abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21362311
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:30 schreef TC03 het volgende:
Ik zou het wel stoer vinden als er een DVD wisselaar functie oid in zou zitten. Zou wel makkelijk zijn, als je verslingerd bent aan twee spellen.
Bedoel je dan dat je 2 games tegelijk kan spelen? Dat zou wel extreem multi-tasken zijn
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:45:11 #52
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_21362339
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:44 schreef Rag het volgende:

[..]

Bedoel je dan dat je 2 games tegelijk kan spelen? Dat zou wel extreem multi-tasken zijn
Nee, maar dat je door kan spelen en alvast een volgend spel erin kan doen. Net zoals als bij een CD speler, alleen dan met games .
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:52:19 #53
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21362493
Dat zou de meest nutteloze toevoeging zijn Zorgt ook niet voor compacte consoles, voor zover dat natuurlijk een eis is. Het enige wat ik er echt in zou willen zien zijn alternatieven voor DVDs. Er moet toch eindelijk eens afgestapt worden van die optische media, die zo ontzettend kwetsbaar zijn in vergelijking tot grote geheugenkaarten. Jammer dat grote geheugenkaarten van enkele gigabytes veel te duur zijn om te produceren, maar een tijdelijke oplossing als het kopieren van games naar een harde schijf terwijl je de schijf wel in je Xbox moet hebben (tegen piraterij) zou mooi zijn. En dan gewoon elk half uur controleren of je wel een originele schijf in je game hebt, zoniet een error geven a la XIII.

Ohja, en support voor meerdere outputs tegelijk zou wel leuk zijn. 2 TV's, 1 console, 2 gamers, splitscreen verleden tijd.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:53:52 #54
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_21362516
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:52 schreef twi het volgende:
Dat zou de meest nutteloze toevoeging zijn

Ik zou het wel handig vinden voor als je bijv. een invite accepteert voor een andere game op Live .
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_21362576
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik zou het wel handig vinden voor als je bijv. een invite accepteert voor een andere game op Live .
't enige wat ik kan indenken is dat 't om twee redenen handig zou kunnen zijn:

1) Als de game al word ge pre-load. Ofwel, dat je niet eerst 2 minuten moet wachten voordat die game geladen is.
2) 't scheelt weer opstaan vanuit je relaxte zitding
quote:
Ohja, en support voor meerdere outputs tegelijk zou wel leuk zijn. 2 TV's, 1 console, 2 gamers, splitscreen verleden tijd.
Idd! Zo hinderlijk dat splitscreen af en toe. Enige spel wat lekker gamed met splitscreen is mario kart voor de snes. Voor de rest is 't meestal maar bagger, ook Halo de multi-player (1 vs 1) levels zijn bijvoorbeeld zo hinderlijk, je kan zien waar de ander snipert. Of is dat weer een voordeel?

[ Bericht 12% gewijzigd door Rag op 18-08-2004 01:01:56 (toe-voeg-gink-je) ]
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
  woensdag 18 augustus 2004 @ 01:05:13 #56
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_21362714
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:29 schreef twi het volgende:
Ik ben het eens dat het grootste gedeelte van de online gamers van het mannelijke geslacht zijn met de leeftijd 15-30, maar waarom zou dat nou weer gepaard moeten gaan met ongevarieerde sociale levens? Dat is een kul-vooroordeel wat nergens op gebaseerd is, net als dat de gemiddelde Nintendo-gamer de leeftijd van 12-18 bevat en alleen maar van blije kleurtjes en kinderliedjes houdt.

Wat jij met je post impliceert is dat mensen die met een console online gamen geen interessant sociaal leven hebben, maar gezinnen die samen partygames spelen dit wel hebben (aangezien dit in jouw ogen klaarblijkelijk toch wel een doorslaand succes gaat worden, wat jij blijkbaar niet vindt van de diensten van Sony en Microsoft).
Was net mijn antwoord aan het formuleren en toen kwam twi... en toen was formuleren niet meer nodig.. aangezien deze quote precies de lading dekt.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 01:16:11 #57
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21362920
quote:
Dat zou de meest nutteloze toevoeging zijn Zorgt ook niet voor compacte consoles, voor zover dat natuurlijk een eis is. Het enige wat ik er echt in zou willen zien zijn alternatieven voor DVDs. Er moet toch eindelijk eens afgestapt worden van die optische media, die zo ontzettend kwetsbaar zijn in vergelijking tot grote geheugenkaarten. Jammer dat grote geheugenkaarten van enkele gigabytes veel te duur zijn om te produceren, maar een tijdelijke oplossing als het kopieren van games naar een harde schijf terwijl je de schijf wel in je Xbox moet hebben (tegen piraterij) zou mooi zijn. En dan gewoon elk half uur controleren of je wel een originele schijf in je game hebt, zoniet een error geven a la XIII.
whaha

ja handig zeg. begint een beetje op installeren te lijken voor de pc. dus telkens als je een nieuw spel wil spelen moet je eerst 1.5 gig overkopiėren naar je HD? not!
maar sowieso een beetje nutteloos he? als de disc dan kapot gaat kan je nog niet verder spelen omdat je een error krijgt. en piraterij houd je er echt niet mee tegen. die proppen er gewoon een modchip in en het kan weer.
piraterij komt zelfs op de gamecube voor, dat houd je niet tegen.

maar zolang de huidige games nog niet eens de helft gebruiken van wat de dvd te bieden heeft lijkt het me overbodig te wisselen.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 01:43:26 #58
66779 Brasco125
pi_21363327
Kan het toch ff niet laten.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:05 schreef Kiff het volgende:

Ik heb het nergens over problemen of over de liquiditeit van Nintendo op het moment. Dankzij jouw vooringenomen aanname dat ik een Nintendo obsessie heb (in hoe verre dat waar is is in deze discussie irrelevant, het zal echter wel door m'n avatar komen), lees je dingen die ik niet geschreven heb waarschijnlijk. Op je teentjes getrapt door de harde waarheid? De meeste online gamers zijn gasten tussen de 15 en 30 lijkt mij, indien dit niet het geval is, zie ik graag het tegendeel bewezen. Dit was geen generalisering (dat zou het wel zijn geweest als ik zou zeggen/denken dat ALLE onlinegamers tot genoemde categorie behoren en dat deed ik niet).
De waarheid kan ik wel dragen, aangezien de waarheid niks met jouw statement te maken heeft. Even voor de duidelijk: Generaliseren is niet zeggen dat IEDEREEN tot de groep behoord maar de MEERDERHEID. Meeste gamers zijn tussen 15 en 30. Maar waar het omdraait laat je nu gemaks halve even achterwege. De sociale variatie in het verhaal: Jouw zogenaamde harde waarheid is een loze opmerking zonder onderbouwing of functie in zijn algeheel, tenzij je je zelf verheven voelt boven de rest als niet lanner met een gevarieerd sociale achtergrond.

Buiten dat ik en de mensen mijn friendslist hebben een normaal sociaal leven (een term die je er ook maar zelf bij gehaald hebt, 90% van nederland hangt geeuwend voor de buis ) waaronder ik heb kunnen ontdekken: vaders, rock-muziekanten, allround nerds, kakkers, zelfstandig ondernemers, (enkele) vrouwen, Kinderen met irritante piepstemmetjes, skaters, Automonteurs en diverse andere 'klassen'.. Jij weet dus duidelijk niet waar je het over hebt.
quote:
Ik heb nergens iets klakkeloos aangenomen of als waarheid gepresenteerd. Dat jullie niet begrijpend lezen kunnen is jammer.
quote:
Op je teentjes getrapt door de harde waarheid?
De Harde Waarheid niet de waarheid De Harde Waarheid... niet de harde waarheid.. Joh vertel nou, wat is het nou???
quote:
Nogmaals de niet rhetorisch bedoelde vraag : " Denk je dat dat niet zo is dan? Of leg ik de vinger op een te gevoelige plek?". Wil degene die denkt dat (momenteel; de situatie anno 2004) de meerderheid van de netwerkgamers NIET bestaat uit mannen tussen de 15 en 30, waarvan de meerderheid een niet al te gevarieerd sociaal leven heeft het laten weten. Graag lees ik daarbij ook een beschrijving die de meerderheid of het grootste deel van de netwerkgamers wel correct karakteriseert.
Ten eerste : leeftijd, goh die gooi kunnen we allemaal maken, JA dus. Daar komt een amateur volkenkundig ing. zoals jij dus ook nog wel achter. Heb toch nergens gezegd dat het niet zo was! Net of dat het grote hekelpunt is , De rest van je stelling is gebaseerd op loze aannames en personelijke eenzijdige inschatting.

Ik denk dat je wel wat meer sociale variatie nodig hebt om werkelijk een nuttige mening te kunnen ventileren.
pi_21365905
Ik beweer nergens dat ik zelf een rijk gevarieerd sociaal leven heb (wat dat dan ook moge zijn).
Ik heb nergens proberen te flamen of iemand willen aanvallen. Dit gaat naar mijn inziens nergens meer over en is eigenlijk zonde van het topic. Wellicht kunnen we voorstellen om onze posts of de flauwe gedeeltes er uit te laten editten.
Ik ben echt njet te flauw om de hand in eigen boezem te steken; volgens de definitie van velen val ik ongetwijfeld ook in de 'nerdcategorie' door mijn game en internetgedrag. Helaas heb ik geen netwerkspellen, anders had ik deze loze discussie graag met een leuk spelletje voortgezet. Jullie hadden me dan op een creatievere manier kunnen 'inmaken' Want goed in spelletjes a la Quake enzo ben ik niet.

Ik ken trouwens niemand met een xbox en heb er ook nog nooit op gespeeld, vandaar dat ik moeilijk iets kan zeggen over mogelijke toekomstontwikkelingen van dat apparaat. Ook heb ik nog nooit online gespeeld met een ps2.

Ontopic: een console met meerdere uitgangen lijkt me handig.Nog handiger kan het als er een tweede (optioneel) signaal uit zou komen voor een tweede tv... dan heb je gelijk dualscreen mogelijkheden, net als op die vage handheld waar Nintendo mee komt (wat natuurlijk gewoon een gameboy is, ook al beweren ze van niet?)
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 10:20:08 #60
66779 Brasco125
pi_21366493
Kiff: ik heb mijn zegje gedaan, klaar.

Ik wil ook op geen enkele manier iets pc achtigs moet gebeuren op mijn next gen console. Geen installaties, geen gewissel met cd/dvd/blue ray of whatever. Zal ook niet gebeuren. Er worden toch telkens weer nieuwste disc-formaten gebruikt om piraterij tegen te gaan, kijk maar naar de PS3 met zijn blue ray technologie.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:16:43 #61
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_21368913
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 01:16 schreef rockstah het volgende:
whaha

ja handig zeg. begint een beetje op installeren te lijken voor de pc. dus telkens als je een nieuw spel wil spelen moet je eerst 1.5 gig overkopiėren naar je HD? not!
Een installatie of een iso op je harde schijf inderdaad, maar dan de legale versie ervan. Ik weet dat 't niet ideaal is, en moet ook alleen als optie zijn (als in: je kunt ook van de disc spelen, maar als je minder laadtijd wilt, kun je 'm ook op de harde schijf zetten).

Ik zie in dat het niet ideaal is, maar ik wil gewoon wat aan de laadtijden doen, aangezien deze bij sommige games zo ontzettend irritant zijn. De Xbox doet er al wat aan door de 3 games die je als laatste speelt in het geheugen op te slaan, zodat ze sneller starten dan andere games, maar nu ik net bijvoorbeeld KOTOR heb gespeeld, zijn die laadtijden eigenlijk best wel schandalig te noemen. Dat moet beter kunnen. Het naar een harde schijf kopieren is geen ideale oplossing, zeker niet, maar misschien is het een opzetje naar het oplossen van het probleem. Liever zie ik gewoon dat dat hele optische medium wordt gedumpt, want in principe is dat natuurlijk ontzettend ouderwets en eigenlijk een lachertje om ervan uit te gaan dat die optische technieken voor data nog minstens tien jaar mee moeten gaan. Dirty discs, de breekbaarheid ervan en dat wisselen van discs de hele tijd komt m'n oren uit.

Flashkaartjes van een paar gigabyte kosten ook gelijk een paar duizend euro, dus dat is geen mogelijkheid, maar ik zie verder ook weinig anders (behalve het direct downloaden / online kopen a la Steam ofzo, maar daar ben ik tegenstander van, dan valt de hele tweedehands handel weg, en heb je ook niks tastbaars na aanschaf van een product van tientallen euro's). Voorlopig zitten we vast aan inferieure optische techniek, en dat is voor de laadtijden gewoon funest tenzij je zo'n game tijdelijk in zijn geheel in het geheugen kan zetten. Misschien wat slimmere caching technieken (even idlen of lang in een bepaald level blijven, en de nieuwe levels worden ondertussen geladen bijvoorbeeld).
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:31:22 #62
66779 Brasco125
pi_21369281
Enige waarom het optische medium wordt gebruikt is ook de lage kosten anders hadden we nu nogsteeds cartridges gehad (wat eigenlijk ook gewoon een flashkaartje is).

In de tussen tijd is het gewoon belangrijk dat de dev's wat beter hun best doen om laadtijden te beperken. DTM Racer 2 heeft,zeker in de menu's, amper laadtijden. De enige noemenswaardige laadtijd heb je als je vanuit menuinterface naar de race overschakeld. Deze is acceptabel. Bij top spin daarintegen moet je voor elk menu schermpje 15 sec. wachten. Dat is schandalig en nergens voor nodig. Amped is ook zo'n titel.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:40:47 #63
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21436306
------------------------------BIG MEDIA UPDATE-------------------------
wat rondgezocht en flink wat zooi gevonden, ontwerpen die al gepost zijn not included.

ps3 pics:

ze word er alleen maar lelijker op

xbox 2:
wat uber 1337 geleakte high quality hard to find high res. official xbox2 concept pics:

vond ook nog wat mooie xbox interieur pics

het bekende nietszeggende xbox 2 tech plaatje (verklaar ik later):

kennen jullie vast ook nog wel:

maar goed, na wat moeite toch nog wat serieus weten te vinden:

nintendo revolution:
ik heb een dappere poging gewaagd maar heb niet echt iets gevonden wat erop lijkt:

maar goed, zodra er wat meer over bekent word zal er wel meer concept art komen.

en dat was het
mijn favorieten staan in de op
ben ook bezig aan een grote info update.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')