abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21283180
Ja Giraffe, pfaf, Haushofer, nu staan jullie dus even met je mond vol tanden he ? En nu posten jullie ook niets meer natuurlijk. Omdat je het allemaal niet kunt volgen. Slap hoor. Geef dat dan gewoon toe ipv flauwe grapjes over ruud z'n school te maken en zo. En ChoAs hoor ik ook ineens niet meer, allemaal overbluft natuurlijk...
Mu!
pi_21283280
Tja, hier moeten ze namelijk over nadenken. Dat hadden ze tot nu toe nog niet gedaan.
Het is de stilte voor de storm denk ik. Ben blij dat jij nog wel zelf nadenkt :-)
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:08:32 #178
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21283510
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:57 schreef rudeonline het volgende:
Tja, hier moeten ze namelijk over nadenken. Dat hadden ze tot nu toe nog niet gedaan.
Het is de stilte voor de storm denk ik. Ben blij dat jij nog wel zelf nadenkt :-)
Sorry, ben druk aan het leren voor m'n tentamen maandag. Jij hebt me echter nog niet aan het denken gezet.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:11:43 #179
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_21283590
Sorry hoor, was boodschappen aan het doen

En rudeonline heeft helemaal gelijk dat getallen op zich geen betekenis hebben... probleem is alleen dat hij het begrip 'eenheden' niet kent/ontkent/niet begrijpt
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_21283669
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Sorry, ben druk aan het leren voor m'n tentamen maandag. Jij hebt me echter nog niet aan het denken gezet.
Smoesjes: je stond gewoon met je mond vol tanden, nu je ineens de wijsheid van Ruud's theorieen ziet. Geef maar toe dat je nu zelf ook wel inziet dat het licht = 0 ! Of houdt anders je mond, en ga er nog even over nadenken.
Mu!
pi_21283712
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:11 schreef ChOas het volgende:
Sorry hoor, was boodschappen aan het doen

En rudeonline heeft helemaal gelijk dat getallen op zich geen betekenis hebben... probleem is alleen dat hij het begrip 'eenheden' niet kent/ontkent/niet begrijpt
Kijk, nog meer smoejses zie ik al....Ruud heeft het begrip 'eenheid' juist in verband gebracht met de quantummechanica en de stelling van pythagoras door het postulaat: Het licht = 0. Kijk nog maar even bij zijn voorbeeld over 2 app/sec, dan snap je het vast wel.
Maar gelukkig begrijp je wel dat getallen geen betekenis hebben, dus je bent wel op de goede weg...
Mu!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:17:49 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21283713
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:48 schreef rudeonline het volgende:
Ik hoop dat je gaat inzien wat ik bedoel. Ik weet dat veel moeten lachen om mijn ideeen, maar dat doet me helemaal niets.
Deed het je maar eens iets, en ging je nadenken..
quote:
Al is er maar 1 persoon die het snapt, dan volgt de rest vanzelf. Mensen toetsen maar wat getallen in hun rekenmachine zonder daarbij een voorstelling te maken wat zij eigenmlijk doen. Als afstand en tijd voor een voorwerp gelijk zijn. En dat geld voor licht, dan noteer je dat als 300.000 km/sec. deze notering is hetzelfde als de som 300.000/1 en is dus 1.
quote:
Denk er nog eens goed over na, simpelweg getallen opschrijven krijgt pas betekenis als je weet wat je doet.
Misschien dat er daarom km/s wordt achtergezet, en dat m.b.v. het SI-stelsel te herleiden wat een km en een s is.
quote:
Misschien dat het rekenmachientje ons erg dom heeft gemaakt. Getallen betekenen namelijk dan helemaal niets.
Het rekenmachientje is echter zo slim om delen en optellen niet door elkaar te halen.. En dat zelfs zonder intelligentie.
pi_21283767
Ja Alicey, nou ga je toch ook de mist in. Ruud denkt op een ander niveau dan wij, waardoor wij hem niet zomakkelijk kunnen begrijpen. Maar hij legt het wel allemaal op ons niveau uit, als je de tijd maar neemt om het te snappen.

Je referentie aan he SI geeft wel aan dat je op de weg naar begrip bent. En dat je ook toegeeft dat rekenmachientjes geen intelligentie hebben...
Mu!
pi_21283942
quote:Denk er nog eens goed over na, simpelweg getallen opschrijven krijgt pas betekenis als je weet wat je doet.
Misschien dat er daarom km/s wordt achtergezet, en dat m.b.v. het SI-stelsel te herleiden wat een km en een s is.

1 auto + 1 persoon = 2, dat zegt je rekenmachine toch. 2 moet je echter delen door zichzelf waardoor je een nieuwe eenheid krijgt. 2/2 is 1 1 is dus 1auto met 1 persoon.

Zo kan je dus verschillende eenheden wel optellen, de som echter moet je delen door zichzelf, samen vormen 2 eenheden een nieuwe eenheid.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:32:15 #185
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_21284001
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:28 schreef rudeonline het volgende:
quote:Denk er nog eens goed over na, simpelweg getallen opschrijven krijgt pas betekenis als je weet wat je doet.

1 auto + 1 persoon = 2, dat zegt je rekenmachine toch. 2 moet je echter delen door zichzelf waardoor je een nieuwe eenheid krijgt. 2/2 is 1 1 is dus 1auto met 1 persoon.

Zo kan je dus verschillende eenheden wel optellen, de som echter moet je delen door zichzelf, samen vormen 2 eenheden een nieuwe eenheid.
1 auto + 1 persoon = 2 WAT ??
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:33:20 #186
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21284027
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:28 schreef rudeonline het volgende:

Nee, dat zegt een rekenmachine niet. Ik krijg namelijk 1 auto niet ingetoetst in mijn rekenmachine. 1 auto + 1 persoon = 1 auto + 1 persoon. Vrij elementaire wiskunde. Gezien je geen 2 krijgt, acht ik het niet relevant op de rest van je beredenering in te gaan.
quote:
Opnieuw, verschillende eenheden kun je niet optellen op die manier. Om maar te verduidelijken dan:

Ik heb een tientje en een geeltje. als ik ze beiden optel en deel door zichzelf krijg ik 1 (Dat is logisch). Er geldt dan echter niet dat ik 1 tientje-geeltje heb ter waarde van 35 gulden. Ik denk ook niet dat meneer Heijn daarmee accoord gaat.
pi_21284087
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:32 schreef ChOas het volgende:

[..]

1 auto + 1 persoon = 2 WAT ??
Je moet niet in hoofdletters tikken, dat lijkt op schreeuwen. Als je ruud's postulaten niet kun volgen danmoet je eerst er eens goed over nadenken. Wat hij zegt is toch niet moeilijk te begrijpen ? Als ik 1 auto met 1 persoon optel op mijn rekenmachine krijg ik 1 + 1 = 2. Wat is daar nou moeilijk aan ? Ik vindt dat jullie allemaal heel flauw op Ruud zijn theorema's reageren, het lijkt wel of jullie het niet willen begrijpen. Zo werd er ook op Galilei gereageerd toen hij als eerste stelde dat de aarde niet het middelpunt van ons zonnestelsel was, uitgelachen en niet begrepen. Pas later zagen mensen in dat ze zich vergist hadden maar toen was het al te laat.
Mu!
pi_21284139
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:33 schreef Alicey het volgende:

Opnieuw, verschillende eenheden kun je niet optellen op die manier. Om maar te verduidelijken dan:

Ik heb een tientje en een geeltje. als ik ze beiden optel en deel door zichzelf krijg ik 1 (Dat is logisch). Er geldt dan echter niet dat ik 1 tientje-geeltje heb ter waarde van 35 gulden. Ik denk ook niet dat meneer Heijn daarmee accoord gaat.
Juist wel hoor, als je AH een tientje plus een geeltje geeft zal de cassiere gewoon "Ontvangen: 1 x 35tje = EUR 35.00" aanslaan. Dus daarmee is ook bewezen dat 1 auto + 1 persoon = 2 !
Mu!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:39:30 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21284164
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:38 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Juist wel hoor, als je AH een tientje plus een geeltje geeft zal de cassiere gewoon "Ontvangen: 1 x 35tje = EUR 35.00" aanslaan. Dus daarmee is ook bewezen dat 1 auto + 1 persoon = 2 !
Het wordt ook meteen 2,20371 keer zoveel waard!

Ik denk dat ik het maar eens ga proberen!.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:41:55 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21284209
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het wordt ook meteen 2,20371 keer zoveel waard!

Ik denk dat ik het maar eens ga proberen!.
Moet je wel zeggen dat je het van Rude hebt hè?
pi_21284224
En door de inflatie is het geen constante. Maar hier snap je natuurlijk helemaal niets van..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:44:33 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21284258
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja. Ik zal ook meteen uitleggen dat alles verkeerd gaat tegenwoordig. Want eigenlijk koop ik 1 pak melk, 1 brood en 1 ons vlees. Dit moet ik optellen, dan krijg ik 3. Vervolgens moet ik dit door zichzelf delen, zodat ik 1 heb. Toch slaat ze veel meer dan 1 euro aan.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:45:08 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21284266
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:42 schreef rudeonline het volgende:
En door de inflatie is het geen constante. Maar hier snap je natuurlijk helemaal niets van..
Gelukkig begrijp ik dan weer wel wat een vaste wisselkoers inhoudt.
pi_21284267
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nou, gelukkig snappen jullie het dan toch een beetje. Was toch niet zo moeilijk ? Ik noem het "Rudiaanse algebra" en ga het voortaan overal op toepassen.

Ober, 2 Bier graag... (om akkie een plezier te doen schrijf ik Bier tegenwoordig met een hoofdletter, anders ben je neonazi. Vraag me niet waarom, het is ook iets Rudiaans geloof ik...)
Mu!
pi_21284279
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gelukkig begrijp ik dan weer wel wat een vaste wisselkoers inhoudt.
tjah, Bretton-Woods he ?
Mu!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:47:23 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21284309
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:42 schreef rudeonline het volgende:
Het moment dat jij mij iets vertelt waar ik niets van snap zal nog lang op zich doen wachten.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:56:03 #198
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21284455
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:54 schreef rudeonline het volgende:
Lees m'n theorie nog maar eens na.....
Gedaan.
pi_21284562
Nou pfaf, dan zul je toch toe moeten geven dat de ideeen van Ruud niet alledaags zijn en getuigen van een oorspronkelijke denktrant die je hier niet bij veel mensen vind, toch ? Dus je mag de Rudiaanse algebra wel met wat meer respect behandelen...
Mu!
pi_21284987
Het aantal reacties neemt wel af, zijn mijn ideeen niet meer dom genoeg om goede grappen over te maken? Ik zie ook totaal geen tegenargumenten meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')