abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:27:58 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_21360450
In mijn vriendenkring heb ik nu diverse keren gehoord dat de vrouw heel graag kinderen wilde en dat het voor de man niet zo hoefde of dat de man juist absoluut geen kinderen wilde hebben. De vrouw probeert dan heel erg de man "te bekeren" tot het vaderschap. Ook heb ik gehoord/gezien dat vrouwen stoppen met de pil zonder het de man te vertellen, en vrouwen die een ongelukje faken ("ik slikte de pil gewoon en toch werd ik zwanger" maar ondertussen wel al drie maanden geen pil meer geslikt).
Twee voorbeelden:

Bij een vriendin van me (manlief wilde absoluut geen kinderen) ging het zelfs als volgt:
V: Wil je kinderen?
M: Nee, ik wil geen kinderen.
V: Ik ben zwanger.

Let wel: beiden universitair geschoold, goede relatie maar omdat ze wist dat hij geen kinderen wilde, heeft ze het zo gespeeld.
Eén andere (financieel onafhankelijke) vriendin van me heeft zelfs tegen haar vriend gezegd: Ik wil kinderen, die wil ik van jou. Ik wil zwanger worden van je dus ik ben gestopt met de pil, als je dat een goede reden vindt om bij me weg te gaan, dan moet je dat maar doen"

Nu is mijn vraag in hoeverre een grotere kinderwens bij een vrouw tegenover een lage voortplantingsbehoefte bij de man gebruikelijk is? Je hoort hier namelijk nooit zoveel over. Gaat de keuze voor kinderen altijd in goede harmonie of is er duidelijk sprake van dat de behoefte om kinderen te krijgen (misschien zelfs het idee een gezin te vormen) bij de één groter is dan bij de ander? Is zwanger raken zonder dat je met de man overlegt een rotstreek of bepaald de vrouw alleen of ze zwanger wil worden of niet? Of wordt er misschien helemaal niet over gepraat en is het vanzelfsprekend dat er kinderen komen binnen de relatie?

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de kinderwens van de één, een relatie heel erg onder druk kan zetten.

Barst los, ben benieuwd naar jullie reacties.......
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_21360525
Kinderen krijg je samen en dus is het het "achterbaks" als je zwanger probeert te raken achter de rug om van je partner. Het is net zo goed zijn kind, dat de vrouw het draagt en baart betekent niet dat zij "meer" ouder is of recht heeft.

IMHO
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:31:02 #3
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_21360527
JA
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_21360684
Bij ons zou hooguit het aantal een probleem kunnen vormen... mijn man wil er wel vijf

IMHO krijg je een kind samen ik vind het dan bijv ook vreemd dat bij een abortus de vader van het kind geen rechten heeft, maar dat is hier evt wel een andere discussie
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:43:49 #5
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_21360863
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:30 schreef heaven7 het volgende:
Kinderen krijg je samen en dus is het het "achterbaks" als je zwanger probeert te raken achter de rug om van je partner. Het is net zo goed zijn kind, dat de vrouw het draagt en baart betekent niet dat zij "meer" ouder is of recht heeft.

IMHO
Helemaal mee eens!!!

Ik denk dat ik dan iets zeg in de trant van wat de ts'er ergens in de openingspost zei:
Ik wil zwanger worden van je dus ik ben gestopt met de pil, als je dat een goede reden vindt om bij me weg te gaan, dan moet je dat maar doen" (maar dan andersom)

Verder denk ik dat ik (als man dus) een net zo grote kinderwens heb als die bij een vrouw, maar wat mij terughoudend opstelt is dat als de vrouw het wil, dan mag 't en andersom is maar nèt de vraag.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_21360953
Er samen uit komen is natuurlijk wel zo wenselijk, wat niet altijd lukt. Ik kan mij dan best voorstellen dat de relatie beeindigd wordt. De wens om een ouder te worden kan nu eenmaal enorm groot zijn.
Geen begrip heb ik, logischerwijze, voor vrouwen die 'de pil vergeten' of andere middelllen gebruiken om hun zin door te drijven. Niet fair tegenover het evt kind ook.

Een vader behoort, imho, zeker niet volledige inspraak te hebben, bij bv een abortus, ( hoe unfair het soms ook lijkt. ) aangezien het de vrouw is, die alle risico's moet ondergaan, v/d zwangerschap ( andere discussie idd
*Many things can be preserved in alcohol. Dignity is not one of them.*
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:51:42 #7
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21361064
Voor de statistieken: bij ons was de kinderwens bij de man dan bij de vrouw (dus het is zeker niet per definitie zo dat mannen voor het blok worden gezet).
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2004 @ 00:07:29 #8
43556 miss_dynastie
pi_21361497
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
In mijn vriendenkring heb ik nu diverse keren gehoord dat de vrouw heel graag kinderen wilde en dat het voor de man niet zo hoefde of dat de man juist absoluut geen kinderen wilde hebben. De vrouw probeert dan heel erg de man "te bekeren" tot het vaderschap. Ook heb ik gehoord/gezien dat vrouwen stoppen met de pil zonder het de man te vertellen, en vrouwen die een ongelukje faken ("ik slikte de pil gewoon en toch werd ik zwanger" maar ondertussen wel al drie maanden geen pil meer geslikt).
Twee voorbeelden:
Die mensen heb ik ook in mijn kennissenkring ja
Doe je niets aan.... als man moet je maar op de vrouw vertrouwen, ik vind dat heel knap van mijn partner. Ik hou zielsveel van hem, maar de anticonceptie? Nee, die hou ik liever in eigen hand. In mijn ogen moet je als man bijzonder veel vertrouwen hebben in je vrouw en jaaaa, ik weet dat de meeste mensen er niet zo diep over nadenken
quote:
Eén andere (financieel onafhankelijke) vriendin van me heeft zelfs tegen haar vriend gezegd: Ik wil kinderen, die wil ik van jou. Ik wil zwanger worden van je dus ik ben gestopt met de pil, als je dat een goede reden vindt om bij me weg te gaan, dan moet je dat maar doen"
Dat vind ik niet achterbaks, dat is gewoon eerlijk. Een beetje pusherig, maar die vent kan ook naar het Kruidvat om een jasje te halen.... helaas zijn heel veel mannen in die situatie daar te laks voor, 'het overkomt ons toch niet', en tja... dan blijkt de vrouw dus toch echt zwanger.
quote:
Gaat de keuze voor kinderen altijd in goede harmonie of is er duidelijk sprake van dat de behoefte om kinderen te krijgen (misschien zelfs het idee een gezin te vormen) bij de één groter is dan bij de ander? Is zwanger raken zonder dat je met de man overlegt een rotstreek of bepaald de vrouw alleen of ze zwanger wil worden of niet? Of wordt er misschien helemaal niet over gepraat en is het vanzelfsprekend dat er kinderen komen binnen de relatie?
Hier nog geen kinderen, maar ik heb mister_d wel uitgezocht op het potentiële vaderschap. En ja, dat klinkt wat zwaar, maar het is wel zo . Ik heb ook direct gevraagd of hij niet heel negatief tegen kinderen stond. Had hij definitief 'Nee' gezegd, dan was de relatie al in een vroeg stadium verbroken, omdat je iemand niet kunt dwingen en niet moet willen dwingen. Hij wil ze graag, ik ook. Het moment bepalen we samen. En mocht hij geen kinderen kunnen 'maken'? Dan zal dat nooit een reden zijn om de relatie te verbreken, voor mij althans.
pi_21361500
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
Ook heb ik gehoord/gezien dat vrouwen stoppen met de pil zonder het de man te vertellen, en vrouwen die een ongelukje faken ("ik slikte de pil gewoon en toch werd ik zwanger" maar ondertussen wel al drie maanden geen pil meer geslikt).
wel strak als je dan als man zijnde stiekum de (mannen)pil slikt...
die zijn er toch al, of niet?
pi_21362104
Ik zie het wel eens gebeuren dat een man "gechanteerd" wordt in een kind, maar andersom net zo goed. Een man die zijn (onvruchtbare) vrouw min of meer heeft gedwongen om het ivf-traject te doen, omdat hij bij haar zou weggaan als ze hem geen kind uit zijn zaad kon geven. Ik ken ook een stel waarbij de vrouw per se nog een kind wou, de man daarin toestemde maar ondertussen stiekem van alles deed om het te dwarsbomen (er zijn genoeg truukjes om je zaad wat minder vruchtbaar te maken). Dat vind ik net zo fout als stiekem stoppen met de pil.
quote:
Doe je niets aan.... als man moet je maar op de vrouw vertrouwen, ik vind dat heel knap van mijn partner. Ik hou zielsveel van hem, maar de anticonceptie? Nee, die hou ik liever in eigen hand. In mijn ogen moet je als man bijzonder veel vertrouwen hebben in je vrouw en jaaaa, ik weet dat de meeste mensen er niet zo diep over nadenken
Dat vind ik dus ook. Ik weet niet of ik daar zelf op die manier mee zou kunnen omgaan. Dat de ander de macht heeft om jou een kind te laten krijgen zonder dat je dat zelf in de hand heeft. Lijkt me echt vreselijk moeilijk.
mooi he, alles
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:37:16 #11
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21362167
Er is een verschil tussen kinderen nemen en kinderen krijgen. Maar volgens mij zijn er weinig vrienden in mijn leeftijdscategorie die zelf de keuze hebben willen maken. Het is zeg maar iets dat je 'overkomt'.
In feite een beslissing van de vrouw dus...
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:22:53 #12
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_21365757
Heb absoluut een net zo grote kinderwens als mijn vriendin. En vandaag de eerste echo! Heb altijd al heel graag een kind gewild en dit is een droom die aan het uitkomen is!
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
pi_21365783
Het is zonder meer een beslissing die je samen maakt. Het is nooit goed te praten om iemand op wat voor manier dan ook te dwingen bijv. door stiekem geen pil te slikken of de voorbeelden die phileine aanhaalt. Vreselijk vind ik dat!

Ik vind de vrouw die zegt kinderen te willen en met de pil te stoppen en hemde kans geeft op te stappen alleen maar heel duidelijk en eerlijk, hoewel ik het misschien iets anders aan zou hebben gepakt

Ik vind het niet oneerlijk om je partner te proberen te interesseren voor het krijgen van een kindje als hij/zij daarin (nog) geen interesse heeft. Niet door manipulatie of mbv dwang, maar echt interesseren, door er over te praten, te vertellen hoe je het zelf voelt en te bespreken hoe je de toekomst dan met dat kindje ziet. Ook het in de praktijk laten kennismaken met kinderen vind ik zeker een manier om dat terrein te verkennen. Mijn vriend heeft niets met kinderen, maar kent het fenomeen ook niet behalve de vervelende huilende kinderen in de supermarkt, dus ik vind het niet oneerlijk om hem ook de andere kant te laten zien, bijv. door neefjes/nichtjes op bezoek/logeren te krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_21365787
Ik wil er wel tien.
Ik heb er maar een.
pi_21365806
Ik wil ook een kind (misschien 2 maar eerst es met 1 beginnen )

Jaren geleden moest ik daar niet aan denken maar tegenwoordig lijkt 't me wel wat. Komt waarschijnlijk ook door m'n huidige vriendin
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_21365882
Mijn man heeft in het begin gezegd dat hij geen kinderen wil. Ik heb hem gezegd dat ik ze wel wil. We hebben er over gepraat maar er kwam uit... we zien wel...
Nu na een tijdje begon ik toch te twijfelen over kinderen.. Misschien is het maar beter als ik/we niet beginnen aan kinderen.. Toen werd hij boos.. In de jaren dat we bij elkaar zijn is hij gaan wennen aan het idee dat hij ooit ook vader zou worden.. Hij oefent zelfs al om een strenge papa te zijn.. Hij wil nu erg kinderen.. Niet op dit moment want dat kan nog niet maar hij wil ze wel.. Het twijfelen is voor mij ook over.. Wij worden ooit ouders!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 10:13:22 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_21366398
Vanaf het begin van onze relatie was het bij ons duidelijk dat het bij ons juist de man met de kinderwens was! Ik hoefde eigenlijk niet zo nodig.
Nu hebben we twee kinderen, maar het is absoluut niet zo dat ik voor het blok ben gezet door hem.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_21367392
Hi hi hi...

Mijn man (toen nog vriend) zei op een moment gewoon: -zo tussen neus en lippen door-
"Zeg, wanneer stop je nou eens met de pil..."
Ikke:"Huh? En als ik dan zwanger raak?"
Hij: "Ja, duh"

Ik wilde "later" graag kinderen. Ik wist dat hij ook wel aan kinderen dacht, maar ik wist niet dat hij ze al zo graag wou....
Nouja, met de pil gestopt dus, twee jaar later een kleine, en hij is echt een heel lieve pappa....
W ~ H ~ T
pi_21367498
mijn moeder wilde altijd al kinderen, maar m'n vader zei op een dag gewoon: zo en nu wil ik een kind
dat is nog eens zonde van je tijd
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:27:32 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21367733
Sommige vrouwen verdenk ik ervan dat ze in hun hele leven maar 1 doel hebben: baren. Als ze eenmaal een man in hun netten hebben verstrikt zijn ze binnen notime zwanger. Manlief gedegradeerd tot kostwinner. Hij mooi de hele dag uit werken, zij lekker de hele dag thuis trutten met het kind. Goed voor elkaar moeten zulke vrouwen denken. Laatst zag ik een oude jeugdvriend van me verdwaasd achter een kinderwagen staan. Ik ken zijn vriendin wel, het is een heks eersteklas. Hij keek me echt zo sip aan in het voorbijgaan

Ok, dit is wat cru gesteld en de meeste stellen zullen er samen voor hebben gekozen. Maar er zullen denk ik best wel wat mannen zijn die op een dag wakker worden en denken, ik ben er 'ingeluisd'...
pi_21368117
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:27 schreef Aventura het volgende:
Sommige vrouwen verdenk ik ervan dat ze in hun hele leven maar 1 doel hebben: baren.

zo een ben ik er Alleen zie ik tegen het echte baren wel een beetje op hoor
kom je wel op kraambezoek over een tijdje?
pi_21368316
vrouwen die hun man "strikken"op die manier, zijn in mijn ogen egoistische bitches... die "nemen"een kind omdat ze het zelf willen.. what about het belang van dat kind.. tis geen leuk huisdier voor de heb ofzo
en vaderliefde kan je niet afdwingen...
je hebt er ook nog die denken dat hun vent wel bij ze blijft als ze stiekem "per ongeluk" zwanger wordt...

wat bij mij dan WEL weer zo werkt, is dat een partner wel mijn dochter die al 5 is moet accepteren.. anders werkt het gewoon niet

gelukkig is mijn huidige vriend dol op zijn twee meiden
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:51:26 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21368337
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:42 schreef piglet het volgende:

[..]

zo een ben ik er Alleen zie ik tegen het echte baren wel een beetje op hoor
kom je wel op kraambezoek over een tijdje?
Jij was altijd al een superkinderfan
(komt er bij mij ook nog weleens van hoor, ben altijd al laatboeier geweest, dus hiermee ook )
Volg jouw zwangerschap toch wel een beetje hier ( )en vind het allemaal suuuuper voor je!
En ben héél nieuwsgierig naar je uk. En kom hem/haar heel graag bewonderen als het zover is
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:54:12 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21368411
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:50 schreef MarMar het volgende:
vrouwen die hun man "strikken"op die manier, zijn in mijn ogen egoistische bitches... die "nemen"een kind omdat ze het zelf willen.. what about het belang van dat kind.. tis geen leuk huisdier voor de heb ofzo
en vaderliefde kan je niet afdwingen...
je hebt er ook nog die denken dat hun vent wel bij ze blijft als ze stiekem "per ongeluk" zwanger wordt...
Dat bedoel ik. Ik wil ook graag kinderen, maar heb geen stabiele relatie. En dat heb ik toch het allerliefste als basis. Als ik wel een relatie had, en hij zou twijfelen, zou ik hem nooit op die manier voor het blok zetten.
pi_21368507
Ben nog vreselijk jong (over 3 weekjes 18 ), maar ik heb eigenlijk altijd al kinderen gewild. En nee, niet al op mn 23e ofzo, eerder tegen de dertig oid.

De verschillende manieren hierboven zoals vrouwen hun vrienden voor het blok zetten vind ik echt te zwak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')