abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21328083
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 16:53 schreef smartyMarty het volgende:

[..]

Lieten ze dat catheter er niet in zitten dan tot de ontsteking weer over was? Bij ons heeft die de eerste keer 2 weken met catheter en kapje op gezeten. Natuurlijk kreeg hij het kapje af, en bleek een meester in het lostrekken van hechtingen waarmee het catheter vast zat......
Nee; plas eruit laten lopen en weer mee naar huis.
En blaasgruis is geen ontsteking.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_21328153
SmartyMarty,

dat heeft de DA ons ook voorgesteld, een catheter vasthechten; dat wil ze doen als het morgen nog niet goedgaat.

Bailey heeft ook 'een dijk van een ontsteking'. Daarom heeft hij zo vreselijk veel pijn.
#geen
pi_21328165
Duch.. wat treurig toch.

Zo begon het bij mijn Gijs ook, laat het er niet op uitdraaien dat je daar iedere dag naar toe moet... Gijs heeft er echt een trauma aan overgehouden; hij is nooit meer dezelfde geworden.

Nogmaals sterkte!

http://www.beemd.nl/meest%20vragen%20kat%20blaasgruis.htm

[ Bericht 19% gewijzigd door CartWOman op 16-08-2004 18:59:16 (Linkje toegevoegd :)) ]
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_21328294
Ik ben nog steeds onder de indruk We moesten hem met z'n vieren vasthouden; hij moest op zijn rug liggen, dat vinden katten sowieso niet fijn. De DA moest eerst zijn piemeltje verdoven en daarna moest de catheter erin en dat ging zeker niet gemakkelijk en deed ooo zo veel pijn Bailey gilde op een gegeven moment van de pijn Ik kan het nóg horen. Ik had verwacht dat hij wel zou gaan bijten, maar dat deed hij niet

Nou maar hopen dat het verder allemaal opknapt
#geen
pi_21328297
Mijn kater (8) heeft hetzelfde probleem. Het begon met niet kunnen plassen en een blaasontsteking. Hoppa naar de dierenarts, met pilletjes en een catheder was ie weer snel de oude. Maar een paar maanden later begon de ellende weer dus zit ie nu permanent op een speciaal dieet. Helaas is het duur en wordt ie er snel dik van, maar de blaasproblemen lijken voorbij.
pi_21328330
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indruk We moesten hem met z'n vieren vasthouden; hij moest op zijn rug liggen, dat vinden katten sowieso niet fijn. De DA moest eerst zijn piemeltje verdoven en daarna moest de catheter erin en dat ging zeker niet gemakkelijk en deed ooo zo veel pijn Bailey gilde op een gegeven moment van de pijn Ik kan het nóg horen. Ik had verwacht dat hij wel zou gaan bijten, maar dat deed hij niet

OMG
pi_21328386
quote:

Erg vervelend, mijn kat had er gelukkig niet zoveel pijn bij. Nu maar hopen dat het de laatste keer was.
pi_21328434
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn kater (8) heeft hetzelfde probleem. Het begon met niet kunnen plassen en een blaasontsteking. Hoppa naar de dierenarts, met pilletjes en een catheder was ie weer snel de oude. Maar een paar maanden later begon de ellende weer dus zit ie nu permanent op een speciaal dieet. Helaas is het duur en wordt ie er snel dik van, maar de blaasproblemen lijken voorbij.
Iedereen die denkt dat voer van de dierenwinkel tegen blaasgruis afdoende is, vergeet het maar...
Haal een grote zak droogvoer bij de dierenarts, geschikt voor jouw kat, en zet hem/haar daar voor de rest van het leven op.
Het is niet anders.
Als ze het weigeren in het begin... maar uiteindelijk als ze echt honger krijgen eten ze echt wel!!!
Mijn kat heeft 2 dagen ontevreden rondgelopen zonder te eten, drinken is altijd al lastig te controleren bij katten... uiteindelijk accepteerde ze.
pi_21328542
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:55 schreef CartWOman het volgende:
Duch.. wat treurig toch.

Zo begon het bij mijn Gijs ook, laat het er niet op uitdraaien dat je daar iedere dag naar toe moet... Gijs heeft er echt een trauma aan overgehouden; hij is nooit meer dezelfde geworden.

Nogmaals sterkte!

http://www.beemd.nl/meest%20vragen%20kat%20blaasgruis.htm
Arme Gijs!!

Bedankt voor de link, is heel duidelijk.
#geen
pi_21328579
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Arme Gijs!!

Bedankt voor de link, is heel duidelijk.
In dat stuk is ook te lezen dat amputaties amper meer voorkomen; door de ervaring die ze met 'ontstoppen' hebben opgedaan; dat klinkt toch wel hoopgevend.
pi_21328706
arme arme baileymanneke
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21329026
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Iedereen die denkt dat voer van de dierenwinkel tegen blaasgruis afdoende is, vergeet het maar...
Haal een grote zak droogvoer bij de dierenarts, geschikt voor jouw kat, en zet hem/haar daar voor de rest van het leven op.
Het is niet anders.
Als ze het weigeren in het begin... maar uiteindelijk als ze echt honger krijgen eten ze echt wel!!!
Mijn kat heeft 2 dagen ontevreden rondgelopen zonder te eten, drinken is altijd al lastig te controleren bij katten... uiteindelijk accepteerde ze.
Bailey heeft net FSD Struvil van Specific gegeten en hij vond het
Hij at alsof zijn leven ervan af hing haha!
#geen
pi_21329117
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:30 schreef DuchessX het volgende:

pi_21329453
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:30 schreef DuchessX het volgende:

[..]

fijn zo!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21329928
quote:
Ik ben nog steeds onder de indruk .....
Weet wat je bedoelt, heb ook als assistent moeten optreden (was op een zondagavond) terwijl de kat werd geschoren voor het infuus, onder narcose gebracht en gecatheteriseerd..... dat blijft je wel even bij.

Zo te horen was je er op tijd bij, het zal wel goed komen. Heeft de dierenarts niet gekeken of de nierfunctie in orde is?

Sterkte!

[ Bericht 0% gewijzigd door smartyMarty op 16-08-2004 20:10:03 ]
pi_21336572
Het is nu 6 uur geleden dat we bij de DA waren, en al die tijd heeft Bailey nog niet geplast. Terwijl hij behoorlijk veel vocht binnengekregen heeft via het infuus. Ik heb hem al tig keren op de bak gezet maar hij kruipt er telkens weer uit.

Ik maak me erge zorgen, vannacht kan ik helemaal niet controleren of hij wel plast (mits ik de hele nacht bij hem blijf zitten).

Ik heb ook geen idee hoelang hij zijn plas mag 'ophouden' ivm niervergiftiging. Als we morgenvroeg om 8 uur naar de DA gaan, en hij heeft niet geplast zijn er al 14 uur verstreken, misschien is dat wel veel te lang?

Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen? Nog even wachten? Wachten tot morgenvroeg? Hoe lang zal ik maximaal wachten?

Help
#geen
pi_21336844
kun je een nachtdienst bellen voor info?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21336879
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:05 schreef DarkElf het volgende:
kun je een nachtdienst bellen voor info?
Juup© is al aan het bellen.
#geen
pi_21336895
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:07 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Juup© is al aan het bellen.
keej, want een hele nacht zo doorgaan lijkt me verschrikkelijk pijnlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21336929
#geen
pi_21336971
Volgens de nachtdienst maakt het niet uit wanneer hij niet plast tot morgenvroeg.
#geen
pi_21337000
Ik denk dat ik de hele nacht opblijf om te zien hoe het met hem gaat.
#geen
pi_21337905
jeetje, nou succes, ik zou idd ook niet gaan slapen hoor...
of iig beneden op de bank gaan liggen zodat je hem hoort.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21338801
Hij heeft GEPLAST!
Godzijdank, eindelijk!!!!!!!!!!!!
De bacteriën kunnen via de urine zijn lijf uit, we zijn erg blij
#geen
pi_21340609
Duch, wat heerlijk!!!

Hopelijk zet het herstel snel door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')