ze is je droomvrouw, speel dan de ouder, jij hebt toch wat te zeggen in je relatie?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:53 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Dan krijg je weer een ouder-kind situatie.
Zij is nu volwassen genoeg om met geld om te gaan. Ik heb de hoop opgegeven om haar elke keer weer te wijzen op haar verantwoordelijkheden.
Ik vind het ook erg als we door financiele problemen uit elkaar moeten, maar wat moet ik dan in godsnaam voor actie ondernemen????
Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:08 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Mss vergezocht, maar laat haar zien wat er kan gebeuren, neem iets dierbaars van haar weg, je kan haar even laten flippen.
dacht eerder aan iets materieels, zoals een ring van haar lievelings maar jammer genoeg overleden omaquote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?
Dat is moeilijk te beantwoorden. In sommige gevallen helpt het, maar soms drijft het je ook verder uit elkaar. In deze situatie moet je ook (Nouja, moeten, imho dan) rekening houden met haar situatie. Ze is zwanger, en zal binnenkort ook te maken krijgen met hormonale schommelingen en alle gevolgen van dien. Ik denk niet dat je haar nu in de steek kunt laten.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Is tijdelijk uit elkaar gaan om de zaken weer op orde te krijgen een oplossing?
Het is ook niet eerlijk tegenover haar, maar ik zit nu zelf in financiele problemen (zie andere topic waar je me reeds van goed advies hebt voorzien) waar ik niet meer uit kom als het zo door gaat. En ik heb verder geen familie om terug te gaan als ik mijn huis wordt uitgezet. Zij kan (en gaat ook elk weekend) naar haar moeder om bij te kletsen. Ik kan geen kant op, heb alleen mijn huis en mijn hond.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te beantwoorden. In sommige gevallen helpt het, maar soms drijft het je ook verder uit elkaar. In deze situatie moet je ook (Nouja, moeten, imho dan) rekening houden met haar situatie. Ze is zwanger, en zal binnenkort ook te maken krijgen met hormonale schommelingen en alle gevolgen van dien. Ik denk niet dat je haar nu in de steek kunt laten.
De financiele problemen die jij zelf hebt, is dat ten gevolge van hetgeen echt op jouw naam staat, of is het omdat je ook haar financiele problemen op je neemt?quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Het is ook niet eerlijk tegenover haar, maar ik zit nu zelf in financiele problemen (zie andere topic waar je me reeds van goed advies hebt voorzien) waar ik niet meer uit kom als het zo door gaat. En ik heb verder geen familie om terug te gaan als ik mijn huis wordt uitgezet. Zij kan (en gaat ook elk weekend) naar haar moeder om bij te kletsen. Ik kan geen kant op, heb alleen mijn huis en mijn hond.
Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven op jouw vragen, maar er gaan momenteel ook dingen door mijn hoofd die ik liever niet heb :'(quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:44 schreef Xennia het volgende:
je bent wel erg selectief in het beantwoorden van vragen
je weet tenminste al wat belangrijker isquote:Op zondag 15 augustus 2004 00:49 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven op jouw vragen, maar er gaan momenteel ook dingen door mijn hoofd die ik liever niet heb![]()
Daarnaast ben ik ook beetje moe geworden. Ik zou vandaag naar de Dance Parade gaan maar heb het afgezegd omdat ik anders geen geld meer heb over heb voor boodschappen tot einde van de maand...
Ik heb alleen maar mijn studieschuld (en daarnaast nog wat verkeersboetes open staan, maar dat is nog binnen redelijke termijn te voldoen). Dus ik ben meer haar schulden aan het aflossen zodat zij ook wat geld over houdt voor leukere dingen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
De financiele problemen die jij zelf hebt, is dat ten gevolge van hetgeen echt op jouw naam staat, of is het omdat je ook haar financiele problemen op je neemt?
En.. Hoe zie jij je toekomst met haar? (Uitgaande van de ideale situatie)
Nee, dat niet maar we hebben ook nog niet besloten het te houden.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:22 schreef Xennia het volgende:
was de zwangerschap gepland?
Ik merk dat ze idd steeds verstandiger omgaat met haar geld en ze is ook full time gaan werken zodat het zsm opgelost wordt. Haar gsm abo was al afgesloten vanwege achterstand en die heeft ze recentelijk weer kunnen activeren omdat ze betaalde.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:18 schreef Alicey het volgende:
Eerlijke Klootzak, kun je misschien proberen duidelijk te maken waar de grens ligt van haar verantwoordelijkheid? Je zei dat ze zelf werk heeft om haar schulden af te lossen, wat ik zie als een teken van verantwoordelijkheid. Aan de andere kant blijft ze nieuwe schulden maken. Heb je enig idee wat de oorzaak hiervan is? Hoe denkt ze hier zelf over? Heeft ze zelf in de gaten wat ze doet? Kun je die vragen voor me beantwoorden? (In ruil daarvoor probeer ik je een adviesje te geven).
Ok.. Probeer haar in dat geval te bewegen tot het aflossen van haar schulden. Kinderen kosten heel veel geld wanneer je hen een verantwoordelijk leven wilt gunnen. Wellicht is een schuldhulpverleningstraject een uitkomst voor jullie. Alleen zullen jullie beiden, dus ook zij, hier volledig achter moeten staan!quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:51 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar mijn studieschuld (en daarnaast nog wat verkeersboetes open staan, maar dat is nog binnen redelijke termijn te voldoen). Dus ik ben meer haar schulden aan het aflossen zodat zij ook wat geld over houdt voor leukere dingen.
Goed en slecht zijn slechts dingen die door mensen zijn verzonnen, en hebben geen waarde. Goed, in deze situatie heb je niets aan die visie. Als partners zul je elkaars pro's en con's moeten accepteren. Wel is van belang dat de con's geen schade opleveren. Denk je dat het lukt om haar zover te krijgen dat ze geen nieuwe schulden maakt?quote:En wat betreft de toekomst, ik zie haar echt als mijn droomvrouw. Maar de vraag is of ik ook de slechte eigenschappen van haar moet accepteren.
Dat lijkt me een goed teken!quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:56 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik merk dat ze idd steeds verstandiger omgaat met haar geld en ze is ook full time gaan werken zodat het zsm opgelost wordt. Haar gsm abo was al afgesloten vanwege achterstand en die heeft ze recentelijk weer kunnen activeren omdat ze betaalde.
Deels waar.. Ik moet inderdaad toegeven dat ik zelf ook er niet aan ontkom aan die zaken te denken, en er ook aan uit te geven, ondanks mijn financiele situatie.quote:Maar een vrouw blijft een vrouw (met alle respect) en geeft graag geld uit aan kleding, make up e.d. Dit soort uitgaven blijven maandelijks terug komen.
Haha... Is dat wel waar?quote:Een man geef je een auto, een pc en hij is voorlopig zoet, zeg maar.
Hmm.. Dat is weer minder.quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:04 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
bedankt voor jouw reactie merdeka!
Ik heb echter al vele malen geprobeerd haar bij te praten op dit gebied (schulden zsm aflossen voordat het nog erger wordt) maar na vanavond is het me duidelijk geworden dat ze er nog niet realiseert wat de gevolgen kunnen zijn.
Hoe ga je daarmee om?quote:En ik zie nog meer problemen als we het kind houden.
Haar moeder kan haar in deze niet helpen want ze is vorig jaar werkeloos geraakt en zit nu in de uitkering.
Verder hebben sommige reacties (ergens in het begin van de thread) me op waanideeen gebracht waardoor mijn acceptatiegrens nog lager is geworden.
Hmmm... Dit herken ik erg goed..quote:Zomaar denk ik dat ze nu lekker op vakantie is met haar vriendin en daar heerlijk los gaat zonder rekening met mij te houden. Maar ik wil haar ook niet bellen/sms'en om te vertellen dat er weer 4 brieven liggen van incassobureaus die voor haar bestemd zijn....daar worden we beide niet vrolijker op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |