abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:27:10 #76
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_21312396
Met een beetje pech nog een hersenschudding.. als je zoveel koppijn hebt...
quote:
Droom Van Moorsel eindigt op het asfalt


ATHENE (ANP) - In haar laatste wegkoers werd het spookbeeld van Leontien Zijlaard-Van Moorsel de keiharde werkelijkheid. De drievoudig Olympisch kampioene is heel haar indrukwekkende loopbaan bevreesd geweest voor valpartijen. Uitgerekend in haar jacht op goud in Athene smakte Van Moorsel vandaag tegen het asfalt.

Het was een stomme val, volkomen overbodig en niemand te verwijten. Van Moorsel reed in tweede positie, in de achtervolging op de ontsnapte Canadese Bessette. Even keek ze om en zag ze niet de lichte verandering van koers die de voor haar rijdende Spaanse Iturriaga maakte. Van Moorsel raakte haar achterwiel, viel en kreeg de Zwitserse Brändli over haar heen. Dizzy en met pijn in heel haar lichaam verliet ze de wedstrijd.

Gevreesd wordt dat haar deelname aan de individuele tijdrit in gevaar komt. "Het is te vroeg om daar nu iets over te zeggen. Ik ga het van dag tot dag bekijken en zo goed mogelijk proberen te herstellen. Als eerst die hoofdpijn maar eens weg is'', verzuchtte de drievoudig olympisch kampioene van Sydney 2000.

Hoofdpijn

Na onderzoek keerde ze een paar uur later terug in het Olympisch dorp. "Ik ben enorm teleurgesteld. Het is heel erg om op deze manier mijn titel te verliezen'', keek ze terug. "Ik heb heel veel last van hoofdpijn. De schaafwonden vallen mee, maar ik heb wel een aantal kneuzingen. Het is vooral erg omdat Mirjam (Melchers) en ik heel goed reden. Dan hoop je het in de finale af te kunnen maken.''

De koers ging ondanks alle dramatiek uiteraard verder. Melchers stond er opeens alleen voor. "Ik moest nog uitwijken voor de val en dacht meteen: verdomme, nu zit ik alleen tegen een overmacht van Australische, Russische en Duitse vrouwen. We hadden heel veel scenario's doorgenomen, maar deze niet. Bovendien was Anouska (Van der Zee) eerder afgehaakt dan we hadden gehoopt.''

Bluffen

Melchers moest gaan bluffen. Aanvallen volgden elkaar op maar het was onbegonnen werk voor haar op elke poging te reageren. "Toen Carrigan ging, zat ik aan de andere kant van de weg. De benen waren vandaag goed, maar ik moest op dat moment even bijkomen. Ik ben geen paard.''

Sara Carrigan had het juiste moment gezocht om aan te vallen. De laatste finishpassage bereikte de pas 23-jarige Australische alleen, waarna in de slotlus alleen de Duitse Judith Arndt de aansluiting nog kon vinden. Melchers verzeilde in een groepje achter het tweetal dat nog terugkwam tot op 12 seconden maar het gat niet dicht kreeg. "We misten ook nog een bocht omdat Cooke voor me niet goed stuurde. Daarna heb ik nog geprobeerd in mijn eentje naar brons te rijden, maar ik kreeg Slioesareva en Wood mee, die klop ik nooit in de sprint.''

Mineur

Carrigan had in de sprint geen enkele moeite Arndt achter zich te laten. Slioesareva veroverde het brons. Melchers werd zesde en de Nederlandse equipe was in mineur. "Vreselijk dat je zo je carrière op de weg moet beëindigen'', vond ook bondscoach Egon van Kessel. "Zonder die val hebben we hier gewoon een dikke kans op goud.''

(15 augustus 2004)
Bron: www.sport.nl
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:30:07 #77
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_21312468
dit gaat echt een heel slecht medaille jaar worden voor nederland .ik weet het zeker
doet dingen zoals geen ander dat kan!
pi_21313392
Okay.
Ik zit de hele middag naar een saaie koers te kijken. Net als het iets spannender wordt en ik verwacht dat Tinus gaat demarreren, valt ze om. Ik schrok zo erg! En toen even later fietste Melchers ook nog eens rechtdoor in een bocht, om daarna terug te komen tot een derde plaats.
Uiteindelijk delft ze het onderspit in de eindsprint en finished 6e. .

En ik ging er zo van uit dat Leontien een gouden koers aan het rijden was. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_21317091
Er lijkt een vloek te rusten op de Nederlandse kopman/vrouw van onze wielerploegen deze OS. Eerst Michael en nu Leontien, het zou me niet verbazen als Jan Bos woensdag tijdens de baan wielrennen onderuit gaat
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 16 augustus 2004 @ 02:41:14 #80
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21317126
Wat een verschil eigenlijk tussen de vrouwen en de mannen , als je ze in de tour ziet vallen en ze zijn op't eerste zicht hun been nog niet kwijt staan ze bijna meteen al weer halfrecht naar hun fiets te zoeken , en Leontien die bleef al huilend zitten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21317169
Vrouwen zijn van nature wat kwetsbaarder, mannen zijn wat dat betreft fysiek en mentaal wat sterker, zie Kessler die met een gebroken sleutelbeen en klaplongen de zware bergetappe nog uitrijd wat serieuzer leek dan de val van Leontien.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_21317218
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Er lijkt een vloek te rusten op de Nederlandse kopman/vrouw van onze wielerploegen deze OS. Eerst Michael en nu Leontien, het zou me niet verbazen als Jan Bos woensdag tijdens de baan wielrennen onderuit gaat
De schaatsende Jan Bos?
pi_21317225
De schaatsende én fietsende Jan Bos
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 16 augustus 2004 @ 02:51:35 #84
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21317230
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Vrouwen zijn van nature wat kwetsbaarder, mannen zijn wat dat betreft fysiek en mentaal wat sterker, zie Kessler die met een gebroken sleutelbeen en klaplongen de zware bergetappe nog uitrijd wat serieuzer leek dan de val van Leontien.
Zie zelfs Robby Mcewen die de tour met een barst in een ruggewervel nog uitreed en er zelfs nog ritten mee won.
't valt mij op dat die mannen blijkbaar hun pijngrens véél verder kunnen leggen dan die vrouwen vandaag.
Op zich heeft Van Moorsel eigenlijk geen echte blessures hé , ook de al dan niet deelname aan de tijdrit is gewoon mentaal , denk ik. Ok , een paar kneuzingen en wat blauwe plekken doen pijn, maar die beletten je niet om hard te koersen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Games maandag 16 augustus 2004 @ 02:52:46 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_21317235
twee ronden voor het einde....

Das pech hebben... nou jah over 4 jaar nog maar eens proberen dan maar...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 16 augustus 2004 @ 02:55:02 #86
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21317252
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
twee ronden voor het einde....

Das pech hebben... nou jah over 4 jaar nog maar eens proberen dan maar...
Over 4 jaar is ze al 38 , dus dat wordt niks , tis nu ook Longo niet hé (op haar 46ste vandaag nog 10de , ook bewonderenswaardig , eigenlijk)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21317262
Om nog even terug te komen op het geval Jan Bos

ATHENS, 13 August - Dutch World champion Theo BOS has said he is ready for the challenge of the Olympic Games and feels that he's in better shape than when he claimed his world crown.



BOS's defeat of France rider Laurent GANE at the 2004 World Championships in Melbourne, Australia, has brought him to the attention of the cycling world and the 20-year-old has a chance to add the Olympic Games Men's Sprint gold to his list of titles and also has a chance to claim a medal in the Men's 1km Time Trial.



"I am in better shape than last time on the WCH in Australia. I am in top condition," he said.



BOS is also a member of the Netherlands' Olympic Team Sprint team, where he will ride alongside his elder brother Jan BOS and Teun MULDER and is happy that the Dutch team is now respected in international cycling.



"We have worked hard in the last few years. Here in Athens we hope to be awarded for the hard labour," he said.



"My brother is much better now than he was in the World Championships in Melbourne. Our team is good. We are not the favourites for gold, but we can go far. It will be a tough battle between France, Australia, Great Britain and us," said BOS.



He also thinks that the Velodrome is a good track to compete on as long as the winds stay calm and times remain consistent for each competitor.



The Dutch team has 12 starts in the Cycling Track competition, which begins on Friday, 20 August.



ONS hw/ct

Het is wel degelijk waar en ik kwam er ook pas een paar dagen geleden achter toen er een reportage kwam op Studio Sport over Jan en Theo Bos die samen naar Athene afreisde, ik dacht in eerste instantie...op de zomerspelen wordt toch niet geschaatst maar bleek dus dat Jan Bos zich ook op het wielrennen heeft opgelegd en daadwerkelijk zich ook heeft weten te kwalificeren...wie had dat verwacht ...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Redactie Games maandag 16 augustus 2004 @ 02:58:47 #88
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_21317291
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Over 4 jaar is ze al 38 , dus dat wordt niks , tis nu ook Longo niet hé (op haar 46ste vandaag nog 10de , ook bewonderenswaardig , eigenlijk)
Die Canadese die nog daarna op kop reed was ook 38.... dus waarom niet....
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_21317303
Vratislav Ekimov van US Postal is toch ook al 37 jaar oud?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_21317327
ze schijnt kinderen te willen dus vandaar dat dit haar laatste jaar is .... gelijk heeft ze!!
pi_21318564
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een verschil eigenlijk tussen de vrouwen en de mannen , als je ze in de tour ziet vallen en ze zijn op't eerste zicht hun been nog niet kwijt staan ze bijna meteen al weer halfrecht naar hun fiets te zoeken , en Leontien die bleef al huilend zitten ...
Ik bleef ook maar brullen naar de TV dat ze verder moest.
Ik denk dat voor haar de klap dan ook mentaal harder aankwam dan fysiek. Wel was het duidelijk te zien dat ze de weg kwijt was, maar voor een paar kneuzingen naar het ziekenhuis vind ik ietwat overdreven.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_21318766
Bah, wat ontzettend balen zeg. Ik zag het zojuist op televisie. . En ze was juist zo goed bezig.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 16 augustus 2004 @ 14:12:06 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_21323547
ATHENE (ANP) - Leontien Zijlaard-Van Moorsel zal haar olympische titel tijdrijden in principe woensdag toch verdedigen. Haar deelname was onzeker na de valpartij zondag tijdens de wegwedstrijd.

Na een goede nachtrust bleken de bij de buiteling opgelopen kneuzingen mee te vallen. Van Moorsel heeft daarom na uitgebreid onderzoek door onder anderen de teamarts en fysiotherapeut besloten haar olympische toernooi voort te zetten.

Op haar programma staat ook nog de individuele achtervolging op de baan. Na deze race beëindigt ze haar loopbaan. De definitieve beslissing over de tijdrit zal ze maandagavond na een herbeoordeling nemen.


Goud.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_21323626
Leontien, een gevallen vrouw.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21323963
Mooie foto, opzich.
pi_21324123
Ah wat goed dat ze toch doorzet!
Hoop dat ze nog wat moois binnen haalt, dan maakt het die valpartij goed en heeft ze een mooie afsluiter van dr loopbaan.
Delivered without an information leaflet
pi_21325978
Nu interview op NOS.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:17:48 #98
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_21352634
Ze gaat vlammen morgen in de tijdrit. Geen twijfel mogelijk. Toch mooi dat ze alsnog voor het eerste goud voor Nederland gaat zorgen.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_21395145
.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')