abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21315758
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:52 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

een wijze les, maar zoiets zie je niet van te voren aankomen. Als je iemand voor het eerst ontmoet, ga je niet vragen of hij/zij schulden heeft....tenminste, ik deed het niet i.i.g.
Je bent te goed van vertrouwen
zie je onderschrift..
jammer genoeg maken sommige mensen misbruik juist van eerlijke mensen
en dan veranderen dit soort mensen door
dat soort mensen weer in klootzakken
sjah
you said so
maar zo werkt het wel
Jammer dat het zo loopt voor je maar je moet echt proberen je wat harder op te stellen want
ze loopt gewoon over je heen..
maak al haar post open en leg ze open neer op tafel of plant ze in een vaas bloemen voor als ze terug komt

of straf haar...
bv
ze gaat naar de does en daar aan het douchegordijn hangt rekening 1
als ze gaat slapen ligt er een rekening op haar kussen
gaat ze naar de wc hangt rekening nr tig aan de closetrol houder

Je moet eens niet morgen maar nu gaan lezen
staan ook zulke dingen in
leerzaam boekje
w dyer schreef het..

Er was als voorbeeld een vrouw die het hele huishouden alleen moest opknappen niemand hielp mee
hij ried aan om de vuilnisbak leeg te gooien op het bed van haar zoon opdat hij nooit meer zou vergeten de vuilnisbak te legen
en sorry klinkt hard en debiel
maar soms moet je zo kei en kei hard zijn
opdat iemand werkelijk naar je gaat luisteren

succes
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 16 augustus 2004 @ 01:05:19 #127
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_21315779
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je moet eens niet morgen maar nu gaan lezen
staan ook zulke dingen in
leerzaam boekje
w dyer schreef het..
succes
Wayne Dyer.. haha.. dat boek heeft m'n moeder..!! Ongelooflijk dat ik dat hier tegen kom..

on topic: je weet hoe ik er over denk.
pi_21315862
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Wayne Dyer.. haha.. dat boek heeft m'n moeder..!! Ongelooflijk dat ik dat hier tegen kom..

on topic: je weet hoe ik er over denk.
Haha je moeder!!!
En hoe zag je bed eruit?
lol
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_21315884
quote:

[..]

een wijze les, maar zoiets zie je niet van te voren aankomen. Als je iemand voor het eerst ontmoet, ga je niet vragen of hij/zij schulden heeft....tenminste, ik deed het niet i.i.g.
wel voor je gaat samenwonen. eigenlijk had zij jou dat toen moeten vertellen, het hoort niet dat je er om moet vragen. als ze het niet heeft verteld staat dat bij mij op een lijn met liegen.
pi_21316010
Wegens financiele problemen is het licht aan het eind van de tunnel tot nadere kennisgeving uitgeschakeld

lol vind hem leuk bedacht
  maandag 16 augustus 2004 @ 01:24:43 #131
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_21316097
Als je Intrum nou eens aangeeft dat ze niet officieel bij jou woont en dat je verder ook niets met deze schulden te maken hebt? Zou al een hoop schelen he!

Ohja, als je aangeeft dat je op vakantie gaat willen ze nog wel eens uitstel geven. Is mij wel gelukt tenminste!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_21316172
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Wegens financiele problemen is het licht aan het eind van de tunnel tot nadere kennisgeving uitgeschakeld

lol vind hem leuk bedacht
ik had nog niet eens door dat hij in dit topic ook wel van toepassing was. gelukkig valt het bij mij inmiddels mee
pi_21316923
ach man kom op ik zelf heb ook dikke duizenden euro's als schuld staan aan de IB groep ach ja !

Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.

dit is toch prima kan je je verhaaltje doen! iedereen weer blij! Zie het leven wat zonniger in! De rechters zijn nog niet de beroerste maar willen gewoon jullie verhaal even aanhoren en eventueel helpen met een regeling
pi_21316970
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:20 schreef Daddy_100 het volgende:
ach man kom op ik zelf heb ook dikke duizenden euro's als schuld staan aan de IB groep ach ja !

Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.

dit is toch prima kan je je verhaaltje doen! iedereen weer blij! Zie het leven wat zonniger in! De rechters zijn nog niet de beroerste maar willen gewoon jullie verhaal even aanhoren en eventueel helpen met een regeling
Joh dus er valt een potje te breken?
Okeeyyyyyyy
*schulden gaat maken*
pi_21331698
Je weet idd niks beters dan dit?
pi_21332072
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 20:06 schreef Masta-t het volgende:

[..]

BULLSHIT

SPullen meenemen die van een ander zijn heet gewoon diefstal hoor; ook al doet de deurwaarder het. Dus dat gebeurt niet. Trouwens als ze spullen komen halen, dan heb je al lang een keer bij de rechter gestaan... zover is het nog lang niet.
nee, dan heb je een waarschuwingsbrief gehad dat je nu toch echt maar eens moet afbetalen. En dan krijg een incasseringsbureau voor de deur, en denk erom dat die de boel leeghalen. Diefstal zeg je? Nee dat is geen diefstal, want die spullen verkopen ze, zodat ze het bedrag bij elkaar krijgen wat de schuld waard is........
life is sweet, life is bitter
pi_21332173
quote:

[..]

Zeker een wijze les. Maar duidelijk heb je de kern nog niet begrepen. Het gaat er niet om om te vragen of iemand schulden heeft. Maar gewoon bemoei je niet teveel met geldzaken van een ander, hoeveel je ook van die ander houdt. Je gaat geen schulden af lossen voor iemand. Dat is de les.

Het maakt niet uit of iemand schulden heeft, dat maakt diegene nog geen slecht mens. (tenzij het ontstaan is door drugsgebruik e.d. of van je steelt, maar daar heb ik het niet over)
life is sweet, life is bitter
pi_21332235
Ik heb een relatie gehad (4 maanden) met iemand die ook in de schulden zat...

Hij is ook met de schuldsanering in zee gegaan omdat hij beweerde inmiddels niet meer gokverslaafd te zijn...

Ik betaalde alles wat hij nodig dacht te hebben; een nieuw horloge, nieuwe kleding, zijn onderdak bij mij in huis...

Dus echt alles.... Ik was dan ook in 4 maanden beina 800 Euro kwijt(exclusief eten)

Na 3 a 4 maanden kwam ik erachter dat hij nog steeds zijn geld uitgaf aan gokken en ook aan 0906 nummers (babbelboxen dus)

Ik was woedend, en heb het vrij vlot erna uitgemaakt...

Pas toen kwam ik erachter dat mijn relatie niet gebasseerd was op liefde... maar op MEDELIJDEN!!!

Voor dat je verder met haar gaat, bedenk je dan eens goed, of dat in jouw geval niet misschien ook zo is....

Veel suc6 hiermee verder.....
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:28:56 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21332290
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:22 schreef Jill85 het volgende:

[..]

nee, dan heb je een waarschuwingsbrief gehad dat je nu toch echt maar eens moet afbetalen. En dan krijg een incasseringsbureau voor de deur, en denk erom dat die de boel leeghalen. Diefstal zeg je? Nee dat is geen diefstal, want die spullen verkopen ze, zodat ze het bedrag bij elkaar krijgen wat de schuld waard is........
Zeer grote onzin.

Een incassobureau zal eerst de zaak voor de rechter moeten voorleggen. De schuldenaar krijgt dan een dagvaarding. Nadat het proces is afgelopen komt er een vonnis. De deurwaarder komt dat vonnis betekenen. Pas als er dan niet betaald wordt kan de deurwaarder beslag leggen, maar een incassobureau is niet gerechtigd om de executiefase te doen. Voor een deurwaarder is echter een vast inkomen veel interessanter dan wat in een huis staat. Inboedel raakt een deurwaarder doorgaans aan de straatstenen niet kwijt.
pi_21332296
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:20 schreef Daddy_100 het volgende:

Als ik al een schuld aan ga, dan ga ik die bewust aan, en dan weet ik ook dat ik die moet terugbetalen. En dan doe ik dat terugbetalen ook.

Aan mensen zoals jou die de boel gewoon proberen te flessen heb ik totaal geen respect. In onze samenleving zjin we al te veel te coulant voor klaplopers zoals jou.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 09:10:17 #141
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_21341022
quote:
ze zijn niet getrouwd in gemeenschap van goederen of zo
Daar heeft TS een damn geluk mee dat ie er niet later achtergekomen was
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 10:02:52 #142
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_21341623
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 09:10 schreef KingCold het volgende:

[..]

Daar heeft TS een damn geluk mee dat ie er niet later achtergekomen was
Nou, zoveel maakt het eigenlijk niet uit. Als je enige tijd samenwoont (duurzaam samenleven heet dat geloof ik) dan ben je op den duur ook mede-aansprakelijk voor schulden vd ander.
Als je getrouwd bent of een samenlevingscontract hebt, en een partner gaat een schuld aan bij bijvoorbeeld de bank, zal je daarom als partner altijd 'voor toestemming' moeten tekenen. Dat is het voordeel aan een samenlevingscontract: grote schulden kan de partner in principe niet zonder je toestemming aangaan. Maar er blijven altijd nog genoeg mogelijkheden over om een paar duizend euro schuld te kweken, helaas....
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  FOK!fossiel dinsdag 17 augustus 2004 @ 10:56:33 #143
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_21342560
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Trouwens, ik voel me echt laag als ik straks aan anderen moet vertellen dat we uit elkaar zijn gegaan omdat ik haar niet meer kon onderhouden. Mensen zullen dan denken dat ik een loser ben die niet voor zijn vrouw kan zorgen enz enz...
Nee, omdat ZIJ niet voor haarzelf kan zorgen. ZIJ! Het zijn HAAR schulden.
En zij zit verdomme ook nog eens op vakantie (die ze niet kan permitteren) en laat het jou allemaal lekker opknappen wat jezelf ook nog eens problemen geeft?
:|
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_21367916
ik volg dit topic toch wel eigelijk maar kan niet echt raad geven. TS heeft al een tijd niet gereageerd, vraag me af hoe het nu gaat.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 21:55:56 #145
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_21409084
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:34 schreef bikerboy het volgende:
ik volg dit topic toch wel eigelijk maar kan niet echt raad geven. TS heeft al een tijd niet gereageerd, vraag me af hoe het nu gaat.
Same here. Wanneer komt vriendin eigenlijk terug van vakantie?

Als ik Eerlijke_klootzak nog mag voorzien van wat advies;
Maak nu onderscheid tussen aanmaningen waar jij verantwoordelijk voor bent en waar zij verantwoordelijk voor is. Probeer alleen de jouwe te betalen. Wanneer je vriendin terug is van vakantie confronteer haar met de situatie en haar stapel aanmaningen. Waarschijnlijk zal ze er niet direct echt op in willen gaan. Dring er in iedergeval op aan dat ze dit wel doet, neem geen genoegen met 'daar praten we volgende week wel over, ik ben nu moe van vakantie'.

Probeer haar te laten inzien dat het *haar* problemen zijn en dat alleen *zij* het op kan lossen. Leg haar voor dat ze zou kunnen bezuinigen op de mobiel, kleding & make-up en andere zaken. Help haar met het opstellen van een begroting/plan om de schulden af te betalen. Echter: laat niet al haar geld naar de schulden heen gaan, maar zorg ook dat ze meebetaalt aan de vaste lasten, zoals de hypotheek, waar jij nu waarschijnlijk alleen voor opdraait. Het hoeft niet veel te zijn, ook al is het maar 50 of 100 euro per maand, maar zo leert en voelt ze in iedergeval wat meer over de waarde van geld.

Je moet het niet al te geforceerd brengen, dat roept alleen weerstand op, maar wees duidelijk en overtuigend. Confronteer haar. Het lijkt mij, dat als ze hier *uiteindelijk* niet aan mee wil werken, dat je haar wel voor je eigen bestwil voor de keuze meewerken of ophoepelen moet stellen.

Just my two copperpieces.

Succes!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_21409931
Ja ze is nu terug toch? What's the deal!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:24:19 #147
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_21456172
Heej TS, hoe is het ermee??
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  zondag 22 augustus 2004 @ 07:20:13 #148
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21459797
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hallo,

Ik zit sinds een paar weken al met een kwestie in mijn maag. Ik zal het probleem kort omschrijven en wil weten wat jullie ervan vinden.

Na een jaar relatie hebben mijn vriendin en ik besloten te gaan samenwonen. Ik had net een koophuis gekocht en mijn vriendin zat op kamers. Toen heb ik aangeboden (wat de plicht is van elke man) om haar bij mij in te laten wonen. We zouden (nog) geen samenlevingscontract maken dus geen verplichtingen voor beide partijen.

Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres. Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen. Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.

Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.
Tijd voor een huurcontract of een heroverweging van de relatie waarbij je direct een termijn voor aflopen van de inwoning afspreekt.
quote:
Jij hebt geen contract getekend voor haar schulden. Intrum Justitia staat bekend als Janssen Justitie. Deze club hanteert de overvaltechniek van de chanterende bluf om geld te vangen. Als ze niet namens een schuldeiser van jou schrijven laat je het rustig voorkomen. Wel een dossier bijhouden en hen een brief terugsturen waarin je aangeeft niets met de schuldeiser te hebben namens wie zij jou een aanslag sturen. Je moet dit hele dossier van brieven over en weer goed bijhouden voor het geval Intrum Justitia de zaak inderdaad laat voorkomen.
quote:
Mijn vraag is:
- Hoe nu verder met de relatie? Praten over dit probleem helpt gewoon niet meer en ik kan het ook niet meer voor haar ophoesten...
Zowoiezo nooit gaan betalen voor haar want daarmee 'erken' je de stellingname vn de chanteurs van Intrum Justitia.

Als je met haar niet over deze zaken kunt praten dan kun je je afvragen waarover je dan wel met haar kunt praten. Wat voor fundament wens jij onder je relatie te hebben?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 22 augustus 2004 @ 07:27:34 #149
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21459804
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:53 schreef milagro het volgende:
waarom zeggen een aantal hier steeds dat HIJ stappen moet ondernemen, haar moet helpen

zij gaat gvd op vakantie wetende dat ze zich dat he-le-maal niet kan permiteren.
laat haar lekker zelf d'r eigen rotzooi opruimen, ze zijn niet getrouwd in gemeenschap van goederen of zo, dus de TS is totaal niet verantwoordelijk voor haar gekloot en de gevolgen daarvan.
Een uitstekend perspectief voor de TS zou ik denken.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:26:46 #150
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21460496
Hoi allemaal,
Update: zij is terug van vakantie maar blijft nog een paar dagen bij haar moeder om e.e.a. bij te praten. Ik heb het direct erover gehad en haar de incassobrieven gegeven. Zij zei dat ze het zsm gaat regelen.
Ondertussen is op mijn bankrekening (volgens mij) beslag gelegd. Mijn salaris werd voor de helft ingehouden en ik weet nog niet precies waarvoor. Ik ga hier maandag even naar mijn werkgever bellen of dit wel klopt.
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')