abonnement Unibet Coolblue
pi_21344390
Verslagje van de wedstrijd
quote:
Drie inningen duurde de lijdensweg van Nederland in de wedstrijd tegen Canada. Mede door drie homeruns van de Candese slagploeg kwam de ploeg in de vierde inning al op een riante 0-7 voorsprong. Nederland kon geen enkele keer druk zetten op de Canadese verdediging. Evenals een dag eerder produceerde de slagploeg van Oranje ook nu te weinig hits. Opnieuw moest Nederland hierdoor een nederlaag op de Olympische Spelen incasseren. Na de goede start tegen Griekenland zullen de honkballers van Robert Eenhoorn nu alle zeilen moeten bijzetten om uitzicht te houden op een plaats in de halve finale.

Nederland nam al twee keer eerder deel aan de Olympische Spelen sinds honkbal een officiële status had gekregen. Het leverde zowel in Atlanta als in Sydney een vijfde plaats op. Met de komst van verschillende Antilliaanse en Arubaanse profspelers werd Nederland echter steeds meer verwend. En dus groeide de hoop op een Olympische medaille bij Oranje.
Na het winnen van de Haarlemse Honkbalweek, voor het eerst in de historie, en een derde plaats op het pré-Olympisch toernooi vertrokken Robert Eenhoorn en co. vol goede moed richting Athene.

Om ook daadwerkelijk de halve finale te kunnen bereiken, speelt Nederland nog cruciale duels tegen Italië, Chinese Taipei en Australië. De eerste taak volbrachten de Nederlandse honkballers al. Griekenland werd met 0-11 verslagen. Een overwinning op Canada was niet noodzakelijk, maar zou Nederland wel in een riante positie brengen.

Homerun

Een overwinning op de Noord-Amerikaanse ploeg, bestaande uit vijftien voormalig Major Leaguers, bleek echter teveel van het goede. Welke bal startend werper Patrick Beljaards ook gooide, alles kwam vol op de knuppels van de Canadese slagploeg. Dit leverde in de tweede inning al direct een 0-3 voorsprong op voor Canada. De ploeg kreeg na een geraakt werper voor Todd Betts en een honkslag van Adam Stern met twee uit twee lopers op de honken. Hierna zette Peter Orr de toon. Met een verre homerun bracht Orr drie punten over de thuisplaat.
Vanaf dat moment werd de wedstrijd voor Nederland een lijdensweg. In de eerste vier inningen mepten de Canadese honkballers al tien honkslagen bij elkaar. Zelfs de wissel van Alexander Smit voor Patrick Beljaards leek in eerste instantie niets uit te halen.

Nadat Beljaards in de derde inning al de tweede homerun had tegen gekregen van Pierre-Luc Laforest, incasseerde Smit de derde hekklap. Ditmaal sloeg Richard Clapp de bal het stadion uit voor een solohomerun. Daarvoor had Canada de stand al op 0-5 gebracht na honkslagen van Jeff Guiel en Adam Stern op het werpen van Beljaards. Met Smit op de heuvel zorgden een tweehonkslag voor Danny Klassen en een honkslag voor Pierre LaForest zelfs voor een riante 0-7 voorsprong.

De Canadese werper Shawn Hill had een eenvoudiger begin. Hill maakt al enige tijd deel uit van het Canadese team. Zo kwalificeerde hij zich vorig jaar met het nationaal team voor de Olympische Spelen. Dit seizoen speelde Hill drie wedstrijden voor de hoofdmacht van Montreal Expos. Eind juli werd hij door zijn club teruggezet naar het Double A-team Harrisburg Senators. Hierdoor werd hij net op tijd beschikbaar voor het Canadese nationale team.
Met Canada nam hij voor aanvang van de Olympische Spelen deel aan het pré-Olympisch toernooi. In de laatste wedstrijd gooide Hill vijf sterke inningen (5-0-3-0) in het met 2-1 gewonnen duel tegen Chinese Taipei.

Shutout

Tegen Nederland gooide Hill vijf puntloze inningen. In de beginfase kreeg hij alleen een honkslag van Dirk van 't Klooster, een infieldhit van Ralph Milliard en een tweepitter van Shurendell de Caster tegen. Geen enkele keer kwam hij echt in de problemen.
Ook zijn opvolger Mike Kusiewicz begon met hulp van zijn veld sterk aan de wedstrijd. Een geraakt werper voor Ivanon Coffie werd gevolgd door een solide dubbelspel, waarna Dirk van 't Klooster voor de derde nul sneuvelde op het eerste honk. In de laatste drie inningen kwamen nog eens drie Canadese werpers in de wedstrijd. Zij hielden Nederland op de nul, waardoor Canada na de 7-0 zege op Chinese Taipei voor de tweede maal een shutout boekte.

Hoewel Canada snel op een ruime voorsprong kwam, slaagde de ploeg er niet in de wedstrijd vroegtijdig te beëindigen. Na de dramatisch verlopen vierde inning kwam reliever Alexander Smit steeds beter in de wedstrijd. Zo kon Nederland zes mensen op rij uitschakelen alvorens Danny Klassen in de zevende inning een tweehonkslag produceerde. Het bleek de enige honkslag, die Smit in de rest van dit duel hoefde te incasseren. Daarmee maakte de werper uit de Minnesota Twins-organisatie een sterke indruk en bespaarde hij Nederland een verdere vernedering.

Nederland begon de wedstrijd tegen Canada opnieuw in dezelfde opstelling met Ralph Milliard (tweede honk), gevolgd door Eugene Kingsale (midveld), Ivanon Coffie (derde honk), Sharnol Adriana (aangewezen slagman), Dirk van 't Klooster (rechtsveld), Shurendell De Caster (eerste honk), Wladimir Balentien (linksveld), Chairon Isenia (catcher) en Raily Legito (korte stop). Halverwege de wedstrijd werd Isenia vervangen door Maikel Benner, nam Johnny Balentina de plaats in van Wladimir Balentien en mocht Sidney de Jong in de negende inning slaan in plaats van Sharnol Adriana.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:19:45 #202
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21344460
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ben het wel een beetje met je eens, maar er is niets zo leuk als kijken naar een melig potje herensoftbal door oud-honkballers!
Krijgt dan al heel snel een 'Harlem Globetrotters' idee. Altijd heel leuk om te zien!
nooit hoofdklasse aan het werk gezien begrijp ik, geeft niet maar dan heeft je post ook weinig zin.
Het spel gaat nl een stukje sneller dan bij honkbal !!!

zocht nog ff wat op :
quote:
Question:
What is the fastest speed (mph) that a pitcher can throw the ball in fastpitch ball? Please send male and female. Thanks, Harry
Athlete:
Stacey Farnworth
Answer: The fastest pitch for a female softball pitcher would be 70 mph, which is very rare. Most throw in the high fifties/low sixties. This is from 40 to 43 feet. Men can get as high as the low hundreds from 46 feet.
quote:
Major League Baseball

Fastest recorded pitch: 100.9 mph. California Angels flamethrower Nolan Ryan's 100.9 mph pitch against the Chicago White Sox in 1974 is still listed as the fastest "recorded" pitch, but many would argue with this, citing the difference in radar gun calibration. Among those thought to have thrown pitches over 100 mph are Walter Johnson, Bob Feller, and Rob Dibble, along with current pitchers Billy Koch, Robb Nen, Randy Johnson, and Mark Wohlers.
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_21344497
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:19 schreef Bjoro het volgende:

nooit hoofdklasse aan het werk gezien begrijp ik, geeft niet maar dan heeft je post ook weinig zin.
Het spel gaat nl een stukje sneller dan bij honkbal !!!
Softball gaat alleen maar sneller omdat de afstanden korter zijn dan bij honkbal. Als ze op de zelfde afstanden zouden spelen gaat honkbal wel sneller.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_21344532
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:21 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Softball gaat alleen maar sneller omdat de afstanden korter zijn dan bij honkbal. Als ze op de zelfde afstanden zouden spelen gaat honkbal wel sneller.
Vandaar dat de Nederlandse softbalheren in Europa niets voorstellen
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:25:01 #205
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21344575
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:21 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Softball gaat alleen maar sneller omdat de afstanden korter zijn dan bij honkbal. Als ze op de zelfde afstanden zouden spelen gaat honkbal wel sneller.
dat klopt idd !
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:23 schreef okee6 het volgende:
Vandaar dat de Nederlandse softbalheren in Europa niets voorstellen
wat heeft dat er mee te maken dan ??
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_21344620
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:19 schreef Bjoro het volgende:
hoofdklasse
Wij hebben een team in de heren softball hoofdklasse en de gedachte bierteam kan ik niet onderdrukken. Ik mag af en toe invallen als ze een mannetje tekort hebben. (ik speel (inmiddels ) in het tweede honkbalteam) Het lijkt sneller omdat het veld echt heeeeeel veeeeel kleiner is.

(pupillenveld)
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:27:26 #207
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_21344624
tvp voordat dit topic vol is
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_21344629
Tnxx voor het verslag K.Ruigb.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:27:56 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_21344634
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:13 schreef Bayer het volgende:

[..]

Daar hoor ik bij.
Heerlijk, niet trainen en door de week je wedstrijdje spelen.
En waar kunnen we jou dan wel niet bewonderen?
***
pi_21344658
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:27 schreef Bluezz het volgende:
Tnxx voor het verslag K.Ruigb.
Geen dank, eventueel kun je ook verslagen van andere teams lezen op: http://www.honkbalsite.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapt.Ruigbaard op 17-08-2004 12:30:11 (typo) ]
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:30:09 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_21344672
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:19 schreef Bjoro het volgende:

[..]

nooit hoofdklasse aan het werk gezien begrijp ik, geeft niet maar dan heeft je post ook weinig zin.
Het spel gaat nl een stukje sneller dan bij honkbal !!!
Echt hoofdklasse softbal ook wel gezien, en ik kijk daar altijd vol bewondering naar, want het is idd de snelheid van het spelletje wat dat zo vreselijk boeiend maakt.
Alleen ik vind het leuker om mensen gewoon met dikke lol een potje met elkaar te ballen enzo...
***
pi_21344735
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:29 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:


Geen dank, eventueel kun je ook verslagen van andere teams lezen op: http://www.honkbalsite.nl
Ja, weet ik, maar ik vind dit gezelliger
pi_21344749
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
En waar kunnen we jou dan wel niet bewonderen?
Zeg ik niet, maar het is een Amsterdamse club.

[offtopic]
Ik zit een tijdje (jaar) in Groningen en ik zat aan Caribe te denken, lekker gezellig.
Tips anyone?
[/offtopic]
pi_21344791
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:33 schreef Bayer het volgende:

[..]

Zeg ik niet, maar het is een Amsterdamse club.
Pirates dus
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_21344818
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:35 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Pirates dus
Ohnee wacht die spelen geen hoofdklassen heren softbal.
Dan is het TIW Survivors
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_21344858
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:36 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
TIW Survivors
You fuckin' bastard.
pi_21344870
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:38 schreef Bayer het volgende:

[..]

You fuckin' bastard.
Maar jij speelt daar in het 2de honkbalteam?
Dan heb ik nog tegen je gespeeld
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:39:24 #218
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21344876
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:38 schreef Bayer het volgende:

[..]

You fuckin' bastard.
da's toch Diemen ??
en die hebben 2 teams in de hoofdklasse
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_21344913
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:39 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Dan heb ik nog tegen je gespeeld
Weet ik niet.
Ik ben trouwens nog uit de HCTIW-tijd.
pi_21344931
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:41 schreef Bayer het volgende:

[..]

Weet ik niet.
Ik ben trouwens nog uit de HCTIW-tijd.
Toen was ik zelf nog maar een klein peanutballertje
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_21344942
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:42 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Toen was ik zelf nog maar een klein peanutballertje
Dat was er in mijn tijd nog niet.

Honkballen zal je!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:44:08 #222
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_21344952
ik heb niet zoveel verstand van deze sport, maar waarom sloeg die nederlander die op het laatst mocht slaan 3x over of onder de bal?
als je veel traint dan kan je die bal toch slaan?
die canadezen waren er ook goed in
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:46:27 #223
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21345001
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:27 schreef Bayer het volgende:
Wij hebben een team in de heren softball hoofdklasse en de gedachte bierteam kan ik niet onderdrukken. Ik mag af en toe invallen als ze een mannetje tekort hebben.
spreek wel eens mensen (ook (ex) TIW) vd softball, maar die trainen gewoon 2x in de week en spelen in het weekend een dubbel........dus echt niveau bierteam al lusten ze best wel een biertje natuurlijk, maar dan is hoofdklasse amateur voetbal ook een bierteam in jouw woorden
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_21345002
Honkbal Club Trainen Is Winnen!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:47:23 #225
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21345018
Ik vind die Nederlanders niet echt olypisch, ze zitten als een yankee aan de kauwtabak en spugen iedere 10 seconden op Olympisch gras. A-sociale, voor mij mogen ze er direct uitvliegen.

Gisteren hebben ze gelukkig verloren
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')