Sorry, ben druk aan het leren voor m'n tentamen maandag. Jij hebt me echter nog niet aan het denken gezet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:57 schreef rudeonline het volgende:
Tja, hier moeten ze namelijk over nadenken. Dat hadden ze tot nu toe nog niet gedaan.
Het is de stilte voor de storm denk ik. Ben blij dat jij nog wel zelf nadenkt :-)
Smoesjes: je stond gewoon met je mond vol tanden, nu je ineens de wijsheid van Ruud's theorieen ziet. Geef maar toe dat je nu zelf ook wel inziet dat het licht = 0 ! Of houdt anders je mond, en ga er nog even over nadenken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sorry, ben druk aan het leren voor m'n tentamen maandag. Jij hebt me echter nog niet aan het denken gezet.
Kijk, nog meer smoejses zie ik al....Ruud heeft het begrip 'eenheid' juist in verband gebracht met de quantummechanica en de stelling van pythagoras door het postulaat: Het licht = 0. Kijk nog maar even bij zijn voorbeeld over 2 app/sec, dan snap je het vast wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:11 schreef ChOas het volgende:
Sorry hoor, was boodschappen aan het doen
En rudeonline heeft helemaal gelijk dat getallen op zich geen betekenis hebben... probleem is alleen dat hij het begrip 'eenheden' niet kent/ontkent/niet begrijpt
Deed het je maar eens iets, en ging je nadenken..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:48 schreef rudeonline het volgende:
Ik hoop dat je gaat inzien wat ik bedoel. Ik weet dat veel moeten lachen om mijn ideeen, maar dat doet me helemaal niets.
quote:Al is er maar 1 persoon die het snapt, dan volgt de rest vanzelf. Mensen toetsen maar wat getallen in hun rekenmachine zonder daarbij een voorstelling te maken wat zij eigenmlijk doen. Als afstand en tijd voor een voorwerp gelijk zijn. En dat geld voor licht, dan noteer je dat als 300.000 km/sec. deze notering is hetzelfde als de som 300.000/1 en is dus 1.
Misschien dat er daarom km/s wordt achtergezet, en dat m.b.v. het SI-stelsel te herleiden wat een km en een s is.quote:Denk er nog eens goed over na, simpelweg getallen opschrijven krijgt pas betekenis als je weet wat je doet.
Het rekenmachientje is echter zo slim om delen en optellen niet door elkaar te halen.. En dat zelfs zonder intelligentie.quote:Misschien dat het rekenmachientje ons erg dom heeft gemaakt. Getallen betekenen namelijk dan helemaal niets.
1 auto + 1 persoon = 2 WAT ??quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:28 schreef rudeonline het volgende:
quote:Denk er nog eens goed over na, simpelweg getallen opschrijven krijgt pas betekenis als je weet wat je doet.
Misschien dat er daarom km/s wordt achtergezet, en dat m.b.v. het SI-stelsel te herleiden wat een km en een s is.
1 auto + 1 persoon = 2, dat zegt je rekenmachine toch. 2 moet je echter delen door zichzelf waardoor je een nieuwe eenheid krijgt. 2/2 is 1 1 is dus 1auto met 1 persoon.
Zo kan je dus verschillende eenheden wel optellen, de som echter moet je delen door zichzelf, samen vormen 2 eenheden een nieuwe eenheid.
Nee, dat zegt een rekenmachine niet. Ik krijg namelijk 1 auto niet ingetoetst in mijn rekenmachine. 1 auto + 1 persoon = 1 auto + 1 persoon. Vrij elementaire wiskunde. Gezien je geen 2 krijgt, acht ik het niet relevant op de rest van je beredenering in te gaan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:28 schreef rudeonline het volgende:
quote:Denk er nog eens goed over na, simpelweg getallen opschrijven krijgt pas betekenis als je weet wat je doet.
Misschien dat er daarom km/s wordt achtergezet, en dat m.b.v. het SI-stelsel te herleiden wat een km en een s is.
1 auto + 1 persoon = 2, dat zegt je rekenmachine toch. 2 moet je echter delen door zichzelf waardoor je een nieuwe eenheid krijgt. 2/2 is 1 1 is dus 1auto met 1 persoon.
Opnieuw, verschillende eenheden kun je niet optellen op die manier. Om maar te verduidelijken dan:quote:Zo kan je dus verschillende eenheden wel optellen, de som echter moet je delen door zichzelf, samen vormen 2 eenheden een nieuwe eenheid.
Je moet niet in hoofdletters tikken, dat lijkt op schreeuwen. Als je ruud's postulaten niet kun volgen danmoet je eerst er eens goed over nadenken. Wat hij zegt is toch niet moeilijk te begrijpen ? Als ik 1 auto met 1 persoon optel op mijn rekenmachine krijg ik 1 + 1 = 2. Wat is daar nou moeilijk aan ? Ik vindt dat jullie allemaal heel flauw op Ruud zijn theorema's reageren, het lijkt wel of jullie het niet willen begrijpen. Zo werd er ook op Galilei gereageerd toen hij als eerste stelde dat de aarde niet het middelpunt van ons zonnestelsel was, uitgelachen en niet begrepen. Pas later zagen mensen in dat ze zich vergist hadden maar toen was het al te laat.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:32 schreef ChOas het volgende:
[..]
1 auto + 1 persoon = 2 WAT ??
Juist wel hoor, als je AH een tientje plus een geeltje geeft zal de cassiere gewoon "Ontvangen: 1 x 35tje = EUR 35.00" aanslaan. Dus daarmee is ook bewezen dat 1 auto + 1 persoon = 2 !quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:33 schreef Alicey het volgende:
Opnieuw, verschillende eenheden kun je niet optellen op die manier. Om maar te verduidelijken dan:
Ik heb een tientje en een geeltje. als ik ze beiden optel en deel door zichzelf krijg ik 1 (Dat is logisch). Er geldt dan echter niet dat ik 1 tientje-geeltje heb ter waarde van 35 gulden. Ik denk ook niet dat meneer Heijn daarmee accoord gaat.
Het wordt ook meteen 2,20371 keer zoveel waard!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:38 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Juist wel hoor, als je AH een tientje plus een geeltje geeft zal de cassiere gewoon "Ontvangen: 1 x 35tje = EUR 35.00" aanslaan. Dus daarmee is ook bewezen dat 1 auto + 1 persoon = 2 !
Moet je wel zeggen dat je het van Rude hebt hè?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wordt ook meteen 2,20371 keer zoveel waard!
Ik denk dat ik het maar eens ga proberen!.
Ja. Ik zal ook meteen uitleggen dat alles verkeerd gaat tegenwoordig. Want eigenlijk koop ik 1 pak melk, 1 brood en 1 ons vlees. Dit moet ik optellen, dan krijg ik 3. Vervolgens moet ik dit door zichzelf delen, zodat ik 1 heb. Toch slaat ze veel meer dan 1 euro aan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Moet je wel zeggen dat je het van Rude hebt hè?
Gelukkig begrijp ik dan weer wel wat een vaste wisselkoers inhoudt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:42 schreef rudeonline het volgende:
En door de inflatie is het geen constante. Maar hier snap je natuurlijk helemaal niets van..
Nou, gelukkig snappen jullie het dan toch een beetje. Was toch niet zo moeilijk ? Ik noem het "Rudiaanse algebra" en ga het voortaan overal op toepassen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Moet je wel zeggen dat je het van Rude hebt hè?
tjah, Bretton-Woods he ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gelukkig begrijp ik dan weer wel wat een vaste wisselkoers inhoudt.
Het moment dat jij mij iets vertelt waar ik niets van snap zal nog lang op zich doen wachten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:42 schreef rudeonline het volgende:
En door de inflatie is het geen constante. Maar hier snap je natuurlijk helemaal niets van..
Gedaan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:54 schreef rudeonline het volgende:
Lees m'n theorie nog maar eens na.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |