hier moet ik serieus op ingaanquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:29 schreef rudeonline het volgende:
1 man x 1 vrouw = 1 baby.
1 km x 1 sec = 1.... 1 grotere seconde + 1 langere km.
1 appel x 1 appel = 1 grotere appel.
1 man + 1 vrouw + sex - condoom - pil + goede omstandigheden = 1 baby + 1 man + 1 vrouwquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:29 schreef rudeonline het volgende:
1 man x 1 vrouw = 1 baby.
Wel een heel groot glas bier of een emmerquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:37 schreef rudeonline het volgende:
Laten we het op het biertje houden....
18 biertjes x 1 glas = 18 glazen bier. 18 glazen bier/1 is 1 groot glas bier.
Inderdaad... wanneer de 1 in 18 glazen bier/1 gaat ziet als een glas wat 18 glazen groot is (18x1 uit de eerste vergelijking) hebt je 18 glazen bier/(1 glas x 18 glazen bier) = 1 groot glas bier...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:37 schreef rudeonline het volgende:
Laten we het op het biertje houden....
18 biertjes x 1 glas = 18 glazen bier. 18 glazen bier/1 is 1 groot glas bier.
Maar je post nog wel in dit topic, dus blijkbaar vindt je het nog wel grappigquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:40 schreef pfaf het volgende:
Je bent niet echt grappig meer hoor Rude.
Waarschijnlijk ergert ze zich, net zoals ik...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:43 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar je post nog wel in dit topic, dus blijkbaar vindt je het nog wel grappig
Dan ga je toch weg uit dit topicquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:45 schreef ChOas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ergert ze zich, net zoals ik...
nee, dat zie ik niet. Je veronderstelt dan een substitueerbaarheid tussen glas en bier die voor mij niet onderbouwd is. Doe dat eens ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:43 schreef rudeonline het volgende:
Maar zie je niet, als het bier en glas bij elkaar opgeteld worden moet je een groter glas krijgen.
Hier staat weer niks. Je zult in het hanteren van deze begrippen erg zorgvuldig in je taalgebruik moeten zijn. Vaak is het beter dan in formules of logische symbolen te scshrijven, die immers ondubbelzinnig gedefinieerd zijn en een universele zeggingskracht hebben. Als je dat niet doet kan ik je niet begrijpen en er dus niet op reageren.quote:Wat gebeurt er bij lichtsnelheid??? de seconde wordt langer!!
Can't do, it's like an itch you have to scratch...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:47 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dan ga je toch weg uit dit topic
En dan nu in het nederlands.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:48 schreef ChOas het volgende:
[..]
Can't do, it's like an itch you have to scratch...
Nee, het is 1 baby/1 man + 1 vrouw. b/m+v.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:29 schreef rudeonline het volgende:
1 man x 1 vrouw = 1 baby
Lukt niet, het jeukt, dus krabben is gewenst.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:50 schreef whosvegas het volgende:
[..]
En dan nu in het nederlands.
Je wilt nu naar een andere eenheid toe, begrijp ik dat goed ? Dat is al eens eerder vertoont, het is een kwestie van het 'op elkaar delen' van de standaard eenheden tot ze zich langs constanten telkesn verhouden als 1:1. Het is van geen werkelijke waarde omdat het slechts eenheden zijn, dus 'menselijke' definities, geen natuurwetten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:54 schreef rudeonline het volgende:
Als licht een contante is, dan Zou Ac altijd net zo lang als Ab en Bc moeten zijn.
[/quote' Heb je nu niet gelezen wat ik schrijf ? Wat betekent 'als licht een constante is ?" Waarom 'moet' de rest van deze zin ? Wat zijn ac, ab en bc ?
[quote]
Als je 1 sec deelt door 300.000 heb je de tijd gelijk gemaakt aan de afstand. 1/300.000 seconde is dan 1 vertegenwoordigt dan 1 km.
1/300.000 is op zichzelf ook een eenheid.
Dat klopt als een bus ! De eerste kloppende redenering, geloof ik, die ik zie. En je hebt het inderdaad over 'eenheden'. Probeer dan die eenheden ook unieke namen te geven, zodat we ze uit elkaar kunnen houden. Maar je schrijft hier: t / 8 * 8 = t ,waarbij t = het aantal taarten dat je deelt, in jou voorbeeld t=1. Mooi ! Lagere school rekenen, maar daarom niet minder waar...quote:Als je een taart deelt in 8 stukken, dan krijg je 1/8ste. 1/8ste vertegenwoordigt dus 1 stukje taart.
1 stukje is ook een eenheid, vermenigvuldig je die met 8 dan heb je 8. deze 8 gedeelt door zichzelf vormen weer 1 taart.
Sinds de laatste paar posts van Rude, wordt het vervelend.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:43 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar je post nog wel in dit topic, dus blijkbaar vindt je het nog wel grappig
Oke, je begint het te zien. Je moet nu 1/300.000 seconde nog een definitie geven. Ik noem ze maar gewoon tijdspulsen. Als licht per seconde 300.000 tijdspulsen aflegt kun je ook stellen dat 1 km x 1 tijdimpuls = 1. Als licht nu per tijdsimpuls een langere weg aflegt zou deze niet meer constant zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:03 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je wilt nu naar een andere eenheid toe, begrijp ik dat goed ? Dat is al eens eerder vertoont, het is een kwestie van het 'op elkaar delen' van de standaard eenheden tot ze zich langs constanten telkesn verhouden als 1:1. Het is van geen werkelijke waarde omdat het slechts eenheden zijn, dus 'menselijke' definities, geen natuurwetten.
[..]
Dat klopt als een bus ! De eerste kloppende redenering, geloof ik, die ik zie. En je hebt het inderdaad over 'eenheden'. Probeer dan die eenheden ook unieke namen te geven, zodat we ze uit elkaar kunnen houden. Maar je schrijft hier: t / 8 * 8 = t ,waarbij t = het aantal taarten dat je deelt, in jou voorbeeld t=1. Mooi ! Lagere school rekenen, maar daarom niet minder waar...
ik voel geen nattigheid maar ik snap wel wat je bedoelt, zoals ik al eens eerder schreef, wat je doet is niet nieuw, het is een soort van 'wetenschappelijke herdefinitie' van de standaard eenheden. Je zou bijvoorbeeld de standaard-eenheid van massa kunnen herbenoemen naar 6.0123 * 10**-23 gram, zijnde de massa van 1 waterstofatoom. Of de standaard voor electrische lading naar (ook zo iets * 10*-26), zijnde de electrische lading van 1 electron. Snelheid zou je altijd uit kunnen drukken in C, dus als ik 30 m/s beweeg dan is dat C/30 = 0.0000001C. En dat komen in ieder geval een hoop rekensommetjes op 1 uit. Grappig maar zinloos.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:20 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, je begint het te zien. Je moet nu 1/300.000 seconde nog een definitie geven. Ik noem ze maar gewoon tijdspulsen. Als licht per seconde 300.000 tijdspulsen aflegt kun je ook stellen dat 1 km x 1 tijdimpuls = 1. Als licht nu per tijdsimpuls een langere weg aflegt zou deze niet meer constant zijn.
2 x1 =2 licht zou dan per seconde 600.000 km afleggen. En het is bewezen dat dat niet kan.
Bij een constante = 1 x1 altijd 1..voel je al nattigheid?
De meeste grote wetenschappelijke ontdekkingen werden niet ontdekt met Eureka, maar meestal met ......mmm that's funny..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:26 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik voel geen nattigheid maar ik snap wel wat je bedoelt, zoals ik al eens eerder schreef, wat je doet is niet nieuw, het is een soort van 'wetenschappelijke herdefinitie' van de standaard eenheden. Je zou bijvoorbeeld de standaard-eenheid van massa kunnen herbenoemen naar 6.0123 * 10**-23 gram, zijnde de massa van 1 waterstofatoom. Of de standaard voor electrische lading naar (ook zo iets * 10*-26), zijnde de electrische lading van 1 electron. Snelheid zou je altijd uit kunnen drukken in C, dus als ik 30 m/s beweeg dan is dat C/30 = 0.0000001C. En dat komen in ieder geval een hoop rekensommetjes op 1 uit. Grappig maar zinloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |