abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2004 @ 17:39:30 #1
63302 rockstah
New World Disorder
pi_21326445
------------------------------------------DE CONSOLE WARS---------------------------------------------

Ten eerste hoop ik na lang zoeken dat hier nog geen topic van is. Zo ja, dan mag hij dicht. (die andere dan eh? )

Oh great, weer zo'n standaart "mijn console is de beste" topic

Dat zou het natuurlijk kunnen worden, maar ik ga proberen het dit keer iets anders te doen.

Hoe dan?

Lees eerst maar eens rustig de OP door.

Ok, maar wat moeten we hier doen dan

Erachter komen welke console technisch het beste word, welke gaat floppen, welke de meeste zal verkopen, dat soort dingen.

Om te zorgen dat alles soepeltjes loopt heb ik wat regeltjes samengesteld.

Jij en regels???? Maar jij bent de irritanste kleuter die ik ooit gezien heb!

Het is dan ook puur uit eigen belang

Nou, vertel ze eens dan

Goed. Ten eerste:

Wat mag hier niet?

• Er gaat NIET gepraat worden over welke console jij gaat kopen, daar gaat dit topic niet over.

• We gaan GEEN ononderbouwde posts die nergens over gaan plaatsen.

En dat was het

Wat moet hier dan wel?

• Ten eerste wil ik jullie vragen je eerst wat te verdiepen in de consoles voor jullie dingen gaan posten, ik zal wat standaart info posten over alle drie de consoles om mee te beginnen

• Er moet vooral veel gaflamed worden natuurlijk

• Dat was een grapje, laat andere mensen in hun waarde tenzij ze echt achterlijke zooi posten.

• Je posts MOETEN gebaseert zijn op FEITEN, niet op meningen. Dus geen: "ik koop die (<--- wat sowieso al niet mag) omdat ik die spellen het leukst vind"
    Een uitzondering daarop is dat je een andere console wel kan aanvallen op het spellenaanbod, zolang het maar goed onderbouwd is.

En uhm.. ja, de rest verzin ik er later wel bij.

GOED, EN DE DEELNEMERS ZIJN:

Als iemand nog iets toe te voegen heeft meld dat dan even.

---------------------DE XBOX NEXT----------------------

Mogelijke namen: X2, Xenon.

Mogelijk uiterlijk:

Mogelijke technische specs:

IBM zou aan een nieuw chipset voor de X2 aan het werken zijn. Hij zal mogelijk uit 3 powerPC G5 processors bestaan waarvan elk op een snelheid van 3.5 GHz zou lopen.
    Dat betekent dus dat de spellen heel mooi en soepel zullen lopen terwijl ze er geweldig uitzien.
    Als deze specs correct zijn zou de X2 ongeveer 21 miljard instructies per seconde moeten kunnen verwerken. Dat is 10 keer zoveel als de huidige XBOX. (!)

Het enige nadeel hieraan is dus dat hij niet backwards compatible zal zijn. En hoewel er gebleken is dat slechts 10% van de ps2 bezitters daar ook daadwerkelijk gebruik van maakte is dat toch 10% die microsoft absoluut niet kan missen. Vandaar dat ze mogelijk aan emuleer software aan het werken zijn.

En ja, het zijn gemodificeerde versies van de processor van de apple G5, who cares?
    Ja, misschien apple,. maar daar gaat het niet om.

De GPU: (geen zin om te vertalen)
    "Microsoft's new console will be relying on a custom designed 500 Mhz processor from ATI"
    "By all accounts, the chip that ATI is designing for the console will be much more powerful than the R400 chips that it is currently producing for use in home PCs. One interesting note: the most recently leaked specs noted that the ATI GPU will support the high-level shading language model 3.0 for pixel shading, although ATI's most recently released chips only support model 2.0. Does that mean that ATI's chip will be next generation?"

Dus, in het kort:

+ Errug krachtig
    + Xbox life
    + Waarschijnlijk vroege releasedate (2005)
    - Waarschijnlijk niet backwards compatible
    - Waarschijnlijk weer een pc mac achtige structuur.
    - Waarschijnlijk vroege releasedate (2005)

Andere zooi:

Onlangs is deze (waarschijnlijk neppe) screen van het x2 launch menu verspreid:

• Dolby 5.1 support
  • Misschien VGA monitor support
  • high defenision output (HDTV)
  • De console zal wellicht geen harddisk hebben. reden hiervoor is verlaging van productie kosten. Het is nog onzeker wat hiervoor in de plaats zal komen.

Mogelijke launch titels:
    halo 3, ghost recon 3, splinter cell 4, project gotham 3, dat soort dingen.

----------------De GameCube next-------------------

Mogelijke namen: nintendo revolution

Mogelijk uiterlijk:
    -

Nintendo weet hoe je dingen geheim moet houden. Het hele Nintendo Revolution gebeuren is één groot raadsel, alles wat ik erover weet is dat het (goh) "revolutionair" word. Denk hierbij aan nieuwe manieren om spellen te besturen, nieuw opslagmedium, dat soort dingen.
    er zijn geloof ik een keer wat mogelijke specs geleaked over twee 1.8 GHz processoren ofzo. Als iemand hier meer over weet wil ik het graag horen. Maar daar heb ik zo mijn twijfels over.

However. het chipset word waarschijnlijk gemaakt door IBM, en de grafische chip door, jawel. ati.

<edit> Met dank aan erwtensoep:
    "Daarnaast schijnt het dat de console twee 1.8 GHz Power PC processors, een 800 MHz grafische kaart en een 15 GB Harde schijf zal krijgen. Ook zal de console een 'revolutionaire' modem krijgen voor online gaming en voice chat! Bij de release zal Nintendo alles op alles zetten en games zoals Mario, Zelda en Metroid bij de lancering betrekken. De 'aanval' op de concurrenten gaat beginnen."

dus in het kort:

+revolutionair
    +ijzersterke franchises
    +japans
    -revolutionair
    -weird
    -japans

andere zooi:
    ik zou het niet weten

mogelijke launch titels:
    metroid prime 3, zelda deel zoveel, mario moonshine, Resident evil 5.

-----------------De playstation 3-------------------

Mogelijke namen: playstation 3 (weet ik wel zeker)

Mogelijk uiterlijk:

Ik heb echt GEEN idee. ik hoor al jaren geschreeuw over belachelijk hoge specs en hoe groot en snel hij wel niet zou worden. Als iemand meer weet alsjeblieft zeg het me. Maar ga er maar van uit dat hij sterk word op zijn eigen manier, net als de PS2.

Dus in het kort:
    +Technisch waarschijnlijk sterk
    +Een groot 3d party support
    +Waarschijnlijk weer dezelfde controller
    -Waarschijnlijk weer dezelfde controller
    -Meer van hetzelfde

Andere zooi:
    Waarschijnlijk veel van wat de xbox 2 ook krijgt. Hopelijk een betere online support en een redelijk prijsje.

mogelijke launch titels:
    killzone 2, final fantasy deel XXX of waar ze ook zijn, een plomp japanse rpg's, Nog wat standaart spellen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dat was het. Nou maar hopen dat het iets word

ik zal zo ff posten wat ik denk over de consoles.

Toevoegingen:

Releasedates:
    X2: Q2 2005/ Q1 2006
    GC2: Q1 2006
    PS3: Q1 2006

[ Bericht 1% gewijzigd door rockstah op 16-08-2004 18:31:02 ]
  • pi_21326596
    ik denk dat nintendo koppig gaat blijven wat online gamen betreft...en als ze doorgaan zoals ze nu doorgaan ze binnen 5 jaar failliet zijn...waarschijnlijk moeten ze het weer gaan hebben van nintendo's eigen franchise...dus zelda 15 mario 30 ect ect ect en daar komen er niet genoeg van uit per jaar...waarschijnlijk slechte third party support wat gewelddadige games betreft...dus geen GTA en dat soort spellen

Sony zal het weer goed gaan doen, ze gaan optimaal gebruik maken van hun naam die ze hoog moeten houden, en gaan online gamen beter ondersteunen...vergelijkbaar aan xbox live...
    console gaat ook goed verkopen wegens backward compatiablablabla maar gaat naar de 2de plek in de console war...

de grote winaar gaat microsoft worden..niemand dacht dat de xbox wat zou worden...ze hebben nu een enorm grote userbase opgebouwt en die gaan blind voor de xbox 2....met halo 3 als launch titel of een ninja gaiden 2 als launch titel is succes gegarandeert....
    xbox live gaat nog beter worden...meer downloadable content...meer players support...

microsoft gaat de grote winnaar worden...met sony op de hielen en nintendo huppelt er achteraan
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
      maandag 16 augustus 2004 @ 17:52:53 #3
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21326694
    goed, te beginnen met de xbox2:

hij lijkt weer de krachtigste console te worden maar ik vertrouw die lui van sony niet helemaal. Aangezien de mooie graphics de xbox aantrekkelijk maakte voor zowel gamers als 3rd party developers. En onlangs dat de xbox steeds populairder word heb ik toch zo mijn twijfels over zijn toekomst. maar tot zover.

gamecube next:

tsja, geen id. van mij hoefd al die revolutionaire zooi niet persé, maar ik ben wel benieuwd wat het word. ik kan hier dus nog niks over zeggen

playstation 3:

same here, geen ID hoe hij word, wel dat hij veel verkocht gaat worden. hoewel de playstation 2 als je hem van een kritisch perspectief bekijkt niet zo heel sterk was, was het een geweldige console.
    en tenzij ze de ps3 eind 2004 al releasen denk ik niet dat ze nog voor de x2 komen.
      maandag 16 augustus 2004 @ 18:05:40 #4
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_21326983
    [kuch]
    standaart standaard
    [/kuch]
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_21327062
    je vergeet dat revolutionaire ps3 logo ?
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
      maandag 16 augustus 2004 @ 18:10:46 #6
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21327082
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 17:47 schreef Gamedemon het volgende:
    ik denk dat nintendo koppig gaat blijven wat online gamen betreft...en als ze doorgaan zoals ze nu doorgaan ze binnen 5 jaar failliet zijn...waarschijnlijk moeten ze het weer gaan hebben van nintendo's eigen franchise...dus zelda 15 mario 30 ect ect ect en daar komen er niet genoeg van uit per jaar...waarschijnlijk slechte third party support wat gewelddadige games betreft...dus geen GTA en dat soort spellen
    dat zal wel mee vallen, nintendo heeft wat verkeerde beslissingen gemaakt het afgelopen jaar maar ik ga ervan uit dat het met de 3d party support wel weer goed komt. en nintendo ziet geen echte reden om online te gaan aangezien ze toch vooral party games maken en dat werkt niet goed online volgens mij. de support is er wel, maar dat zal dan van een ander bedrijf moeten komen.
    en er zijn zat mensen die van die nintendo games houden en heel tervreden zijn met hun cube. ik maak me alleen zorgen over wat ze voor "revolutionairs" gaan doen. hopelijk gaan ze het niet overdoën.
    quote:
    de grote winaar gaat microsoft worden..niemand dacht dat de xbox wat zou worden...ze hebben nu een enorm grote userbase opgebouwt en die gaan blind voor de xbox 2....met halo 3 als launch titel of een ninja gaiden 2 als launch titel is succes gegarandeert....
    xbox live gaat nog beter worden...meer downloadable content...meer players support...

microsoft gaat de grote winnaar worden...met sony op de hielen en nintendo huppelt er achteraan
    tsja. het klopt wel, maar of ze daarmee de ps3 gaan verslaan. ik weet het niet hoor.
    pi_21327094
    Ik denk dat de Playstation 3 en Xbox 2 soortgelijke krachtige consoles worden met soortgelijke games en een kinky strak uiterlijk

De gamecube next splitst zich denk ik nog meer af van de andere 2, puur gericht op de die-hard nintendo fans. Hij krijgt waarschijnlijk allerlei revolutionaire (maar niet echt interessante) functies en een niet zo kinky uiterlijk.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      maandag 16 augustus 2004 @ 18:13:36 #8
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21327143
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 18:09 schreef Steve-O het volgende:
    je vergeet dat revolutionaire ps3 logo ?

bedoel je dit soort vage dingen?

pi_21327188

die laatste vind ik het mooist
    die andere lijken net huishoudelijke apparatuur
    pi_21327228
    Ik hoop dat het die met de blender wordt
    sapjes maken onder het gamen
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_21327254
    mischien leuk om der bij te zetten wat de verwachte launch datum word ?
    pi_21327307
    Ik denk dat nintendo wel ver gaat komen met hun 'entertainment' instelling. Ben benieuwd naar de revolutionaire nieuwe vindingen.
    pi_21327313
    Dit zijn wat geruchten over de specs van de Revolution

"Daarnaast schijnt het dat de console twee 1.8 GHz Power PC processors, een 800 MHz grafische kaart en een 15 GB Harde schijf zal krijgen. Ook zal de console een 'revolutionaire' modem krijgen voor online gaming en voice chat! Bij de release zal Nintendo alles op alles zetten en games zoals Mario, Zelda en Metroid bij de lancering betrekken. De 'aanval' op de concurrenten gaat beginnen."

@ steve-o: Mochten de geruchten (deels) waar zijn, dan zal de Revolution voor 31 maart in de Japanse winkels verschijnen. Dan komt namelijk de Playstation 3 uit in Japan
    Houd van een lijntje.
      maandag 16 augustus 2004 @ 18:29:25 #14
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21327492
    whoop quote ipv edit
    pi_21327684
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 17:39 schreef rockstah het volgende:
    ------------------------------------------DE CONSOLE WARS---------------------------------------------

Ten eerste hoop ik na lang zoeken dat hier nog geen topic van is. Zo ja, dan mag hij dicht. (die andere dan eh? )
    Dat is er wel

Ik heb alleen weer eens ruzie met die klotesearch
      maandag 16 augustus 2004 @ 18:40:42 #16
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21327752
    ik heb wat info over de ps3 aan het verzamelen maar hier snap ik dus echt helemaal niks van. maar goed, voor de geïnterreseerden:
    quote:
    Playstation 3 Cell Architecture: The Future of Computer Technology

Upon reading the Cell Patent recently filed, I realized that the Cell Architecture is nothing like that which has come before. While I have been hearing for a few years now, quips about the Cell design and how "revolutionary" it was, until now, however I had never been privy to any concrete evidence of such a revolution..

The Cell Architecture is designed specifically around network communication. Every design concept that has gone into the Cell Architecture is done to facilitate communications amongst various Cells. Every aspect of the Cell Architecture including processing, data storage, data manipulation, and general resource sharing, are all available to every Cell using the same ISA (Instruction Set Architecture). It is this massive multimedia intercommunication that will be the heart of the next generation playstation, or PS3 for simplicity. This constitutes a paradigm shift from conventional computer architecture, whereby intercommunication is an afterthought and every device is architecturally different. The Cell Architecture represents not only the future of multimedia computer design but the future of computer technology as a whole.

Communication: the Heart of the Beast

As outlined in the opening, communication is the design philosophy behind the entire Cell Architecture. First, I am going to detail how different Cells interact with one another in general, barring media / encapsulation-protocol type (communication over TCP/IP and other media will be described later). The basic architecture is comprised of various Cells or PE (processing elements) which themselves are comprised of a processing unit (PU), a direct memory access controller (DMAC) and a multiple number of attached processing units (APUs). In a “preferred” embodiment (as the Patent outlined it), a PE comprises eight APUs.

The PU and the APUs interact with a shared dynamic random access memory (DRAM) preferably having a cross-bar architecture. The PU schedules and orchestrates the processing of data and applications by the APUs. The APUs perform this processing in a parallel and independent manner.

The DMAC controls accesses by the PU and the APUs to the data and applications stored in the shared DRAM. In accordance with this modular structure, the number of PUs employed by a device (PC, PS3, PDA, HDTV, HD-DVD, etc.) of the network is based upon the processing power required by that particular device. For example, a server may employ four PUs, a workstation may employ two PUs and a PDA may employ only one PU. The number of APUs of a PE assigned to processing a particular software cell (data and application to be processed) depends upon the complexity and magnitude of the programs and data within the cell.

A Logical Example PS3 Cell Network (Diag1)

Basically, there are a number various types of devices or member Cells contained within a network (diag1). This network is comprised of all types of media / protocols and is on a WAN scale. However, there are two important commons involved. First, all member Cells transmit Software Cells via IP which allow for these SoftCells (for short) to be routed on any network. The second common; all of the member cells have a similar Instruction Set Architecture (ISA) to facilitate a distributed programming model for transmitting data and applications over a network, and for processing data and applications among the network's members. This programming model employs software cells transmitted over the network for processing by any of the network's member cells. Each software cell has the same structure and can contain both; instructions and data. As a result of the high speed processing and transmission speed provided by this modular computer architecture, these cells can be rapidly processed.

How Intercommunication Can Assist Processing

Softcells each contain a Global Identification (GID) and information describing the amount of computing resources required for that particular softcell's processing. Additionally, these softcells contain a date/time stamp to help provide sequence data to the Cell systems. Since all computing resources have the same basic structure and employ the same ISA, the particular resource performing this processing can be located anywhere on the network, and dynamically assigned. Meaning that, if a particular member cell is busier than another, the requesting softcell will be routed to the least utilized cell or “best metric” cell for processing. Keep in mind that the best metric can be a multitude of variables including distance, delay, processing load, multiple of PU's, etc.

So concludes Part I, the network communication layer of the Cell Architecture. In subsequent articles I will detail the actual communication that takes place. Additionally, if time allows, I will squeeze in some thoughts about how this new design will affect multimedia computing.
      maandag 16 augustus 2004 @ 18:41:55 #17
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21327789
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

[afbeelding] Dat is er wel [afbeelding]

Ik heb alleen weer eens ruzie met die klotesearch
    dude, ik heb op alles gezocht wat ermee te maken heeft. die search werkt gewoon voor geen meter
    pi_21327859
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 18:40 schreef rockstah het volgende:
    ik heb wat info over de ps3 aan het verzamelen maar hier snap ik dus echt helemaal niks van. maar goed, voor de geïnterreseerden:
    [..]
    Er staat dat de ps3 de bom wordt met super technologie, meer hoef je er eigenlijk niet van te snappen.
    pi_21327866
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 18:41 schreef rockstah het volgende:

[..]

dude, ik heb op alles gezocht wat ermee te maken heeft. die search werkt gewoon voor geen meter
    Ik weet het, klotesearch
    Maar ik weet zeker dat ik OF met kooba, OF met infinium in dat topic heb gepost, en meen je dat het te vinden is?
      maandag 16 augustus 2004 @ 18:50:37 #20
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21328026
    ok, ps3 details gevonden:

http://www.ps3insider.com(...)nt&pa=showpage&pid=4

wat er dus instaat is dat ibm en toshiba aan een soort cell werken ofzo die dus in mijn vorige post beschreven staat.

de releasedate kan begin 2005 zijn maar ook begin 2007.
    we zullen het zien.
    pi_21328302
    2005, 2007 what's the difference....
    Houd van een lijntje.
      maandag 16 augustus 2004 @ 19:06:32 #22
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_21328462
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef Erwtensoep het volgende:
    2005, 2007 what's the difference....
    het is een geheel nieuw project. de een zegt dat zoiets pas in 2007 waar gemaakt kan worden en toshiba wil ze begin 2005 al in productie nemen
    pi_21328532
    Het schijnt dat ie 31 maart al uitkomt, maar dat is dus niet zeker
    Houd van een lijntje.
    pi_21328553
    quote:
    -revolutionair
    -weird
    -japans
    Wat is dat nu voor kul? Alsof revolutionair en japans slechte dingen zijn. En waar komt "weird"vandaan?
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_21329059
    ik denk dat de verdeling in verkochte consoles blijft zoals het nu is. sony bovenaan, microsoft 2e en nintendo 3e, maar dat de afstand tussen sony en de rest niet zo groot is als nu.
    de revolution zal (echte) online gaming introduceren inclusief nintendo's line-up online enabled. een groot succes zal het niet worden.
    de xbox2 zal geen grote revolutionaire veranderingen met zich mee brengen, enkel krachtiger dan de xbox 1
    de playstation 3 zal net zo'n multimedia apparaat als de psx worden.
    [22:01] &lt;MrSubtle&gt; jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
    http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')