beslag gelegdquote:Op zondag 22 augustus 2004 10:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hoi allemaal,
Update: zij is terug van vakantie maar blijft nog een paar dagen bij haar moeder om e.e.a. bij te praten. Ik heb het direct erover gehad en haar de incassobrieven gegeven. Zij zei dat ze het zsm gaat regelen.
Ondertussen is op mijn bankrekening (volgens mij) beslag gelegd. Mijn salaris werd voor de helft ingehouden en ik weet nog niet precies waarvoor. Ik ga hier maandag even naar mijn werkgever bellen of dit wel klopt.
ik weet het ook nog niet zeker. Er werd maar een deel van mijn salaris overgemaakt toen ik dit weekend op mijn bankrekening. Op mijn salarisstrook staat gewoon het volle salaris.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
beslag gelegdvolges mij kan dat niet zomaar. Ik dacht dat daar toch echt een uitspraak van de rechter voor nodig was.
Beslag leggen kan dus wel zomaar... daar heb je alleen maar betalingsachterstanden voor nodig en helemaal geen rechter.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
beslag gelegdvolges mij kan dat niet zomaar. Ik dacht dat daar toch echt een uitspraak van de rechter voor nodig was.
Het is wel gebruikelijk dat je vantevoren wordt ingelicht. In de regel komt een deurwaarder die beslaglegging bij je afleveren.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik weet het ook nog niet zeker. Er werd maar een deel van mijn salaris overgemaakt toen ik dit weekend op mijn bankrekening. Op mijn salarisstrook staat gewoon het volle salaris.
Ik weet nu dus niet zeker wat het is maar daar kom ik a.s. maandag pas achter. Ik dacht ook dat voordat ze beslag leggen op je rekening, je van te voren werd ingelicht.
Je wordt niet van te voren ingelicht (Want dan hoef je weinig fantasie te hebben om te raden wat er gebeurt). Wel moet binnen 3 werkdagen het proces-verbaal van de beslaglegging worden betekend. Wanneer er geen vonnis is, is hier sprake van een conservatoir beslag. Dat houdt in dat het geld nu alleen apart wordt gehouden, en pas na het vonnis kan worden geind.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik weet het ook nog niet zeker. Er werd maar een deel van mijn salaris overgemaakt toen ik dit weekend op mijn bankrekening. Op mijn salarisstrook staat gewoon het volle salaris.
Ik weet nu dus niet zeker wat het is maar daar kom ik a.s. maandag pas achter. Ik dacht ook dat voordat ze beslag leggen op je rekening, je van te voren werd ingelicht.
Ook bij conservatoir beslag is er een rechter voor nodig. Die rechter moet een machtiging geven om voor de hoofdzaak beslag te leggen. In die machtiging staat op welke zaken of gelden beslag gelegd mag worden (Doorgaans zijn dit de zaken en gelden waarvoor de machtiging is verzocht). Binnen een aantal weken na de beslaglegging moet de dagvaarding worden uitgebracht (Dit staat in de machtiging die de voorzieningenrechter heeft afgegeven, welke tezamen met het pv van beslaglegging 3 dagen na beslaglegging moet worden betekend).quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:00 schreef GM het volgende:
[..]
Beslag leggen kan dus wel zomaar... daar heb je alleen maar betalingsachterstanden voor nodig en helemaal geen rechter.
Dat is dus alleen bij een executoriaal beslag. Je bent dan al van te voren gewaarschuwd dat je moet betalen. Bij een conservatoir beslag wordt niet eerst het beslag betekend (Het doel van een conservatoir beslag is namelijk om te zorgen dat je niet gaat zorgen dat geld "zoek" raakt nadat je kennis hebt genomen van een aanhangige procedure).quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:02 schreef GM het volgende:
[..]
Het is wel gebruikelijk dat je vantevoren wordt ingelicht. In de regel komt een deurwaarder die beslaglegging bij je afleveren.
Alsnog heb ik het idee dat dit hier niet het geval is. Normaal gesproken gaan er al enkele dagen overheen tussen het opmaken van de salaris-strook en het verwerken van de salaris-betalingen in de boekhouding. De loonstrook moet exact melden wat er met het bedrag gebeurt. Wanneer er dus het volledig bedrag opstaat, maar op je bankrekening niet, dan denk ik eerder dat ersprake is van een administratieve fout dan een beslag.quote:Maar, het kan natuurlijk wel zijn dat de stappen voor de beslaglegging al zijn uitgevoerd en de termijn tussen salarisbetaling en het KUNNEN meedelen erg krap is.
Bij een conservatoir beslag is er nog geen procedure geweest, en liggen dus nog alle opties open.quote:Het enige wat je tegen beslaglegging kunt doen is je schuld aan de beslaglegger voldoen.. wees blij dat het je huis niet is.
Dat mogen ze niet, dat is schending van privacy. Pas met een vonnis of beschikking in de handen mag een gerechtsdeurwaarder een werkgever benaderen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 13:23 schreef DarkElf het volgende:
mochten schulden hoog oplopen dan mag het idd dat een incassounie contact opneemt met je werkgever om met hun een batalingsregeling af te spreken.
Alleen gerechtsdeurwaarders en sommige overheidsinstanties mogen dat dus. Wanneer incassobedrijven dat doen, overtreden zij de wet.quote:vond het ook vreemd maar heb een tijd op personeelszaken gewerkt en heel regelmatig werd dat gedaan. daar komt namelijk iedere maand geld vandaan en zij mogen daar deels beslag op leggen.
Dat in ieder geval, dus ik vermoed dat er in dit geval iets anders aan de hand is.quote:de werknemer wordt dan meestal wel op de hoogte gesteld door incassobureau of door werkgever dus dat is wel vreemd als dat niet gebeurt is.
nee, we hebben ieder een aparte rekquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:21 schreef Copycat het volgende:
Je vriendin heeft toevallig geen toegang tot jouw bankrekening?
Misschien vermoed ik spoken die er niet zijn, hoor. Maar jouw pinpas en -code zijn bij haar niet bekend?quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:14 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
nee, we hebben ieder een aparte rek
Ze woont pas sinds januari bij TS, dus daar is nog geen sprake van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:02 schreef merdeka het volgende:
[..]
Nou, zoveel maakt het eigenlijk niet uit. Als je enige tijd samenwoont (duurzaam samenleven heet dat geloof ik) dan ben je op den duur ook mede-aansprakelijk voor schulden vd ander.
<knip>
Bijpraten ? Vreemd. Zij heeft ongetwijfeld precies door wat er speelt. Waarom gaat ze niet eerst naar jouw (en dus ook haar) huis ? Verdorie, een vakantie en meteen dágen bijpraten met moedersquote:Op zondag 22 augustus 2004 10:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hoi allemaal,
Update: zij is terug van vakantie maar blijft nog een paar dagen bij haar moeder om e.e.a. bij te praten. Ik heb het direct erover gehad en haar de incassobrieven gegeven. Zij zei dat ze het zsm gaat regelen.
Ondertussen is op mijn bankrekening (volgens mij) beslag gelegd. Mijn salaris werd voor de helft ingehouden en ik weet nog niet precies waarvoor. Ik ga hier maandag even naar mijn werkgever bellen of dit wel klopt.
Dat lijkt me een goed besluit!quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:08 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Voorts ga ik haar bellen, om tijdelijk apart te gaan wonen. Dit om van mijn kant alles op een rijtje te zetten. Wat zij verder doet interesseert me niet. Haar schulden ga ik niet meer betalen.
Ik ben meer teleurgesteld dan boos. Teleurgesteld omdat we op dit gebied niet op een lijn zitten. Dus teleurstelling: daar heb ik momenteel recht op, vind ik.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed besluit!
Overigens klink je boos... Is dat zo?
Aan jouw comment heeft-ie nog veel minder, kutkloonquote:Op maandag 23 augustus 2004 16:19 schreef DrFonk het volgende:
Heeft ie veel aan, Stakker (of was het Stacker).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |