

Tijd tekort in:
NYC
Reis van Niagara naar Washington


Nog niet opgenomen en zeker doen:
San Francisco (plus de kustrouter van LA naar SF)
Philadelphia en Baltimore (onderweg naar Washington)

Nog niet opgenomen en eventueel doen:
Dutch Country, Gettysburg en Amish Country in Pennsylvania (op weg van Niagara naar Washington)
Boston en de verdere oostkust (bijzondere stad en walvissen)
In plaats van Californië door naar Florida (voor een meer 'vakantie'-einde aan je vermoeiende reis)

Te veel tijd in:
Washington (heb je in 1 dag wel gezien, tenzij je alle musea wil zien, maar dan zou je ook naar Philadelphia moeten)
Niagara Falls (in 1 dagdeel kun je alle mogelijk tours wel doen)
Los Angeles.

Dit is op basis van mijn ervaringen met het noordoosten en het westen. Het ligt er natuurlijk aan wát je wil gaan zien en wat je leuk vindt om te doen; alleen de toeristische attracties, voornamelijke steden en musea of juist de natuurparken en of je dus leuk vindt om veel te rijden en het landschap te zien of voornamelijk op één bepaalde plek wilt zijn.
  maandag 4 december 2006 @ 08:54:24 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44123868
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:04 schreef DutchTrain het volgende:
Eens kijken:

Tijd tekort in:
NYC
Reis van Niagara naar Washington

Nog niet opgenomen en zeker doen:
San Francisco (plus de kustrouter van LA naar SF)
Philadelphia en Baltimore (onderweg naar Washington)

Nog niet opgenomen en eventueel doen:
Dutch Country, Gettysburg en Amish Country in Pennsylvania (op weg van Niagara naar Washington)
Boston en de verdere oostkust (bijzondere stad en walvissen)
In plaats van Californië door naar Florida (voor een meer 'vakantie'-einde aan je vermoeiende reis)

Te veel tijd in:
Washington (heb je in 1 dag wel gezien, tenzij je alle musea wil zien, maar dan zou je ook naar Philadelphia moeten)
Niagara Falls (in 1 dagdeel kun je alle mogelijk tours wel doen)
Los Angeles.

Dit is op basis van mijn ervaringen met het noordoosten en het westen. Het ligt er natuurlijk aan wát je wil gaan zien en wat je leuk vindt om te doen; alleen de toeristische attracties, voornamelijke steden en musea of juist de natuurparken en of je dus leuk vindt om veel te rijden en het landschap te zien of voornamelijk op één bepaalde plek wilt zijn.
hmmz, volgens een route van Jan Doets is Niagara - Washington in één dag te berijden, ik heb daar al een extra stop ingebouwd omdat ik niet 8 uur aan een stuk wil rijden. Maar een extra stop daar dus. En een dag extra in New York, die ik dus om kan ruilen met een dag Washington.

Ik wil persé naar Las Vegas Ik moet het gewoon een keer gezien hebben daar, anders was het inderdaad de Ooskust van Noord naar Zuid geworden. En in LA is de tijd extra lang zodat ik aan het strand kan liggen al denk ik wel dat het in Florida fijner zonnebaden is.

Dank voor je tips, ga ik zeker meenemen in mijn route, misschien het eerste deel toch nog wat aanpassen zodat we ook Gettysburg en Amish Country kunnen meepikken. Ik heb nog behoorlijk wat puzzelwerk te doen om alles te zien merk ik al wel..
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44129608
quote:
Op maandag 4 december 2006 08:54 schreef flugeltje het volgende:
Ik wil persé naar Las Vegas Ik moet het gewoon een keer gezien hebben daar, anders was het inderdaad de Ooskust van Noord naar Zuid geworden. En in LA is de tijd extra lang zodat ik aan het strand kan liggen al denk ik wel dat het in Florida fijner zonnebaden is.
Waarom zou je dan volgend jaar niet een reisje maken naar de westkust en daar rustig de tijd voor nemen? Alhoewel de gids mij in Las Vegas wist te vertellen dat het een belangrijk terroristisch doelwit is, verwacht ik dat het er nog wel even ligt
  maandag 4 december 2006 @ 18:39:14 #146
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44140314
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom zou je dan volgend jaar niet een reisje maken naar de westkust en daar rustig de tijd voor nemen? Alhoewel de gids mij in Las Vegas wist te vertellen dat het een belangrijk terroristisch doelwit is, verwacht ik dat het er nog wel even ligt
Is eigenlijk ook wel weer zo. (Bye bye Las Vegas )

Maar goed, hoe zit het eigenlijk met het rijden daar, valt het echt allemaal wel mee? Ik zie maar steeds voor me dat je vrijwel iedere dag van Tilburg naar Parijs rijdt Maar ik heb horen zeggen dat de afstanden dan wel groot zijn, maar je dat in de praktijk niet eens in de gaten hebt.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44141084
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:39 schreef flugeltje het volgende:
Is eigenlijk ook wel weer zo. (Bye bye Las Vegas )

Maar goed, hoe zit het eigenlijk met het rijden daar, valt het echt allemaal wel mee? Ik zie maar steeds voor me dat je vrijwel iedere dag van Tilburg naar Parijs rijdt Maar ik heb horen zeggen dat de afstanden dan wel groot zijn, maar je dat in de praktijk niet eens in de gaten hebt.
Tip 1: koop bij aankomst zo'n groot wegenboek van de VS (van National Geographic of American Map). Dan wordt het heel moeilijk om te verdwalen. Stratengids die je bij een huurauto krijgt is vaak niet zo bijzonder.

En verder: huur een beetje ruime auto met airco en cruise-control. De wegen zijn er een stuk breder dan in Nederland, maar tussen de steden lang niet zo druk. Pas bij de steden moet je zorgen dat je niet in de ochtend of avondspits terecht komt, maar dan nog gaat het er allemaal heel ordelijk aan toe.

Mijn ervaring is inderdaad dat je makkelijk vele kilometers op een dag maakt, maar je dan aan het eind van de dag niet veel meer moet willen doen.
  zondag 17 december 2006 @ 12:13:13 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44502684
Nou, we hebben de boel na deze wijze woorden ietwat aangepast. Het Zuidwesten is inderdaad komen te vervallen, dat kunnen we een jaar later altijd nog doen. Het nieuwe schema:

Dag 1 Amsterdam - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - Philadelphia (met de trein )
Dag 6 Philadelphia (uitstapje naar Amish County)
Dag 7 Philadelphia
Dag 8 Philadelphia - Washington (weer met de trein)
Dag 9 Washington
Dag 10 Washington (uitstapje naar Gettysburg)
Dag 11 Washington
Dag 12 Washington - Nashville (binnenlandse vlucht)
Dag 13 Nashville
Dag 14 Nashville - Memphis (vanaf hier een huurauto)
Dag 15 Memphis
Dag 16 Memphis - Clarksdale (maar 1,5 uur)
Dag 17 Clarksdale - Greenville (1,5 uur)
Dag 18 Greenville - Vicksburg (2 uur)
Dag 19 Vicksburg - Natchez (1,5 uur)
Dag 20 Natchez - New Orleans (2,5 uur)
Dag 21 New Orleans
Dag 22 New Orleans
Dag 23 New Orleans - Pensacola (3,5 uur)
Dag 24 Pensacola
Dag 25 Pensacola
Dag 26 Pensacola
Dag 27 Pensacola - Amsterdam (via Atlanta)

Het is dus een combinatie van de steden aan de Oostkust met een rijtour door het diepe zuiden. Volgens mij een wat rustiger programma dan we in eerste instantie voor ogen hadden en erg veel te zien onderweg. Bovendien zijn de te rijden stukken een stuk minder lang dan in de oorspronkelijke optie. De afsluiter in Pensacola is zuiver om een paar dagen strand mee te pikken zodat we redelijk uitgerust weer thuiskomen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44504282
Dit ziet er in ieder geval al een stuk rustiger uit
  zondag 17 december 2006 @ 13:18:38 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44504431
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:13 schreef Fannetje het volgende:
Dit ziet er in ieder geval al een stuk rustiger uit
Weet je wat het is? Zo'n dure reis en zoveel wat we willen zien. Je wilt dan echt de tijd die er is zo optimaal mogelijk gebruiken. Het is echter gewoon niet haalbaar, dus vandaar deze rustigere versie. We hebben ook eens gekeken naar de kosten van kleineren rondreizen door de gebieden die we ook willen zien en die kosten vallen zo enorm mee dat we dus nu deze grote reis gaan maken en dan nog een paar keer terug gaan voor kortere rondreizen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')