Ik heb net geluisterd, leuk begin, maar de drums in het intro van het eerste nummer klinken wel erg scheef imho...quote:Op dinsdag 21 september 2004 21:16 schreef gewoon-jan het volgende:
Quad heeft een nieuwe demo! Klinkt stukken beter dan de vorige, al zeg ik het zelf. Check www.quadmusic.net voor mp3's!
Ok, voor de luie mensen: http://www.purevolume.com/quad/music
Het tempo kan via de tempotrack. De maat weet ik zo even niet uit m'n hoofd, dat kan ik vanavond voor je opzoeken.quote:Op woensdag 22 september 2004 17:03 schreef BrianMay het volgende:
Hoe verander je met Cubase halverwege het nummer het tempo en de maat?
Zorg dat het dingetje zoals op het plaatje hieronder op een streepje staat ipv een rondje, dan kun je met de draw-tool tempoveranderingen aangeven:quote:Op woensdag 22 september 2004 17:37 schreef BrianMay het volgende:
Als ik bij tempotrack het tempo verander dan krijgt het hele nummer dat tempo.
Maar ik wil bijvoorbeeld het hele nummer in 140, en dan maat 50-60 in 120 BPM of zoiets
Plane Guitar is in 5x de lengte van het nummer opgenomen, want het zijn 5 gitaren. Het was meer uit verveling. Het id is een beetje afgeleid van Ramparts van John Frusciante waar 4 gitaren over elkaar een geweldig nummer volbrengen.quote:Op woensdag 22 september 2004 21:59 schreef Tha.Gnome het volgende:
Clean:
Ja, hij clipt behoorlijk.
De piano doet 'm het, voegt een mooie sfeer aan het nummer toe. Jammer van die fouten
Plane guitar:
Ligt iets moeilijker in het gehoor, heb het idee dat het nergens naar toe leidt?
iig, ik zou Clean verder uitwerken!
-----------
http://members.home.nl/rcusters/prog.mp3
Kort stukje progressive house/trance(?).
Ik heb me alleen een beetje gericht op de beats, melodie, fx, stabs komen later...
dankjequote:Op woensdag 22 september 2004 18:51 schreef Knakker het volgende:
[..]
Zorg dat het dingetje zoals op het plaatje hieronder op een streepje staat ipv een rondje, dan kun je met de draw-tool tempoveranderingen aangeven:
[afbeelding]
Die drums klinken idd niet echt lekker. Ik neem aan dat dat bij het eerste nummer zo bedoeld is in het begin, maar het is echt zo'n huiskamer geluidquote:Op dinsdag 21 september 2004 21:16 schreef gewoon-jan het volgende:
Quad heeft een nieuwe demo! Klinkt stukken beter dan de vorige, al zeg ik het zelf. Check www.quadmusic.net voor mp3's!
Ok, voor de luie mensen: http://www.purevolume.com/quad/music
Inderdaad. Lijkt wel alsof er mee gerommeld is ofzoquote:Op zaterdag 25 september 2004 00:18 schreef Sjoewe het volgende:
Jullie spelen toch met Sunset Vertigo bij Direct in het voorprogramma. (SV zijn vrienden van mij).
Heb de nummers nu gedownload. De Groove in distance klopt niet. Teveel dubbels in de bassdrum ontkrachten het geheel een beetje.
de groove klopt niet zeg je of je vindt hem gewoon kut?quote:Op zaterdag 25 september 2004 00:18 schreef Sjoewe het volgende:
Jullie spelen toch met Sunset Vertigo bij Direct in het voorprogramma. (SV zijn vrienden van mij).
Heb de nummers nu gedownload. De Groove in distance klopt niet. Teveel dubbels in de bassdrum ontkrachten het geheel een beetje.
Als ik jullie was zou ik wat geld sparen en twee of drie nummers echt goed laten opnemen. Het gehele geluid is nu nogal muf.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat jullie drummer gewoon niet strak speeltquote:Op maandag 27 september 2004 14:41 schreef gewoon-jan het volgende:
[..]
de groove klopt niet zeg je of je vindt hem gewoon kut?
Ja, dat is het woord. Ik dacht eerst dat m'n computer bleef hangenquote:Op maandag 27 september 2004 18:27 schreef Tomek het volgende:
[..]
Waar het eigenlijk op neer komt is dat jullie drummer gewoon niet strak speelt
Ha, ik vind het einde juist het leukst eigenlijkquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:39 schreef pur33 het volgende:
goed bezig tijn klinkt wel leuk, alleen het einde vind ik iets minder
De bass is verre weg van zuiver en de geluidssample die voor dat hoge melodietje gebruikt is te schel. Vervang de samples eens voor betere samples.quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:27 schreef Kepslok het volgende:
http://www.soundclick.com/bands/8/kepslockmusic.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |