abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_21324612
Zoals de olympische spelen nu worden gehanteerd, zijn ze een moloch geworden., Een moloch met een steeds merkwaardiger imago

In princiepe zouden de beste athleten op de olympische spelen moeten/ mogen deelnemen. Men moet als toeschouwer het beste kunnen zien wat een sport te bieden heeft.

Het gaat om het verleggen van grenzen , van individuele sporters

Sinds jaren discucieerd men hoe men de spelen kleiner kan maken.
Vooralsnog wordt er heel selectief besloten. Beach Vollebal komt erbij . Golf niet. Honkbal gaat eruit. Basket bal blijft

Alles heel erg ondoorzichtig

Ik zeg:
Gooi alles eruit wat als Spel kan worden gezien.
Alles wat spelregels heeft. Alles waar de inviduele prestatie van de athleet niet duidelijk is.


Dus:
HOnkbal
Basketbal
Voetbal
Hockey
Volleybal
Handbal
Waterpolo
Beach Volleybal ( The horror)
Softbal (dat is niet eens een sport)
en eigenlijk ook tennis


Allemaal van de kalender. Heeft niets de olympsche gedachte te maken

Wie ziet dit anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 16-08-2004 15:18:22 ]
pi_21324647


Elke sport heeft SPELREGELS
Een teamsport vaart op individuele prestaties. Maar dan ook nog tennis noemen
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21324686
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:


Elke sport heeft SPELREGELS
Een teamsport vaart op individuele prestaties. Maar dan ook nog tennis noemen
Ja tennis hoort eigenlijk ook in dat rijtje
pi_21324706
Ja dat is een lekkere teamsport he...
Een quote uit dat honkbal topic van je is dat het je gaat om de combinatie spelregels en teamsporten. Wat heeft tennis hier dan mee te maken?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21324748
Alle sporten hebben spelregels. Bij iedere sport is de individuele prestatie zichtbaar (als bij teamsporten de individuen niet presteren dan presteert het team ook niet). Een ontzettend idioot stuk van TS dus.


En doe eens wat aan je spelling want zoveel fouten in zo'n klein stukje is echt om te huilen.
A mind with a heart of it's own
pi_21324766
Tennis is discutabel.

Mijn probleem met Tennis , is dat Tennis zijn/haar platvorm elders heeft. de besten van de Besten zijn er niet. Die vind je in Parijs, New York , Wimbeldon of Melbourn.
pi_21324781
Dat was toch ooit de opzet van de Spelen, op amateurniveau?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21324792
alle sporten hebben spelregels, maar niet alle sporten zijn spelletjes

Ontiegeljk debiele reply dus van Dr Marten

Doe eens wat aan je omgangstaal ,want zulke manieren zijn om te huilen
pi_21324850
Dan moet roeien dus ook weg, want je zit met meerderen in een boot. En de boten zijn misschien nog verschillend ook.

Zelfde geld voor atletiek en zwemmen. Moet je dus iedereen in dezelfde outfit krijgen.

Enz enz. Beetje onzinnig als je het mij vraagt.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21324865
Je krabbelt al terug. In de OP stel je nog dat er maar enkele sporten met spelregels zijn, nu hebben alle sporten dat maar sommigen zijn een spel. Nee CANARIS, elke sport met SPELregels is in principe een SPEL. Het zijn ook niet voor niets de SPELen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21324889
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:15 schreef CANARIS het volgende:
alle sporten hebben spelregels, maar niet alle sporten zijn spelletjes

Ontiegeljk debiele reply dus van Dr Marten

Doe eens wat aan je omgangstaal ,want zulke manieren zijn om te huilen
quote:
Ik zeg:
Gooi alles eruit wat als Spel kan worden gezien.
Alles wat spelregels heeft.
A mind with a heart of it's own
pi_21324941
alleen krachtsporten zou je dan moeten toestaan.,...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_21324949
Ja, waar gaat het nou om?

Om de individuele prestatie van de atleet, of het spelletje/sport gedoe?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21324959
Als jij het weet zjroen
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21325007
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:23 schreef Mangoworks2002 het volgende:
alleen krachtsporten zou je dan moeten toestaan.,...
Wie kan het zwaarste tillen vind ik eigenlijk ook een spelletje. Schrappen dus.
A mind with a heart of it's own
pi_21325008
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Je krabbelt al terug. In de OP stel je nog dat er maar enkele sporten met spelregels zijn, nu hebben alle sporten dat maar sommigen zijn een spel. Nee CANARIS, elke sport met SPELregels is in principe een SPEL. Het zijn ook niet voor niets de SPELen.
Nee ,. Ik weet zelf ook dat het stellen van Criteria moeilijk is. Het IOC lult er al 20 jaar over en heeft nog geen concept

Jouw vraagjes zijn potsierlijke kindervraagjes. Je trapt alleen maar open deuren in en denkt dan een punt te hebben ? Jij denkt je dat ik terug krabbel , alleen omdat jij het verschil niet kan zien tussen

een Spel als Honkbal waar het doel is punten te maken op een tegenstander. door middel van een combinatie aan middellen waarvan er maar een paar iets te maken hebben met de athletische capaciteiten van de deelnemers. Of noem jij"SCHIJN" een athletisch hoogstandje?

en
Een Estafette , waar het doel is als eerste over een lijn te lopen door middel van hard lopen.

pi_21325046
Ik ben nu de weg kwijt.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21325099
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:27 schreef CANARIS het volgende:

een Spel als Honkbal waar het doel is punten te maken op een tegenstander. door middel van een combinatie aan middellen waarvan er maar een paar iets te maken hebben met de athletische capaciteiten van de deelnemers.
Dit doet mij vermoeden dat jij nog nooit een honkbalwedstrijd hebt gezien, of noem jij het slaan, gooien, rennen etc. geen atletische prestaties? In dat geval kun je inderdaad de hele olympische spelen afschaffen.
quote:
Of noem jij"SCHIJN" een athletisch hoogstandje?
Kun je even uitleggen wat je hiermee bedoelt?

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMarten op 16-08-2004 15:41:06 ]
A mind with a heart of it's own
pi_21325168
Wat wil je nou precies duidelijk maken, want Jeroen is niet de enige die de weg een beetje kwijt is...

Je wilt alle spellen weg van de spelen, maar individuele sporten mogen blijven, maar tennis weer niet omdat daar de besten niet bij zijn maar het moet wel een amateurniveau houden omdat het de Olympische Spelen zijn..

Hellup
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21325413
Voor mij hoeven de schietsporten niet, dus kleiduiven schieten en luchtpistool etc, heb je die athleten wel eens gezien? ziet er niet uit. Boogschieten kan ik me nog voorstellen, heb je ook een getraind lijf voor nodig.
Nog iets om te schrappen: Synchroon zwemmen, beetje op muziek rondjes draaien en dan een JURY die punten gaat geven. Zowiezo zijn jury-sporten al op het randje van sport, iets zo mooi mogenlijk doen is dat dan niet kunst? Noot: iets fysiek intensief als turnen kan ik me nog voorstellen. Beachvollybal slaat inderdaad nergens op, op het moment dat je bal hebt is je tegenstander bij voorbaat kansloos, het veld is te groot en de ondergrond te traag, alleen olympisch door de vrouwen in bikini.
Veel sporten die in veschillende klassen gedaan worden mogen ook wel meer samengevoegd worden, voor gewichtheffen zijn er 7 verschillende klassen voor mannen, van onder de 56 kg tot over de 105 kg (gewicht van de sporter voor de duidelijkheid), dat moet ook wel in 3 of vier klassen kunnen. Zwemmen, al die verschillende slagen en al die afstanden, van 50 tot 1500m plus nog langeafstand zwemmen, vind je het gek dat iemand 7 gouden medalles kan winnen op een spelen?

Een sporter zou max een of twee medalles moeten kunen verdienen in een sport, dan is hij/zij ook echt de beste in die sport.

Dingen als volleybal, hockey etc gewoon olympisch laten, het zijn echte sporten op het hoogste niveau. Spel is maar een term.
pi_21325434
snap je jezelf nog wel
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2004 @ 21:58:52 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_21333187
Hoe was je resultaat bij het nationale dictee ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21341273
Dat het denk-niveau in deze Fora (Sport Olympia etc) over het algemeen wat minder is als bij laten we zeggen , Nieuws , Politiek of Cultuur is een bekend feit. Dat de verzamelde sportidioten niet verder kunnen kijken als hun 16.meter gebied ook , maar dat een man als Tong80 niets anders als deze stupiditeit te bieden heeft is ronduit teleurstellend.

Op de geestelijke hydranten zoals MissX Zitroentje of de Balak-kloon hoef ik toch hopenlijk niet te reageren?

Voor diegene , die wel geinterresseerd zijn over dit thema na te denken

"Gooi alles eruit wat als Spel kan worden gezien, wat spelregels heeft en waar de inviduele prestatie van de athleet niet duidelijk is."
pi_21342053
Paardensport mag er dan ook wel uit. Heel veel gedoe, en bovendien geen sport maar dierenmishandeling.
Vrijwillig gebanned
pi_21342132
Wielrennen op de weg mag er dan ook wel uit. Ook in het wielrennen zijn de Spelen niet het hoogste. Een WK of een Touretappe zijn belangrijker, laat staan het eindklassement in de Tour.
Vrijwillig gebanned
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')