abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:03:48 #51
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_21294600
ik ben van mening dat je het niet kunt maken haar te 'dumpen' als ze zwanger is van jou! Praat er met haar over, maak een lijst van alle schulden en stel een betalingsregeling met haar! En idd, neem alle 'ik kan geld uit geven' materialen, zoals cheques en cc's weg, en geef haar een paar euro mee als ze geld nodig heeft
pi_21294694
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 23:53 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Dan krijg je weer een ouder-kind situatie.
Zij is nu volwassen genoeg om met geld om te gaan. Ik heb de hoop opgegeven om haar elke keer weer te wijzen op haar verantwoordelijkheden.
Ik vind het ook erg als we door financiele problemen uit elkaar moeten, maar wat moet ik dan in godsnaam voor actie ondernemen????
ze is je droomvrouw, speel dan de ouder, jij hebt toch wat te zeggen in je relatie?
je laat haar toch niet zo "makkelijk" vallen?
Ze is mss volwassen, maar toch heeft ze hulp nodig met bepaalde dingen, en 1 vandie dingen gaat over geld

ik weet niet wat je kan ondernemen, zelf nooit in zo'n situatie gezeten
praten helpt blijkbaar niet...
Mss vergezocht, maar laat haar zien wat er kan gebeuren, neem iets dierbaars van haar weg, je kan haar even laten flippen.
Zeg dan dat ze dat evengoed echt kwijt kan raken door haar schulden

kan zo niks anders bedenken...
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:18:54 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21294894
Eerlijke Klootzak, kun je misschien proberen duidelijk te maken waar de grens ligt van haar verantwoordelijkheid? Je zei dat ze zelf werk heeft om haar schulden af te lossen, wat ik zie als een teken van verantwoordelijkheid. Aan de andere kant blijft ze nieuwe schulden maken. Heb je enig idee wat de oorzaak hiervan is? Hoe denkt ze hier zelf over? Heeft ze zelf in de gaten wat ze doet? Kun je die vragen voor me beantwoorden? (In ruil daarvoor probeer ik je een adviesje te geven).
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:18:56 #54
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21294895
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:08 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Mss vergezocht, maar laat haar zien wat er kan gebeuren, neem iets dierbaars van haar weg, je kan haar even laten flippen.
Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
pi_21294949
was de zwangerschap gepland?
pi_21295036
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

dacht eerder aan iets materieels, zoals een ring van haar lievelings maar jammer genoeg overleden oma
van zo'n soort dingen, iets met sentimentele waarde

dat tijdelijk kan zo eventjes voor altijd worden, en met een baby op komst is dat wel wat sneu...
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:30:17 #57
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21295104
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te beantwoorden. In sommige gevallen helpt het, maar soms drijft het je ook verder uit elkaar. In deze situatie moet je ook (Nouja, moeten, imho dan) rekening houden met haar situatie. Ze is zwanger, en zal binnenkort ook te maken krijgen met hormonale schommelingen en alle gevolgen van dien. Ik denk niet dat je haar nu in de steek kunt laten.
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:38:47 #58
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295246
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te beantwoorden. In sommige gevallen helpt het, maar soms drijft het je ook verder uit elkaar. In deze situatie moet je ook (Nouja, moeten, imho dan) rekening houden met haar situatie. Ze is zwanger, en zal binnenkort ook te maken krijgen met hormonale schommelingen en alle gevolgen van dien. Ik denk niet dat je haar nu in de steek kunt laten.
Het is ook niet eerlijk tegenover haar, maar ik zit nu zelf in financiele problemen (zie andere topic waar je me reeds van goed advies hebt voorzien) waar ik niet meer uit kom als het zo door gaat. En ik heb verder geen familie om terug te gaan als ik mijn huis wordt uitgezet. Zij kan (en gaat ook elk weekend) naar haar moeder om bij te kletsen. Ik kan geen kant op, heb alleen mijn huis en mijn hond.
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:41:00 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21295296
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Het is ook niet eerlijk tegenover haar, maar ik zit nu zelf in financiele problemen (zie andere topic waar je me reeds van goed advies hebt voorzien) waar ik niet meer uit kom als het zo door gaat. En ik heb verder geen familie om terug te gaan als ik mijn huis wordt uitgezet. Zij kan (en gaat ook elk weekend) naar haar moeder om bij te kletsen. Ik kan geen kant op, heb alleen mijn huis en mijn hond.
De financiele problemen die jij zelf hebt, is dat ten gevolge van hetgeen echt op jouw naam staat, of is het omdat je ook haar financiele problemen op je neemt?

En.. Hoe zie jij je toekomst met haar? (Uitgaande van de ideale situatie)
pi_21295365
je bent wel erg selectief in het beantwoorden van vragen
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:49:07 #61
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295431
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:44 schreef Xennia het volgende:
je bent wel erg selectief in het beantwoorden van vragen
Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven op jouw vragen, maar er gaan momenteel ook dingen door mijn hoofd die ik liever niet heb :'(
Daarnaast ben ik ook beetje moe geworden. Ik zou vandaag naar de Dance Parade gaan maar heb het afgezegd omdat ik anders geen geld meer over heb voor boodschappen tot einde van de maand...

[ Bericht 6% gewijzigd door Eerlijke_Klootzak op 15-08-2004 00:57:17 ]
pi_21295477
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:49 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven op jouw vragen, maar er gaan momenteel ook dingen door mijn hoofd die ik liever niet heb
Daarnaast ben ik ook beetje moe geworden. Ik zou vandaag naar de Dance Parade gaan maar heb het afgezegd omdat ik anders geen geld meer heb over heb voor boodschappen tot einde van de maand...
je weet tenminste al wat belangrijker is
dat heeft zij mss niet door, zelfs al is die vakantie al op voorhand gepland, een hoop schulden komt niet van de ene dag op de andere, zoiets bouwt zich op
maar zij heeft niet door wat het belangrijkste is...
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:51:49 #63
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295480
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

De financiele problemen die jij zelf hebt, is dat ten gevolge van hetgeen echt op jouw naam staat, of is het omdat je ook haar financiele problemen op je neemt?

En.. Hoe zie jij je toekomst met haar? (Uitgaande van de ideale situatie)
Ik heb alleen maar mijn studieschuld (en daarnaast nog wat verkeersboetes open staan, maar dat is nog binnen redelijke termijn te voldoen). Dus ik ben meer haar schulden aan het aflossen zodat zij ook wat geld over houdt voor leukere dingen.

En wat betreft de toekomst, ik zie haar echt als mijn droomvrouw. Maar de vraag is of ik ook de slechte eigenschappen van haar moet accepteren.
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:53:15 #64
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295507
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:22 schreef Xennia het volgende:
was de zwangerschap gepland?
Nee, dat niet maar we hebben ook nog niet besloten het te houden.
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:56:17 #65
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295544
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Alicey het volgende:
Eerlijke Klootzak, kun je misschien proberen duidelijk te maken waar de grens ligt van haar verantwoordelijkheid? Je zei dat ze zelf werk heeft om haar schulden af te lossen, wat ik zie als een teken van verantwoordelijkheid. Aan de andere kant blijft ze nieuwe schulden maken. Heb je enig idee wat de oorzaak hiervan is? Hoe denkt ze hier zelf over? Heeft ze zelf in de gaten wat ze doet? Kun je die vragen voor me beantwoorden? (In ruil daarvoor probeer ik je een adviesje te geven).
Ik merk dat ze idd steeds verstandiger omgaat met haar geld en ze is ook full time gaan werken zodat het zsm opgelost wordt. Haar gsm abo was al afgesloten vanwege achterstand en die heeft ze recentelijk weer kunnen activeren omdat ze betaalde.
Maar een vrouw blijft een vrouw (met alle respect) en geeft graag geld uit aan kleding, make up e.d. Dit soort uitgaven blijven maandelijks terug komen.
Een man geef je een auto, een pc en hij is voorlopig zoet, zeg maar.
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:57:22 #66
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_21295552
Ik denk niet dat uit elkaar gaan de oplossing van je probleem zal zijn. Met de deurwaarders blijf je toch wel zitten, en een zwangere vriendin zou ik niet wegsturen. Lijkt me ook geen goede invloed hebben op haar zwangerschap.

Als je het kan opbrengen om deze maand wel de 250 te betalen, dan zou ik dat bedrag zsm overmaken, en het incassobureau opbellen om te vertellen dat je hun brief niet begrijpt aangezien je gewoon hebt betaald. Zorg ervoor dat je daar dan ook een stortingsbewijsje of afschrift van hebt, zodat je dat kan laten zien. Als ik het goed begrijp ben je 2x je betalingsafspraak niet nagekomen. Dat lijkt me geen onoverkomelijk iets, ook al staat het incassobureau inderdaad slecht bekend op het gebied van 'begrip voor geldproblemen'. Ze hebben er meer aan dat je in ieder geval iets betaalt, dan dat ze via de rechter wat van je los moeten peuteren - wat gezien je financiele situatie ze ws niet direct gaat lukken. In ieder geval zal je er tijd mee rekken door nu wat te betalen.

Is het verder een optie om haar moeder om een bijdrage te vragen? Als je haar vriendelijk uitlegt dat door de schulden van haar dochter een deurwaarder voor jullie deur staat, en dat de situatie misschien wel zo beroerd is dat haar zwangere dochter bij haar in zal moeten trekken, zal ze misschien bereid zijn jullie tijdelijk uit de brand te helpen. Ik weet zeker dat mijn moeder zoiets voor mij zou doen, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de hare zit. Het is vervelend om om geld te vragen, maar beter dan een leeggehaald huis of een relatiedrama.

Verder lijkt het me dat jouw vriendin zich weliswaar bewust is van haar schulden, maar niet helemaal van de mate waarin dat jou/haar problemen bezorgt. Dat baseer ik oa op het feit dat ze nu lekker op vakantie is. Haar zwangerschap is in deze ook een probleem: hoe bot het ook klinkt, een kind kost veel geld. Dat kan ze beter tot haar door laten dringen, en flink werk maken van haar financiele problemen. In ieder geval zou ik haar vragen om jou over haar uitgaven te laten beslissen - dus dat jij bepaalt hoeveel geld ze uitgeeft, en waaraan. Lijkt me pure noodzaak.
Als ze dat niet wil zou ik haar naar de schuldhulpverlening sturen om haar schulden te laten saneren voordat het te laat is, en jullie allebei -met kind- in dat traject terecht komen, en/of je huis kwijtraken.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  zondag 15 augustus 2004 @ 00:58:42 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21295569
Ik zou gewoon haar voorstellen dat ze bij jou onder curatele komt. Ik denk dat dat het beste is... Je moet gewoon zorgen dat haar salaris op jouw rekening gestort wordt en dan kan jij haar geld beheren. Je geeft haar zakgeld (bijv 20 euro per week) om haar eigen dingen te doen en laat haar bij je inwonen.. de rest van al haar geld gebruik je om die schulden af te lossen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21295577
Tief op man! Of ze neemt haar verantwoordelikheden met jou, voor het kind.
Of ze geeft nog steeds teveel uit, dan moet je haar dumpen.
Want of jij leeft met haar, of ze doet maar voort, zonder jou.
Het kind is altijd de dupe, daarom!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:00:56 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21295595
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar mijn studieschuld (en daarnaast nog wat verkeersboetes open staan, maar dat is nog binnen redelijke termijn te voldoen). Dus ik ben meer haar schulden aan het aflossen zodat zij ook wat geld over houdt voor leukere dingen.
Ok.. Probeer haar in dat geval te bewegen tot het aflossen van haar schulden. Kinderen kosten heel veel geld wanneer je hen een verantwoordelijk leven wilt gunnen. Wellicht is een schuldhulpverleningstraject een uitkomst voor jullie. Alleen zullen jullie beiden, dus ook zij, hier volledig achter moeten staan!
quote:
En wat betreft de toekomst, ik zie haar echt als mijn droomvrouw. Maar de vraag is of ik ook de slechte eigenschappen van haar moet accepteren.
Goed en slecht zijn slechts dingen die door mensen zijn verzonnen, en hebben geen waarde. Goed, in deze situatie heb je niets aan die visie. Als partners zul je elkaars pro's en con's moeten accepteren. Wel is van belang dat de con's geen schade opleveren. Denk je dat het lukt om haar zover te krijgen dat ze geen nieuwe schulden maakt?
pi_21295632
trouwens, kan je niet met haar moeder regelen dat ze je schulden "overkoopt"?
haar moeder betaald jullie schulden af en jullie betalen dan rustig aan terug aan haar moeder
dan heb je alvast 1 probleem minder

kan je je meer focussen op het probleem van je vriendin
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:04:25 #71
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21295637
bedankt voor jouw reactie merdeka!
Ik heb echter al vele malen geprobeerd haar bij te praten op dit gebied (schulden zsm aflossen voordat het nog erger wordt) maar na vanavond is het me duidelijk geworden dat ze er nog niet realiseert wat de gevolgen kunnen zijn. En ik zie nog meer problemen als we het kind houden.
Haar moeder kan haar in deze niet helpen want ze is vorig jaar werkeloos geraakt en zit nu in de uitkering.

Verder hebben sommige reacties (ergens in het begin van de thread) me op waanideeen gebracht waardoor mijn acceptatiegrens nog lager is geworden.
Zomaar denk ik dat ze nu lekker op vakantie is met haar vriendin en daar heerlijk los gaat zonder rekening met mij te houden. Maar ik wil haar ook niet bellen/sms'en om te vertellen dat er weer 4 brieven liggen van incassobureaus die voor haar bestemd zijn....daar worden we beide niet vrolijker op.
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:04:39 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21295642
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 00:56 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Ik merk dat ze idd steeds verstandiger omgaat met haar geld en ze is ook full time gaan werken zodat het zsm opgelost wordt. Haar gsm abo was al afgesloten vanwege achterstand en die heeft ze recentelijk weer kunnen activeren omdat ze betaalde.
Dat lijkt me een goed teken! De vooruitzichten zien er dus goed uit. Het zal geen makkelijke weg worden, maar jullie kunnen er samen komen (Heb ik althans het idee).
quote:
Maar een vrouw blijft een vrouw (met alle respect) en geeft graag geld uit aan kleding, make up e.d. Dit soort uitgaven blijven maandelijks terug komen.
Deels waar.. Ik moet inderdaad toegeven dat ik zelf ook er niet aan ontkom aan die zaken te denken, en er ook aan uit te geven, ondanks mijn financiele situatie.
quote:
Een man geef je een auto, een pc en hij is voorlopig zoet, zeg maar.
Haha... Is dat wel waar?
pi_21295646
Je zult vooral afspraken moeten gaan maken, als je dit echt nog recht wilt gaan breien.

Eerlijk gezegd zou ik voorstellen om weer apart te gaan wonen (desnoods gaat ze terug thuis wonen), dan hoef je niet perse de relatie te verbreken. Maar dan kan ze daar gaan werken aan haar eigen financiele situatie.

Je moet echt eerst eens aan jezelf gaan denken, en je eigen schulden eerst aflossen, voor je er ook maar over denkt om aan die van haar te gaan beginnen.

Make-up en shoppen zijn overbodige luxe, daar moet ze echt gewoon mee stoppen. Eerst die schulden afbetalen, dan kan daarna het leven wel weer leuk gaan worden. Als ze daar niet eerst mee begint, kan ik je nu al vertellen dat het een liedje zonder eind gaat worden! Maak dus afspraken over haar uitgavepatroon. Zorg dat je totale inzicht hebt op haar financiele situatie.

Je moet je niet als haar vader gaan gedragen, maar als blijkt dat ze er niet aan wil werken zul je op een gegeven moment wel grenzen moeten gaan trekken!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_21295650
Moeilijk geval
Ze heeft geen verantwoordelijksheids gevoel
of vindt ze het normaal dat je alles maar betaald voor haar?
Ziet ze jou als een soort pappie?
Die alle probleempjes wel even gaat oplossen?

Je vraag omtrend "Zijn vrouwen hiertoe in staat"
cq voorbedachte rade

Ik denk dat mensen overal toe in staat zijn..
man/vrouw maakt niet uit
Sluit dus niets uit

Zou haar toch ergens heel duidelijk maken dat je dit niet meer zo wilt
en dat er maatregelen genomen moeten worden
stel een samenlevingskontrakt op oid
Zorg voor aankoop bewijzen van spullen die je hebt
leg alles vast
en sterkte
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 15 augustus 2004 @ 01:07:22 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21295678
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:04 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
bedankt voor jouw reactie merdeka!
Ik heb echter al vele malen geprobeerd haar bij te praten op dit gebied (schulden zsm aflossen voordat het nog erger wordt) maar na vanavond is het me duidelijk geworden dat ze er nog niet realiseert wat de gevolgen kunnen zijn.
Hmm.. Dat is weer minder.

Denk je dat het je wel lukt om dat duidelijk te maken?
quote:
En ik zie nog meer problemen als we het kind houden.
Haar moeder kan haar in deze niet helpen want ze is vorig jaar werkeloos geraakt en zit nu in de uitkering.

Verder hebben sommige reacties (ergens in het begin van de thread) me op waanideeen gebracht waardoor mijn acceptatiegrens nog lager is geworden.
Hoe ga je daarmee om?
quote:
Zomaar denk ik dat ze nu lekker op vakantie is met haar vriendin en daar heerlijk los gaat zonder rekening met mij te houden. Maar ik wil haar ook niet bellen/sms'en om te vertellen dat er weer 4 brieven liggen van incassobureaus die voor haar bestemd zijn....daar worden we beide niet vrolijker op.
Hmmm... Dit herken ik erg goed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')