Jongens, jullie laten me nu wel heel erg over mezelf twijfelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:55 schreef Alicey het volgende:
Ik hoop voor je dat het echt liefde is Eerlijke Klootzak, maar ik ben bang dat het er inderdaad op zal uitdraaien dat als je haar schulden niet meer betaalt, dat er dan een aap uit een mouw gaat komen..
Niemand zegt dat ze dit met opzet heeft gedaan maar de meeste mensen die schulden maken en constant geld uitgeven die hebben niet door dat ze zulke 'puinhopen' met zich meebrengen. Tevens als er iemand anders is die het wel even oplost voor ze om het even zo te zeggen, hebben ze zoiets van oh gaat wel makkelijk zo wat moet ik veranderen dan. hoeft tevens niet speciaal een vrouw te zijn...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Jongens, jullie laten me nu wel heel erg over mezelf twijfelen.
Het lijkt nu echt alsof ze dit al ruim van te voren had gepland (voor onze relatie) dat ik dus opgezadeld gaat worden met schulden? Zijn vrouwen echt hiertoe in staat?
Het kan ook zo zijn dat ze gewoon heel graag met je wilde samenwonen en daarom niet durfde te zeggen dat ze schulden had of zo? En dat ze er gewoon ook niet mee om kan gaan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Het lijkt nu echt alsof ze dit al ruim van te voren had gepland (voor onze relatie) dat ik dus opgezadeld gaat worden met schulden? Zijn vrouwen echt hiertoe in staat?
Sommigen wel. Ik ken er in ieder geval nog zo een, die van vriendje naar vriendje hopt, totdat vriendje het zat wordt om haar schulden te betalen..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ze staat ingeschreven op dat adres in de GBA. In dat geval is het aannemelijk dat er spullen van haar staan, en zal TS dus moeten aantonen dat bepaalde spullen aan hem toebehoren..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:01 schreef amvanwel het volgende:
Hmmm... volgens mij mogen spullen door een deurwaarder niet zomaar weggehaald worden. Als het huis op zijn naam staat, is het redelijkerwijs aan te nemen dat de spullen in het huis ook van hem zijn en kan een deurwaarder deze niet zomaar meenemen. Dit was althans een aantal jaren geleden nog het geval (van wat mij bijstaat..).
ik denk dat liefde en financien met elkaar vloeken als het puntje bij paaltje komt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sommigen wel. Ik ken er in ieder geval nog zo een, die van vriendje naar vriendje hopt, totdat vriendje het zat wordt om haar schulden te betalen..
Het kan ook genuanceerder liggen. Wellicht interesseren die schulden haar in het geheel niet. Het probleem wat dan echter komt is dat jij wel in eerste instantie kunt worden aangesproken, en wanneer je voor die eer bedankt, ben je niet goed genoeg meer voor haar...
Die indruk heb ik zelf ook. Vooral als de draagkracht sterk afwijkend is. Verder is het zo dat relaties die beginnen met (wat voor dan ook) persoonlijke problemen, vaak binnen een aantal jaar stranden..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:11 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik denk dat liefde en financien met elkaar vloeken als het puntje bij paaltje komt.
Als zij zwanger is van jou, dan ben ik van mening dat je in dat geval haar niet aan zichzelf kan overlaten. In dat geval is het beter om haar zover te krijgen dat ze inziet dat schulden niet prettig zijn, en vervolgens zien of je een schuldhulpverleningstraject kunt doorlopen.quote:Ik zal niet de enige zijn die dit probleem heeft dat een relatie op de klippen loopt door een financiele kwestie. Ik denk dat er niks anders op zit dan de relatie te verbreken, al is zij reeds een maand zwanger...(we hebben de test gedaan voordat ze op vakantie ging). Ik wil namelijk niet straks dat we allebei op straat staan omdat ik het huis moet verkopen.
Wat is de wereld toch oneerlijk. Mijn ondertitel geeft het exact weer....
De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe ze aan die schulden is gekomen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:59 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ja, ze is tijdelijk gestopt met de Universiteit om full time te werken om de rest van haar schulden zsm af te lossen. Ze wil namelijk ook niet dat ik me constant er druk over maak.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Overigens aan TS : Heeft je vriendin een baan?
Kun je dit ook onderbouwen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:17 schreef Apie74 het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe ze aan die schulden is gekomen.
Had je niet gedacht he, dat het leven zo hard kan zijn?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het wordt wel een beetje erg bizar allemaal
Ik heb voordat ze op vakantie ging al tegen 'r gezegd dat ik niet van plan ben om haar schulden af te lossen terwijl ze gewoon vrolijk op vakantie gaat. Ze zei toen dat ze na haar vakantie ook zsm haar schulden gaat aflossen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:27 schreef ASSpirine het volgende:
als ze het heeft, creditcard kapotknippen...
heb ook het gevoel dat ze van je profiteert...
In dit geval lijkt het mij wel dat ze zelf enige verantwoordelijkheid neemt. Dit maakt de vooruitzichten beter. Zorg dat zij haar financiele situatie aanpakt. Laat haar een plan maken om alle schulden af te lossen, en indien dit niet lukt het via een gemeentelijke kredietbank of andere schuldhulpverleningsinstantie zien een regeling te krijgen. Dan hebben jullie in ieder geval rust..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:21 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ja, ze is tijdelijk gestopt met de Universiteit om full time te werken om de rest van haar schulden zsm af te lossen. Ze wil namelijk ook niet dat ik me constant er druk over maak.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat wanneer je weet hoe ze aan die hoge schuldenlast gekomen is, je weet wat voor type ze is qua geld uitgeven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:23 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Kun je dit ook onderbouwen?
Is het niet belangrijker om af te vragen HOE de relatie gered kan worden?
Intrum Justitia voert (zoals de meeste incassobureaus) geen onderzoek uit naar de gronden van de vordering. Gezien Intrum Justitia europees marktleider is op gebied van receivables management, krijgt intrum justitia bijna alle vorderingen van multinationals toegeschoven. Ik denk dat relatief gezien Intrum niet veel meer onterechte vorderingen opvoert dan andere incassobureaus, maar gezien ze marktleider zijn, zijn het er absoluut wel veel meer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje offtopic: "Interim Justitia" ken ik alleen van naam, van de topics over *onterechte* aanmaningen, van bedrijven (gratis webhosts e.d.) die daar geen recht op hebben... En "Interim Justitia" leek daaruit nogal dubieus te zijn, en veel zaken aan te nemen waar een luchtje aan zit.
ja ok, maar gedane zaken nemen geen keer. Dus er zal NU een oplossing moeten komen voordat de deurwaarders echt alles komen halen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:37 schreef Apie74 het volgende:
[..]
Hiermee bedoel ik te zeggen dat wanneer je weet hoe ze aan die hoge schuldenlast gekomen is, je weet wat voor type ze is qua geld uitgeven.
Heeft ze bijv. een gat in d'r hand door allemaal dingen te kopen die ze eigenlijk niet kan betalen? Of is ze bijv. gokverslaafd geweest ofzo (ik noem maar wat hoor)? Of heeft ze een studieschuld of huurachterstand?
Als je dus weet wat de oorzaak van die schulden is dan weet je een beetje waar je met d'r aan toe bent en hoe je het evt kan oplossen om je relatie te redden. Waarvan zijn die incasso's bijv. die je krijgt?
Dan krijg je weer een ouder-kind situatie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:45 schreef ASSpirine het volgende:
neem haar manieren om schulden te maken weg, dus creditcard, pin pas, chequeboekje of wat dan ook WEG
het is voor haar eigen goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |