Hoezo zou je systeem langzamer worden? als je het goed configureert wordt het sneller.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:52 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Je systeem wordt er ook langzamer van, ook rekening mee houden...
Ikzelf brand gewoon een keer in de 2 weken een cd'tje met mn documenten etc
Het schrijven gebeurt langzamer doordat de data naar beide harde schijven moet worden geschreven. (raid1 = mirroring)quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo zou je systeem langzamer worden? als je het goed configureert wordt het sneller.
In principe neemt je RAID-controller dat toch voor z'n rekening en kost dat je helemaal geen CPU-power?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Het schrijven gebeurt langzamer doordat de data naar beide harde schijven moet worden geschreven. (raid1 = mirroring)
Dan heb je wel een (dure) RAID-controller nodig. Oh, en onboard RAID-controllers zijn geen hardware RAID-controllers: die gebruiken nog steeds de CPU voor hun werk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
In principe neemt je RAID-controller dat toch voor z'n rekening en kost dat je helemaal geen CPU-power?
Voor RAID5 heb je idd minstens 3 schijven nodig. Als een van de schijven crasht, kan het systeem herbouwd worden mbv de data op de rest van de schijven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zou raid5 een oplossing zijn? als ik bijvoorbeeld 3 schijven van 160GB koop en die in RAID5 schakel en er crashed er 1 , heb ik dan alle data nog?
Een hardware RAID-controller bevat in eerste instantie een eigen CPU om de RAID-bewerkingen af te handelen. Er kunnen ook geheugen slots op zitten om extra cache (DIMM's?) op te prikken. Het is vooral de RAID-CPU die de hoofd-CPU ontlast.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:21 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Een (zoals FUBAR als zei erg dure) raid controller bevat natuurlijk ook een cache, en dat ontlast je processor natuurlijk wel wat.
Ha idd, RAID voor wat word documenten is echt overdone.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:25 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
FLOPPY!!!
CD/DVD brander lijkt me een makkelijkere oplossing
uhm die van mij wel, die van me pa nietquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
@ party_p: wat voor pc heb jij dat je harde schrijven GEEN koeling hebben?
Koop dan gewoon een memorystick van 128 of 256 MB. Plek zat en hartstikke veilig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om het zeker stellen van wat word documenten. Ik heb geen zin ze de hele tijd op floppy weg te schrijven.
Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een standaard PC tegengekomen die een extra koeler voor de harddisk(s) had. Alleen in zelfbouwbakken heb ik dat gezien.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
@ party_p: wat voor pc heb jij dat je harde schrijven GEEN koeling hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |