abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:36:47 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21492616
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:29 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Ik ben meer teleurgesteld dan boos. Teleurgesteld omdat we op dit gebied niet op een lijn zitten. Dus teleurstelling: daar heb ik momenteel recht op, vind ik.
Dat niet alleen, ook het geld wat ze van jouw loon hebben ingehouden, vind ik. En ik weet niet wat voor schulden ze nog meer door jou heeft laten betalen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:40:35 #177
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21492707
Die schuld waardoor salaris is ingehouden, dat is jouw eigen schuld of de hare?

Succes met het telefoongesprek!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:41:33 #178
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21492738
quote:

[..]

Ik ben meer teleurgesteld dan boos. Teleurgesteld omdat we op dit gebied niet op een lijn zitten. Dus teleurstelling: daar heb ik momenteel recht op, vind ik.
Ik vind het erg knap dat je laat zien waar je staat en hoe je erover denkt. Ik hoop wel dat het tussen jullie 2 weer goed kan komen. Iedereen maakt fouten en zij heeft dus ook een grote fout gemaakt.
Proud Powerpauper
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:47:01 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21492872
quote:

[..]

Ja natuurlijk heb je daar recht op!
Het zou zelfs je goed recht zijn als je heel heel héél kwaad zou zijn!
Overigens is teleurstelling een afgeleide van kwaadheid.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:51:17 #180
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21492970
ik dank jullie allen voor je begrip en medeleven. Ik ga vanaf heden alles op een rijtje zetten. Een relatie van ruim 5 jr los laten is niet niks, maar als de problemen zich alleen maar opstapelen, en er geen licht aan het einde van de tunnel komt, dan dooft voor mij de vlam.
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:29:14 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21493868
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
ik dank jullie allen voor je begrip en medeleven. Ik ga vanaf heden alles op een rijtje zetten. Een relatie van ruim 5 jr los laten is niet niks, maar als de problemen zich alleen maar opstapelen, en er geen licht aan het einde van de tunnel komt, dan dooft voor mij de vlam.
Wat je ook doet, wacht wel met een definitieve beslissing nemen minimaal tot woensdag. Als je nu een beslissing neemt, kan het impulsief zijn.
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:38:51 #182
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21494149
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 20:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat je ook doet, wacht wel met een definitieve beslissing nemen minimaal tot woensdag. Als je nu een beslissing neemt, kan het impulsief zijn.
je hebt gelijk, ik sta voor een hele grote beslissing:
alles weggooien betekent ook echt alles weggooien. Ik schat de kans klein in dat ze ooit verandert in haar uitgavepatroon. Ik probeer met alles wat ik heb uit de financiele shit te komen, al betekent het dat ik een paar maanden op brood en water moet leven. Maar ik heb het er voor over om daarna met een schone lei te beginnen. Ik wil ook op vakantie, en het liefst ook met een geliefde die ook aan mij denkt, ipv aan zichzelf.
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:47:11 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21494398
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 20:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

je hebt gelijk, ik sta voor een hele grote beslissing:
alles weggooien betekent ook echt alles weggooien. Ik schat de kans klein in dat ze ooit verandert in haar uitgavepatroon. Ik probeer met alles wat ik heb uit de financiele shit te komen, al betekent het dat ik een paar maanden op brood en water moet leven. Maar ik heb het er voor over om daarna met een schone lei te beginnen. Ik wil ook op vakantie, en het liefst ook met een geliefde die ook aan mij denkt, ipv aan zichzelf.
Ik geef je zeker geen ongelijk. Het is vaak ook zo dat mensen met een verkeerd uitgavepatroon het nooit leren.. Desalniettemin, zorg dat je een eventueel besluit neemt wanneer je eerste boosheid en teleurstelling over zijn.
pi_21505986
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:29 schreef Alicey het volgende:
1) Is ze op jouw adres ingeschreven?
2) Zonee, welk adres staat ze ingeschreven volgens de GBA
3) Hoe lang verblijft ze inmiddels bij jou?
4) Wat is haar leeftijd (< 18; 18-21; >21) en wat is jouw leeftijd (< 18; 18-21; >21)?
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
1. Ja, ze staat sinds juni op mijn adres ingeschreven bij GBA. (dit terwijl ze al in januari is ingetrokken, maar door nalatigheid vergeten in te schrijven).
2. zie 1
3. Sinds januari
4. zij is 22, ik 25
“door nalatigheid vergeten in te schrijven”... zij is 22.... en heeft (studie)schulden...
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Na een jaar relatie hebben mijn vriendin en ik besloten te gaan samenwonen. Ik had net een koophuis gekocht en mijn vriendin zat op kamers. Toen heb ik aangeboden (wat de plicht is van elke man) om haar bij mij in te laten wonen.
Hoezo, plicht van elke man? De maatschappij zit immers al jaren anders in elkaar.
De maatschappij is zo ingericht en erop berekend dat de man en vrouw ieder voor hun EIGEN inkomen en betalingen dienen te zorgen.

Pas als ze getrouwd zijn, of een geregistreerd partnerschap aan zijn gegaan, hebben ze een zorgverplichting naar “ELKAAR” toe. De meeste partners betalen dan hun deel (van het “totaal”(!)) evenredig naar inkomen. Er zijn ook partners die 50/50 doen, ongeacht hoogte van ieders afzonderlijke inkomen.
quote:
Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres.
Dat is dus wat ik noem “nalatig”, niet “vergeetachtig”.
De grote vraag is wat de reden is geweest van deze nalatigheid...
quote:

Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen.
Waarom ben jij in godsnaam HAAR schulden gaan aflossen???
Is zij nou 22 of een kleuter???
quote:
Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.
Zij weet dat ZIJ schulden heeft, maar ze laat die JOU betalen, zodat ZIJ op vakantie kan gaan en jij met allerhande kopzorgen zit opgescheept. Lekkere “Vriendin” heb jij!!.. En lekkere vriend ben jij dat jij dit allemaal hebt toegestaan..
quote:
Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.
Praten doe je ook niets meer mee, sinds jij eenmaal hebt (had) besloten haar schulden te gaan betalen.
Je had haar beter voor de keus kunnen zetten: “Of jij neemt vanaf NU je verantwoordelijkheid, of je bekijkt het maar!” Ik bedoel, hoe komt het in je op dat je je inboedel en inkomen wilt riskeren voor haar onverantwoordelijk gedrag?...
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:56 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Maar een vrouw blijft een vrouw (met alle respect) en geeft graag geld uit aan kleding, make up e.d. Dit soort uitgaven blijven maandelijks terug komen.
Een man geef je een auto, een pc en hij is voorlopig zoet, zeg maar.
BullShit! Eerst komen de vaste lasten en schulden. Met het geld dat over is, kun je sparen of iets voor jezelf kopen.
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
5 jaar?...
eerder schreef je dat je na 1 jaar relatie met haar bent gaan samenwonen in jan 2004..
quote:
Op zondag 29 februari 2004 02:01 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Na een relatie van ruime 4 jr ben ik haar gaan zien als een zusje. Het gaat gewoon niet meer. Zij verschilt met mij 8 jaar en onze interesses en doelen liepen niet meer gelijk.
Ik werd vroeger altijd door mijn vrienden hiervoor gewaarschuwd maar gaf toch een kans, erg naief van me.
Zij is nog jong, houdt nog van stappen en zorgeloos dingen kunnen doen terwijl ik nu aan huisje boompje beestje denk.
Hoe ga ik dit haar duidelijk zeggen dat het niet overkomt dat ik van haar af wil?
Is zij je ex of je huidige vriendin?
En verschillen jullie nou 3 jaar of 8 jaar?...
pi_21507070
Klootzak, als ik je vriendin hoor dan is zij net zo erg als een gokverslaafde of een alcoholist. En ik kan je dus vertellen dat alcoholisten NOOIT veranderen. Ze smokkelen de tv het huis uit, en vervolgens komt de buurvrouw huilen, en als hij dan eidelijk een keer is doodgemaakt door zijn bezopen vrienden, komt ze huilen dat ze zo'n "goede" man kwijt is, die haar enige winterjas de maand d'r voor nog verkocht heeft (in een herfstjas naar buiten als het -30 is?)

*sigh*

Je moet je afvragen of je "liefde" voor haar je meer waard is dan een gelukkig leven, d'r zijn echt wel meer mensen die een geschikte partner vormen in de wereld hoor. En zij verandert niet, daar moet je vanuit gaan, en ik neem toch aan dat je niet je hele leven in de schulden wilt zitten.

Met andere woorden een grote trap onder d'r kont, je eigen zaakjes regelen, en dan op zoek gaan naar iemand met iets meer verantwoordelijkheidsgevoel, die zij overduidelijk niet heeft.
  woensdag 12 januari 2005 @ 00:31:57 #186
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_24524660
Hoe staat het ondertussen?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 12 januari 2005 @ 00:39:31 #187
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  woensdag 12 januari 2005 @ 08:59:02 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24528021
Onzinnige update-vraag kick...
Ergo: slotje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')