abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:57:16 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21285450
Ik denk eerder dat alle tegenargumenten zo'n beetje gegeven zijn, rudeonline, en dat een herhaling van zetten voor de meesten intussen een beetje lichtelijk vervelend begint te worden.

Serieus, verdiep je eens in wat basisschool-rekenen en MAVO-wiskunde. Misschien zie je dan zelf ook wat er mis is met je beredeneringen.
pi_21285601
Hoofdrekenen is nooit jullie sterste kant geweest, of jullie lezen niet goed,

Of jullie denken dat we alles al weten. Het is triest gesteld, maar jullie begrijpen helemaal niets van wiskunde.

Alles is 1, het is dus mogenlijk om aan te tonen dat god bestaat met wiskunde.
Alleen moet je dan wel zelf proberen te denken. Of jullie willen het niet snappen of jullie kunnen niet logisch nadenken. Ik hoop dat er 1 iemand is die deze theorie wel begrijpt, niet voor mezelf, maar voor zichzelf.

Er zijn wel vaker mensen met goede ideeen uitgelachen, mensen zijn zo arogant door te denken iets van het leven te snappen. Licht is de grootste uitdaging,
alleen als je met wiskunde aan kunt tonen dat het anders is als dat wij tot nu toe denken, haakt iedereen af.......angst?

Door te bewijzen dat licht stilstaat bewijs je dat alles 1 is. Misschien zijn jullie er nog niet aan toe. Dat geeft niet, maar vergeet tijdsreizen dan voorlopig nog maar even. Jullie hebben geen flauw benul van het begrip tijd.
Ga lekker door met je eigen wiskunde, als het spelletje is, doe je zo dom mogenlijk voor hebben jullie met glans gewonnen.

Nog een maal...... 30 sec + 30 sec = 60 sec. Of noem je dat mischien 1 minuut. 30 + 30 = 1 in dit geval. Het Klopt dat het 60 sec zijn, maar 60 mag je delen door 60 om zo een eenheid te krijgen......2 constante vormen samen een eenheid. Dus 1 + 1 = 2 2 mag je dan delen door zichzelf, dat vormt weer 1.

Succes, ik zal nog wel wat reacties lezen, als jullie reageren, maar pakken jullie de schoolboeken nog maar eens. Ik geef het op...
pi_21286481
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:05 schreef rudeonline het volgende:
Nog een maal...... 30 sec + 30 sec = 60 sec. Of noem je dat mischien 1 minuut. 30 + 30 = 1 in dit geval. Het Klopt dat het 60 sec zijn, maar 60 mag je delen door 60 om zo een eenheid te krijgen......2 constante vormen samen een eenheid. Dus 1 + 1 = 2 2 mag je dan delen door zichzelf, dat vormt weer 1.
waarom mag je 60 delen door 60 en 2 delen door 2 ?
fokschaap
pi_21287536
quote:
Of jullie denken dat we alles al weten. Het is triest gesteld, maar jullie begrijpen helemaal niets van wiskunde.
Ik zal het tegen mn docent algebra zeggen. Dat ie al die jaren verkeerd bezig is geweest. Serieus Rude, dit komt wel heel stumperig over. Ga in Godsnaam een boek lezen, of iets met je leven doen.
pi_21287695
quote:
Er zijn wel vaker mensen met goede ideeen uitgelachen, mensen zijn zo arogant door te denken iets van het leven te snappen
Noem es een voorbeeld van iemand die is uitgelachen , en later gelijk bleek te hebben, Rude.
quote:
Licht is de grootste uitdaging,
Nee hoor, dat is een bowlingbal op een lucifer laten balanceren. Onzin.
quote:
Door te bewijzen dat licht stilstaat bewijs je dat alles 1 is. Misschien zijn jullie er nog niet aan toe. Dat geeft niet, maar vergeet tijdsreizen dan voorlopig nog maar even. Jullie hebben geen flauw benul van het begrip tijd.
Als je voor elke theorie een compleet andere algebra zou gebruiken, wat noem je dan logica? Je snapt nog steeds niet dat jouw stappen gewoon niet kloppen. Die wiskunde staat los van de natuurkunde. En dat begreep je in het begin ook al niet. School, rude. Daar kunnen ze je helpen.
quote:
Succes, ik zal nog wel wat reacties lezen, als jullie reageren, maar pakken jullie de schoolboeken nog maar eens. Ik geef het op...
Wij ook Rude. Veel succes met putjesscheppen.
quote:
Klopt dat het 60 sec zijn, maar 60 mag je delen door 60 om zo een eenheid te krijgen
ja, maar jij haalt delen en optellen doormekaar. Rare jongen.

Jij zit hier mensen ,die notabene wis- of natuurkunde studeren, te vertellen dat ze het niet begrijpen. Vind je dat niet vreemd? Heb je een sociale stoornis ofzo? Ausperge? Autistisch? Erg jammer.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:04:24 #206
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21287769
quote:
maar pakken jullie de schoolboeken nog maar eens. Ik geef het op...
Ik doe nu al een week niets anders, mag ik ook even ontspannen?
pi_21287917
Als Rude nou es ging vertellen wat ie vroeger op school heeft gedaan? Ik doe een gokje.
Rude was vroeger een beetje een laks figuur. Hij is van school gegaan. Ik kan best zonder, dacht ie. dat heb ik helemaal niet nodig. Maar ja, je wilt wel es een beetje diepgang in je leven. En dan ga je zelf iets bedenken, want je hebt vroeger nooit iets geleerd. Maar dan kun je je eigen fouten ook niet inzien, want je hebt immers de algemene kennis van een kanarie! Dat is wel verdraaid moeilijk om toe te geven, dus dan maak je gewoon je eigen wereldje, waarin alles wat jij zegt klopt. En iedereen die anders denkt, is stom. Of schiet je neer
pi_21288006
En waarschijnlijk wou je ook niets aannemen op school. Die rare leraren met hun theorieen. 1+1=gewoon 1, stelletje sukkels. Een meter plus een seconde is gewoon meter gedeeld door seconde. Denk je dan. Of niet? Doet me een beetje aan ene Volkert v d G denken......
Ben nou wel zo'n beetje klaar met mn psychisch rapport. Hoever zit ik er naast?
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:21:07 #209
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_21288114
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 19:15 schreef Haushofer het volgende:
En waarschijnlijk wou je ook niets aannemen op school. Die rare leraren met hun theorieen. 1+1=gewoon 1, stelletje sukkels. Een meter plus een seconde is gewoon meter gedeeld door seconde. Denk je dan. Of niet? Doet me een beetje aan ene Volkert v d G denken......
Rustig gozer, rustig...

Ik herken het gevoel, maar laat het gaan, neem een biertje.

Er zijn 2 opties:
  • Hij meent dit allemaal echt, en is dus vrij naief dus je kan hem niets kwalijk nemen.
  • Het is een troll, en dan geniet hij hier alleen maar meer van door je reactie.
  • "I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:23:13 #210
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_21288158
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 15:28 schreef rudeonline het volgende:

1 auto + 1 persoon = 2, dat zegt je rekenmachine toch.
    als ik 1 auto probeer in te vullen krijg ik syntax errors. Een rekenmachiene is een dom apparaat. Die gaat er vanuit dat je er zelf voor zorgt dat je gelijke eenheden optelt. Daar heb je weer zoiets als school voor en een vak dat wiskunde heet om je dat te leren.
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:27:50 #211
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_21288260
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 19:04 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik doe nu al een week niets anders, mag ik ook even ontspannen?
    ken het probleem
    Onikaan ni ov dovah
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:14:42 #212
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_21289197
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 12:44 schreef rudeonline het volgende:
    We weten toch dat licht altijd dezelfde afstand aflegt?
    Elke sec neemt zijn afstand 300.000 km toe. Dat kun je terug beredeneren naar
    1/300.000sec x 1/300.000 km = 1. en niet als
    2/300.000sec x 1/300.000 km = 0.166 Dit zou betekenen dat licht niet constant is.
    Maar licht staat toch stil volgens jou
    Are you nuts??
    pi_21289535
    quote:

Alleen moet je dan wel zelf proberen te denken. Of jullie willen het niet snappen of jullie kunnen niet logisch nadenken. Ik hoop dat er 1 iemand is die deze theorie wel begrijpt, niet voor mezelf, maar voor zichzelf.

Er zijn wel vaker mensen met goede ideeen uitgelachen, mensen zijn zo arogant door te denken iets van het leven te snappen. Licht is de grootste uitdaging,
    alleen als je met wiskunde aan kunt tonen dat het anders is als dat wij tot nu toe denken, haakt iedereen af.......angst?

Ga lekker door met je eigen wiskunde, als het spelletje is, doe je zo dom mogenlijk voor hebben jullie met glans gewonnen.

Welke schoolboeken staat dit precies in??
    (Als je dit serieus meent ben je volgens mij serieus de domste persoon die op dit forum rondwandelt, en zeg niet dat ik dom ben, want dat is niet zo... )
    Power perceived is power achieved.
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:29:52 #214
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_21289575
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 15:35 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je moet niet in hoofdletters tikken, dat lijkt op schreeuwen.
    Soms is het nodig om te schreeuwen om tot mensen met een plaat betton door te kunnen dringen
    quote:
    Als je ruud's postulaten niet kun volgen danmoet je eerst er eens goed over nadenken. Wat hij zegt is toch niet moeilijk te begrijpen ?
    Wat Rudeonline beweert is grote onzin, pas na 25 glazen bier kan ik het denk ik wel volgen. En over onzin denk ik verder niet na.
    quote:
    Als ik 1 auto met 1 persoon optel op mijn rekenmachine krijg ik 1 + 1 = 2.
    Al op de basisschool heb ik geleerd dat je verschillende eenheden niet kan optellen, want je hebt niks aan het antwoord.
    quote:
    Wat is daar nou moeilijk aan ? Ik vindt dat jullie allemaal heel flauw op Ruud zijn theorema's reageren, het lijkt wel of jullie het niet willen begrijpen. Zo werd er ook op Galilei gereageerd toen hij als eerste stelde dat de aarde niet het middelpunt van ons zonnestelsel was, uitgelachen en niet begrepen. Pas later zagen mensen in dat ze zich vergist hadden maar toen was het al te laat.
    Rude met galilei vergelijken, ik zou Rude eerder vergelijken met een kind van 3
    Are you nuts??
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:38:23 #215
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_21289804
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 16:02 schreef SingleCoil het volgende:
    Nou pfaf, dan zul je toch toe moeten geven dat de ideeen van Ruud niet alledaags zijn en getuigen van een oorspronkelijke denktrant die je hier niet bij veel mensen vind, toch ? Dus je mag de Rudiaanse algebra wel met wat meer respect behandelen...
    De ideeen van Rude zijn zeker niet alledaags, maar die ideeen getuigen van zo'n ongelovelijke domheid.

Bijvoorbeeld zijn theorie, dat licht stil staat en dat wij met z'n allen door een tunnel bewegen, kan ik in een zin ontkrachten. Maar onze grote vriend Rude heeft zo'n plaat voor zijn kop dat hij maar door gaat met zichzelf belachelijk te maken.

Maar ik moet toegeven dat het wel vermakelijk is
    Are you nuts??
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:46:21 #216
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_21289986
    en is wel een mooie samenvatting van dit en voorgaande topic
    Onikaan ni ov dovah
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:46:22 #217
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_21289988
    quote:
    Nog een maal...... 30 sec + 30 sec = 60 sec.
    goed, ben ik het mee eens
    quote:
    Of noem je dat mischien 1 minuut. 30 + 30 = 1 in dit geval.
    fout, 30 sec + 30 sec = 60 sec. Het antwoord moet in dezelfde eenheid geven en dat antwoord kun je dan weer converteren naar andere eenheden
    quote:
    Het Klopt dat het 60 sec zijn, maar 60 mag je delen door 60 om zo een eenheid te krijgen......2 constante vormen samen een eenheid. Dus 1 + 1 = 2 2 mag je dan delen door zichzelf, dat vormt weer 1.
    Nu ben je weer grote onzin uit aan het kramen
    Are you nuts??
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:50:26 #218
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_21290111
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 19:15 schreef Haushofer het volgende:
    Waarschijnlijk niet ver
    Are you nuts??
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:59:49 #219
    83417 MeneerGiraffe
    Het is Menéér Giraffe voor jou
    pi_21290376
    quote:

Reageren heeft geen nut.
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:06:07 #220
    83417 MeneerGiraffe
    Het is Menéér Giraffe voor jou
    pi_21290553
    Ondanks de hilariteit moet ik toch toegeven dat ik enigszins bedroefd en geirriteerd dat er zulke domme mensen op de wereld rondlopen, en nog erger is dat ze nog denken dat ze geniaal zijn ook.
      zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:56:27 #221
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_21291845
    en toen was het dood?
    Onikaan ni ov dovah
    pi_21292057
    Tja, ik kan me haast neit voorstellen dat rude nog steeds niet doorheeft dat t gewoon allemaal belachelijk is wat hij zegt...
    Power perceived is power achieved.
    pi_21292610
    quote:
    Ik geef het op...
    Jammer.

Ik probeerde echt je denkwijze te begrijpen. In de brugklas leerde ik dat je verschillende eenheden niet kunt optellen en dat optellen wat anders is dan delen. Bij jou is dat anders. Ik leerde dat je onderscheid maakt in grootheden en eenheden en dat een getal pas iets betekent als je weet wat de eenheid is (ik hoor mijn wiskundeleraar nog brullen wanneer wij weer de eenheid vergaten te vermelden: "twee WAT, koeien?")

Bij jou kunnen eenheden opeens bij andere grootheden behoren (lengte in km/s) en is een eenheid niet nodig, maar kan een getal ZELF fungeren als eenheid.

Ik kan daarmee wel de conclusie trekken dat de klassieke wiskunde (waarbij we werken met grootheden en eenheden, en Mijheer Van Dalen) niet volstaat om je theorie te verklaren of uit te leggen. Je hebt je eigen rudeaanse wiskunde ontwikkeld met je eigen regels.
    als ik dit verkeerd heb begrepen vraag ik nogmaals om de grootheden en eenheden van de assen van je grafiek

Dat wij jou dom noemen is omdat je je niet houd aan de wetten van de huidige wiskunde. Daarin ben je als wetenschapper uniek. Dat jij ons dom noemt is omdat we de Rudeaanse wiskunde niet begrijpen, maar dat vind ik niet zo vreemd omdat die niet wordt onderwezen. Je zult dus bij elke uitleg minitieus de regels van deze rudeaanse wiskunde moeten vermelden en bovendien aantonen waarom jouw wiskunde wel geldt, en de klassieke niet.
    pi_21293966
    Wees blij, ik ga nog wel even door. Ik zou alleen de personen die alles al denken te weten willen vragen om gewoon lekker wat anders te gaan doen. Ik heb geen zin in onzin.

Per seconde vallen 2 appels gedurende 10 sec.
    Dit gaat in principe zo door tot in de eeuwigheid, er is een oneindig aantal appels. We nemen nu slechts de vallende appels waar gedurende 10 sec.

Nu kun je dit afzetten in een driehoek.
    Ab = secondes ( 1cm = 1 sec ) = 10 cm (lijn van links naar rechts)
    Bc = appels ( 1cm = 2 vallende appels = 10cm ) vertikaal op Ab
    Ac = totaal van Ab + Bc in vallende appels per 10 sec.

Ab + Bc = Ac

De lengte van de lijn Ac in cm = Ab2 + Bc2 = Ac2
    Deze lijn is echter niks zeggend. Pas als je hem door zichzelf deelt geeft hij de constante val van aantal vallende appels per 10 sec weer.
    pi_21294001
    Ik vindt er niks geks aan hoor Ruud.
    Mu!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')