abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21280098
Vannacht rond een uur of twee begon mijn linker bovenbeen spier te ' trillen' ( heel raar samentrekken zonder dat ik daar controle over heb..

Ik heb dat wel vaker gehad , dus ik dacht van ach, gaat wel over..
Maar goed, tegen 6 uur vanochtend was het nóg niet over, niet kunnen slapen daardoor etc.
Nu ben ik wakker en hij begint WEER te trillen ..

Ik heb weleens gelezen dat spieren dit weleens doen om spanning los te maken, maar dit duurt wel héél erg lang.. Vermoeidheid van die spier zal het ook wel niet zijn, ik heb niet echt bijzondere dingen gedaan met mijn linkerbeen..

Maar goed, been spier blijft de hele tijd raar samentrekken ( je ziet ook gewoon die spier omhoog en weer omlaag gaan), dan stopt het weer een paar seconden en dan gaat het weer verder ..

Waarom doet die spier dit?
Wat kan ik eraan doen om het te stoppen?
Want het begint nu zelfs een beetje pijn te doen en die spier lijkt ook harder of zo dan mijn rechterbeen spier..
Что было, то прошло..
  Moderator zaterdag 14 augustus 2004 @ 11:51:20 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21280103
offtopic : klinkt als een brusselmans kwaal
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_21280207
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
offtopic : klinkt als een brusselmans kwaal

Weet nietmand wat het is? Of hoe ik het kan laten ophouden?
Что было, то прошло..
pi_21280236
amputeren?
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_21280249
parkinson

neehoor maar ik heb dat ook wel eens in mijn maag gehad, daar ergens in de buurt. na een paar dagen was dat trillen gelukkig over.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:00:02 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21280255
als het echt lang duurt zou ik de huisarts opzoeken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_21280280
Ik heb dat altijd in het begin van het schaatsseizoen. Vind het wel grappig eigenlijk.
Vrijwillig gebanned
pi_21280302
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:02 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik heb dat altijd in het begin van het schaatsseizoen. Vind het wel grappig eigenlijk.
Ik schaats dus niet en vind het níet grappig omdat het nu voor mijn gevoel te lang duurt.
En huisarts heeft weekend.
Что было, то прошло..
pi_21280353
Probeer 'm es op te rekken (de spier dan he )

Ik denk dat 't een soort van "clonus" is, dat heb ik ook wel ooit in m'n kuitspier.. Dan zit ik op m'n tenen en ineens begint m'n been te trillen.. Op één of andere manier wordt de spanning dan opgevoerd in je been en gaat 't bewegen..
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_21280355
Das helemaal niet erg heb ik zo vaak. gaat vaneigens over. Heeft meestal iets met stress te maken
pi_21280373
Ik denk dat de doorbloeding van je bovenbeenspier wat werd afgekneld, maar zoals jij het beschrijft duurde het een paar uur. Dat is wel wat lang voor een afknelling.
Probeer gewoon wat te lopen...ik denk dat het dan vanzelf wegtrekt.

Groet,
Robin
JeeeeuJ!?
pi_21280394
Tnx voor de serieuse reacties.
Heb vannacht van alles al geprobeerd; lopen, masseren, erop drukken, aanspannen, rare bewegingen maken ( stel dat ie gekneld zat, dan was ie nu vast wel weer 'ontkneld' ).
Tot nu toe helpt niets.

En het duurt nu alweer 10 uur.
Что было, то прошло..
pi_21280546
Ik heb dat ook wel eens, en ik vind het eigenlijk wel een fijn gevoel. Ik ga meestal met mijn been zitten wiebelen als ik het heb. Ik kan me echter voorstellen dat het 's-nachts niet zo heel fijn is.
Als het geen pijn doet, lekker laten zitten en als je er maandag nog last van hebt even bij de dokter langs. Als je geen pijn hebt is er ook niets ernstig mis.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_21280571
Ik heb dat wel eens bij een nekspier. Heb het wel eens 2 dagen gehad. Gaat wel over.
pi_21280641
2 dagen..
Het doet overigens wel pijn, een zeurende pijn met af en toe zo'n steek..

Maar ik wacht nog even af..
Что было, то прошло..
pi_21280655
heb ut wel eens bij mijn ooglid.. begint zo'n spiertje irritant samen te trekken waardoor m'n hele ooglid begint te trillen :s
...niets aan toe te voegen...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:28:30 #17
93916 quattro
What the FOK!
pi_21280665
ik heb het ook regelmatig... zowel in armspieren als in beenspieren..

'k vind het wel grappig en kan denk ik geen kwaad..

komt trouwens meestal voor na zware belasting..

je kan het nog het beste vergelijken met zo'n pulse-apparaat (electrische stootjes om je spieren te 'kweken')
pi_21280689

Misschien dit er eens op smeren en lekker inmasseren?
Vrijwillig gebanned
pi_21280690
heb k ook wel eens, maar niet zo lang en meestal gaat het bij mij over als ik een andere houding aanneem maar dat zal jij in die tijd vast al wel gedaan hebben
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:34:30 #20
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_21280751
Ik heb dat elke avond voor ik ga slapen over mijn hele lichaam

Als je die ongein heel af en toe hebt is het inderdaad wel een grappig gevoel, maar als je het of
een lange tijd of elke dag hebt gaat de lol er dus echt wel vanaf. Als het te hard gaat zo'n trilling
ga je inderdaad zelfs pijn voelen.

Ik ben er mee naar de dokter geweest en te horen gekregen dat er niets aan te doen valt en dat
je ermee moet leren leven.
Hij noemde het Periodic Limb Movement Disorder, misschien kun je daar wat op zoeken?

Weet natuurlijk niet zeker of het hetzelfde is wat jij hebt, maar omdat het relatief onschuldig blijkt
te zijn stelt het je misschien gerust
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:35:49 #21
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_21280768
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:28 schreef quattro het volgende:
ik heb het ook regelmatig... zowel in armspieren als in beenspieren..

'k vind het wel grappig en kan denk ik geen kwaad..

komt trouwens meestal voor na zware belasting..

je kan het nog het beste vergelijken met zo'n pulse-apparaat (electrische stootjes om je spieren te 'kweken')
Yep, that's it!! Zo kun je het het beste omschrijven
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_21280859
Ik heb er ook een zalf opgesmeerd, traumeel of zo ( tegen blauwe plekken), moet toch wat..
Het ziet eruit alsof ik een onzichtbare abtronic op mijn been heb zitten, het gaat echt zwaar te keer.

Ik denk inderdaad niet dat het iets super ernstigs is, maar het is gewoon zó vervelend!
Lopen is moeilijk ( loop een beetje kreupel omdat anders mn hele been gaat trillen), ontspannen gaat niet.. en het doet gewoon zeer.
Что было, то прошло..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:42:54 #23
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_21280890
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:41 schreef Andoire het volgende:
Ik heb er ook een zalf opgesmeerd, traumeel of zo ( tegen blauwe plekken), moet toch wat..
......
Helaas......slecht nieuws........niets helpt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_21280955
Botox-infuus
Vrijwillig gebanned
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:48:04 #25
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_21280984
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:41 schreef Andoire het volgende:
Het ziet eruit alsof ik een onzichtbare abtronic op mijn been heb zitten, het gaat echt zwaar te keer.

Ik denk inderdaad niet dat het iets super ernstigs is, maar het is gewoon zó vervelend!
Lopen is moeilijk ( loop een beetje kreupel omdat anders mn hele been gaat trillen), ontspannen gaat niet.. en het doet gewoon zeer.
probeer d'r n's een warme doek/kruik tegen aan te leggen
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:48:17 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21280986
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:42 schreef Faat het volgende:

[..]

Helaas......slecht nieuws........niets helpt
Een lekkere warme douche. En rek en strek oefeningen helpen bij mij ook vaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_21280998
Tijgerbalsem?
pi_21281097
dat trillen is een teken dat je spieren tot rust komen of zoals je wilt ontspannen....kan 2 minuten duren maar ook een week ofwat
pi_21281213
Warme douche : done
Rek/strek oefeningen: done
Results: none

Ga zometeen richrting aprotheek, iets spierverslappends halen.
Want het wordt om eerlijk te zijn alleen maar erger ( eerst stopte het een paar tellen, nu gaat het gewoon aan een stuk door. en die spier is overduidelijk oververmoeid door al dat gesamentrek en getril, want die zeurende pijn wordt ook erger).

Heel erg bedankt voor de tips tot zover, ben iig allang blij dat het niets ernstigs is.
Что было, то прошло..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:06:56 #30
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_21281266
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:48 schreef Megumi het volgende:
Een lekkere warme douche. En rek en strek oefeningen helpen bij mij ook vaak.
Mazzelaar
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_21281484
Hmzzz okee ik heb weer wat geleerd, ik heb daar ook idd even last van gehad, was idd wel weer over, en heb er nu nagenoeg geen last van

Maar is idd heel vreemd en vervelend gevoel, temeer omdat je niet weet waarom het gebeurd... en je er geen controle over hebt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:24:24 #32
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_21281589
ik had het gisternacht in m'n kuit. vond het al lang duren, uur of 3 maar uiteindelijk verdween het weer.
pi_21283682
Ben bij de aportheek geweest, zij wisten het ook niet....
Heb wel het nummer van de centrale doktersdienst gekregen, misschien dat zij het weten..
Что было, то прошло..
pi_21284283
Ik zou zelf niet zo weten hoe je het op kunt lossen, maar ik ga eens in mn boeken kijken, misschien dat er wat in staat
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_21285362
Heb net even de doktersdienst gebeld en er werd mij geadviseerd om TONIC ( ja, de frisdrank) te drinken omdat dat spierverslappend werkt..Ga dus zometeen even naar Appie om Tonic te halen.

En daarnaast faxt hij naar een apotheek een receptje voor Valium tabletten.
Maar om eerlijk te zijn vind ik Valium nogal eng klinken..

Maar goed, het is nu al 15 uur lang onafgebroken aan de gang, er moet toch een eind aan komen.. pfffff.
Что было, то прошло..
pi_21285669
Ik heb zelf met regelmaat deze spiertrekkingen in mijn armen of benen.
Niet zo hevig als jij, en in mijn geval gaat het samen met veel andere problemen.
Het komt voor bij vermoeidheid, spier en zenuwaandoeningen.
In jouw geval hoeft dat natuurlijk absoluut niet zo te zijn..
Alleen wanneer dit met regelmaat voorkomt.
Persoonlijk zou ik eerst wat homeopatisch proberen.
Maargoed je hebt het al 15 uur, 1 valium kan geen kwaad.
Let wel op met autorijden ( niet doen) en dat je suf kan worden.
Goed de bijsluiter lezen.
Wat het is?
Verhoogde spierspanning..heeft de dokter geen mogelijke oorzaak gegeven?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21292223
Okee, ik heb nu 2 flessen tonic op.. een beetje misselijk en zo..

Het is wel veel minder geworden, maar heeft volgens mij niets met die tonic te maken..
Hoop dat het vandaag ook niet meer terugkomt want ik heb eindelijk een beetje rust zeg... pffff.

Wel heb ik nu een keiharde bovenbeen.
maar goed, wat wil je na bijna 20 uur 'intensief trainen' .....
Что было, то прошло..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:20:02 #38
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_21292357
hehe als ik jouw was zou ik maar gaan koelen, want als ik 't zo lees kan d'r wel n's een zwelling achterweg komen
pi_21292461
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:13 schreef Andoire het volgende:
Okee, ik heb nu 2 flessen tonic op.. een beetje misselijk en zo..

Het is wel veel minder geworden, maar heeft volgens mij niets met die tonic te maken..
Hoop dat het vandaag ook niet meer terugkomt want ik heb eindelijk een beetje rust zeg... pffff.

Wel heb ik nu een keiharde bovenbeen.
maar goed, wat wil je na bijna 20 uur 'intensief trainen' .....
Is dat niet wat overdreven. 2 flessen
Probeer wel goed te blijven bewegen.. ( niet overdreven)
Reken op flinke spierpijn..
Veel sterkte!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21681113
Hihi ik heb gisteren geskeelerd en ik heb het nu ook weer, in mijn linker m. vastus medialis.
Ik vind t wel grappig voelen.
Vrijwillig gebanned
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')