quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:29 schreef Alicey het volgende:
1) Is ze op jouw adres ingeschreven?
2) Zonee, welk adres staat ze ingeschreven volgens de GBA
3) Hoe lang verblijft ze inmiddels bij jou?
4) Wat is haar leeftijd (< 18; 18-21; >21) en wat is jouw leeftijd (< 18; 18-21; >21)?
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
1. Ja, ze staat sinds juni op mijn adres ingeschreven bij GBA. (dit terwijl ze al in januari is ingetrokken, maar door nalatigheid vergeten in te schrijven).
2. zie 1
3. Sinds januari
4. zij is 22, ik 25
“door nalatigheid vergeten in te schrijven”... zij is 22.... en heeft (studie)schulden...
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Na een jaar relatie hebben mijn vriendin en ik besloten te gaan samenwonen. Ik had net een koophuis gekocht en mijn vriendin zat op kamers. Toen heb ik aangeboden (wat de plicht is van elke man) om haar bij mij in te laten wonen.
Hoezo, plicht van elke man? De maatschappij zit immers al jaren anders in elkaar.
De maatschappij is zo ingericht en erop berekend dat de man en vrouw ieder voor hun EIGEN inkomen en betalingen dienen te zorgen.
Pas als ze getrouwd zijn, of een geregistreerd partnerschap aan zijn gegaan, hebben ze een zorgverplichting naar “ELKAAR” toe. De meeste partners betalen dan hun deel (van het “totaal”(!)) evenredig naar inkomen. Er zijn ook partners die 50/50 doen, ongeacht hoogte van ieders afzonderlijke inkomen.
quote:
Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres.
Dat is dus wat ik noem “nalatig”, niet “vergeetachtig”.
De grote vraag is wat de reden is geweest van deze nalatigheid...
quote:
Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen.
Waarom ben jij in godsnaam HAAR schulden gaan aflossen???
Is zij nou 22 of een kleuter???
quote:
Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.
Zij weet dat ZIJ schulden heeft, maar ze laat die JOU betalen, zodat ZIJ op vakantie kan gaan en jij met allerhande kopzorgen zit opgescheept. Lekkere “Vriendin” heb jij!!.. En lekkere vriend ben jij dat jij dit allemaal hebt toegestaan..
quote:
Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.
Praten doe je ook niets meer mee, sinds jij eenmaal hebt (had) besloten haar schulden te gaan betalen.
Je had haar beter voor de keus kunnen zetten: “Of jij neemt vanaf NU je verantwoordelijkheid, of je bekijkt het maar!” Ik bedoel, hoe komt het in je op dat je je inboedel en inkomen wilt riskeren voor haar onverantwoordelijk gedrag?...
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:56 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Maar een vrouw blijft een vrouw (met alle respect) en geeft graag geld uit aan kleding, make up e.d. Dit soort uitgaven blijven maandelijks terug komen.
Een man geef je een auto, een pc en hij is voorlopig zoet, zeg maar.
BullShit! Eerst komen de vaste lasten en schulden. Met het geld dat over is, kun je sparen of iets voor jezelf kopen.
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
ik dank jullie allen voor je begrip en medeleven. Ik ga vanaf heden alles op een rijtje zetten. Een relatie van ruim 5 jr los laten is niet niks, maar als de problemen zich alleen maar opstapelen, en er geen licht aan het einde van de tunnel komt, dan dooft voor mij de vlam.
5 jaar?...
eerder schreef je dat je na 1 jaar relatie met haar bent gaan samenwonen in jan 2004..
quote:
Op zondag 29 februari 2004 02:01 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Na een relatie van ruime 4 jr ben ik haar gaan zien als een zusje. Het gaat gewoon niet meer. Zij verschilt met mij 8 jaar en onze interesses en doelen liepen niet meer gelijk.
Ik werd vroeger altijd door mijn vrienden hiervoor gewaarschuwd maar gaf toch een kans, erg naief van me.
Zij is nog jong, houdt nog van stappen en zorgeloos dingen kunnen doen terwijl ik nu aan huisje boompje beestje denk.
Hoe ga ik dit haar duidelijk zeggen dat het niet overkomt dat ik van haar af wil?
Is zij je ex of je huidige vriendin?
En verschillen jullie nou 3 jaar of 8 jaar?...