Uhquote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Trouwens, ik voel me echt laag als ik straks aan anderen moet vertellen dat we uit elkaar zijn gegaan omdat ik haar niet meer kon onderhouden. Mensen zullen dan denken dat ik een loser ben die niet voor zijn vrouw kan zorgen enz enz...
Sommige mensen zijn misschien wel geboren om vrijgezel te blijven?
Ik vind het eerste een beetje onzin.. Waarom zou de man altijd voor de vrouw moeten zorgen? De vrouw heeft ook eigen verantwoordelijkheid!quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Trouwens, ik voel me echt laag als ik straks aan anderen moet vertellen dat we uit elkaar zijn gegaan omdat ik haar niet meer kon onderhouden. Mensen zullen dan denken dat ik een loser ben die niet voor zijn vrouw kan zorgen enz enz...
Hmm... hoezo zie je dat zo?quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Lijkt me een slecht plan. Nog afgezien van het feit dat uit elkaar gaan meestal niet bevorderlijk is voor je relatie, is het ook niet praktisch, omdat je dan nog wel alle shit van deurwaarders etc over je heen krijgt, terwijl je vriendin er niet is.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?
dat deze relatie misschien voor jou niet werkt wil nog niet zeggen dat je ongeschikt bent voor relaties. Ik snap je conclusie niet helemaal, maar lees zo tussen de regels door dat je je beslissing al hebt genomen... maar er nog niet aandurftquote:Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Daarom ben ik ook deze topic gestart....quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:53 schreef La-Fosca het volgende:
dus bezint eer ge begint...
Ik zou haar toch bellen, het feit dat ze op vakantie is is dan jammer, het zijn HAAR schulden die JIJ niet op kunt lossen, dus laat zij maar met een oplossing komen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Hallo mensen, hier ben ik weer.
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Maar ALS ik geen actie onderneem, riskeer ik de kans dat de deurwaarder binnenkort aan de deur klopt.
Gewoon wachten tot ze terug is, die 2 dagen maken ook niet uit. Als ze terug is, confronteer je haar en laat je haar op maandag meteen al die briefschrijvers bellen en het uitleggen. Ze zal betaalafspraken moeten maken met alle afzonderlijke schuldeisers.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Maar ALS ik geen actie onderneem, riskeer ik de kans dat de deurwaarder binnenkort aan de deur klopt.
Laat haar naar die incassobureaus bellen dat ze pas over een week terug is, en dan pas aan haar verplichtingen kan gaan voldoen. Daarnaast zou ik toch echt serieus gaan overwegen om haar in iedergeval uit te schrijven. Dat wil zeggen dat ze dan officieel niet meer bij jou inwoont.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
ja, maar het is wel op mijn adres waar al die brieven komen...en de deurwaarder zal de spullen die er staan ook meenemen vrees ik..quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot ze terug is, die 2 dagen maken ook niet uit. Als ze terug is, confronteer je haar en laat je haar op maandag meteen al die briefschrijvers bellen en het uitleggen. Ze zal betaalafspraken moeten maken met alle afzonderlijke schuldeisers.
Ze kunnen wel meer verzoeken. Wat is de achtergrond? De hoeveelste aanmaning is het, zijn er ooit betalingen verricht etc.? Als het een eerste aanmaning is, en er zijn nog geen betalingen verricht, kun je wel wachten tot ze terug is. Houd als richtlijn wel aan dat er binnen 2 weken geantwoord wordt.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren
Laat je nu niet teveel intimideren door dat incassobureau of die deurwaarder. 5 dagen is geen realistische reactie-termijn.quote:maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Heeft die deurwaarder al een vonnis? In dat geval is het wel aan te raden om zeer spoedig te reageren. Wanneer er nu nog "slechts" gedreigd wordt met dagvaarding, is 5 dagen geen realistische termijn.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ja, maar het is wel op mijn adres waar al die brieven komen...en de deurwaarder zal de spullen die er staan ook meenemen vrees ik..
nee, tis ook weer een brief van Intrumquote:Op zondag 15 augustus 2004 12:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heeft die deurwaarder al een vonnis? In dat geval is het wel aan te raden om zeer spoedig te reageren. Wanneer er nu nog "slechts" gedreigd wordt met dagvaarding, is 5 dagen geen realistische termijn.
Nee, niet bellen. Dat is een standaard-brief die ze sturen. Ik heb hier ook een hele stapel van die brieven liggen. De brieven hebben echter vaak het gewenste effect : Er komt een zeer snelle reactie, en degene die ze aanschrijven is al enigszins geintimideerd.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:37 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
nee, tis ook weer een brief van IntrumDat is het leuke ervan...
Ik weet dus niet of ik haar hiervoor moet bellen, maar er liggen nog 3 andere brieven voor haar klaar die ik nog niet heb geopend!
Dit vind ik ook nog het meest zorgwekkende aan de hele situatie...quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:53 schreef La-Fosca het volgende:
Allereerst: dat kindje...daar zou ik nog maar even heel goed over nagaan denken, hoe kan een vrouw die niet eens fatsoenlijk voor haarzelf kan zorgen wel voor een kind zorgen?
Ik weet niets van deurwaarders ed (gelukkig!). Ik vind het wél zeer slim om (als het enigszins mogelijk is) het reageren over te laten aan je vriendin. Ze moet zich maar eens gaan realiseren wat de gevolgen zijn van schulden maken en lekker met vakantie gaan. Als jij nu weer de hete kolen uit het vuur gaat halen, hoeft ze wederom haar verantwoordelijkheden niet te nemen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 12:39 schreef Alicey het volgende:
Wacht tot je vriendin terug is, en stuur ze dan een brief met een voorstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |