FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vreemde F1 Crash... (van Frederico Kroymans)
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 15:03
Dit kwam ik tegen op het Verstappen.nl forum:

Voor:


Na:


Dit kan toch helemaal niet? Photoshop of heeft deze man ECHT geluk gehad? (Het verhaal vertelt dat hij alleen een zere knie had!)

Edit: Verderop in dit topic een link met meer foto's!

[ Bericht 15% gewijzigd door Just.an.Illusion op 17-08-2004 19:45:16 ]
Ultimoradinsdag 17 augustus 2004 @ 15:07
btje vaag idd... fotoshop lijkt het niet...
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 15:11
Wie de neuk is Kroymans?
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 15:12
Het kan trouwens niet, een F1 auto kan nooit op deze manier desintegeren
Scrutinizerdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:13
Daar zal z'n pappie niet blij mee zijn
Jebdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:17
Leuk gesjopt
Waar zou zijn stuur gezeten moeten hebben?!
Scrutinizerdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:17
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:11 schreef Kale het volgende:
Wie de neuk is Kroymans?
Frits Kroymans is de Nederlandse Ferrari-importeur. Frederico zal z'n zoon wel zijn.
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 15:18
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:17 schreef Jeb het volgende:
Leuk gesjopt
Waar zou zijn stuur gezeten moeten hebben?!
Aan het deel wat er af is vermoed ik...
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 15:19
als deze foto klopt is de monocock halverwege doorgebroken, dat lijkt me toch echt niet mogelijk. Verder heeft de achterkant van de auto nog geen krasje op de lak zitten, ook dubieus na een zware klapper. Ik geloof het niet
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 15:21
en waarom komen die 2 fotos van 2 verschillende sites? ook geen goed teken!
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 15:22
Het is de auto uit 1999 in ieder geval... Hier nog een foto:

Jebdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:23
Hij zit met zijn borst zowat tegen die rand aan waar normaal zijn stuur zou zitten en met zijn rug ook vrijwel tegen de achterzijde.
Normaal zit ie wel een stukje lager maar er is nooit genoeg ruimte voor een stuur, laat staan dat je het vast kunt houden...

Of ben ik nou scheel?!
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 15:23
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:19 schreef Kale het volgende:
als deze foto klopt is de monocock halverwege doorgebroken, dat lijkt me toch echt niet mogelijk. Verder heeft de achterkant van de auto nog geen krasje op de lak zitten, ook dubieus na een zware klapper. Ik geloof het niet
Hij mist wel de achtervleugel en de andere kant van de auto kan natuurlijk beschadigd zijn.

Het lijkt mij ook heel sterk maar ik zie geen enkele aanwijzing dat het een photoshop is...
Braddinsdag 17 augustus 2004 @ 15:23
Plaatjes komen van een verschillende server + op het tweede plaatje is geen stamp van de fotograaf aangebracht. In ieder geval dus niet door dezelfde fotograaf. Vreemde situatie.
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:23 schreef Jeb het volgende:
Hij zit met zijn borst zowat tegen die rand aan waar normaal zijn stuur zou zitten en met zijn rug ook vrijwel tegen de achterzijde.
Normaal zit ie wel een stukje lager maar er is nooit genoeg ruimte voor een stuur, laat staan dat je het vast kunt houden...

Of ben ik nou scheel?!
Je ziet op de foto boven jouw reactie dat er inderdaad sowieso al weinig ruimte is...
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:23 schreef Brad het volgende:
Plaatjes komen van een verschillende server + op het tweede plaatje is geen stamp van de fotograaf aangebracht. In ieder geval dus niet door dezelfde fotograaf. Vreemde situatie.
Ik weet ook niet of het op hetzelfde circuit is. De ene foto kan wel gewoon als voorbeeld zijn gebruikt... voor de mensen die niet weten hoe een F1 er normaal uit ziet...
ed_reebdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:31
hierom wordt er dus getest.. :-0
Jebdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:33
Ik ben scheel

Die laatste foto maakt het wel aannemelijk dat het echt is.
Dattie niks heeft is wel een wonder
boxmandinsdag 17 augustus 2004 @ 15:45
De onderste foto is zo leuk geshopt dat als hij inderdaad helemaal rechtop zou zitten, hij nooit in een van beide spiegels kan kijken. hij heeft een van de spiegels in zijn oksel zitten.
Scrutinizerdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:47
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:45 schreef boxman het volgende:
De onderste foto is zo leuk geshopt dat als hij inderdaad helemaal rechtop zou zitten, hij nooit in een van beide spiegels kan kijken. hij heeft een van de spiegels in zijn oksel zitten.
Volgens mij is dat omdat hij probeert eruit te klimmen
X-Phantom-Xdinsdag 17 augustus 2004 @ 15:51
Men zit dus ook niet rechtop tijdens het rijden. In de tweede foto zit hij wel rechtop en dan heb je geen plek meer voor het stuur en de spiegels. Ik vind het nog steeds geloofwaardig.
bliebliedinsdag 17 augustus 2004 @ 15:54
Maar als je goed kijkt is op de ene foto de afstand spiegel -> achterkant van dat gat waarin ie zit groter dan op de ander .
bliebliedinsdag 17 augustus 2004 @ 15:57
ter verduidelijking:



Ondanks het verschil in de hoek waarin de foto genomen is, ziet het er in de crash foto wel een heeel stuk korter uit dan op de andere foto.....

Lijkt wel... opeens ben ik er ook niet zo zeker meer over .

[ Bericht 20% gewijzigd door blieblie op 17-08-2004 15:58:48 (edit) ]
Scrutinizerdinsdag 17 augustus 2004 @ 16:15
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Frits Kroymans is de Nederlandse Ferrari-importeur. Frederico zal z'n zoon wel zijn.
FF gegoogled. Frits en Frederico zijn één en dezelfde persoon.
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 16:18
aha, een mps ook nog
Murraydinsdag 17 augustus 2004 @ 16:24
Die foto lijkt wel echt...

Bizar.
flyin-hawkdinsdag 17 augustus 2004 @ 16:37
die foto lijkt echt maar kan niet.

die neus van die Ferarri kan nooit zo kapot zijn geraakt.
je moet er met 300 km/h tegen een betonnen wand kunnen aan botsen zonder dat de neus helemaal indeukt/afbreekt zodat je met je benen uit dat ding zit/hangt.
Murraydinsdag 17 augustus 2004 @ 16:39
Met een normale F1 Ferrari lijkt het onmogelijk ja..

Maar misschien hebben ze van Koymans die monocock ooit eens doormidden gezaagd ofzo?

(Ik roep ook maar wat hoor )
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 16:40
zelfs met 300 km/h frontaal in een muur verkreukelt slecht de eerste 20 cm van de punt van de monocock. en volgens mij loopt de monocock door tot en met het stoeltje, die breekt echt niet zo netjes af ter hoogte van je ballen hoor
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 16:43
Wat nou als die neus door de impact los is geschoten, maar bij het verder schuiven van de hele wagen los is geraakt, en dat ie net uit beeld ligt?
Erg bizar, maar het ziet er niet gephotoshopped uit, hoewel je nooit zeker kan zijn.
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 16:46
de neusbevestiging zit nog voor de pushrods, je kunt een F1 neus verliezen zonder je voorwielen kwijt te raken.
in dit geval is zowel de neus verdwenen alswel een gedeelte van de monocock, en de monocock is het sterkste gedeelte van de auto
ploderusdinsdag 17 augustus 2004 @ 16:50
De breuklijn is trouwens ook verdacht recht..
Murraydinsdag 17 augustus 2004 @ 16:52
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 16:46 schreef Kale het volgende:
en de monocock is het sterkste gedeelte van de auto
Normaal gesproken wel.

Maar dit is geen normale F1 Ferrari, dat ding is in particulier bezit, wie weet wat ze er mee uitgespookt hebben?

Volgens mij is die foto nl. gewoon echt.
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 16:52
Als het een Minardi was had ik het misschien nog geloofd
Onderbroekdinsdag 17 augustus 2004 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 16:52 schreef Kale het volgende:
Als het een Minardi was had ik het misschien nog geloofd
waarom dat?
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 16:56
Daar breken wel vaker spontaan dingen af
Murraydinsdag 17 augustus 2004 @ 16:56
Doet Olav Mol tegenwoordig nog Pitspost?

En zo ja, heeft iemand dat e-mail adres?
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 17:00
Deze F1 Ferrari stond vroeger nog in Hilversum bij de Kroymans dealer. In het jaar 2003 was de auto ZEKER nog heel, want toen is een van die foto's genomen. Het is dus sowieso in 2003 of 2004 gebeurd. Ik heb de auto al een tijdje niet meer zien staan in Hilversum, maarja, daar kom ik ook maar 2 x per jaar.

Ik stuur wel een keer een mailtje naar Kroymans...
Jebdinsdag 17 augustus 2004 @ 17:57
Hoe ver zijn ze met de discussie op het verstappen forum?
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 17:58
discussie daar ligt alweer een tijdje stil
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 18:03
Copy+paste van daar:

Posted by El-Tornado on August 17, 2004 at 15:23:29. react

ik ben ff wezen zoeken. Het schijnt bij een Ferrari-evenement op Spa gebeurd te zijn en dus niet in Laguna Seca. De snelheid waarbij de monocoque was afgebroken was 100km/h...
SimtekF1dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:10
Geloof er niks van.
Als dat hele stuk er echt af was gevlogen had hij zn benen ook gebroken en dat heeft hij zo te zien niet.
keplerdinsdag 17 augustus 2004 @ 18:11
de monocoque van een F1 auto bestaat loopt volgens mij totaan de knieen van de coureur. Dit is echt van supersterk materiaal (carbon fibre)gemaakt en er is heeel veel kracht voor nodig om hem af te breken. Als het echt waar is dan heeft hij een snoeiharde klap gemaakt en had tie minstens zijn benen moeten breken.


hier loopt het zelfs tot de enkels en dit is een oudere foto

Panis Canada 99 volgens mij, raakt 2 keer de muur met zijn neus. Bij de 2e klap breekt het ongeveer opdezelfde plek af als hier op de foto. Alleen bij Panis zijn allebei zijn benen verbrijzeld.
Zanardi, voorkant wordt eraf gereden door een andere wagen. Is allebei zijn benen kwijt.

Dus of de foto is nep, of er is ooit aan de auto geknutseld en precies daar door midden gezaagd (wat levensgevaarlijk is). Dan is tie in een bocht gewoon eraf gevallen
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 18:13
Ik denk ook dat dit opzich niet kan. Er zal best wel met dat ding gerotzooid zijn. Als de foto echt is.
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 18:32
Er lopen wel dikke krassen in het wegdek, rechtsonderaan.
Paran0id_Andr0iddinsdag 17 augustus 2004 @ 18:36
dit is onmogelijk als het al gebeurt zou zijn zou die zn voeten ook kwijt moeten zijn
JohnnyKnoxvilledinsdag 17 augustus 2004 @ 18:36
Misschien hebben ze ooit de neus verlengd zodat er langere mensen (lees normale Nederlanders) in zouden passen?
BaraCudadinsdag 17 augustus 2004 @ 18:52
The entire Ferrari Formula One field ran exhibition/demonstration laps Saturday midday, with at least one driver demonstrating how it was not to be done. FREDERICO KROYMANS of Holland crashed his #3 1999 F399 Ferrari in Turn Six. Kroymans was unhurt, save for a sore knee, but the car will need a severe rhinoplasty. When JIM BUSBY' s#5 1997 D310B came around the bend he saw the crashed car and stopped to help. Busby said the driver was slumped over with his legs sticking out. Kroymans sat up with a start upon seeing Busby, unhooked his seatbelts and got up. He was walking around when the San Francisco Region SCCA emergency crew arrived. The car was towed in and quickly covered by the Ferrari crew. Busby said Kroymans was fortunate he was in such a stout, well-made car.

Het is dus wel echt!

Hier nog een URL met meer foto's

http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=6155
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 19:00
Wow!
Murraydinsdag 17 augustus 2004 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:11 schreef kepler het volgende:
de monocoque van
Oh ja! Zo spel je dat!

Ik vond monocock ook al zo vreemd staan...
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 19:04
Ok, ben overtuigd nu maar blijf het wel een hele vreemde schade vinden voor een F1 wagen. Zeker omdat de voorwielen er ook nog aanzitten. Heb in 15 jaar F1 kijken nooit zoiets gezien, zou ook graag een filmpje van deze crash zien (als ie uberhaupt gefilmd is)
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 19:06
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:04 schreef Murray het volgende:

[..]

Oh ja! Zo spel je dat!

Ik vond monocock ook al zo vreemd staan... :')
Oeps, Freudiaanse typefout van mijn kant :')
Murraydinsdag 17 augustus 2004 @ 19:07
quote:
Edit - Didn't Schumacher break his legs in this car?
Zou dat misschien de verklaring zijn?
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 19:09
was wel in 99 als ik me niet vergis maar na die crash zat de monoCOQUE er nog aan volgens mij
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 19:09
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:04 schreef Kale het volgende:
Ok, ben overtuigd nu maar blijf het wel een hele vreemde schade vinden voor een F1 wagen. Zeker omdat de voorwielen er ook nog aanzitten. Heb in 15 jaar F1 kijken nooit zoiets gezien, zou ook graag een filmpje van deze crash zien (als ie uberhaupt gefilmd is)
Herinner je je die peugeot van brundle die doormidden knakte terwijl ie de lucht invloog?
Kaledinsdag 17 augustus 2004 @ 19:11
ah, good old times

mn monocoque typefout was trouwens niet eens zo heel vreemd bedenk ik me net, het is tenslotte wel cockpit?!
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:09 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Herinner je je die peugeot van brundle die doormidden knakte terwijl ie de lucht invloog?
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:18 schreef Just.an.Illusion het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ja nee, hij reed tegen iemand achterop, vloog de lucht in, en klapte in de lucht al door midden. Het stuk waar de motor aan de monocoque vast zat schoot los.
Klonkdinsdag 17 augustus 2004 @ 19:27
Italiaanse auto's
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 19:34
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:27 schreef Klonk het volgende:
Italiaanse auto's
Je bedoelt dezelfde als die elke keer weer die race winnen?
operator82dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:39
Er is hier maar 1 foto van, dus nep.
BaraCudadinsdag 17 augustus 2004 @ 19:42
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:39 schreef operator82 het volgende:
Er is hier maar 1 foto van, dus nep.
Of je leest het topic even.

Heb 1 pagina terug bewijs geplaatst
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 19:46
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:39 schreef operator82 het volgende:
Er is hier maar 1 foto van, dus nep.
Sukkel
ook_gekdinsdag 17 augustus 2004 @ 19:53
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 19:59
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
Hier, blader hier maar eens doorheen (pijltjes rechtsboven foto)
http://www.barchetta.cc/A(...)1-demo/dsc-7112.html
BaraCudadinsdag 17 augustus 2004 @ 20:06
Hoeveel % van de mensen zal nu werkelijk een heel topic lezen? stelletje idiots!
operator82dinsdag 17 augustus 2004 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:42 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Of je leest het topic even.

Heb 1 pagina terug bewijs geplaatst
Die kan ook verzonnen zijn, en waaromis hier maar 1 foto van aangezien het iets merkwaardigs is, vele foto's fotosoepen is weer lastig, heur.
BaraCudadinsdag 17 augustus 2004 @ 20:10
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=6155

Kijk die foto's dan! daar staat die ferrari helemaal total loss op een trailer!
Klonkdinsdag 17 augustus 2004 @ 20:13
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
mits voldoende geld, en al een paar ferrari's kun je ze gewoon bij de fabriek kopen
smvsdinsdag 17 augustus 2004 @ 20:19
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 20:10 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=6155

Kijk die foto's dan! daar staat die ferrari helemaal total loss op een trailer!
doe geen moeite joh, één dwaas kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden.
keplerdinsdag 17 augustus 2004 @ 20:31
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
vorige week reden er 4 F1 ferrari kampioenschap auto's op zandvoort. Waarvan volgens mij 2 in het bezit van een Nederlander (prive bezit dus)
Alexxxxxdinsdag 17 augustus 2004 @ 20:57
tvp
engessadinsdag 17 augustus 2004 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 16:39 schreef Murray het volgende:
Met een normale F1 Ferrari lijkt het onmogelijk ja..

Maar misschien hebben ze van Koymans die monocock ooit eens doormidden gezaagd ofzo?

(Ik roep ook maar wat hoor )
Dat zal het wel geweest zijn. Die Kroymans schijnt een forse jongen te zijn (en zoals veel Nederlanders behoorlijk lang) en zal zijn Ferrari wel hebben laten verlengen waardoor er een "snee" in de monoqoque (ofzo ) zit waarop hij precies doormidden gebroken is. Easy as that.
Argentodinsdag 17 augustus 2004 @ 21:24
De foto is echt en is inderdaad van een evenement op Laguna Seca (in het kader van het Pebble Beach concours en Monterey Raceday) van afgelopen weekend. Het vreemde is dat de crash ook nog eens bij relatief lage snelheid plaatsvond. Dat blijkt ook wel uit het feit dat beide bardgeboards in de foto te zien zijn. Bij een serieuze impact zouden deze ver weg geslingerd zijn (bardgeboards zijn licht en breken relatief snel af). Waarschijnlijk dus toch een gevalletje van verzwakt carbonfibre. De breuklijn is ook veel te recht om aan te nemen dat deze schade puur en alleen van de aanrijding zelf afkomstig is. Het blijft een mysterieus ongeval. Misschien dat we er ooit nog duidelijkheid over krijgen.

ook_gek: Het is niet zo heel moeilijk om een Ferrari F1 in je bezit te krijgen. Veel verzamelaars hebben een F1 bolide in hun bezit. Tegenwoordig heeft Ferrari een speciale klantenafdeling voor ex-Formule 1 racers. Part of the deal is dan dat die afdeling het onderhoud verzorgen e.d. In de CAR van afgelopen juli staat een leuk artikel over een rijke Brit die zijn F2001 (ex-Schumacher) in ontvangst neemt en er op Fiorano een rondje meerijdt. Zoals gezegd is ook John Bosch een van die klanten. De F2002 die op Zandvoort reed tijdens de Masters was de donderdag daarvoor door Ferrari afgeleverd.
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 21:28
Wat denken veel mensen hier verstand te hebben van iets waar ze niets van weten zeg...
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 21:28
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
Blinde...

Overigens kun je die dingen 'gewoon' kopen. John Bosch heeft er 4, Paul Stoddart minstens 1 (ex-arrows (nee, niet van het failissement, maar toen het nog bestond)), Frits Kroymans die Ferrari. En dat zijn alleen de Nederlanders nog maar....
Just.an.Illusiondinsdag 17 augustus 2004 @ 21:28
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 20:06 schreef operator82 het volgende:

[..]

Die kan ook verzonnen zijn, en waaromis hier maar 1 foto van aangezien het iets merkwaardigs is, vele foto's fotosoepen is weer lastig, heur.
Blinde nr. 2
Argentodinsdag 17 augustus 2004 @ 21:34
Er zijn meer foto's van hoor.

Overigens blijkt dit chassis# 193 te zijn, hetzelfde chassis waarmee Schumacher in Silverstone 1999 crashte. Het vermoeden rijst dat het chassis na die crash niet goed gerepareerd is, maar dat lijkt onwaarschijnlijk omdat #193 wel degelijk nog is ingezet tijdens races na Silverstone in dat seizoen. Wel lijkt er sprake te zijn van een zwakte in het materiaal. Wellicht dat Ferrari zich er nog over uitlaat, want dit is voor Ferrari Clienti (de afdeling die klanten aan F1 auto's helpt) niet hele goeie reclame.
keplerdinsdag 17 augustus 2004 @ 21:40
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 21:34 schreef Argento het volgende:
Er zijn meer foto's van hoor.

Overigens blijkt dit chassis# 193 te zijn, hetzelfde chassis waarmee Schumacher in Silverstone 1999 crashte. Het vermoeden rijst dat het chassis na die crash niet goed gerepareerd is, maar dat lijkt onwaarschijnlijk omdat #193 wel degelijk nog is ingezet tijdens races na Silverstone in dat seizoen. Wel lijkt er sprake te zijn van een zwakte in het materiaal. Wellicht dat Ferrari zich er nog over uitlaat, want dit is voor Ferrari Clienti (de afdeling die klanten aan F1 auto's helpt) niet hele goeie reclame.
aan de foto's op dat andere forum te zien is tie eerst redelijk hard met de achterkant in de banden gekomen (is redelijk kapot) en toen met de neus tegen een muur getikt waarna de voorkant gewoon eraf brak. Want aan de neus is niet veel schade te zien...
Volgens mij heeft tie echt heeeel veeeeel geluk gehad, was tie eerst met de neus de muur ingedoken dan had tie niet veel benen meer gehad...
Drive-rdinsdag 17 augustus 2004 @ 21:44
Lees die pagina maar: Hij is met lage snelheid gecrashed. Gewoon in de bocht teveel gas erop (wel lage snelheid). Hierdoor overstuur en met de punt in de banden. Juist bij zo'n lage snelheid dwars met je punt in de banden maakt het mogelijk om een dergelijk scheur te krijgen. Verder dus vrij weinig schade, gewoon gek gecra
shed...
pandemondinsdag 17 augustus 2004 @ 21:46
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:12 schreef Kale het volgende:
Het kan trouwens niet, een F1 auto kan nooit op deze manier desintegeren
alles kan
Murraydinsdag 17 augustus 2004 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 21:44 schreef Drive-r het volgende:
Juist bij zo'n lage snelheid dwars met je punt in de banden maakt het mogelijk om een dergelijk scheur te krijgen.
Kom op zeg, hij hoort dan gewoon heel te blijven en niet *knak* doormidden te breken.
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 22:01
Op dat forum post een ooggetuige:
quote:
I was sitting under a tree at the exit of turn 6 and saw the whole thing. He wasn't going that fast, got on the throttle too early and spun to the inside and hit the right front on the inside tire wall. It wasn't that hard of a hit. It was scarry to see the driver sitting there with his legs hanging out, totally exposed. I'm glad the corner workers got the rest of the cars slowed down. The driver was Federico Kroymans, the Ferrari and Maserati importer for the Netherlands, the car is a F399. He was able to get himself out of the car and limp around. He is tall and a bit overweight, so I wonder if they modified the monoque for him to fit. It was a clean break at the bulkhead where the steering wheel attaches. I didn't take any pictures, it seemed kinda sick to...
Die gast vraagt zich dus af omdat Kroymans volgens hem groot en zwaar overkomt, of de F1 wagen aangepast is zodat Kroymans erin kan rijden. Het lijkt mij heel sterk dat ze die F1 wagen hebben aangepast om Korymans erin te kunnen krijgen, afgezien nog dat een carbon fibre monocoque 1 geheel is.
Drive-rdinsdag 17 augustus 2004 @ 22:04
Ik vraag me eigenlijk af sinds wanneer de monocoque verplicht is in de f1? Er is toch pas een paar jaar een regel dat hij echt een geheel moet zijn?
Drive-rdinsdag 17 augustus 2004 @ 22:07
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 21:50 schreef Murray het volgende:

[..]

Kom op zeg, hij hoort dan gewoon heel te blijven en niet *knak* doormidden te breken.
Ok, maar dat bedoel ik niet. Stel je gaat op hoge snelheid op dezelfde manier de banden in, dan krijg je een heel ander ongeluk. Bij hogere snelheid zal de neus misschien direct afbreken en de wagen spinnend weer de baan om stuiteren. Bij lagere snelheid bij de wagen met de neus 'hangen' in de banden, totdat hij knapt. Beetje lastig om uit te leggen. Beetje hetzelfde als wagen die met lage snelheden bij een haakse glijpartij kunnen rolle, terwijl dit bij hoge snelheid een minder groot gevaar is...
smvsdinsdag 17 augustus 2004 @ 22:09
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 22:01 schreef haaahaha het volgende:
Op dat forum post een ooggetuige:
[..]

Die gast vraagt zich dus af omdat Kroymans volgens hem groot en zwaar overkomt, of de F1 wagen aangepast is zodat Kroymans erin kan rijden. Het lijkt mij heel sterk dat ze die F1 wagen hebben aangepast om Korymans erin te kunnen krijgen, afgezien nog dat een carbon fibre monocoque 1 geheel is.
die kroymans heeft geld zat dus dat zal het probleem niet zijn. en ik denk dat aanpassen soms wel degelijk nodig is want f1 coureurs zijn nogal klein. verstappen had vaak al moeite om in een auto te passen, en dan hebben we het nog niet eens mansell met zijn vette pens. voor verstappen en mansell werden in het verleden zeker weten auto's aangepast.
quote:
Mansell signed a deal with McLaren for 1995 and he was to be paid £1,000,000 per race! When the car was ready it transpired that Mansell was too wide (fat) and could not fit in the car. Martin Brundle deputised for Mansell while they set about the task of re-designing the car to fit wide boy Mansell. When the car was ready it only took Mansell three races to jack it all in and go back into retirement. He complained that the car was too uncompetitive. A weak excuse. Alain Jones stuck it out in 1993 when he came out of retirement due to the re-introduction of flat bottomed cars!
bron: http://www.f1rogues.com (leuke site overigens)
haaahahadinsdag 17 augustus 2004 @ 22:11
Maar je hebt aanpassen en aanpassen. Hoe gaat dat aanpassen in z'n werk? Je gaat toch niet een F1 zo aanpassen zodat hij niet meer aan veiligheidseisen voldoet, ongeacht of ie nu in privebezit is of niet?
SimtekF1dinsdag 17 augustus 2004 @ 22:16
Ze moeten dat ding wel hebben aangepast, een F1 bak kan noooit op dat punt, met een lage snelheid breken.
Kijk maar wat voor crashes er de laatste paar jaren geweest zijn, alles vliegt eraf maar het gedeelte waar de coureur zit blijft altijd intact.
Conclusie: er moet wel aan gesleuteld zijn.
#ANONIEMdinsdag 17 augustus 2004 @ 23:41
Ik blijf het nogal vaag vinden, het is ( volgens die andere foto's ) echt keurig losgelaten, zelfs het Ferrari logo is precies door het midden en verder nog compleet. wielen voor zijn ook nog helemaal ok, en die breken erg vlug af

Maarja, je zult het nooit weten, of je moet het met eigen ogen gezien hebben

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2004 23:41:59 ]
Scrutinizerdinsdag 17 augustus 2004 @ 23:50
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:41 schreef Estolan het volgende:
Maarja, je zult het nooit weten, of je moet het met eigen ogen gezien hebben
De link staat eerder in het topic maar ik krijg de indruk dat velen hier alleen naar de foto's kijken en niet naar het ooggetuigeverslag van deze meneer
quote:
I was sitting under a tree at the exit of turn 6 and saw the whole thing. He wasn't going that fast, got on the throttle too early and spun to the inside and hit the right front on the inside tire wall. It wasn't that hard of a hit. It was scarry to see the driver sitting there with his legs hanging out, totally exposed. I'm glad the corner workers got the rest of the cars slowed down. The driver was Federico Kroymans, the Ferrari and Maserati importer for the Netherlands, the car is a F399. He was able to get himself out of the car and limp around. He is tall and a bit overweight, so I wonder if they modified the monoque for him to fit. It was a clean break at the bulkhead where the steering wheel attaches. I didn't take any pictures, it seemed kinda sick to...

Ciao,
__________________
John
Seattle, WA
#ANONIEMwoensdag 18 augustus 2004 @ 00:00
kan dan nog steeds een bullshit verhaal zijn???

in de Media word zoveel verdraaid oftewel, je bent er zelf bij geweest of niet, dat geeft de doorslag
Scrutinizerwoensdag 18 augustus 2004 @ 00:03
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:00 schreef Estolan het volgende:
kan dan nog steeds een bullshit verhaal zijn???

in de Media word zoveel verdraaid oftewel, je bent er zelf bij geweest of niet, dat geeft de doorslag
Tuurlijk. We zijn ook nooit op de maan geweest
Kalewoensdag 18 augustus 2004 @ 00:08
Wij zijn daar inerdaad nooit geweest. Zij wel! Armstrong, Aldrinn en die andere flapdrol
Scrutinizerwoensdag 18 augustus 2004 @ 00:13
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:08 schreef Kale het volgende:
Wij zijn daar inerdaad nooit geweest. Zij wel! Armstrong, Aldrinn en die andere flapdrol
Nee hoor, dat is een bullshitverhaal
#ANONIEMwoensdag 18 augustus 2004 @ 00:20
50/50 is het he
Kalewoensdag 18 augustus 2004 @ 00:22
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:13 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is een bullshitverhaal
je hebt gelijk, het schiet me in 1 keer weer te binnen. Alleen Tom Hanks is op de maan geweest
Lightwoensdag 18 augustus 2004 @ 18:54
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 21:28 schreef Just.an.Illusion het volgende:

[..]

Blinde...

Overigens kun je die dingen 'gewoon' kopen. John Bosch heeft er 4, Paul Stoddart minstens 1 (ex-arrows (nee, niet van het failissement, maar toen het nog bestond)), Frits Kroymans die Ferrari. En dat zijn alleen de Nederlanders nog maar....
Nou kan ik me vergissen, maar volgens mij is Paul Stoddart geen Nederlander hoor
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 19:03
Ow kut... Foutje...
BaraCudawoensdag 18 augustus 2004 @ 19:05
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 18:54 schreef Light het volgende:

[..]

Nou kan ik me vergissen, maar volgens mij is Paul Stoddart geen Nederlander hoor
En paul stoddart heeft er wel meer dan 1, die gast STIKT van de ouwe f1 wagens, en ook nog stuk of 4 2 zitters. Als hij dat geld eens in het team zou stoppen zou die schijtbak misschien vooruit komen.
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 19:08
Hahahaha...
NFSUndergroundIIwoensdag 18 augustus 2004 @ 19:21
Dit is echt!

Kijk maar naar die gozer die tijdens een Indy Car race zijn beide benen verloor!
Kalewoensdag 18 augustus 2004 @ 19:42
dat was onze grote vriend Alex Zanardi (volgens mij op de Lausitzring)
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 19:52
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:21 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Dit is echt!

Kijk maar naar die gozer die tijdens een Indy Car race zijn beide benen verloor!
Dat zijn ook wel ff andere auto's dan F1 wagens...
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 19:53
Kalewoensdag 18 augustus 2004 @ 19:55
vergeleken met de huidige F1-wagens zijn het zeepkisten
Rooliganwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:03
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:53 schreef Just.an.Illusion het volgende:
[afbeelding]
Hoort deze daar ook bij?
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:05
Ja.
Rooliganwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:09
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 20:05 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Ja.
Tering zeg....
Ben niet zo'n autosport-fan dus die crash is nieuw voor me, ook al is het alweer een tijdje geleden

[offtopic]
Nog een geweldige crash gevonden trouwens:


[/offtopic]
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:11
Heb je meer informatie over die laatste crash?
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:12


Ook cool.
Kalewoensdag 18 augustus 2004 @ 20:12
hehe, die gaat mooi hoog. doet me een beetje denken aan die crash die Wurz ooit had op LeMans. kreeg de wind onder zn mercedes(?) en ging ook skyhigh op het lange rechte stuk
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:13
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:14


http://home.wanadoo.nl/bartosa/germany2001/germany2001-057.htm
Rooliganwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:15
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 20:11 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Heb je meer informatie over die laatste crash?
ja hoor:
quote:
The worst accidents, in my opinion, are:
The disaster at Lemans '55 in which a car catapulted into the main grandstands, killing at least 80 people.
The crash of Sweede Savage at Indy in 1973, in which the car was completely destroyed, with the wreckage wrapping itself around him. Amazingly, he attempted to stand up with the twisted wreckage on him, and nearly survived until he got an infection in the hospital... he was so close to living, too.
The crash of Francois Cervert at Watkins Glen in 1973, in which his car flipped and dragged his body across the Armco for a few hundred yards...
The crash of Gordon Smiley at Indy in 1982. The car began to slide, and he overcorrected, smashing his fragile car headfirst into the wall, completely disintegrating the car, and probably himself.
The crash of Jeff Krosnoff in 1996 Montreal, in which he catapulted off the back of another car into a telephone pole and a tree, causing injuries similar to those of Zanardi, but worse... And horrifically in clear view of the television cameras.
The crash of Takashi Yokoyama in 1997 in Japanese F3. This crash is difficult to find information about, so I'll provide it. An earlier crash brought out the yellow flag, and the field was slowed down near the start-finish line. However, Yokoyama didn't see the flag, and careened into the back of another car... and this ensued.
And the most recent, the crash of Tony Renna in Indy testing in 2003. Find out the info yourself, I'm not really sure of much on that one.
bron
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:17
Hij is wel dood, dus. Die Takashi Yokoyama.
Takumiwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:27
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 20:31 schreef kepler het volgende:

[..]

vorige week reden er 4 F1 ferrari kampioenschap auto's op zandvoort. Waarvan volgens mij 2 in het bezit van een Nederlander (prive bezit dus)
Ze zijn alle 4 van John Bosch, hij heeft er 9

Berger 1995
Von Trip 1961
Villeneuve 1978
Alboreto 1986
Alesi 1992
Irvine 1999
Schumacher 2000
Schumacher 2001
Schumacher 2002

Die gele Enzo is ook van hem
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 20:47
En hij heeft ook nog een GTO enzo. Erg veel, in ieder geval.
Takumiwoensdag 18 augustus 2004 @ 21:16
Héél erg veel , naast de gewone straat Ferrari's heeft ie echt een hoop gruwelijke kunstwerkjes:

365 GTB/4
312 PB
512M
de 9 formule 1 auto's
een Lancia Delta S4 groep B rally auto

En natuurlijk een leuke racewagen: 575 GTC, de 360 van vorig jaar zal ie ook nog wel hebben natuurlijk, evenals de e30 M3 rally auto etc etc
John Bosch roelt!
Fulcrum_Xwoensdag 18 augustus 2004 @ 22:16
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 20:09 schreef Rooligan het volgende:

Nog een geweldige crash gevonden trouwens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[/offtopic]
ik mis de smiley waarbij de ogen uitpuilen, die zou hier wel toepasselijk zijn
blupwoensdag 18 augustus 2004 @ 22:21
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 20:03 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Hoort deze daar ook bij?
[afbeelding]
brrr, wtf is dat roode links boven? .
.
Just.an.Illusionwoensdag 18 augustus 2004 @ 22:31
Een stuk been...
trance40woensdag 18 augustus 2004 @ 22:45
quote:
so I wonder if they modified the monoque for him to fit
Slijptol er door stukkie er tussen en aan elkaar lijmen zullen ze wel gedacht hebben
yblokdijkwoensdag 18 augustus 2004 @ 22:49
Het verhaal is....
Posted by A3 on August 18, 2004 at 10:13:05. react

....dat meneer Kroymans de F399 met chassis nr. 193 in zijn bezit heeft. En laat dat nou net de auto zijn waar Schumacher mee is gecrashed in Silverstone 1999.
http://img65.exs.cx/img65/9295/silverstone_1999_aftermath_4.jpg

zag ik staan op het forum
keplerwoensdag 18 augustus 2004 @ 22:53
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 22:49 schreef yblokdijk het volgende:
Het verhaal is....
Posted by A3 on August 18, 2004 at 10:13:05. react

....dat meneer Kroymans de F399 met chassis nr. 193 in zijn bezit heeft. En laat dat nou net de auto zijn waar Schumacher mee is gecrashed in Silverstone 1999.
http://img65.exs.cx/img65/9295/silverstone_1999_aftermath_4.jpg

zag ik staan op het forum
en waarmee nog wel gewoon geraced is na die crash. En ik geloof er niks van dat Ferrari zo'n een F1 wagen laat rond rijden

zoals de meesten hier al zeggen paste die Nederlander er niet in en hebben ze het zelf (amateuristisch waarschijnlijk) aangepast
Takumidonderdag 19 augustus 2004 @ 10:03
"zoals de meesten hier al zeggen paste die Nederlander er niet in en hebben ze het zelf (amateuristisch waarschijnlijk) aangepast"

Deze auto's worden volledig onderhouden door Ferrari zelf. Ferrari heeft een heel F1 team losstaand van het WK team, speciaal voor de rijke heren die in het bezit zijn van F1's. Ze worden ook begeleid door dit team tijdens trackdays, het hele circus komt. Ferrari is daar heel serieus mee, met alles btw. Vooral bij de heren Kroymans en Bosch, dat zijn échte vrienden van Ferrari.
Toen de 2002 Ferrari van Schumi te koop werd aangeboden bijv, had John Bosch de eerste keus..
Ferrari is heel erg blij met deze heren, en steunen ze ten alle tijden maximaal.
keplerdonderdag 19 augustus 2004 @ 10:38
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:03 schreef Takumi het volgende:
"zoals de meesten hier al zeggen paste die Nederlander er niet in en hebben ze het zelf (amateuristisch waarschijnlijk) aangepast"

Deze auto's worden volledig onderhouden door Ferrari zelf. Ferrari heeft een heel F1 team losstaand van het WK team, speciaal voor de rijke heren die in het bezit zijn van F1's. Ze worden ook begeleid door dit team tijdens trackdays, het hele circus komt. Ferrari is daar heel serieus mee, met alles btw. Vooral bij de heren Kroymans en Bosch, dat zijn échte vrienden van Ferrari.
Toen de 2002 Ferrari van Schumi te koop werd aangeboden bijv, had John Bosch de eerste keus..
Ferrari is heel erg blij met deze heren, en steunen ze ten alle tijden maximaal.
echt waar dat wist ik niet. Maar dan hebben ze toch nog steeds iets niet goed gedaan. Want dit mag niet gebeuren namelijk
deliberatordonderdag 19 augustus 2004 @ 11:00
hier wat meer foto's van die F1 wagen.
Genomen op zandvoort door mij





de foto's zijn genomen in de tent achter de pitbox van Kroymans.
Op de achtergrond zie je ook nog de Ferrari Enzo staan.
Takumidonderdag 19 augustus 2004 @ 11:55
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:38 schreef kepler het volgende:

[..]

echt waar dat wist ik niet. Maar dan hebben ze toch nog steeds iets niet goed gedaan. Want dit mag niet gebeuren namelijk
Yep "Ferrari Corse Clienti"

"Under Corse Clienti's terms of the sale, for example, Ferrari will make sure you fit in the cockpit at no charge -- and, at a price, get a prominent driver to teach you the ropes, repair or replace any hand-made bits damaged while you're learning to drive it and service and maintain it."

http://www.drive.com.au/n(...)/09/FFX89GHTKRD.html

Wat er precies is fout gegaan wordt nog wel bekend gemaakt denk ik, ik zit inmiddels te wachten op reacties uit Hilversum over dit gebeuren.
Argentodonderdag 19 augustus 2004 @ 12:08
Het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat John Bosch (of Barron Connor Racing) de 156 F1 van Von Trips bezit. (het type waarin Von Trips en waardoor 14 toeschouwers het leven lieten tijdens Monza 1961). Al deze types zijn uiteindelijk door Ferrari zelf vernietigd. Er gaan geruchten dat er nog eentje is overgebleven en dat deze ergens in een Parijze kelder verblijft, maar dat zijn slechts geruchten. Wel is het mogelijk dat Bosch de hand heeft weten te leggen op de replica die gebouwd is voor Chris Rea en de film La Passione. Maar dat is 'slechts' een replica.
SimtekF1donderdag 19 augustus 2004 @ 12:08
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 20:12 schreef Kale het volgende:
hehe, die gaat mooi hoog. doet me een beetje denken aan die crash die Wurz ooit had op LeMans. kreeg de wind onder zn mercedes(?) en ging ook skyhigh op het lange rechte stuk
Dat was Mark Webber.
Argentodonderdag 19 augustus 2004 @ 12:08
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:08 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Dat was Mark Webber.
Ook, maar ik denk dat hij Peter Dumbreck bedoelt.
Just.an.Illusiondonderdag 19 augustus 2004 @ 12:35
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:08 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Dat was Mark Webber.
Er waren meer coureurs met dat probleem, echter die ongelukken zijn in trainingen al gebeurd.
Takumidonderdag 19 augustus 2004 @ 12:41
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:08 schreef Argento het volgende:
Het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat John Bosch (of Barron Connor Racing) de 156 F1 van Von Trips bezit. (het type waarin Von Trips en waardoor 14 toeschouwers het leven lieten tijdens Monza 1961). Al deze types zijn uiteindelijk door Ferrari zelf vernietigd. Er gaan geruchten dat er nog eentje is overgebleven en dat deze ergens in een Parijze kelder verblijft, maar dat zijn slechts geruchten. Wel is het mogelijk dat Bosch de hand heeft weten te leggen op de replica die gebouwd is voor Chris Rea en de film La Passione. Maar dat is 'slechts' een replica.
Klopt! Hij heeft de replica, hij heeft er echter wel het orginele 156 blok in laten bouwen.
Dus je hebt gelijk, hij heeft niet de orginele, die zijn er niet meer . De rest van de auto's zijn wel origineel
Xtr3mEdonderdag 19 augustus 2004 @ 15:54



Ook niet mis..
BaraCudadonderdag 19 augustus 2004 @ 18:12
Mijn god, als die vent nog leeft is hij zijn benen wel kwijt
mbvtdonderdag 19 augustus 2004 @ 21:18
Dat is Stan Fox tijdens de Indy 500. Hij heeft het overleefd, heeft lang moeten revalideren en volgens mij nooit meer geraced.

[ Bericht 0% gewijzigd door mbvt op 19-08-2004 21:27:50 ]
trance40donderdag 19 augustus 2004 @ 21:31
JEZUS! je zie ze benen gewoon bungelen
Argentodonderdag 19 augustus 2004 @ 23:22
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 18:12 schreef BaraCuda het volgende:
Mijn god, als die vent nog leeft is hij zijn benen wel kwijt
Het is inderdaad Stan Fox en hij heeft het overleefd. Hij is bovendien volledig hersteld van de crash. Inmiddels is hij helaas overleden. Hij kwam om bij een verkeersongeluk in Nieuw Zeeland in 2000.
VanBinsbergenLULzondag 22 augustus 2004 @ 09:39
Die crash van Stan Fox kwam ook gelijk bij mij bovendrijven...

Maar volgens mijn is die foto van de Ferrari nep. En als die niet nep is dan is het geen F1 wagen maar een bolderkar o.i.d. De monocoque van een F1 wagen is één geheel en loopt grof gezien van de ophanging van de voorwielen tot net achter de coureur. Daarbij is de monocoque vrijwel onverwoestbaar. Deze kan mijn inziens dus nooit zo afbreken als op de foto...
VanBinsbergenLULzondag 22 augustus 2004 @ 09:44
Ter illustratie, de monocoque:


Let wel: de coureur incl. ledematen zit IN de monocoque! Er steken dus geen benen/voeten uit!
Kierewiet1985zondag 22 augustus 2004 @ 11:17
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 09:44 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ter illustratie, de monocoque:
[afbeelding]

Let wel: de coureur incl. ledematen zit IN de monocoque! Er steken dus geen benen/voeten uit!
Je doet je onderschrift wel eer aan.... Er is in dit topic al genoeg bewijs geleverd dat dit echt is.
LEZEN
DABAMasterzondag 22 augustus 2004 @ 11:29
lucky guy... had mee moeten doen met de staats- en postcodeloterij
VanBinsbergenLULzondag 22 augustus 2004 @ 11:58
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:17 schreef Kierewiet1985 het volgende:

[..]

Je doet je onderschrift wel eer aan.... Er is in dit topic al genoeg bewijs geleverd dat dit echt is.
LEZEN
Jawohl... ik zie nu pas die andere foto's...

Toch blijf ik het vreemd vinden. Dit mag niet kunnen met een F1 auto... en al helemaal niet met dit kleine "tikje" van dhr. Kroymans.

Ik weet niet waar ze die bolide vandaan hebben getrokken, maar een FIA veiligheidsstempel zal 'ie wel niet hebben...

LOI zelfbouwpakket?
ThE_EDzondag 22 augustus 2004 @ 12:01
Ik vind het maar een raar verhaal hoor.
Najrazondag 22 augustus 2004 @ 12:03
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:31 schreef trance40 het volgende:
JEZUS! je zie ze benen gewoon bungelen
Bij de crash van Zanardi zie je het vlees van zijn benen vliegen.
haaahahazondag 22 augustus 2004 @ 12:04
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:58 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:


Ik weet niet waar ze die bolide vandaan hebben getrokken, maar een FIA veiligheidsstempel zal 'ie wel niet hebben...

LOI zelfbouwpakket?
Blijkbaar lees je nog niet goed genoeg.
ook_gekzondag 22 augustus 2004 @ 12:09
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:00 schreef deliberator het volgende:
hier wat meer foto's van die F1 wagen.
Genomen op zandvoort door mij

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

de foto's zijn genomen in de tent achter de pitbox van Kroymans.
Op de achtergrond zie je ook nog de Ferrari Enzo staan.

zo nu heb je de F1 en de enzo
BaraCudazondag 22 augustus 2004 @ 17:25
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:29 schreef DABAMaster het volgende:
lucky guy... had mee moeten doen met de staats- en postcodeloterij
Geloof niet dat die hem nog veel rijker kunnen maken hoor
haaahahadinsdag 24 augustus 2004 @ 09:30
Een foto van na de crash van schumacher in dezelfde ferrari.