abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:56:40 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21285440
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:55 schreef Dementor het volgende:
nou hartstikke veilig dat valt nog te betwijfelen.
Ach, veilig genoeg. De kans dat je memorystick en je harddisk tegelijk stuk gaan, lijkt mij nihil.
pi_21285460
En poof daar heb je opeens blikseminslag
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:59:20 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21285487
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:57 schreef Dementor het volgende:
En poof daar heb je opeens blikseminslag
Precies op het moment dat jij je memorystick in je PC hebt zitten? Jeetje, wat een pech, de kans daarop moet wel heel klein zijn.

Bovendien gaan de gegevens van je harddisk lang niet altijd verloren bij een blikseminslag.
pi_21285630
Mijn oplossing voor Belangrijke data is een Adaptec Scsi controller en een 18 gig Scsi HD.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:19:31 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21285853
Je doet trouwens alsof backuppen heel veel moeite kost, BHFH. Maar het is toch niet meer dan een simpel scriptje uitvoeren die wat dirs kopieërt naar een andere locatie? Kwestie van af en toe handmatig uitvoeren of automatisch laten uitvoeren op gezette tijden.

Om voor zoiets simpels iets extreems als RAID1 te nemen... lijkt mij nogal overkill.
pi_21285904
BHFH is een drama queen!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:25:43 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21285970
Trouwens, backuppen op een extern medium (geheugenstick, zipdrive, CD-RW, verzin maar wat) is trouwens ook een stuk veiliger dan een extra harddisk. Als je PC immers de dupe wordt van blikseminslag, brand, diefstal, noem het maar op, ben je uiteraard ook je 2e harddisk en dus ook je backup kwijt. Terwijl een backup op een extern medium veilig op een andere locatie kan worden opgeslagen.

Zeker als het maar om weinig data gaat (een paar Word-docu's zeg je zelf) zou ik altijd voor externe opslag gaan.
pi_21286228
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:54 schreef Tijn het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een standaard PC tegengekomen die een extra koeler voor de harddisk(s) had. Alleen in zelfbouwbakken heb ik dat gezien.
Niet perse dedicated koelers voor de HD's. wat dacht je van de luchtstroom in de pc door het standaardvertilatortje.....
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_21286242
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:21 schreef F.U.B.A.R het volgende:
BHFH is een drama queen!
zou je denken
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:52:54 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21286415
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Niet perse dedicated koelers voor de HD's. wat dacht je van de luchtstroom in de pc door het standaardvertilatortje.....
Ja Jezus, zo kun je alles wel koeling noemen Alleen al het feit dat je je PC neerzet in een ruimte waar het kouder is dan de hitte die je machine genereert is dan al "koeling".
pi_21286817
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja Jezus, zo kun je alles wel koeling noemen Alleen al het feit dat je je PC neerzet in een ruimte waar het kouder is dan de hitte die je machine genereert is dan al "koeling".
even mierenneuken: ja dat is ook koeling

zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:34:40 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21287160
ik denk dat ik dan een tapestreamer erbij zet. Ik heb van iemand een softwarepakket van legato gekregen daarvoor.(de tapes kan ik dan in de kluis leggen) ..en dan samen met RAID1 , of5 .. maar help me uit dan, als bij raid 5 een hd crashed, heb ik dan al mn gegevens nog???? het gaat weliswaar om een paar word documenten die op een floppy passen, maar straks wordt het wellicht meer en dan ben ik voorbereid en heb ik alles meteen safe en hoef ik nooit bang te zijn voor een herinstallatie oid...

zeker niet omdat ik straks een server wil gaan draaien hier., waarop mensen van buiten kunnen inloggen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:03:34 #38
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_21287749
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat ik dan een tapestreamer erbij zet. Ik heb van iemand een softwarepakket van legato gekregen daarvoor.(de tapes kan ik dan in de kluis leggen) ..en dan samen met RAID1 , of5 .. maar help me uit dan, als bij raid 5 een hd crashed, heb ik dan al mn gegevens nog???? het gaat weliswaar om een paar word documenten die op een floppy passen, maar straks wordt het wellicht meer en dan ben ik voorbereid en heb ik alles meteen safe en hoef ik nooit bang te zijn voor een herinstallatie oid...

zeker niet omdat ik straks een server wil gaan draaien hier., waarop mensen van buiten kunnen inloggen.
Mail die documenten naar je hotmail account (of straks Gmail, ofzo). Ben je van alles af.
Die paar documenten .

En die HD's en controllers die je aan gaat schaffen kun je dan wel aan mij geven.

(En ja, als er een schijf klapt in je RAID 5 config, dan blijft je data bereikbaar).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_21288036
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Anders lees je even.
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:22 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Voor RAID5 heb je idd minstens 3 schijven nodig. Als een van de schijven crasht, kan het systeem herbouwd worden mbv de data op de rest van de schijven.
En nog RAID5-info van ome Tom.
pi_21289144
Ik vind RAID1 ideaal voor servers e.d. maar in jouw geval kan je net zo goed een USB stick gebruiken of om de zoveel tijd je bestanden naar je webspace van je provider toe mikken. En het duurt nog wel even voordat je meer dan 128/256 aan Word-documenten hebt imho. Dus om daar een tape-streamer voor te gebruiken + RAID1 is gewoon overkill.

Gewoon die documenten sharen via P2P, nadat je ze renamed hebt in wat aantrekkelijkere namen.

Om wat voor soort Word-documenten gaat het eigelijk? The Ultimate Guide to Seduce Women and get laid in 10 steps?
En waarom moet dat allemaal in een kluis? Als ze komen inbreken nemen ze je computer mee en niet die kluis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')