abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_21318703
Ik moet altijd zo ontzettend hard lachen om de overexposure van Anglosaksiche en Amerikaanse atleten.

Als je niet afkomstig bent uit de Verenigde Staten, Groot-Brittannie of Australie schijn je niet interessant te zijn. Zo ook op de BBC, waar men het heeft over de showdown tussen Thorpe en Phelps. Van de Hoogenband word als regerend olympisch kampioen en tijdsnelste nauwelijks genoemd. Als Nederlander ben je immers al helemaal een voetnoot in het megalomane engelstalige mediacircus.

Maar onze VDH zal hopelijk vanavond de kromgetrokken verhoudingen rechtrekken.
  maandag 16 augustus 2004 @ 09:44:12 #2
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_21319002
Mooi toch... Zo heeft hij dat gezeik met continu camera mensen om zich heen tenminste niet.

Hopelijk pakt ie goud! (Euh... hoe laat is de finale eigenlijk?)
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  maandag 16 augustus 2004 @ 09:48:01 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21319034
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 09:44 schreef Abonides het volgende:
Mooi toch... Zo heeft hij dat gezeik met continu camera mensen om zich heen tenminste niet.

Hopelijk pakt ie goud! (Euh... hoe laat is de finale eigenlijk?)
18:43 uit mijn hoofd.
  maandag 16 augustus 2004 @ 09:48:03 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21319252
Ik ergerde me trouwens ook aan de paniekzaaierij van die Amerikanen in de aanloop naar de Spelen. Alsof ze naar een oorlogsgebeid afreizen
pi_21319263
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 09:48 schreef pfaf het volgende:
Ik hoop met je mee!

Want waar twee honden vechten om een been.....
Ik moet zeggen dat zo'n analyste op cnn ook van den Hoogenband als winnaar voorspelde.
  maandag 16 augustus 2004 @ 10:16:23 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21319345
logisch dat de amerikanen zoch focussen op amerikaanse sporters.
Wij doen dat toch op nederlandse sporters.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  maandag 16 augustus 2004 @ 10:20:15 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_21319404
Het gaat om de prestatie en niet om de camera die ze bijna in hun neus gedrukt krijgen...

Tis juist een voordeel dat Nederland zo weinig aandacht krijgt van de internationale pers. Kunnen onze mannen en vrouwen zich tenminste zorgeloos voorbereiden.
So we just called him Fred
pi_21322889
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 10:16 schreef DoctorB het volgende:
logisch dat de amerikanen zoch focussen op amerikaanse sporters.
Wij doen dat toch op nederlandse sporters.
Le-zen.

Hoopt met pfaf mee.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21326471
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 10:16 schreef DoctorB het volgende:
logisch dat de amerikanen zoch focussen op amerikaanse sporters.
Wij doen dat toch op nederlandse sporters.
Niet alleen de Amerikanen

De grote engelstalige landen blazen elkaar tot ongekende proporties op. De BBC had het alleen maar over Thorpe en Phelps.

Als je niet uit USA, UK of Aus komt ben je schijnbaar minder interessant. En het vervelende is dat die landen nogal eenkennig zijn en een dominante plek in olympia innemen en in de wereldpers.

Al wint Van den Hoogenband weer 2 gouden plakken, dan blijft hij toch die oninteressante Nederlander. Als Amerikaan of Aussie had Pieter de status van een internationale superheld.

Steven Redgrave (diep respect voor die man overigens) is een held, maar wie kent er nu Pertti Karpinen (3 - voudig olympisch skiff kampioen) Dat is naar mijn bescheiden mening een net zo'n grote roeier als Redgrave, alleen heeft hij de pech Fin te zijn. Daardoor is hij dus geen legende.

Op de voorbije Winterspelen was het helemaal misselijkmakend. Wint er een Kroatische skister 3 gouden plakken, heeft men het uitsluitend over een of andere Amerikaanse short tracker die won omdat er zo nodig een Koreaan moest worden gediskwalificeerd.
pi_21381975
En andermaal word VDH weer onderbelicht door de Engelstalige media.

Op de BBC beginnen ze ermee dat Thorpe er niet in is geslaagd een treble te scoren op vrije slag - onderdelen, ipv dat ze vermelden dat Van den Hoogenband zich in een zeer select rijtje heeft gevoegd door zijn olympische titel op het koningsnummer te prolongeren.

En die Britten maar claimen dat ze historisch besef hebben....
pi_21382266
Wij kunnen er anders ook wat van. Gewoon Ian Thorpe niet noemen bij de 100 vrij.
*verwijderd door Admin*
pi_21440250
Heeft er iemand caps van Gary Hall jr in z'n badjas?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21455976
Deze dus:



Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21456229
Op die Spelen van Salt Lake was het onsportieve en eenkennige karakter van het Amerikaanse publiek wel erg duidelijk ja.

Jammer.
pi_21458583
Ow, ook zo erg:
Bij de Olympische Spelen in Atlanta was er een Russische turnster die goud kon halen (met een Amerikaanse die ook kans maakte). Toen maakte de Russin een fout op de balk, hoorde je de hele tent daar juichen! Gatver wat kan ik me dan fucking boos maken
Die mentaliteit van hun
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')