abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:10:55 #76
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21295724
Mensen, bedankt voor jullie steun en begrip. Ik laat het hier voor vandaag bij. Ben nu echt helemaal uitgeput. (Vandaag de langste dag ooit op Fok!) Ik ga nu slapen en probeer wat dingen te laten zinken (en ik bedoel geen alcohol)...
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:13:41 #77
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295750
Trouwens, ik voel me echt laag als ik straks aan anderen moet vertellen dat we uit elkaar zijn gegaan omdat ik haar niet meer kon onderhouden. Mensen zullen dan denken dat ik een loser ben die niet voor zijn vrouw kan zorgen enz enz...

Sommige mensen zijn misschien wel geboren om vrijgezel te blijven?
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:14:30 #78
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295766
Trusten en (hoogstwaarschijnlijk) tot morgen!
pi_21295834
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Trouwens, ik voel me echt laag als ik straks aan anderen moet vertellen dat we uit elkaar zijn gegaan omdat ik haar niet meer kon onderhouden. Mensen zullen dan denken dat ik een loser ben die niet voor zijn vrouw kan zorgen enz enz...

Uh cal me als je uit elkaar bent
hehehe
kwil ook wel een vent die al mijn uitgaven gaat betalen toch?
Wie niet?
Maakt dat jou een loser?
Ik denk dat je wat te nice tegen haar bent...

Het is nml enorm gemakkelijk als een man alles voor je betaald?
Alleen is het dan wel normaal dat je er wel rekening mee houdt dat hij voor je betaald
en dat je dan maar niet de hele winkels gaat leegkopen etc
onderwijl wetend hij betaald het toch wel

dus nee je bent geen loser je doet immers toch al je best?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:20:54 #80
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_21295864
Ik zou je vriendin toch op de hoogte brengen van je problemen, ook al is ze nu op vakantie. Misschien gaat ze zich inderdaad rot en/of schuldig voelen, maar da tis eigenlijk zo gek nog niet. Dat help waarschijnlijk om de ernst van de zaak tot haar door te laten dringen.

Dat ze je opzettelijk met schulden opzadelt lijkt me niet. Wel gaat ze er uiterst naief mee om, ook al verbetert ze dat al (ze is immers gaan werken, probeert wat dingen af te lossen). Als je haar teveel in bescherming neemt door haar in situaties als deze niet op de hoogte te brengen van dringende problemen, help je haar ook niet om van die naiviteit af te komen. Aan haar maandelijkse topjes en make-upjes zal ze weinig waarde hechten als ze eenmaal zonder onderdak komt te zitten en bij haar moeder in moet trekken, maar dat beseft ze blijkbaar niet echt.

En het is rottig dat haar moeder een uitkering heeft. Toch zou ik haar wel op z'n minst op de hoogte brengen van het schuldenprobleem van haar dochter. Als ze haar in huis moet nemen kost dat haar namelijk ook geld, en misschien zal ze toch een klein bedrag kunnen missen. Alle beetjes helpen natuurlijk mee. Verder zou ik toch iemand (familielid, vriend?) zoeken die je kan helpen bij het oplossen van je incassoprobleem, want dat is wel heel erg acuut. Als dat (tijdelijk) is opgelost hebben jij en je vriendin ook wat meer ademruimte om flink aan jullie financiele problemen te werken, zonder de hete adem van een deurwaarder in je nek.

Toevoeging: truste, slaap er maar goed over!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:22:58 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21295885
Je bent gek zeg, dat je haar schulden voor haar afbetaalt. Laat haar dat lekker zelf doen ipv op vakantie te gaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:24:34 #82
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21295901
quote:

Ik vind het eerste een beetje onzin.. Waarom zou de man altijd voor de vrouw moeten zorgen? De vrouw heeft ook eigen verantwoordelijkheid!
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:26:34 #83
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_21295927
Ik las iets over een mobiele telefoon die weer aangesloten is.. Dat abonnement moet je stop zetten man. In ieder geval in de gaten houden dat ze niet over haar belminuten en zo heen gaat. Mobiele telefoon is een luxe en dat moet ze verdienen in deze situatie. Is toch iedere maand 50 euro.

Sterkte man..

en dit advies mag ik je niet geven maar.. houd het kind.. kind kan er niets aan doen..
pi_21295964
quote:

Hmm... hoezo zie je dat zo?
Waarom denk je dat jij de plicht hebt haar te onderhouden? En bovendien, wat gaat die mensen dat aan waarom jullie uit elkaar zijn gegaan. Bovendien: zij is de schuldige, ZIJ zou zich moeten schamen!
Komaan zeg, je betaalt haar schulden, permiteert je zelf niks aangezien je die parade laat schieten omdat je zelf je boodschappen nog moet betalen en mevrouw gaat lekker op vakantie en blijft maar lekker verder kleding kopen en make-upjes? Er is een naam voor zulke mensen: profiteurs.
Ik snap dat het heel moeilijk is, vooral vanwege die baby op komst en het feit dat het toch je vriendin is waarvan je waarschijnlijk erg veel houd, anders zou je niet zoveel geduld opbrengen.
Maar jij bent er ook nog he, het moet van twee kanten komen.. Denk dat veel mensen in jouw plaats allang de handdoek in de ring hadden gegooid. Denk er goed over na of je haar nog wel wilt helpen, ze is zelf toch geen kleuter? Ze kan toch ook werken? En ze heeft toch zeker wel gezond verstand of niet dan? Wel erg makkelijk om alles zo aan jou over te laten en zelf lekker op vakantie te gaan.
pi_21296000
hoezo heeft jouw vriendin, degene met de schulden, geld om op vakantie te gaan, terwijl jij, degene die de meeste schulden aflost, geen geld hebt om een dagje naar FF te gaan? Leer maar eens nee te zeggen tegen je vriendin. als je diep in de schulden zit, KUN je geen leuke dingen doen die veel geld kosten.
pi_21297452
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?
Lijkt me een slecht plan. Nog afgezien van het feit dat uit elkaar gaan meestal niet bevorderlijk is voor je relatie, is het ook niet praktisch, omdat je dan nog wel alle shit van deurwaarders etc over je heen krijgt, terwijl je vriendin er niet is.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21297477
quote:

dat deze relatie misschien voor jou niet werkt wil nog niet zeggen dat je ongeschikt bent voor relaties. Ik snap je conclusie niet helemaal, maar lees zo tussen de regels door dat je je beslissing al hebt genomen... maar er nog niet aandurft
pi_21299298
Allereerst: dat kindje...daar zou ik nog maar even heel goed over nagaan denken, hoe kan een vrouw die niet eens fatsoenlijk voor haarzelf kan zorgen wel voor een kind zorgen?
Die mobiele telefoon..belachelijk dat die weer geactiveerd is, ze kan beter een pre-paid nemen en zo af en toe een beltegoed kopen ( als daar ruimte voor is ) zodat ze te bereiken is.
Make-up en kleren? het is een vrouw? ja en? wat niet kan dat kan niet, makkelijk zat.
Ik heb het hele topic doorgelezen en ik kom tot de conclusie dat deze vrouw geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel heeft voor haarzelf laat staan voor een toekomstig kindje of voor jou.
En jij mag er ook nog eens niks over zeggen? hallo jullie proberen samen een toekomst op te bouwen daar horen ook dit soort zaken bij.
Als ze terug is van vakantie zou ik haar zeker voor de keuze stellen: je levert vanaf nu al je geld in, kijk wat nodig is om de schulden zo snel mogelijk weg te werken, wil ze dat niet en noemt ze je weer haar moeder...dan kan ze gaan: naar haar moeder.

Wil je wel met haar verder, bedenk dan heel goed...deze vrouw kan niet met geld omgaan en doet ook nog eens heel erg luchtig over de schulden die ze maakt...dit feit kan de rest van jullie relatie en dus ook jouw leven behoorlijk gaan beinvloeden.

dus bezint eer ge begint...
// Je bent zo mooi Anders
Niet meer of minder Anders
Maar zo mooi Anders.//
  zondag 15 augustus 2004 @ 11:54:45 #89
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21299322
Hallo mensen, hier ben ik weer.
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Maar ALS ik geen actie onderneem, riskeer ik de kans dat de deurwaarder binnenkort aan de deur klopt.
  zondag 15 augustus 2004 @ 11:56:45 #90
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21299345
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 11:53 schreef La-Fosca het volgende:

dus bezint eer ge begint...
Daarom ben ik ook deze topic gestart....
pi_21299544
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Maar ALS ik geen actie onderneem, riskeer ik de kans dat de deurwaarder binnenkort aan de deur klopt.
Ik zou haar toch bellen, het feit dat ze op vakantie is is dan jammer, het zijn HAAR schulden die JIJ niet op kunt lossen, dus laat zij maar met een oplossing komen.
// Je bent zo mooi Anders
Niet meer of minder Anders
Maar zo mooi Anders.//
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:24:11 #92
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_21299818
quote:
Gewoon wachten tot ze terug is, die 2 dagen maken ook niet uit. Als ze terug is, confronteer je haar en laat je haar op maandag meteen al die briefschrijvers bellen en het uitleggen. Ze zal betaalafspraken moeten maken met alle afzonderlijke schuldeisers.
pi_21299908
quote:
Laat haar naar die incassobureaus bellen dat ze pas over een week terug is, en dan pas aan haar verplichtingen kan gaan voldoen. Daarnaast zou ik toch echt serieus gaan overwegen om haar in iedergeval uit te schrijven. Dat wil zeggen dat ze dan officieel niet meer bij jou inwoont.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:30:21 #94
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21299917
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Gewoon wachten tot ze terug is, die 2 dagen maken ook niet uit. Als ze terug is, confronteer je haar en laat je haar op maandag meteen al die briefschrijvers bellen en het uitleggen. Ze zal betaalafspraken moeten maken met alle afzonderlijke schuldeisers.
ja, maar het is wel op mijn adres waar al die brieven komen...en de deurwaarder zal de spullen die er staan ook meenemen vrees ik..
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:33:29 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21299971
quote:
Ik heb vandaag de post van mijn vriendin opengemaakt en trof ook weer diverse incassobrieven aan. Er wordt verzocht om binnen 5 dagen te reageren
Ze kunnen wel meer verzoeken. Wat is de achtergrond? De hoeveelste aanmaning is het, zijn er ooit betalingen verricht etc.? Als het een eerste aanmaning is, en er zijn nog geen betalingen verricht, kun je wel wachten tot ze terug is. Houd als richtlijn wel aan dat er binnen 2 weken geantwoord wordt.

Als het een latere aanmaning is, of er zijn deelbetalingen verricht, dan verandert dat wel de zaak..
quote:
maar aangezien ze op vakantie is en pas over een week terug komt gaat dit niet lukken. Wat moet ik nu doen? Ik kan haar schuld niet aflossen en zij kan niet ff snel terug vliegen naar NL. Als ik haar bel dan lost het probleem zich ook niet op....
Laat je nu niet teveel intimideren door dat incassobureau of die deurwaarder. 5 dagen is geen realistische reactie-termijn.

Wanneer ze terug is wordt het denk ik wel tijd om een "goed gesprek" te hebben. Zoek eventueel met google een verslag van iemand die een faillissement heeft meegemaakt, dan heb je in ieder geval een punt op het gebied dat doormodderen vervelende gevolgen kan hebben.
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:34:53 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21299999
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

ja, maar het is wel op mijn adres waar al die brieven komen...en de deurwaarder zal de spullen die er staan ook meenemen vrees ik..
Heeft die deurwaarder al een vonnis? In dat geval is het wel aan te raden om zeer spoedig te reageren. Wanneer er nu nog "slechts" gedreigd wordt met dagvaarding, is 5 dagen geen realistische termijn.

Toevoeging : Als je zelf en je vriendin nooit gereageerd hebben op die vordering, en er is niet aangetekend gestuurd, dan ben je niet rechtsgeldig op de hoogte gebracht. Wanneer ze daadwerkelijk een procedure willen starten wanneer er geen reactie komt, zullen ze eerst nog een aangetekende aanmaning moeten sturen waarin een nieuwe termijn (meestal 8 dagen) wordt gegeven.
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:37:02 #97
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21300035
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heeft die deurwaarder al een vonnis? In dat geval is het wel aan te raden om zeer spoedig te reageren. Wanneer er nu nog "slechts" gedreigd wordt met dagvaarding, is 5 dagen geen realistische termijn.
nee, tis ook weer een brief van Intrum Dat is het leuke ervan...
Ik weet dus niet of ik haar hiervoor moet bellen, maar er liggen nog 3 andere brieven voor haar klaar die ik nog niet heb geopend!
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:39:28 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21300071
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:37 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

nee, tis ook weer een brief van Intrum Dat is het leuke ervan...
Ik weet dus niet of ik haar hiervoor moet bellen, maar er liggen nog 3 andere brieven voor haar klaar die ik nog niet heb geopend!
Nee, niet bellen. Dat is een standaard-brief die ze sturen. Ik heb hier ook een hele stapel van die brieven liggen. De brieven hebben echter vaak het gewenste effect : Er komt een zeer snelle reactie, en degene die ze aanschrijven is al enigszins geintimideerd.

Er is niets aan de hand nog. Wacht tot je vriendin terug is, en stuur ze dan een brief met een voorstel.
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:40:10 #99
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21300087
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 11:53 schreef La-Fosca het volgende:
Allereerst: dat kindje...daar zou ik nog maar even heel goed over nagaan denken, hoe kan een vrouw die niet eens fatsoenlijk voor haarzelf kan zorgen wel voor een kind zorgen?
Dit vind ik ook nog het meest zorgwekkende aan de hele situatie...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:42:59 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21300135
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:39 schreef Alicey het volgende:
Wacht tot je vriendin terug is, en stuur ze dan een brief met een voorstel.
Ik weet niets van deurwaarders ed (gelukkig!). Ik vind het wél zeer slim om (als het enigszins mogelijk is) het reageren over te laten aan je vriendin. Ze moet zich maar eens gaan realiseren wat de gevolgen zijn van schulden maken en lekker met vakantie gaan. Als jij nu weer de hete kolen uit het vuur gaat halen, hoeft ze wederom haar verantwoordelijkheden niet te nemen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')