abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21300173
eerlijke klootzak: Ik weet niet hoe hoog de totale schuld is van je vriendin maar het volgende:

Als je en je vriendin zo snel mogenlijk van al haar schulden af wil en een beetje rust in de tent wilt hebben is het misschien slim om nu gelijk het adres van de plaatselijke schuldsanering op te zoeken. Bel je vriendin op en zeg het volgende: OF ze laat je NU eenbrief typen naar die schuldsanering met daarin het verzoek om een afspraak te maken met hun, OF zodra ze terug komt van vakantie gaat ze dr spullen pakken en vertrekt omdat je het simpelweg niet meer trekt.

Als ze voor optie 2 kiest, heel jammer voor je maar zo kan je niet doorgaan!
Als ze kies voor optie 1 dan doe je het volgende:
Je schrijft een brief naar SS (schuld sanering) en legt de hele situatie uit en meldt daarin alle openstaande rekeningen, credit card, telefoon rekening et etc. Je vraagt tevens gelijk wanneer je kan langskomen om alles door te nemen. Je zegt ook tegen je vriendin dat je meegaat trouwens zodat je weet wat er wordt besproken. Als je die brief heb gefaxt! (www.gratiz.nl bv) dan stuur je naar elk bedrijf en incasso buro een brief waarin je verteld dat je vriendin contact heeft gezocht met SS en dat ze binnenkort alles op een rijtje gaan zetten zodat alle schulden kunnen worden betaald. Meestal krijg je hier een uitstel van zodat ze je niet gelijk kaal plukken (het is geen garantie maar werkt meestal wel, hun krijgen meer geld via SS dan dat ze je spullen onder je reet verkopen).

Daarna ga je naar SS toe, dan krijg je een form mee waarop je vriendin moet invullen wat al haar vaste lasten zijn, wat al haar inkomsten zijn en wat haar totale schuld is. Daar komt een 'vrij te laten bedrag uit. dwz je stort AL haar geld op een rekening minus het bedrag wat ze mag gebruiken voor de vaste lasten en haar eten etc. Als je dit inlevert (ZO SNEL MOGENLIJK) dan zal SS alles voor je op een rijtje zetten en contact opnemen met alle schuldeisers en ze vertellen hoeveel ze krijgen in de komende 3 jaar. Mocht je binnen in die 3 jaar het totale bedrag eerder kunnen betalen ben je er ook eerder vanaf. DOET ze die NIET dus niet netjes elke maand geld storten dan trekt SS zich ook van haar af en zullen ze alsnog alles bij je of haar weghalen. Doe dit dus niet, ga samen met haar alles door, laat haar dr bankpassen aan jou geven, en controleer haar of ze daadwerkelijk maandelijks het geld overmaakt. Op deze manier kun je na max 3 jaar weer met een schone lei beginnen en het grootste voordeel is toch wel dat je een rente stop krijgt en dat je niet meer dagelijks allemaal brieven of deurwaarders aan de deur krijgt..

Geloof me het is mss niet het fijnste manier maar wel de snelste manier om er af te komen ondertussen als je vriendin een gat in dr hand heeft of weet ik veel wat kan ze misschien met doorverwijzing van SS een cursus budget beheer volgen.

Als het allemaal een klein beetje vaag staat mijn excuses maar ik ben net wakker maar was wel benieuwd wat je nog meer had geschreven in de tussentijd
'The world is mine'
pi_21300184
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 23:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt met een huisgenoot die lang van huis was, was erg lastig van die deurwaarders af te komen... maar ik heb toen die deurwaarder duidelijk gemaakt dat de persoon die hij zocht in het buitenland was en dat ik niks daarmee te maken had

de brieven bleven wel komen, maar tot ophalen van spullen is het gelukkig nooit gekomen, al had ik wel uit voorzorg al mijn echt waardevolle spullen uit dat huis gehaald en ergens anders gestald. Ik denk dat je dat ook het beste kan doen.. zorg ervoor dat al je waadevolle spullen weg zijn uit dat huis en wel meteen.

Als hij straks met een dwangbevel en politie voor de deur staat, halen ze gewoon alles weg en dan maakt het niet uit van wie het toevallig is.
lijkt me sterk. als ik jouw adres opgeef zal de deurwaarder ook zo jouw huis ontruimen. pffff zou een mooi artikel zijn. en ja ik denk dat een vrouw/persoon wel in staat is om een kerel te gebruiken voor haar schulden. ik zou gewoon eerlijk stellen aan haar: of je regelt je schulden en ben de baas erover of je rot nu op!
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:49:03 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21300235
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:45 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Bel je vriendin op en zeg het volgende: OF ze laat je NU eenbrief typen naar die schuldsanering met daarin het verzoek om een afspraak te maken met hun, OF zodra ze terug komt van vakantie gaat ze dr spullen pakken en vertrekt omdat je het simpelweg niet meer trekt.
Zíj moet die brief schrijven, niet hij. Lijkt me echt essentieel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21300264
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zíj moet die brief schrijven, niet hij. Lijkt me echt essentieel.
als hij niet snel iets onderneemt voordat zn vriendin terug komt van vakantie dan zit hij dieper in de sjit dan nu lijkt mij...
'The world is mine'
pi_21300303
waarom zeggen een aantal hier steeds dat HIJ stappen moet ondernemen, haar moet helpen

zij gaat gvd op vakantie wetende dat ze zich dat he-le-maal niet kan permiteren.
laat haar lekker zelf d'r eigen rotzooi opruimen, ze zijn niet getrouwd in gemeenschap van goederen of zo, dus de TS is totaal niet verantwoordelijk voor haar gekloot en de gevolgen daarvan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:53:57 #106
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21300314
Ik moet eerst zorgen dat ik mijn eigen shit met Intrum regel a.s. maandag. Daar zit ik op dit moment nog het meest mee. Ik hou jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen. Ga nu even in mijn bed liggen
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:55:01 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21300338
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:51 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

als hij niet snel iets onderneemt voordat zn vriendin terug komt van vakantie dan zit hij dieper in de sjit dan nu lijkt mij...
Wellicht op financieel-technisch vlak. Daar heb ik geen verstand van.
Maar als hij serieus iets aan zijn relatie met haar wil veranderen, dan zal hij haar verantwoordelijkheden ook echt aan haar moeten laten. Als hij nu die brief gaat schrijven gaat zij gewoon lekker door op haar manier.
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:56:01 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21300349
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:53 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ga nu even in mijn bed liggen
Ahhhh...

pi_21300416
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wellicht op financieel-technisch vlak. Daar heb ik geen verstand van.
Maar als hij serieus iets aan zijn relatie met haar wil veranderen, dan zal hij haar verantwoordelijkheden ook echt aan haar moeten laten. Als hij nu die brief gaat schrijven gaat zij gewoon lekker door op haar manier.
Ik snap wat je bedoeld, daarom heb ik ook neergezet dat hij haar eigenlijk zou moeten bellen dan kan ze een keuze maken OF ze gaat weg OF ze gaat hulp zoeken.
Als ze weg gaat dan hoeft hij niets te doen zie oa de post van alicia (sorry als ik het fout schrijf ) en de mijne.
Als ze wel er wat aan wil doen dan is het even vervelend voor de TS maar dan heeft hij het wel voor elkaar on even een beetje adem te kunnen halen zodat zn vriendin SAMEN met hem (aangezien ze toch samenwonen en het me heel slim lijkt om er toch een controle op te houden voordat het weer fout loopt) het geheel op te lossen. Tuurlijk moet ze dit zelf doen, maar als ze nu al onverantwoordelijk bezig is dan kan je er niet blind van uitgaan dat ze het nu wel doet, dus moet hij er wel mee bezig zijn.
'The world is mine'
pi_21300487
En dan nog, ondanks het feit dat zijn vriendin erg makkelijk met geld om gaat, denk ik toch dat als er 2 mensen van elkaar houden en de problemen die er zijn onder ogen willen komen je er wel samen uit kan komen. Je gaat voor elkaar of niet, en soms heb je de leuke dingen en soms de minder leuke dingen.

Ze zal misschien niet helemaal beseffen wat ze doet of wat ze veroorzaakt heeft, als je dit met haar bespreekt en er aan werkt dan denk ik dat er toch nog een hele mooie toekomst ( met of zonder kind ) aan zit te komen. Mocht ze het niet willen beseffen of ja zeggen en nee doen dan zie ik het helaas minder rooskleurig in.

Wij kunnen we hard roepen wat hij moet doen maar ik denk dat EK er meer aan heeft als wij gewoon onze ervaringen en of adviezen kunnen delelen met hem, de uiteindelijke keuze ligt toch aan hem, en indirect aan haar...
'The world is mine'
  zondag 15 augustus 2004 @ 13:06:57 #111
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_21300584
TS: Allereerst sterkte gewenst. Moeilijke situatie maar vergeet niet dat er heel veel (jonge) mensen met dezelfde problemen kampen.
Je bent niet de enige en d.w.z. dat er dus oplossingen zijn!
Twisted_TpaU gaf ook al aan dat ze wellicht het beste z.s.m. contact moet zoeken met de Stadsbank. Hierdoor zal jouw vriendin (en jij) meer inzicht krijgen in haar financiele situatie en het lichtje aan het einde van de tunnel gaan zien. Ok, het is niet natuurlijk niet leuk om de Stadsbank erbij te halen maar als het de oplossing kan zijn waarom dan in godsnaam niet?
Ik ben van mening dat jullie hierdoor de beste kans maken jullie relatie te redden. Als geldproblemen de oorzaak zouden zijn van een abortus levert jullie dit hoogstwaarschijnlijk later zo enorm veel spijt en verdriet op.
Succes.
Proud Powerpauper
  zondag 15 augustus 2004 @ 13:17:20 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21300810
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:02 schreef Twisted_TpaU het volgende:
En dan nog, ondanks het feit dat zijn vriendin erg makkelijk met geld om gaat, denk ik toch dat als er 2 mensen van elkaar houden en de problemen die er zijn onder ogen willen komen je er wel samen uit kan komen. Je gaat voor elkaar of niet, en soms heb je de leuke dingen en soms de minder leuke dingen.

Ze zal misschien niet helemaal beseffen wat ze doet of wat ze veroorzaakt heeft, als je dit met haar bespreekt en er aan werkt dan denk ik dat er toch nog een hele mooie toekomst ( met of zonder kind ) aan zit te komen. Mocht ze het niet willen beseffen of ja zeggen en nee doen dan zie ik het helaas minder rooskleurig in.

Wij kunnen we hard roepen wat hij moet doen maar ik denk dat EK er meer aan heeft als wij gewoon onze ervaringen en of adviezen kunnen delelen met hem, de uiteindelijke keuze ligt toch aan hem, en indirect aan haar...
Je kunt vreselijk veel van elkaar houden, maar dat is niet genoeg. Beide partners moeten hun eigen verantwoordelijkheden nemen. Anders is een relatie absoluut niet gelijkwaardig en heeft dus (imo) geen kans van slagen.
Eigen ervaring vroeg je, komtie:
Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een alcoholist. Ik heb ook jaaaaren zijn verantwoordelijkheden overgenomen omdat ik zo veel van hem hield (we zouden gaan trouwen... ). Ik belde naar zijn werk als hij ziek van de drank in bed lag, ik deed zijn huishouden (ook al in de tijd dat we nog niet samenwoonden), ik zorgde ervoor dat er genoeg geld overbleef voor de boodschappen en de huur, ik gaf hem geld als hij echt helemaal niets meer had, ik regelde zaken die hij had laten versloffen.... Allemaal uit 'liefde'. Ik zie dezelfde patronen bij EerlijkeKlootzak en zijn vriendin.
  zondag 15 augustus 2004 @ 14:08:46 #113
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21301676
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:46 schreef Fly-or-Die het volgende:

[..]

lijkt me sterk. als ik jouw adres opgeef zal de deurwaarder ook zo jouw huis ontruimen. pffff zou een mooi artikel zijn. en ja ik denk dat een vrouw/persoon wel in staat is om een kerel te gebruiken voor haar schulden. ik zou gewoon eerlijk stellen aan haar: of je regelt je schulden en ben de baas erover of je rot nu op!
het gaat erom dat die persoon ingeschreven staat op dat adres. Op dat adres komen ze de spullen weghalen, ongeacht van wie dat die zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 15 augustus 2004 @ 14:26:06 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21302028
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 14:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het gaat erom dat die persoon ingeschreven staat op dat adres. Op dat adres komen ze de spullen weghalen, ongeacht van wie dat die zijn.
Tenzij je kunt aantonen dat de spullen van iemand anders zijn (d.m.v. factuur of koopakte). De enige uitzondering hierop is een bodembeslag van de belastingdienst. Normale crediteuren kunnen echter geen bodembeslag leggen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 14:31:25 #115
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21302120
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 14:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tenzij je kunt aantonen dat de spullen van iemand anders zijn (d.m.v. factuur of koopakte). De enige uitzondering hierop is een bodembeslag van de belastingdienst. Normale crediteuren kunnen echter geen bodembeslag leggen.
heb jij nog bonnentjes van je 5 jaar oude breedbeeld tv, of je videocamera?? Ik heb van dat soort apparaten allang geen bonnnen meer. Als de garantie verlopen is gaan alle bonnen bij het oud papier. Ik denk dat TS er serieus goed aan doet zijn spullen op een ander adres te stallen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 15 augustus 2004 @ 14:50:04 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21302439
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 14:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

heb jij nog bonnentjes van je 5 jaar oude breedbeeld tv, of je videocamera??
Alle bonnen bewaar ik ja.
quote:
Ik heb van dat soort apparaten allang geen bonnnen meer. Als de garantie verlopen is gaan alle bonnen bij het oud papier. Ik denk dat TS er serieus goed aan doet zijn spullen op een ander adres te stallen.
TS doet er goed aan, maar wel wanneer het nodig is. Pas wanneer er een dagvaarding ligt of een advocaat gaat zich er mee bemoeien, begint het serieus te worden..
  zondag 15 augustus 2004 @ 15:26:48 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21302967
Wat een klote situatie, Eerlijke_Klootzak!
Ook ik vind het raar dat je vriendin op vakantie gaat terwijl ze zoveel financiele problemen heeft. Kan me niet voorstellen dat die vakantie is geboekt voordat ze in die shit terecht kwam.

Heel erg lovenswaardig dat je haar zo goed en zo kwaad als het kan wilt helpen. Maar ergens houdt dat natuurlijk op. Want op deze manier zal ze nooit leren wat de gevolgen zijn van haar uitgavepatroon.
Als ik jou was zou ik, zodra ze terugkomt, met haar aan tafel gaan zitten en heel duidelijke afspraken met haar maken. Zij moet contact opnemen met de schuldeisers en hopelijk is er een regeling te treffen. Zij moet haar uitgavepatroon aanpassen en zich daar vervolgens ook aan houden.
Betekent dat dat jij er als een oom agent bovenop moet zitten, dan moet dat maar zo.
Dan kan ze wel zeggen dat je op haar moeder lijkt (uiteraard niet qua uiterlijk ), maar blijkbaar heeft ze de volwassen geest (nog) niet om het zelf allemaal goed te klaren.

Je zou haar bijna onder curatele moeten stellen.

Ik wens je heel veel succes!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_21305444
Verander gewoon je slot en dump al haar spullen in bij der ouders of bij een opslagcentrum.

Als mjin vriendin me zoiets zou flikken dan was de relatie per direkt over. En madam gaat dan ook nog lekker op vakantie.
pi_21307789
Neem mensen niet de problemen uit handen, maar stuur ze in de juiste richting. Als ze niet wilt luisteren dan moet ze maar voelen. Niet lullig bedoelt maar laat je niet gebruiken.
pi_21308708
Ik zou zeggen: bel haar meteen op, en doe de voorstellen die TT aangaf.
Waarom zou zij wel van een vakantie mogen genieten terwijl jij een parade moet laten schieten omdat je anders niet kan eten? Laat haar maar voelen, ook op vakantie, hoe het is om schulden te hebben.

Staat ze trouwens bij de gemeente op jouw adres ingeschreven of op een ander adres? (moeder/studentenkamer)
pi_21309011
Mag ik je het volgende advies geven voor de toekomst, want het is voor nu toch al te laat:

laat je NOOIT, maar dan ook echt NOOIT gebruiken om geldzaken VAN ANDEREN te betalen.

Een kleine terloopse tussenopmerking:
Misschien verdien jij meer dan haar. Dat is een reden om misschien de huur te betalen (en zij niet) Iets wat je dus al deed in de vorm van het huis kopen. Misschien een grotere bijdrage bij verjaardagscadeautjes aan vrienden. Het benzinegeld betalen etc, dat kan wel..... (you get the idea?)............

Maar ga NOOIT oude schulden afbetalen. Wat denkt ze wel niet? Dat jij alles voor haar betaald zodat zij mooi naar Spanje (dat was het he, spanje?) kan, waar ze dan ineens wel geld voor heeft Iemand met zulke geldproblemen is pas een leuke partner als zij jou daar niet mee lastig valt, want heeft ze je beloofd het geld terug te betalen?

Zoek ajb een leuker meisje die wel met haar geldzaken (ookal zijn het schulden) kan omgaan. Ik heb echt het gevoel dat je misbruikt wordt door haar. Mocht dit niet zo zijn, weiger dan nog langer haar schulden te betalen dat moet ze echt zelf uitzoeken....
life is sweet, life is bitter
pi_21309021
[quote]Op zondag 15 augustus 2004 00:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

'Ik ben meer haar schulden aan het aflossen zodat zij ook wat geld over houdt voor leukere dingen'.

Moest dit even twee keer lezen. Waar ben jij in hemelsnaam mee bezig. Jij bent haaaaaaaarrrrr schulden aan het aflossen, terwijl zij lekker op vakantie is. Wake up dude.

'En wat betreft de toekomst, ik zie haar echt als mijn droomvrouw. Maar de vraag is of ik ook de slechte eigenschappen van haar moet accepteren'.

Is dit jouw droomvrouw ?? Iemand die jouw voor haar schulden laat opdraaien/betalen!!! Wat klopt er hier niet. I.p.v. op vakantie te gaan had ze haar schulden moeten betalen. Kwestie van de juiste prioriteiten stellen. Opzouten met die parasiet.
  zondag 15 augustus 2004 @ 20:06:08 #123
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_21309161
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 14:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

BULLSHIT

SPullen meenemen die van een ander zijn heet gewoon diefstal hoor; ook al doet de deurwaarder het. Dus dat gebeurt niet. Trouwens als ze spullen komen halen, dan heb je al lang een keer bij de rechter gestaan... zover is het nog lang niet.

Jouw huis blijven ze al vanaf, want dat is van jou. PUNT.
jouw spullen, blijven ze ook vanaf, want die zijn ook van jou. Bewijslast is lastig, maar niet onmogelijk.

Deurwaarders hanteren vaak dreigende taal als het om ontvangen gaat; laat je niet gek maken. Ze hebben vast recht op het geld, maar je helemaal stressed out maken is ook nergens voor nodig, maar daar maken ze wel handig misbruik van.

Wat moet jij doen?
Alle briefies lekker ongeopend laten liggen; aangetekende brtieven niet tekenen; want ze zijn niet voor jou. Je vriendin uit huis zetten, en tegen evt. deurwaarders: "die woont hier niet meer" zeggen...

KOM NOU...
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_21309307
ze had haar reis trouwens gewoon moeten annuleren
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:52:30 #125
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21313093
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 20:00 schreef Jill85 het volgende:
Mag ik je het volgende advies geven voor de toekomst, want het is voor nu toch al te laat:

laat je NOOIT, maar dan ook echt NOOIT gebruiken om geldzaken VAN ANDEREN te betalen.
een wijze les, maar zoiets zie je niet van te voren aankomen. Als je iemand voor het eerst ontmoet, ga je niet vragen of hij/zij schulden heeft....tenminste, ik deed het niet i.i.g.
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')